Naiv ügyfél arra gondolt, forinthitellel majd jól lefaragja a CHF-lakáshitel megszaladt költségeit. Nem sikerült:
2011. november 16 -án beadtam a hiteligénylésemet a K@H Bankhoz, hogy majd a kapott hitellel kiváltom a CHF hitelemet egy másik banknál. A hitelbírálatot nem részletezném, egyszerűen minősíthetetlen volt. De szerencsére az utolsó pillanatban sikerült elintézni mindent mindezt 3 hónap alatt. Azt hozzátenném, 2 hónapig tartott a bírálat, hiánypótlás nem is volt, csak a sikeres bírálat után. Nekem megérte, hisz 6 Hvi BUBOR + 3,55% ügyleti kamat mellet, máshol nem kaptam volna hasonló ajánlatot. (részemről feltétel volt, hogy ha a fizetésemet már át kell utaltatnom az új bankhoz, legyen megfelelő ATM hálózatuk). 2012. Január végén leszerződtünk, közjegyzői okiratba lett foglalva minden. Eddig mind szép és jó volt, kiváltottam a CHF hitelemet, minden éppen az utolsó pillanatban sikerült elintézni, sok telefonálgatás, érdeklődés stb... 3 hónap alatt ~60.000 FT telefonszámla, hisz mindig minimum ~60-90 percet kellet várni az ügyintézőkre. Mind egy a lényeg, hogy vége. 150.000 FT törlesztő részletet sikerült lefaragni 50.000-60.000 FT-ra, megérte! A problémák ott kezdődtek, amikor a K@H elkezdte levonni a törlesztő részleteket.
Szerződés szerint:
Az I. akciós kamatperiódusban 9.83% ügyleti kamat mellet ~53 000 Ft törlesztő részlet megfizetése volt a feltétel 2012 augusztusig. II. kamatperiódustól 2012. augusztustól pedig a hirdetményben szereplő feltételek szerint kell majd törleszteni + 3 hónappal előtte értesíteniük kell az új feltételekről (üzletszabályzat szerint).
A valóságban:
A Bank pszaf kalkulátor szerint ~11,48 % ügyleti kamat mellet kezdte el levonni a törlesztő részleteket, amely ~60.000 FT / hónap. Havi ~7.000 FT-al többet vonnak le havonta, mint az első akciós kamatperiódusban meg lett határozva. Írtam nekik panaszlevelet, azóta sem kaptam választ, sőt a panaszlevelem elküldése után, a kedves bank, már az annuitásos törlesztést megsértve csak kamatot vont le a havi esedékes törlesztő részletben, tőkét nem csökkentett, úgy hogy a törlesztőrészletem összeségében már ~61.000 FT lett.
Panaszlevelemben, kértem a különbség visszatérítését kb ~30.000 FT, de még nem kaptam választ, és visszatérítés sem volt. Sajnos még várnom kell pár napot, hogy lejárjon a 30 napost válaszadási határidő, és csak utána tudok a PSZAF/PBT részére továbbítani az ügyemet.
Ha kapok választ a Banktól, mindenképpen jelentkezni fogok, és ha jogilag lesz rá lehetőségem, minden dokumentumot „beszekennelve” megfelelő részekkel kitakarva közzéteszek nektek az ügy további menetéről. Úgy gondolom, ez a történet végére csak akkor kerülhet pont, ha a visszajáró pénzemet megkapom kamatostul, és a bank tisztességesen betartja a szerződésben foglaltakat.
Köszönettel:
Egy megkárosított Banki ügyfél.
Az utolsó 100 komment: