Szürreális beszélgetéssel akarta szerződésbe lovallni Ádámot a Fundamenta Lakáskassza ügynöke, aki képtelen volt fejből megtanulni a szövegét, így felolvasott, majd a magnóját surrogtatva megpróbálta kimondatni a Naiv Ügyféllel, hogy át akar lépni az Allianzhoz. Kaland alant:
Levelem megírására a következő felháborító esemény sarkallt:
Ma (01.20.) délután ismeretlen (rejtett) telefonszámról fogadtam hívást. A vonal másik végén egy fiatal hölgy bemutatkozott (sajnos nem tudtam megjegyezni a nevét), üdvözölt, majd érdeklődött, hogy hozzám (név szerint) van-e szerencséje. Mivel az volt (mármint szerencséje), tájékoztatott, hogy a Fundamenta Lakáskasszától telefonál, ahol "kiemelt" ügyfél vagyok. Ennek egyik része - mármint hogy ügyfelük vagyok - valóban így van, a "kiemelt" részét nem tudom értelmezni, tekintettel arra, hogy átlagosnak tekinthető összeget utalok át havonta az ottani számlámra.
Aki esetleg nem ismerné (bár a neve is elég árulkodó), lakáscélú megtakarításokkal foglalkozó intézményről van szó.
Említést érdemel ezen felül az is, hogy furcsa módon ügynöki rendszerben működnek az alkalmazottaik, így eléggé erőszakosak is. Néhány év alatt 5-6 is bepróbálkozott már nálam telefonon, hogy majd ő intézi az ügyeimet, amin egyébként nincs túl sok intézni való, mert néhány százezer forinttal még nem nagyon jut eszembe lakást venni. Így viszont csak a gyűjtögetés marad hátra, abba meg még egyik sem akart beszállni.
Visszatérve a tárgyra, ezen ügynökök mindig "számkijelezve" hívnak, ugye mert hátha egyszer mégis eszembe jut felkeresnem őket. A gyanúm tehát, hogy ez érdekes lesz, már a letiltott számnál felkelt, és csak fokozódott, amikor fenti párbeszéd után a hölgy felolvasta, hogy a beszélgetést rögzítik, ennek részleteiről a Fundamenta honlapján tájékozódhatok.
Ez már azért is érdekes, mert a beszélgetést rögzíteni csak a központjuk szokta, ők viszont csak a meglévő ügyfelek gondjaival foglalkoznak, "beszervezést", ajánlgatást nem végeznek. Abban tehát a körülményekből adódóan biztos vagyok, hogy nem onnan telefonáltak, hanem ügynök volt a hölgy.
Az érdemi rész most következik. Miután tudomásul vettem, hogy felveszi a beszélgetést, rátért a tárgyra (csak körülbelül tudom idézni, mivel én nem vettem fel a beszélgetést):
Ugye tisztában vagyok azzal, hogy a nyugdíjrendszer... második pillér... magán-nyugdíjpénztár milyen fontos mindenkinek, így nekem is... mert hát ami most csak 1%-os hozamkülönbség, az ugye az évek alatt 20%-ot jelent... és a megbízhatóság szintén... egyetértek-e ezzel?
Mondom erre, hogy minden további nélkül. Ezt már mosolyogva tettem, mert - ne legyen kormányváltás Magyarországon, ha nem így volt: a hölgy az egész szöveget felolvasás útján közölte, beleérte az "ugye egyetért Ön ezzel?"-t. Vicces volt, mert párszor hibázott is, és érződött a hangján, hogy ő is tudja, ezt nem így kéne, illetve ezt a szöveget nem erre írták meg, hanem "bemagolásos elmondásra".
Lényeg a lényeg, olvasta tovább: tagja vagyok-e valamelyik magán-nyugdíjpénztárnak?
Felelem igen, és elkezdem, hogy nem is akármilyennek vagyok a tagja, mert az enyém biza' zártkörűen működik (nem léphet be akárki), és évek óta stabilan az egyik legjobb teljesítményt nyújtja (ami következik is ugye az előzőből, de ez mindegy is).
Ezzel szegény lány nem tudott mit kezdeni, éreztem, hogy a tapasztaltak (nagydumások) -akik részére az általa elmondott szöveg íródott - már az "igen, tagja vagyok" után folytatják tovább a mondókát, mert így van értelme. Már majdnem sajnáltam, mert pár pillanat csend következett, nyilván gondolkozott, hogy erre kell-e valamit mondani. Végül folytatta az olvasást, hogy tehát a Fundamentával szerződött biztosító az Allianz, ami nemzetközi... megbízható... nagy... az elmúlt években kimagasló XY százalékot hozott, persze ez nem garancia a későbbi teljesítményre... és egyébként is.
Itt megjegyezném, hogy általában végighallgatom az embereket, még az ügynököt is, mert ő is csak a dolgát végzi, és két percet rá tudok szánni arra, hogy legyen kis sikerélménye, továbbá még profitálhatok is abból, ha véletlenül okosat mond.
Legnagyobb megdöbbenésemre azonban a lány nem úgy folytatta, hogy érdekel-e az ajánlat, vagy küldhet-e tájékoztató anyagot, stb..., hanem elhadarta (persze olvasva) egy lélegzettel az előző mondatával, hogyaszongya': "Egyetért tehát azzal, hogy én Önt az Allianz Magán-nyugdíjpénztárhoz most átléptessem?"
Hirtelen válaszolni sem tudtam, mert lepergett előttem, mire volt jó a "rögzítjük a beszélgetést", és láttam is magam előtt, hogy aki nincs résen (és Tőled Homár tudom, hogy sok ilyen van), az hirtelen már meg is kötött egy új szerződést, mert ugye mostanában több helyen érvelnek a telefonon kötött szerződéssel, és sikeresen perelnek is miatta.
Nem tudom, mennyire tudtam cseppet sem rövid levelemmel érzékeltetni, hogy nem én értettem félre a szándékot, hanem egy mocskos lehúzást-átverést próbálgatott rajtam a hölgy, de hozzáteszem: ez az egész teljesen logikus, majdhogynem "elvárható" magatartása a mindenféle "zug-szövetkezeteknek és uzsorahitelezőknek", de nem hiszem, hogy egy tényleg komoly nemzetközi biztosítónak (Allianz), illetve annak nevében tevékenykedő bármilyen természetes vagy jogi személynek ezzel kellene ügyfeleket szereznie.
Örülök, hogy ezt leírhattam Neked, egyúttal kérlek nevem és email címem bizalmasan kezelésére.
Mély tisztelettel:
Ádám
Az utolsó 100 komment: