Naiv ügyfélnek elege lett a Főkétüsz játékából. 4500 forintot kellene fizetnie, mert a lakását ellenőrző kéményseprő nem csengetett be, így nyilván az ajtót sem tudta neki kinyitni. A jelenség elég sok embert érinthet, minthogy a cégnél közölték, hogy se visszafordulni nem fog az épp lelépett kolléga, sem csengetni nem szokott... A legszebb az egészben, hogy kéménye sincs, amiről nyilván évek óta tudnak.
Kéményseprők megadtak két dátumot, hogy jönnének ellenőrizni. Második dátumon otthon üldögéltem (pedig lett volna jobb dolgom is). A folyosó le van zárva ráccsal, így a lakásba kapucsengő használatával lehet bejutni. A kapucsengő nem szólalt meg, viszont délben találtam egy cetlit a rácsra celluxozva, hogy fizetnem kéne 4500 forintot egy újabb kiszállásért. A kéménysepró max 20 perce lehetett ott. Telefonáltam, ahol a következőt mondták:
- A kolléga csak a társasházba való bejutásra használja a kapucsengőt, utána a lakásokba való bejutásra már nem.
- A kolléga nem szórólapkihordó, nem próbált meg bejutni a lakásba.
Felhívták, kéményseprő megmondta, hogy Ő pedig nem jön vissza. Ezután panaszt tettem a központi számon, amire egy sablon levelet kaptam.Most további károsultakat keresek. Ha nem hajlandőak elismerni, hogy hibáztak, én biztosan bíróságra megyek. Nem hagyom, hogy egy olyan ember miatt, aki nem végzi rendesen a munkáját, megkárosítsanak és olyan jogszabályokkal fenyegetőzzenek, melyet maguk sem tartanak be.
Válaszlevelem a Főkétüsznek:
Tisztelt XXXX!
XXX-es sorszámú panaszomra küldött válaszukat sajnos nem tudom elfogadni.
Az okai a következők:
Ön ezt írja:
"jogalkalmazóként nem áll modjában az emlitett jogszabályi előírásoktól eltérni"
Tájékoztatom, hogy eltértek a jogszabályoktól. A 14/2013. (III. 18.) Főv. Kgy. rendelet 8 bekezdésének 1. bekezdése a következőt mondja:
"Amennyiben a sormunka elvégzése az első kiértesítés után meghiúsul, a kiértesítés ismételt esetben névre szóló, tanúval igazolt, postaládába helyezett értesítéssel történik."
A fenti tevékenység nem történt meg, postaládámba semmilyen értesítő nem érkezett. Kérem értesítse kollégáit, hogy amennyiben állításukat fenntartják, úgy azt bíróság előtt is tanúval igazolni kell, mely hamis tanúzás esetén a Btk. XV. Fejezet VI. hatálya alá esik.
A levelében a következőt írja:
"Tehát kollegánk ott járt, hiszen nem áll érdekében az, hogy ne végezze el a munkát."
Kérem vegye figyelembe, hogy a mondatban szerepelt állítást "Tehát kollégánk ott járt" nem logikai következménye levele egyetlen rész vagy egész mondatából sem! Ön ugyan leírta, hogy a kollégájuk a környéken járt, de azt nem, hogy meg is próbált bejutni a lakásba.
Én az adott napon többször is telefonáltam az önök ügyfél szolgálatára. Egyszer reggel, majd 12 órakor, mikor észrevettem, hogy kollégájuk a rácsra ragasztott egy értesítőt, miszerint fizetnem kell 4500 forintot, hogy motivált legyen munkájának elvégzésében. Én szabadnapot vettem ki és a lakásban vártam kollégájukat. A kapucsengő egyszer sem szóltalt meg. Telefonon kolléganőjük elismerte, hogy kollégájuk nem kísérelt meg bejutni kapucsengő segítségével. Ügyfélszolgálatos kolléganőjük felhívta kéményseprő kollégájukat, aki ugyanezt elismerte. Ezután közölte, hogy nem hajlandó visszajönni az ellenőrzést elvégezni.
Kérem tájékoztasson, hogy egy olyan társasházban, ahol több lakás is ráccsal le van zárva, elvárható-e kollégájuktól, hogy a kaputelefon használatával be próbáljon jutni a lakásba! Amennyiben kollégájuk nem ismeri a postaláda és a kaputelefon használati módját, kérem részesítsék speciális oktatásban!
Kérem vegye figyelembe, hogy nem vagyok hajlandó fizetni az önök szolgáltatásáért, mivel önök eltértek a jogszabály alkalmazásától!
Kérem tájékoztasson, hogy kollégájuk milyen időpontokban (percre pontosan) hajlandó ingyenesen, ezúttal valóban elvégezni a szolgáltatást! Az időpont meghatározásánál vegye figyelembe, hogy XXX és XXX között nem tartózkódom Budapesten, valamint hogy egy szabadnapot már elhasználva, kizárólag a kora reggeli órákban vagyok hajlandó fogadni kollégájukat! Amennyiben erre nem hajlandó, kérem vegye figyelembe, hogy az Ön kollégájuk kárt okozott nekem azzal, hogy munkáját nem végezte rendesen! Amennyiben szükséges, további leveleim megfogalmazásához ügyvédi segítséget fogok igénybe venni. Az ebből eredő összes káromat és költségemet (beleértve a szabadidőmből erre az ügyre áldozott időt) polgári peres eljárásban fogom érvényesíteni.
Kérem vegye tudomásul, hogy a különböző fogyasztói portálokon hozzám hasonló károsultak felkutatását kezdeményezem ezt a levelet publikálva!
Kérem tájékoztasson arról, hogy a 14/2013. (III. 18.) Főv. Kgy. rendelet 4/d és 4/e alatt felsorolt adatok nyilvánosak-e:
"d) a fogyasztói panaszok témakör szerint csoportosított számát, ezen belül a jogos reklamációk számát;
e)a panaszos által a közszolgáltatás ellátásával kapcsolatosan adott évben a Közszolgáltató ellen kezdeményezett polgári peres eljárásokról szóló tájékoztatókat"
Levelemet postán is elküldöm tértivevényes levélként.
Üdvözlettel,
XXXX
A poén persze az, hogy kémény sosem volt a lakásban. Mégis minden évben szo*tnak. Ezt az adatot az "ügyfeleikről" már egy excel segítségével is hatékonyan tudnák kezelni.
Üdv,
Balázs
AtiSnatch 2013.06.12. 12:54:24
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.12. 12:58:11
kéményseprőt jól kékreződre kéne verni, úgyse láccik rajta.
AtiSnatch 2013.06.12. 12:58:57
elwood 2013.06.12. 12:59:50
a kevesebb pénzből majd sokkal jobb szolgáltatást fogunk kapni.
elwood 2013.06.12. 13:00:58
ezt bárki mondhatja
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.12. 13:08:03
elwood 2013.06.12. 13:13:02
feketén ?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.12. 13:15:48
Roltii 2013.06.12. 13:18:46
Kéményem továbbra sincs, ha lenne, azt úgyis be kellett volna jelenteni tudtommal...elmehetnek a picsába.
jézushka 2013.06.12. 13:22:58
2013.06.12. 13:26:31
England win The Ashes! 2013.06.12. 13:33:59
VESÉM!
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.12. 13:36:23
Utána már nem lett volna mivel.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 13:36:28
@jézushka: Ez a baj, látod... hogy még neked kell utánajárni, ha nem vagy olyan hülye, hogy automatikusan fizess azért, amiért nem kéne.
CID 2013.06.12. 13:36:37
Atörökk 2013.06.12. 13:42:31
2013.06.12. 13:45:29
A bukta hogy építési, bontási és változtatási tilalom van az egész utcában már 15 éve. Bontási engedélyt már kértem 10 és 5 éve :) Semmilyen értéknövelő tevékenységet nem lehet eszközölni az igatlanokon. A bontással pedig emelkedne a telek értéke. Az önkormányzat tervez oda busz pályaudvart már több mint 10 éve, csak ugye pénzük nincs rá így amortizáltatják a házakat.
Karfiolseggű Irigy Fotelforradalmár (törölt) 2013.06.12. 13:46:42
Martinicske 2013.06.12. 13:47:21
Értitek. Egy hónap. Nem hogy óra perc, még nap sincs megjelölve.
Igaz, ez vidék. Itt állítólag ráérnek az emberek, de ennyire azért nem :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.12. 13:47:43
elwood 2013.06.12. 13:54:19
2013.06.12. 13:55:53
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.12. 14:01:17
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:07:30
És aláirod a papirjukat?
Mert nálam pucolnak becsületesen, sőt most kitalálták hogy nincs kéményajtóm
Aztán mégis meglett, el volt vakolva és rendes mennyiséget szedtek ki
Éjjen a fökétüsz
Kezelek egy lakást, üresen áll, lezárva, elérhetőségem az ajtón
Kéményes ott hagy egy papirt hogy 2ezer valahány Ft-ért ujbol jön
Nanemá!
De igen és ha nem akkor lezárjuk a gázt
Azóta is zárják
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:14:02
Nem egészen igy van
Halálesetkor a kéményeseknek/+ a franc tuggya még hova**/ is be kell jelenteni, hogy a cim/tulajdonos megváltozott. Ez után nem oda értesitenek
**
nehogymár az államgépezet a mai világban automatikusan küldje el a szolgáltatókhoz
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:17:57
Nem vagy kissé agresszív?
És ha mindkét kezében egy-egy boros demizson van, hogy csöngessen?
Atörökk 2013.06.12. 14:18:45
Az orrával.
greco 2013.06.12. 14:20:24
2013.06.12. 14:22:12
25% tulajdonjoggal hogy jelentesz be bármit? Mert ugye ha nagyanyám meghal, sem apám sem nagybátyám nem jelentette be, utána apám meghalt, így nekem és hugomnak 25-25% tulajdonrész marad ami nem többségi tulajdon. AZon kívül jelentsük be az angol címünket mint előfizető? Elhajtanak a vérbe :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:27:57
Nagybáty is örökölt?
És miért lenne 25-25
50-50 a testvéreddel
Miért ne lehetne külföldi cimet bejelenteni
Ugyan nem próbáltam, de lehet mellé levelezési cimet is beállitani és akkor egy megbizottnak jönnek a levelek/csakhogy cirázzam/
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.12. 14:44:32
De mire föl, ha úgysem próbál bejutni a kéményseprő a lakásba? A ház elött fog ülni a delikvens egy hokkedlin, és minden kicsit is koszos embert leszólít?
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.12. 14:45:47
Talán írd ki az ajtóra. A nincset úgysem lehet ellenőrizni.
2013.06.12. 14:49:15
Akkor még igen. Tehát nagybácsi 50 én és hugi 25-25. Viszont tavaly nagybácsi is elhunyt így a két lányára oszlott az az 50. Most 4 tulaj 25-25%-al.
Külföldi címet nem regisztrálnak be. VOlt örökség pár használaton kívüli szántó amit földhasználatra engedélyeztünk egyik unokatestvér nevére, (Így nem kell parcelláztatni a bejelentési kötelezettség okán). Ott is csak a magyar címeket regisztrálták. Nekünk csak annyit írtak hogy külföld.
És ugyan ha az egész családom kint él, akkor ki legyen itt a megbízott? Épeszű ember ezt a felelősséget nem vállalja magára :)
vénszivar 2013.06.12. 14:49:20
Ugyan már! Szólj nekik, hogy befizeted, de nem kell, hogy kiszálljanak....hajtsanak tovább!
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.12. 14:49:36
paveway 2013.06.12. 14:49:58
Úgy látom, mindenkinél le akarják pörgetni a rezsivágás előtt.
ferand1979 2013.06.12. 14:50:21
Nade hogyanis? Az, aki elmegy a Diósdi úti fogadóiodájukba, és visszakéri, annak visszajár a pnz, aki enm megy érte, (mert nincs ideje, nem hallott róla, nem érdekli) annak a pénze ottmarad a szolgáltatónál... És eleve az újságban arra buzdították az embereket, hogy a tavaszi hónapokban mindenki menjen a pénzéért, mert nem szeretnének foglalkozni az üggyel későbbiekben... Pedig pénzvisszafizetési kötelezettségük van 5 évig...
Lehetett volna ezt úgyis, hogy ott a számla náluk, hogy kik, mennyit fizettek, és visszaszolgáltatják a pénzt midnekinek.. Vagy esetlegesen az idei szolgáltatás díjából levonják, így kevesebbet kellene fizetni idén.. De ezt nem lépték meg.. Tudniillik nyílt titok, hoyg 1-2000 Ft.-ért nem fog sok ember elutazni a kéményseprő irodájába, sort állni érte, az idő, az utazás költsége sem térülne vissza.. Kár az egészért... És nem beszélek azokról, akik nem tudnak róla.. Így nem intézkedhetnek..
Ja, és a szolgáltatás.. A tavaly megjelentek nyár elején, mint kéményseprés... Kifizetteték előre a 2 kiszállást... Szoltam, hogy véletlenül se jöjjenek nyár végén, mert mi nyáron nem fűtünk, nem lesz mit ellenőrizni, mert ugyanaz fogja fogadni.. Jöjjön tél közepén... Pl. decemberben.. Ehhez képest ki sem jött... Végülis ki volt már fizetve.. (Szót emeltem emiatt, de kimagyarázták magukat.. és hogy örüljek, hogy most amúgy is visszakapok pénzt..)
Idén is megjelentek tavasszal.. Most csak az 1 kiszállást fizettették ki, mondván majd ősszel jönnek. Ellenállási mozgalmat indítok egy pár személlyel együtt.. Vagy jön december környékeén, tehát a fűtés közepe körül, vagy nem fizetünk.. Nekünk nem érdekünk a CSAK FIZETÉS, szolgáltatás hiányában ...
É2I 2013.06.12. 14:53:57
(Kéményeim rendben, saját érdekemben tartom tisztán, ellenőriztetem _szakemberrel_, f.szszopó kretének)
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:55:30
Nem semmi keverés!
Nincs kedvem most leirni, hogy férj eltünése esetén, milyen viszásságok adódnak
Halottá nyilvánitás csak 5 év mulva
Addig ügyintézés szinte semmi
Amikor meg elintéződik mégis az ügy, akkor jönnek a balhék, hogyhát miért nem jelentették be korábban
Hogy a a francba, ha valaki nem halott hivatalosan?
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.12. 14:58:43
Ebben a pillanatban kaptam egy emilt, hogy 2009-es túlfizetést visszatéritenek
Az akkori cég már régen másé , meghatalmazással intéztem és mégis.
TV szolgáltató cég
Mo. én így szeretlek!
Juhéééé!
csakúgybelepofázok 2013.06.12. 15:07:54
"A folyosó le van zárva ráccsal,"
Nehogy menjenek a tűzoltók...izé katasztrófa védelmesek bírságolni !!
Kérdés(ek)
- Szabályos a rács a folyosón ?
- Miért nincs csengő a rácson kívül ?
- Ha a posztóló lenne ebben a helyzetben -mármint, hogy nincs csengő a rácson kívül a lakás(ok)hoz -, akkor szívesen leballagna-e minden 1es lakás után a kapuhoz, hogy "bejuthasson" a lakás(ok)ba...
:-)
Amúgy meg ha nincs IS kémény a lakásban......akkó meg okafogyott az egész felvetés !!
Miért maradt otthon ?
Miért vett ki szabadságot??? Hogy fizethessen 4500 forintot ?
vénszivar 2013.06.12. 15:12:47
É2I 2013.06.12. 15:26:14
Mert van nem kevés. És ahol elfér, ott vannak a csengők lakásonként.
Persze nem várhatjuk el egy művelt kéményseprőtől, hogy ezt fel is ismerje, netalántán meg is merje nyomni, mer' ugye a rázhat is.
Büdös alkesz, bunkók ezek, akiknek ki lett adva, hogy annyi pénzt hozzanak be , amennyit csak tudnak, de ahol némi ellenállásba ütköznek -értsd: dolgozni kéne- ott cetliken üzengetnek, hogy ennyi vagy annyi az el nem végzett munkájuk utáni kiszállás díja.
Köcsög ország ez, köcsög csókák hadával.
És hogy ezt leírtam én is azzá váltam...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 15:41:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 15:43:22
Amúgy van ott csengő, a rácson kívül. A kapucsengő. Pont elég az. A postásnak, pizzafutárnak elég, a kéményseprőnek nem? :D
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.12. 16:04:40
Lady Ann 2013.06.12. 16:05:47
Kérdem én, miért is "bírságolják" meg azt, aki nem engedi be? Hát nincs mindenkinek joga hülyének lenni? Hagy nyírja már ki magam úgy, ahogy akarom. Különben is, miért fűtési szezon után jönnek? Mi van, ha augusztusban beköltözik a kéményembe egy pl. csókacsalád, akkor ki a hibás?
galicius 2013.06.12. 16:09:48
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.12. 16:25:44
Ja de, a politikusok...
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.12. 16:27:55
"Miért nem vártad meg,amíg bíróságra adják az ügyet?Ott kiderült volna,hogy nincs is kéményed,akkor ott face-to-face elmondhattad volna nekik,hogy kapják be a rabok faszát. "
Nyilván kémény van a házon, csak éppen abban az egy lakásban nem használják, kéményajtó sincs - merthogy az illetőnek pl. konvektoros fűtése van...
balazs__ 2013.06.12. 16:46:07
A rácson kívül teljesen felesleges volt eddig is a csengő, mert a kaputelefon sincsen túl messzi (földszinti a lakás).
Nem szívesen ballagnék le minden lakás után. Lehet, hogy felírnám egy cetlire, hogy melyik lakásokba nem sikerült így bejutnom és mikor megyek el, felkaputelefonálnék az érintett lakásokba egymás után.
4500 forintot akkor kell fizetni, ha nem biztosítottam a bejutást. Idén jogszabály változott és ha van kémény, ha nincsen, az éves ellenőrzéskor otthon kell lenni, vagy 30 napon belül pénzért megrendelni a szolgáltatást (ilyenkor kell már kiszállásért is fizetni). Ha ezt valaki nem teszi meg, az jó nagy büntetésre számíthat.
balazs__ 2013.06.12. 16:50:20
Idén módosult a jogszabály. Ha nem biztosítom a bejutást, akkor 30 napon belül pénzért kell megrendelni a "szolgáltatást". Ha ezt nem teszem meg, akkor sokat fizetek. Ha nem kezdek el vitázni időben, akkor nincs az a bíróság, ami nekem adna igazat (mivel nem vitattam időben a fizetési kötelezettségemet). Ha egy cég számlát állít ki neked és a te céged X napon belül azt nem vitatja hivatalosan, akkor az a pénz nekik már járni fog (felszámolást is indíthatnak ellened).
Megjegyzet eddig minden évben bejutottak. A főgáznál idén még rám is telefonáltak mobilon, hogy nem tudnak bejutni (na ez szolgáltatás), mire mondtam nekik, hogy már online bejelentettem a mérőállást (ennek nagyon örült a telefonáló)
Mérgező Hulladék 2013.06.12. 17:19:38
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.06.12. 17:24:55
és az nincs benne abban a k*rva jogszabályban, hogy mi van ha valakinek nincs kéménye?????
England win The Ashes! 2013.06.12. 17:26:41
balazs__ 2013.06.12. 17:46:52
A telefonban én is megkérdeztem és azt mondták, hogy ha van kémény, ha nincs, nekik be kell jutni szétnézni és azt is ellenőrizni.
A rendelet: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200090.TV
A törvény: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200090.TV
Sok sikert a keresgéléshez! :) Gondolom utcára vezetett konvektor miatt is be kell engedni. Nekem mindegy. Eddig minden évben csak rácsodálkoztak, hogy nincs kémény és a konvektorokkal nem is törődtek. A lényeg nekem annyi, hogy ha ott várok, akkor próbáljon már becsöngetni és nem utólag lehúzni extra kiszállási díjjal.
Lángharcos 2013.06.12. 17:47:25
balazs__ 2013.06.12. 17:48:54
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.06.12. 20:38:39
pengusz 2013.06.12. 20:58:32
pengusz 2013.06.12. 21:03:01
Szerintem az sokkal aggályosabb, amikor egy társasházat fenyeget a kéményseprő gázelzárással, mert egy egyedi kéményes lakásba nem tudott bejutni.
Ez vajon megfelel a fenti rendeletnek? Ugyanis ha nekem is egyedi kéményem van (tehát senki nincs rákötve), akkor én miért lennék életveszélyben a szomszéd lépcsőházban lévő egyedi kéményre szabálytalanul rákötött gázkészülék miatt?
2013.06.12. 21:06:29
2008-ban megtörtént. Hivatkoztak az érvényben lévő szabályozásra valamint írták hogy ha úgy vélem hogy veszélyes, készíttessek statikai vizsgálatot. Mondom lóf@szt fogok még én költeni arra meg vesződni vele, utazgatni haza saját költségen.
pengusz 2013.06.12. 21:13:50
- Jónapot kéményseprő!
- Jónapot, láthatom az igazolványát? (ehhez ugye jogom van)
- Persze tessék!
- Ne haragudjon, de felhívom az ügyfélszolgálatukat, leellenőrzöm valódi-e az igazolványa (ehhez ugye jogom van)
... Köszönjük hívását, a várakozási idő előreláthatólag tönbb mint 10 perc...
- Ne haragudjon Uram, de múlt héten a szomszédból így lopták el a KP-t, hogy hamis elműs igazolvánnyal bejutottak...
(telnek múlnak a percek, 15-20 perc biztos eltelik a beazonosítással, tegyük fel minden rendben)
- Parancsoljon Uram fáradjon be, Ön tényleg a Kéményseprőktől jött :)
(a másik 147 lakásban ugyanezt eljátszani, esetleg 142 lakásnál még el lehet játszani, hogy valami kifogással élsz a munkavégzés ellen, és jegyzőkönyvet szeretnél felvetetni 2 tanu jelenlétében :D)
pengusz 2013.06.12. 21:21:11
Esetleg újra bejelenthetnéd, majd megkérhetnél pár környékbelit, hogy tegyenek panaszt a jegyzőnél a ház állapota miatt. Mondjuk akkor meg megbírságolhatnak :) Feltéve, ha köteleztek a statikai vizsgálatra.
GiaMarie 2013.06.12. 21:41:12
Bár én is felháborítónak tartom,eddig mindig ÉN pucoltam ki fűtési szezon előtt,függetlenül attól,hogy fizettem-e ezeknek az átkozottaknak,vagy sem.Kapurugdalás itt is nagy divat.
Gusztustalan az egész.Pár éve,január 4-e,hétfő volt,este 7.Ülök épp a kádban munka után,hajmosás,kinn ilyen szélviharral kombinált jégszilánkos eső,egyszer csak csengetnek.Hát,mivel vendéget nem vártam,aki ismer,tudja a számom,úgy voltam vele,ebben az időben vizes hajjal,forró kád vízből a saját anyám kedvéért sem szállnék ki ajtót nyitni.Erre a paraszt elkezdte rugdosni a vaskaput.Ezek után halálosan meg volt döbbenve,hogy önvédelmi eszközzel felszerelkezve,igen morcosan mentem ki és hajtottam el a halálba.Most mindezen körülményektől függetlenül: nálunk 9000 forint a kéményseprési díj (3 kémény van) ki a hóhérnak van karácsony után,fizetés előtt 3 nappal felesleges 9000 forintja kápéban arra,hogy a bejelentés nélkül érkező hatósági tolvajnak adja???És itt sipítozott,hogy sormunka.Kérdeztem,miközben be van fűtve a cserépkályhába,el tudja végezni az ellenőrzést?Hááát,azt nem,de a pénzt azt kérné,mert sormunka.Anyja**csáját...
2013.06.12. 22:50:32
nandras01 2013.06.12. 23:02:32
"Persze nem volt mit ellenőrizni mert kémény az nincs.Kérdeztem minek jönnek.Azt mondta nekik nincs adatbázisuk és így jönnek jővőre is."
pedig nagyon eccerű a megoldás.
még az idén elültetsz egy kéménymagot, locsolod, ápolod szorgalmasan, így kis szerencsével, jövőre már egészen szép süldő kis kéményed lesz.
oszt' pucóhassák.
Egyéves Önkéntes 2013.06.13. 08:33:23
Mondjuk ez itt Albániában hétköznapi dolog.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 08:56:04
SarahConnor 2013.06.13. 09:25:07
Nem, az 1100 ft-ért jön. A CO-mérést a falra felszerelt CO-figyelő készülék is elvégzi, másfél évente két cerkaelem áráért.
Na de itt kezdődik a muri. Kéri a manus az 1100 ft-ot, mondom, van-e lehetőség csekken fizetni (akár elhitte, akár nem, egy peták kp-m nem volt az egész házban). Azt mondja, persze, bejelöli a nevemnél, hogy csekket kérek, és akkor küldik. Mondom, jól van. Ennyi, elmennek.
Várom a csekket.
Májusban kapok egy levelet, miszerint a nyilvántartásuk szerint nem tettem lehetővé a februári kéményseprői vizsgálatot a lakásban, ezért ezt megkísérlik megismételni.
WTF?
Adtak egy dátumot, hogy mikor jönnek, persze sikerült azt a napot kiválasztani, mikor egész nap, este nyolcig dolgozom. Gondoltam, majd vár valami cetli. Nem várt. Semmi jele, hogy ott lettek volna. Közben jött egy csekk postán is.
Röhej.
Atörökk 2013.06.13. 09:35:45
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 09:38:09
@greco: én organizmussal feküdtem otthon egy hétig. Leellenőriztem, de nem volt sehol. Szerintem igazából nincs is olyanom. Kérni fogom az átvágási bizottságot, hogy akkor tényleg igaz a nemigazság? Persze kinek a szemszegletéből!!
@Lady Ann: azért vannak itt népegészségügyi vonzatok is. A kivitelezés persze prosztóságos.
@balazs__: " jó nagy büntetésre számíthat" - mekkorára? Mert ha 4600, akkor még az is jobb lehet. Legyünk számszerűek (meg érdekelne, egyébként is.
"Ha nem kezdek el vitázni időben" - mennyi az az idő?
balazs__ 2013.06.13. 10:11:02
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.13. 11:09:15
Később, mikor már nagyobb gyerek voltam, úgy tudtam, hogy a kéményseprő ellenőrzi a kémények állapotát, ha kell tisztítja, de nem úgy mint a mesékben, hiszen a kéményt nem csak fentről lehet elérni.
Aztán amint felnőttem, megtanultam, hogy a kéményseprő valójában egyszerű "adószedő", akinek annyi a feladata, hogy kiállít egy papírt, hogy megnézte.
ZöldszemM 2013.06.13. 11:09:20
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.13. 11:10:54
szekertabor · provo.blog.hu 2013.06.13. 11:44:05
dani27bpbp 2013.06.13. 11:44:23
Panelproli 2013.06.13. 12:09:18
A kéményseprők perre vitték a dolgot.
A Tekintetes Bíróság pedig úgy határozott, hogy a nulla ellenőrzéséért ugyanannyi jár amennyi. Vagyis nulla.
Agyalap 2013.06.13. 13:48:28
Roltii 2013.06.13. 13:50:51
Én hasonló cipőben járok, úgyhogy a megrendelő mellé írtam egy A4-es levelet, hogy, nem annyira korrekt az egész, meg jóhiszemű voltam stb... kiváncsi vagyok az eredményre...faxon&emailben elküldtem, még vissza igazolniuk se sikerült...
sienna 2013.06.14. 02:14:41
dani27bpbp 2013.06.14. 11:33:37
d(o..o)b 2013.06.14. 13:08:07
Agyalap 2013.06.14. 15:26:57
A legkülönbözőbb módokon tudják ezt csinálni, ahogy hallottam ez a négy még nem fedi le a teljes palettát.
Az egész cég egy gittegylet, de nem a rágásra megy ki, hanem a szopásra...
Charles63 2013.06.14. 20:33:24
batmann 2013.06.16. 22:20:28
www.hirado.hu/Hirek/2013/06/12/12/Jelent_sen_csokken_a_kemenysepres_dija_.aspx
Jelentősen, 44 százalékkal csökken a kéményseprés díja a fővárosban július 1-jétől.
Agyalap 2013.06.17. 13:14:45
Panelproli 2013.06.17. 13:41:05
Minden évben a fekete ruhás megkávézik nála, eszik abból a finom palacsintából amiből minden évben szokott enni, aztán ráteszi az igazoló matricát a cirkóra, majd jókedvűen elköszön.
Ja kéményt azt nálunk még nem látott.
Agyalap 2013.06.17. 15:22:12
wicca76 2013.06.24. 13:35:42
Június 14- én jött a kéményseprő, akit rendes állampolgárként be is engedtem. A fürdőszobai gázbojlert, - fűtőtestet vizsgálta meg. Mért is valamit, de a mérés eredménye nem szerepel sehol. Közölte, hogy a füstelvezető csövek bekötése a kéménybe így nem jó. Mondtam, hogy oké, megcsináltatom. Ennyiben maradtunk, majd kitöltötte a jegyzőkönyvet, átvette a kéményseprés díját és elment. Egy héttel később kijöttek a gázosok és mindkét készüléket leplombálták, mivel a kéményseprő jelezte feléjük, hogy életveszélyesek. A döbbenettől se köpni, se nyelni nem tudtam, hiszen nekem egy hanggal sem említette ezt, a készülék pedig úgy üzemelt 1 hétig, ahogy ő otthagyta. Jelzem, hogy 5 hónapos kisbabám van, így talán annyit azért mondhatott volna, hogy kapcsoljam ki. Ja és lehet, hogy emiatt még a katasztrófavédelemmel is meggyűlik a bajom, mivel (mint megtudtam), ezt elvileg feléjük is jelzik.
Füsti25 2013.06.26. 00:33:55
Na ez aztán beszólunk a kéményseprőnek oldal. :)
Kár hogy a hozzászólások zöme az elégedetlenkedők és szabálytalankodók egész sora.
Illetve ha nem is tudatos szabálytalankodó, de a saját kötelességét nem ismerőkből áll.
Sértődés ne essék, de hányan vizsgálták meg az itt panasszal élők közül a másik oldalt?
Akkor néhány szót a másik oldalról:
Magam kéményseprő szakmával rendelkező, ám állástalan szakmabeli vagyok.
(Ennek okárról majd később szólok)
Nos a seprős az alábbiak szerint melózik:
Fizetés: Jobb esetben minimál szakmunkásbér (hangsúlyozom: jobb esetben!)
A bérezést csak akkor kapja meg és az alapján, hogy mekkora összeget ad le az adott napon.
Vagyis ha el megy az adott napon dolgozni és a kiadott utcában csupán 2 kémény díját tudja beszedni, akkor az nap hiába értesített ki 50-60 embert, az nem tekintendő munkának.
Tehát a 2 beszedett díj után azt mondják az elszámolásnál, hogy egész nap lógott és csavargott.
A seprős eszköze egy rugós aparát és egy gázcső tisztítására alkalmas szőrös fej, ami még a hát mosására is alkalmatlan esetenként.
Műszer: egy pára lecsapódás mérő.
Egy tükörrel hamarabb észleli a tapasztalt seprős mint azzal a műszerrel.
Ez évi törvények nyomására új műszer került bevezetésre, amit a seprűsnek otthonában saját költségen kell töltenie és akkora koffer, hogy külön kis kocsi kellene hozzá.
Ez már adatokat is képes közölni, de ennél meg kellene fúrni a tüzelőberendezést és a kéményt összekötő bekötő csövet.
ja... és a seprőst mindjárt beterhelik negyed millára miatta.
A tapasztalt és dolgozni akaró kollégák saját eszközöket készítenek, illetve szereznek be, hogy tisztességgel dolgozzanak.
Ha a seprős valamit eltol és valaki meghal, le ég a háza, vagy kára keletkezik, azt akár börtönbe is csukhatják.
Mivel a kéményseprő bért csak a beszedett összeg után kap, így arra ösztönzik, hogy problémás esetekkel ne foglalkozzon.
A szolgáltatás szükségére kétség sem merülhet fel.
Aki mást állít az a saját fejét hajtja a giotinba és meg is érdemli ha bele pusztul a házába.
A kéményseprő nem hatóság.
Nem fog kezét lábát törve éjjel nappal a rendelkezésre állni.
Megnézném azt a személyt aki ezt minimál bérért bevállalná.
Telefon:
Nekem saját erre a célra fenntartott mobilom volt és bizony volt sok olyan kedves ügyfél, aki piszokul nem foglalkozott azzal, hogy vasárnap este 20 óra, vagy húsvét reggel 7 óra van, mert ő éppen akkor ért rá.
Hát akkor hívott és azonnal szerette volna ha rendelkezésére állt volna a seprős.
Summázva:
Az egész rendszer rosszul lett kialakítva.
Nem a kéményseprő teszi zsebre a pénzeteket, hanem azok a vállalkozók és profitorientált cégek, akik ezeket a szerencsétlen melóst kizavarják behajtani a pénzt.
Mindez talán az idei évtől javulni fog, ám ez némi szigorítás árán megy.
Ami üdvös mindenki számára, hogy az új számla és adatfelvételi lap már nem teszi lehetővé a seprős részére, hogy ne végezzen munkát.
Az új számlán fel kell tüntetnie rengeteg olyan adatot, amit csak a vizsgálat megejtése mellett tud hitelt érdemlően feltüntetni a seprős.
Azt nem is említem, hogy a tulajdonosnak, használónak 3 helyen kell aláírnia a munka elvégzését igazolva.
Aki munkavégzés nélkül ír alá, az meg érdemli a sorsát.
Magam sok évig voltam egy vidéki cégnél Kéményseprő és úgy vélem jól végeztem a munkámat.
Erre utal az is, hogy sok esetben hívnak még most is olyan településekről, ahol évekkel ezelőtt voltam beosztva és bár a díjat már kifizette a jelenleg ott tevékeny seprősnek, a munkát inkább velem végeztetik el, még ha ezért külön kiszállási díjat is kell fizetniük.
Mért küldtek el a cégtől ha ilyen jól dolgoztam?
Mert ki mertem nyitni a számat azért, hogy a beszedett összeg mögött nincs végzett munka, illetve a végzett munka bérezése nincs arányban a munka mennyiségével.
Sajnos a hátránya a dolognak, hogy gyorstalpaló tanfolyamokon 1 hónapos képzés után bárkit kéményseprővé tesznek, mert az új törvény szerint csak szakvizsgával rendelkezőt lehet munkába állítani.
Ennek az a következménye, hogy még több szakmai analfabéta lesz porondon :(
Füsti25 2013.06.26. 00:46:24
Nem a kéményseprő jelentett fel.
Amikor nálad járt, kitöltött egy adatlapot.
Ezen adatlapon feltehetően fel tüntette a tapasztalt hiányt egy kóddal.
A kódok jelentése a hátoldalon.
(tudod... az apró betűs rész)
Ezen adatlapot neked alá kellett írnod.
Az adatlapot leadás után a rendszerbe vitték, s mivel az kóddal volt ellátva, a rendszer automatikusan továbbította a katasztrófavédelemhez.
Na ők viszont már hatóság és valószínűleg még sok bosszúságba és pénzbe fog kerülni a dolog rendezése.
Elmondásod alapján 2 fali készülék van egyazon kéményre csatlakoztatva.
Ezek egyszerre nem üzemelhetnek, mert túl terhelhetik a kéményt és ez szénmonoxid visszaáramláshoz, halálhoz vezethetnek.
A két készülék közé vagy mechanikus, vagy elektromos reteszelés szükségeltetik, mely meg akadályozza a 2 készülék egy időben történő üzemelését.
Persze csupán szavaidból következtettem, így a valós állapotot nem feltétlen tükrözi.
A helyedben nem haragudnék a seprősre, hanem hálás lennék neki, mert lehet az életedet mentette meg.
Agyalap 2013.06.26. 17:01:02
És most elolvasom a nem rövid előző hozzászólásod is...
Agyalap 2013.06.26. 17:17:52
A kéményseprők meg olyanok amilyenek. Ha te is otthagytad őket szerintem csak örülj neki. Amilyen szar embereket kapnak szar munkára, olyan szar lesz a szolgáltatás is. (Mutatnám az oktatás példáján - akinek volt esze és lehetősége, otthagyta a tanári pályát.)
Saját pár napos példám: péntekre rakott ki valaki értesítőt a kapunkra, hogy kéményellenőrzés lesz. Otthon maradtam, de senki nem csöngetett be, hogy ellenőrizne. Megkérdeztem a szomszédot, nála járt a kéményseprő. Az ügyfélszolgálatot nem lehet felhívni, miért is lenne ott bárki pénteken 2 őra előtt? A központi ügyfélszolgálat nem tud érdemben nyilatkozni a kerületi dolgokról.
A non-plusz ultra: hétfőn vagy tizedikre felvette valaki a kagylót és közölte: valószínűleg azért nem csöngetett be a seprűs, mert nem vagyunk benne a nyilvántartásban.
Összegezve: ha nem vagyok otthon, akár fel is nyittathatják a lakást a saját érdekemben, ha otthon ugyan vagyok, de a nyilvántartásban nem, akkor akár meg is dögölhetek, mert a kéményseprő nem veszi észre hogy a 42 és 42B között ott áll a 42A számú ház is (kéményekkel), csak mert nincs benne a nyilvántartásban.
Csak annak a nyilvántartásában aki az értesítőket teszi ki (vagy az valami értelmesebb diákmunkás lehet aki úgy gondolja, hogy ha egy utcában kéményellenőrzés van, akkor azt a 42A-ban is meg fogják nézni...)
Úgyhogy ne próbáljuk védeni a kéményseprőket, az értelmesebbje úgysem kéményseprő már, aki meg maradt az agyhalott...
Füsti25 2013.06.30. 18:56:09
Üdv ismét.
Sajnos válaszod egy részével vitatkozni nem tudok.
Az új törvény elkapkodott és áttekintés nélküli ismét.
Nagy valószínűséggel megint olyanok hozták e passzusokat, akik életükben sem láttak kéményt, vagy tüzelőberendezést.
A nyilvántartásról annyit, hogy elméletileg minden ingatlantulajdonosnak saját magának kéne jeleznie, ha tüzelőberendezést, illetve kéményt vesz használatba.
Ennek elmaradása esetén nem kerül nyilvántartásba a személy és annak kéménye sem.
Bizony az már csak hab a tortán ha a seprős van olyan gyopár, hogy nem vesz észre egy házat :D
Ezen nem lepődöm meg.
Magam egész utcákat is találtam, melyek nem voltak nyilvántartásban és nekem kellett felvennem.
A szép az, hogy nekem mint szakembernek a cég ki adta, hogy felvenni felvehetek annyi kéményt amennyit csak akarok, de le húzni még akkor sem engedték ha a kémény már nem is létezett.
Én csupán arra szeretnék utalni, hogy nem feltétlenül a kéményseprő az idióta, hanem meg kötik a kezét és csak azt teheti, amire engedélyt kap.
Lehet hazudozni, mellébeszélni és magyarázkodni, de amíg ez a szakma érdek orientált lesz, addig soha nem lesz tisztes munkavégzés e területen.
Agyalap 2013.07.01. 12:05:23
A kéményseprők nem szednek be akkora pénzt, hogy az üzleti érdeke legyen valakinek is... A rezsicsökkentés is röhej ezen a fronton. A múltkor a TV-ben bizonygatta egy "nyugdíjas", hogy az az évi 1-200 Ft is mennyit számít neki. A világ gáza...
Egyszerűen a fejétől bűzlik a láb (Hofi után szabadon), ez a cég megérett a halálra. Majd újraszervezve a Nemzeti Kéményészeti Intézet gatyába rázza a szakmát ;D
Saját problémám pedig - a kéményseprők miatt nem kaptam használatbavételi engedélyt hónapokig, mert a turbocirko "kéményéhez" kellett tisztítónyílást csináltatnom, meg kéményseprőjárdát a tetőre. Érdekes módon ők maguk meg is csinálták, nem volt egész 60 ezer Ft. Te söpörtél már turbocirko kéményt a direkt hozzá csináltatott horganyzott lépcsőkről? De gondolom még ezzel sem kerültem be a nyilvántartásba - ez két éve volt...
Füsti25 2013.07.01. 17:21:24
Komoly információ hiány áll fent.
Nézted már te mennyi egy megyei seprős vállalatnak az adózás utáni nyeresége?
Aligha. :)
Ha csak a 2012 H.megyei vállalat összegét nézed 110 millióról beszélünk.
Ez azért nem piskóta.
Az adatok nyilvánosak, hisz ezeket a cégbíróság felé minden évben fel kell mutatni, be kell vallani törvény szerint.
Ja!.....
Ezek csak a bevallottak és akkor nem akarom mondani, hogy a cég az elküldésemkor le akarta húzni rólam a tanulmányi szerződésben rögzített közel még 100 ezret, ami szerinte még jogosan járna neki.
Igaz is volna, ha a tanulmányi díjat nem nyerte volna el 100% összegben EU. pályázaton.
Így amit az állam már kifizetett, azt a melóstól is le húzzák.
Szerinted ingyen vállalják ezek a szegény cégek? :D
Kérdésedre:
A kéményseprő jelen állás szerint a berendezésekbe bele sem nyúlhat.
Bennünket annyira idiótának tartanak, hogy a mesterséges égéstermék elvezető berendezéseket külön Műszaki osztály ellenőrzi.
Hozzá teszem, ugyan azon műszerekkel dolgoznak mint mi :)
Az egyszerű seprűs csak a kormos kéményeket és a panelokat ellenőrizheti, a már fentebb is ellenőrzött eszközökkel.
Miért érdek orientált a meló?
Mint előzőleg jeleztem, a melós csak a beszedett összeg után kap némi éh bért.
Tudnék mesélni hogy is megy ez.
na az meg nem meg lepetés számomra, hogy a seprűs csinálta meg az általa fel tárt hiányosságot. :)
Ami pedig eleve törvényszegés és etikátlan.
wicca76 2013.08.11. 10:48:02
Jelzem, nem vagyok képzett kéményseprő, így nem tudhattam, hogy emiatt elvihetik a gázórát is...
Egyébként a kéménybe még csak be sem nézett, mint ahogy ezt eddig a kollégái tették az előző években. Értem én, hogy szabálytalannak számít a bekötés, amit kb. 25 éve a nagyszüleim csináltattak. Nekem az eljárással és a tájékoztatás hiányával van a gondom.
Igen, aláírtam a jegyzőkönyvet, viszont mivel nem mondott semmi olyat, hogy "életveszélyes a készüléke", így nem is bogarásztam ki a hátlapon a jelzést.
Azóta volt nálam kollégája, aki elmondta, a jegyzőkönyv hiányosan van kitöltve és a tájékoztatást is meg kellett volna adnia arról, hogy mi vár rám emiatt, ha nem javíttatom ki a hibát bizonyos határidőn belül.
könyvjelző 2013.09.06. 21:07:20