Tékozló Homár

Hátbavágták a bliccelőt az ellenőrök

2013.09.23. 15:14 | jackyll | 710 komment

Naiv bliccelő sérelmezi, hogy köszönés és bemutatkozás nélkül vágták hátba, amikor megpróbált elmenekülni a megállóból, miután jegyhiány okán 3 ellenőr leszállította a villamosról:

Ma (2013. szeptember 22-én vasárnap) a 14:39-kor Kelenföldről induló 19-es villamosra szálltam fel. Jegyet sajnos elfelejtettem váltani, amelynek kellemetlen következményeit pár perccel később tapasztalhattam meg. Kis idő múlva ugyanis három ellenőr szállt fel a villamosra. Miután nem tudtam érvényes jegyet felmutatni, egyikük az irataimat kérte a pótdíjfizetési csekkhez. Személyi igazolvány azonban nem volt nálam. Az intézkedő ellenőr ekkor rendőri asszisztenciát helyezett kilátásba ("Na majd jól megbasz a rendőr, figyeld meg!") és kedvesen az utazás megszakítására szólított fel ("Akkor most letakarodsz innen!").

Így is tettem, a Karolina útnál leszálltam. Az ellenőr két társával (mindhárman férfiak, 25 és 35 közöttiek) ekkor elém állt, és kijelentették, hogy addig nem hagyhatom el a megállót, amíg nem érkeznek meg a hatóság emberei. Én viszont ezt nem kívántam megvárni, és elindultam előre. Erre szorosan körém álltak a derék ellenőrök, és nem engedtek elmenni. Próbálkoztam egy irányba kijutni a gyűrűből, ekkor az ellenőr "Ne lökdössél bazdmeg, ne lökdössél!"-kiáltásokkal állta el utam.

Láttam, hogy reménytelen a megálló elhagyása, és mivel fizikailag és verbálisan is fenyegetőnek ítéltem meg a fellépésüket, átbújtam a korláton, és az úttest felé indultam. Ekkor emberünk utánam ugrott, és ököllel erőteljesen hátamba vágott. Megfordultam, mire emelt hangon hozta tudomásomra, hogy ennél csak rosszabbra számíthatok ("Megverjünk, geci?! Hárman vagyunk, te jársz szarabbul!..."). A másik két ellenőr közül az egyik szintén közeledni kezdett hozzám, ezért egyetlen lehetőségként megfordultam, és sietősen távoztam.
 
 Szabálysértésem tényével tisztában vagyok; elismerem, hogy hibáztam, blicceltem. Erre mentséget nem is keresek. Ugyanakkor megengedhetetlennek tartom, hogy útszéli stílusban (bemutatkozás, köszönés nélkül, káromkodva), agresszíven és fenyegetően léphet fel három ellenőr. Azt pedig végképp tolerálhatatlannak és balkáninak, hogy dühében/frusztráltságában arra vetemedhet a közlekedési társaság embere, hogy fizikailag bántalmazza az intézkedés alá vont személyt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CID 2013.09.24. 12:28:03

@igi1: 5 gyerek?Hinni? A szexet próbáltad már, lehet hatékonyabb :D

Manyecska 2013.09.24. 12:36:24

@CID: ezentúl szombaton lazsálni fogok már eldöntöttem..:DDDD @helianthus: te a Komponista vagy, isten hozott:P:D!

mokkaczuka 2013.09.24. 12:38:03

@horex: Bocsi, nem tarthatják vissza. Hozzá se érhetnek. Ezért fölösleges is a felszíni közlekedésnél emberkedniük. Ezt mindig megmondom nekik, mikor hőbörögnek. Úgysem tudnak mit csinálni, ha elém áll vagy pláne hozzám nyúl, még én jelentem fel őt kényszerítésért, emberrablási kísérletért meg ami belefér. BKV felszíni közlekedés meg ingyen van. Még nekem kéne fizetnem, hogy elviselem a XIX. századi színvonalat meg a sok mocskos prolit.

Netuddki. 2013.09.24. 12:45:39

Szépen megvárod a rendőröket kisfácán aztán feljelentést teszel B+!
Szerintem meg, blicceltél, lebuktál, nem akartad igazolni magad, ráadásul meg is akartál lógni, így jártál. Az ilyenekkel kell keménykedni az ellenőröknek nem a becsületes utasokkal...

Netuddki. 2013.09.24. 12:47:12

@mokkaczuka: Ezt a balfasz trollt meg kivágnám innen mint macskát...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 12:49:40

@mokkaczuka: Te mi vagy, ha nem proli? Plázapatkány? (A tolvajokat bárki visszatarthatja a rendőr érkezéséig, de gyorsan értesítenie kell őket.)

Tisztviselőtelep 2013.09.24. 12:50:38

Az volt már hogy a BKV bevételének 70% költségvetési pénzből 30% pedig bérletek és jegyek árából folyik be? :)

Kivlov 2013.09.24. 12:54:51

az orkokar meg a pribékjeiket jól tökön kellene rúgni.
remélem a fradi-újpest meccsen is ott álltak a metrónál farkukat behúzva...

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 12:56:20

Ezek az ellnőrök nagyon tudatában vannak annak, hogy ők közfeladatot ellátó "személyek".
Nekik lehet verekedni, hozzájuk viszont egy újjal sem érhet senki.

Első ajtózást mióta kitalálták, vazzeg minden hülye készíti elő a bérletet, majd áll sorba, mint az úttörő a zászlófelvonáson.
Minek az ellenőr, ha van elsőajtózás nem értem.

CID 2013.09.24. 13:05:07

@Illegális pártmunkás: Gondolom mert a sofőrnek nincs ideje minden eggyes jegyet bérletet, SINOSZ kártyát, sárgacetlit, személyit végignézni, érvényes e. Itt Szegeden évek óta ez megy, hálistenek a sofőrök ( eltekintve egy-két gecitől ) rugalmassak, így nem nagyon szokott fennakadás lenni.

@Manyecska: Te már tudsz valamit, ideje lenne nekem is valami zsidó felmenőt kerítenem:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.24. 13:06:06

Kedves posztoló legközelebb vegyen jegyet, vagy legalább ne emberkedjen ha rajtakapják lógáson.
Lehet, hogy bunkók voltak vele, de nem tudom sajnálni.

Manyecska 2013.09.24. 13:17:28

Ma hátba, holnap partiba vágják..:DDD

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 13:19:54

@Zka:
És akkor mi értelme van az elsőajtózásnak, ha a tahó sofőr nem látja, de nem is figyel oda, amikor mutatják a jegyet/bérletet.

Aki nálunk(nem Pest) bevezette a elsőajtózást, azt kitüntetném.
Olyan megállónál szállok fel, ahol elég gyakori a beteg ember, a rokkant és a babakocsis, na ők nem fognak tudni felférni az elsőajtónál.
Bezzeg a gyógyszergyárnál már kinyitnak minden ajtót.
A teva fizet érte?

Hartmy 2013.09.24. 13:20:46

@helianthus: Bármelyiket :)
Jobb szeretem egyébként a sima étkezési kekszet :))

@igi1: Milyen gép? :D
Van ahol a bérmunkára esküsznek aratáskor, és a nagy cégek is azt szajkózzák, hogy nem kell mindenkinek mindenféle, mert hát nem gazdaságos meg ilyesmi, persze hülyék lennének mást mondani, mert akkor a saját bevételüket veszélyeztetnék. Nagy előny, ha akkor aratsz, amikor éppen kell és nem amikor ráér a szolgáltató.
Én sem tanultam, jobban szólva úgy tanultam, hogy csinálom már jó pár éve. Az amcsi gazdaságok marha szépek és modernek, csak az a baj, hogy itthonra öngyilkosság lenne kivitelezni az ottani formát. Mi is mtz-vel kezdtünk, most már azért van nagyobb is :)

Karipapa01 2013.09.24. 13:22:11

Jó a poszt! Hogy megsértődött a kis csaló !!!
"Próbálkoztam egy irányba kijutni a gyűrűből"
Lefordítom: neki ment az ellenőrnek.
"átbújtam a korláton, és az úttest felé indultam."
Ha már jegyet nem vett, a továbbiakban teljesen felesleges minden szabályt betartani.
" egyetlen lehetőségként megfordultam, és sietősen távoztam."
Mielőtt még odaérne a rendőr. Az emberi bánásmódot követelő tisztességes állampolgár elmenekül a rendőr elől !!!! És még van pofája itt rinyálni...

mokkaczuka 2013.09.24. 13:28:04

@Kitalátor = másként_gondolkodó: A tolvajokat visszatarthatja, a bliccelőt nem. Viszont ha van az ellenőrrel közterület-fenntartó vagy rendőr, akkor az hivatalos személy, ő igazoltathat. Az adataidat persze ő sem adhatja át csak úgy.

2013.09.24. 13:35:52

Én használom a BKV-t és holnap is szeretném használni. Ha a többség fizet ezért a nyilván nem olcsó szolgáltatásért, akkor ez a kis köcsög is fizessen.

Szerkesztők: Ezért fog a Fidesz nem kétharmaddal, hanem 4/5-el nyerni, mert Ti elfajzott fattyúk ilyen szerencsétlen posztokkal hergelitek a normális embereket!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.24. 13:44:05

naiv bliccelo :)))

nagyon is tudatosan bliccelt, tudta mit hogyan merre, oszt amikor egy kicsit tulleptek a hataskoruket az orkok akkor meg sir mint a furdos kurva, az hogy o LOPOTT a kozossegtol 16e Ft -ot az semmi...

szerencsere ez is benne van a bliccelesben kis 40 kilos hulyegyerekek legalabb be vannak csicskultatva :)))

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 13:47:36

@CID:
És mizujs a Tánczos üggyel?
Én sohasem hittem el vérvádat sem, de ......

Kelletteznekem? 2013.09.24. 13:49:40

egy kis bezzegkülföldönözés.
Londonban (belváros külváros, délutáni csús, MINDEGY)
* csak az első ajtón lehet felszállni. midnen buszon. igaz emeletesek, a középsőn lehet leszállni, a sofőr nézi kamerán felosont-e valalki
* egy ismerősöm egyszer elfelejtette a bérletét csippantani (elektrmos) a busz nem indult el, bemondta, hogy a barnahajú kékruhás lány please jöjjön le, mutasson bérletet, mert addig nem indulunk. Az utasok szóltak neki, (mert zenét hallgatott), lement, megmutatta, ment a busz. senki sem háborgott a perces késés miatt, ez az ára, hogy ne legyen bliccelés
* ha mégis fel tudsz menni, és elkapnak,
1000 fontra is bönciheztnek (ott is sok, 300 lepedő) criminal record-od lesz, azaz priuszod, minden munkahelyen látni fogják, hogy blicceltél, azaz loptál, hova vesznek fel szívesen embert?
"Get caught fare evading and risk a fine of up to £1000 and a criminal record."

Na, nem sokan bliccelnek. ezért nem a jegyesek és bérletesek fizetik a bliccelők ingyenútját.
Szerintem EZT át kellene venni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.24. 13:50:28

@mokkaczuka: nana nem adhatja at :)))
de vicces vagy, azert jarnak parban az ellenorokkel, hogy ne adhassa at ugye?
elarulom mi van akkor, lesz egy birosagi eljaras aminek a vegen atadhatja, igaz akkor a rendori intezkedest es a birosagot is fizetnie kell a kiskancsonak :)))

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 13:57:13

@Kelletteznekem?:
Hát persze.
Ja.

Át kellene venni minden xart és fost a nyugattól.
Az sem zavarja az embert, hogy a fizetéséhez és a nyújtott szolgáltatás színvonalához képest curva drágán, de dupla annyi idő alatt jut el a célállomásig.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 14:01:14

@CID:
Nem Te írtál Shlomo Morel-ről?

ottomoll 2013.09.24. 14:04:31

Egyszerű a képlet: A bliccelővel- aki most ismerte el bliccelésének tényét, meg kell fizettetni a pótdíjat, ha névvel címmel feljelentést tesz.
A 3 erőszakos ellenőrt pedig felelősségre kell vonni személyi szabadság korlátozása, valamint testi sértés miatt(Persze itt szükség van tanukra ill. kamerafelvételekre.)

yafet 2013.09.24. 14:07:10

"...Jegyet sajnos elfelejtettem váltani,..."

Még 1994.05.17-én és azóta se jutott eszedbe.
Leszállni meg nem volt gerinced a következő megállónál.
A BKV meg a megfelelő emberket alkalmazza az ilyen feladatra.
Hívtak volna taxit, vagy adjanak ingyenjegyet?!

Aki bliccel, az már évek óta bliccel, a többi meg fizeti. Azért kurva drága a jegy, mert még két másik tapló utaztatásást is meg kell fizetni valakinek.

ottomoll 2013.09.24. 14:12:44

@kovi1970: Az ellenőr fizikai kényszert nem alkalmazhat. Ha így tesz az bűncselekmény, mivel a bliccelő "csak" szabálysértést követett el. Ha bűncselekménnyé nyilvánítanák a bliccelést akkor lenne jogosult az ellenőr a bliccelő mozgásának korlátozására a rendőrök megérkezéséig.
Egyébként a BKK szabályzata is azt tartalmazza, hogy a jegy ill. bérlet nélkül utazó köteles az elleőrnek büntetést fizetni, vagy személyi adatait megadni. Ellenkező esetben el kell hagynia a járművet. Tehát a posztoló-bármennyire is elítélem a bliccelést-a BKK szabályzata szerint szeretett volna eljárni. Ebben akadályozták az ellenőrök.

bgp 2013.09.24. 14:14:39

Hátbavágással elmenekült? Felháborító!
Fel kellett volna rúgni.

Konzervatív0 2013.09.24. 14:15:56

@ottomoll: ahha. Próbálom értelmezni a mondanivalódat.

Ha jegy nélkül veszek igénybe a szolgáltatást, és még igazolni sem tudom magam, akkor ne korlátozzanak abban a jogodban hogy szó nélkül otthagyd az ellenőröket. Ha meg valamelyik megpróbál visszatartani amig az intézkedés zajlik akkor azt büntessék meg.

Ha lopsz a boltból nehogy valaki visszatartson amig a rendőr megjön, mert korlátozza a személyes szabadságjogodat?

Emberek, itt valami igen nagy baj van a szabadságjogok értelmezésével.

Azt gondolom ha valaki bliccel és lebukik akkor viselni-e kell ennek a következményeit, ha meg el akar szökni ne lepődjön meg hogy nem fogják elengedni. Jól is néznénk ki. Elkap az ellenör te meg a pofájába röhögsz és otthagyod, mert nincs joga visszatartani...

A stilus az egy másik dolog, de amilyen az adjon Isten olyan a fogadj Isten is.

Karipapa01 2013.09.24. 14:16:17

@Illegális pártmunkás: "Az sem zavarja az embert, hogy a fizetéséhez és a nyújtott szolgáltatás színvonalához képest curva drágán, de dupla annyi idő alatt jut el a célállomásig."

Ha drágának vagy rossz minőségűnek tartasz egy szolgáltatást, akkor nem kell igénybe venni. Ha viszont igénybe veszed, az árát ki kell fizetni. A választás a tied!

Karipapa01 2013.09.24. 14:17:51

"Az sem zavarja az embert, hogy a fizetéséhez és a nyújtott szolgáltatás színvonalához képest curva drágán, de dupla annyi idő alatt jut el a célállomásig."

Ha drágának vagy rossz minőségűnek tartasz egy szolgáltatást, akkor nem kell igénybe venni. Ha viszont igénybe veszed, az árát ki kell fizetni. A választás a tied!

CID 2013.09.24. 14:19:39

@Illegális pártmunkás: Jah. Az, hogy írtam erős túlzás, másoltam. Érdekes olvasmány volt, meg ugye zsidózni kellett az új post miatt.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 14:20:14

@Karipapa01:
Miért van választás?

Nem monopolhelyzetben van az a cég?

ottomoll 2013.09.24. 14:21:06

@Konzervatív0: Én csak a hatályos jogszabályok alapján írtam amit írtam. A bliccelés jelenleg szabálysértésnek minősül, tehát emiatt nem korlátozható valakinek a személyi szabadsága, csak rendőr által.

Karipapa01 2013.09.24. 14:22:47

@Illegális pártmunkás: Van választás: mehetsz a kocsiddal, motoroddal, bicikliddel, gyalog. De ha viteted magad annak az árát ki kell fizetni. Ennyi!

Kelletteznekem? 2013.09.24. 14:24:16

@Illegális pártmunkás: nem minden szart kell átvenni, pont ezért hangsúlyoztam, hogy EZT átvenném. Amúgy általában is azt gonoldom, ami jó, az mindegy hogy nyugat, kelet, anglia, szingapúr, jobb vagy balos kormány, azt át kell venni, ami meg nem jó, azt akkor se, ha mindenhol csinálják. Ezt nevezem én értelmes gondolkodásnak.

Ha pedig zavar hogy drága és lassú a tömegközlekedés, akkor furcsa hogy a bliccelést támogatod: sajnos ha hagyjuk bliccelni az embereket, akkor ettől még drágább (fele annyi ember kell fizessen), és még lassabb lesz (a kieső bevétel miatt kevesebbet lehet beruházni).
OK, értem én, hogy te azért utazol az én pénzemen, mert szar a minőség. Csakhogy. Ha szar ne használd, old meg máshogy. Ha mégis használnod kell, akkor fizess, tudod én meg még párszázezren is fizetünk, és nekünk se jobb. Harmadrészt PONT emiatt a hozzáállás miatt van szarban az ország. Először is azt kell leszögezni, hogy ingyen ne lehessen semmilyen szolgáltatást használni, más pénzén (ha tetszik ha nem), ebből lehet kiindulni. ÉS eközben a pénzünkért teljesítsen az állam, a kormány, a bkv is. DE ÚGY NEM FOG MENNI hogy az bállampolgár nem fizet és használ (mert szar a szolgáltatás), "cseréb" az állam meg szart szolgáltatást ad (mert nem fizet a polgár). ez így nem fog menni.

velünk, fizetőkkel fizettetik meg az árár a drágább jegyben és a szar szolgáltatásban, hogy sokan azt gondolják, nekik jár az ingyenutazás.

(amúgy elegem van, hogy a szegény emberre hivatkoznak az ingyenélő paraziták, pont a szegény réteg az a, ki igyekszik mindent befizetni, a rá hivatkozó csalók meg ingyenélnek. Pl. a koleszba ahol laktam egy vezérigazgató fia volt aki évekig nem vett jegyet, mert minek.)

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 14:31:45

@Kelletteznekem?:
Nem szokásom bliccelni.Te kis hugyos!
De ami xar szokás azt nem kell átvenni.

mIÉRT NEM AZ ANGLIAI FIZETÉSEKET VESSZÜK ÁT?

Nem akarok dupla annyi idő alatt eljutni a pontból a b pontba.
Nem akarom megvárni, ameddig felszáll 20 ember az első ajtón.

Továbbá nem értek egyet az ellenőrök/sofőrök bunkó viselkedésével és nem értek egyet a verekedéssel.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 14:36:31

@Kelletteznekem?:
Nem kellene úgy benyalni a kormánynak.
Félsz tőlük?

Hartmy 2013.09.24. 14:36:53

@ottomoll: Volt itt feljebb egy belinkelt dokumentum egy hasonló esetről, amit egy ombudcman értékelt. Ha a három ellenőr közül az egyik is közteres volt (ezt nem írja a postoló, de gyanítom, hogy így van), akkor a közteres felszólíthatja a postolót, hogy igazolja magát. Ha nem igazolja magát, akkor kérhetnek rendőri intézkedést, a rendőrség megérkezéséig pedig akár testi kényszerrel is feltartóztathatják az éppen igazolni kívánt személyt. Gondolom nem jól irányzott tarkón vágásról van szó, de valahogyan...

Karipapa01 2013.09.24. 14:37:00

@Illegális pártmunkás: "Nem akarok dupla annyi idő alatt eljutni a pontból a b pontba.
Nem akarom megvárni, ameddig felszáll 20 ember az első ajtón."

Akkor egyszerű a dolog: TAXI!!! Nem dupla idő alatt jut el "a" pontból "b "pontba és nem kell megvárni amíg beszáll 20 ember. Ja, hogy az drága? A kényelmet és gyorsaságot meg kell fizetni.

Hartmy 2013.09.24. 14:40:58

@Illegális pártmunkás: Költözz el a fővárosból és akkor majd meglátod, hogy el vagy kényelmesedve. A budapesti közlekedés arányaiban véve (talán) a legolcsóbb az összes közül szerintem.

Trejo 2013.09.24. 14:46:58

Mi az, hogy nem volt nála érvényes igazolvány? Juj, elfejtettem jegyet venni... Lemegyünk retardáltba, aztán csodálkozunk, hogy hülye baromnak néznek?

Több szabálysértést követ el, a yardot nem várja meg, aztán picsog, mert csúnyán bántak vele az ellenőrök. NOOORMÁÁÁÁLIIIS?

jézushka 2013.09.24. 14:48:23

Ma kivételesen villamosra kellett ülnöm, tettem ezt az 51-es vonalon. Eleve a Mester utcánál nincs is semmilyen létesítmény, ahol jegyet lehet venni, automata sem. Ez a tendencia tart egészen a Gubacsi úti megállóig. Illetve a Koppány utcánál állítólag a Tescoban lehet venni újságosnál. Az úgy majdnem a féltáv. ezt egyébként a villamosvezetőtől tudom, mert tőle szerettem volna venni jegyet, 450Ft-ért. Természetesen nem volt. Így elhatároztam, ha jön az ellenőr, akkor megkérem, hogy az adott megállóban, ahol felszállt, keressen nekem egy vételi helyet. Szerencsémre( vagy az ellenőrére) nem jött. Így végig utaztam oda-vissza a távolságot. De természetesen a végállomásokon ott az elektromos felület, ami még semmilyen információt nem oszt meg velünk. Nem gond, de legalább szép. Még.

Trejo 2013.09.24. 14:49:53

@Illegális pártmunkás: Ha nem teccik a rendszer, menjél külföldre apukám! Ja, hogy böfögni sem tudsz idegen nyelven, így esélyed sincs idegen országban boldogulni a 8 általános végzettségeddel:
- Saját egyéni probléma.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 14:59:49

@Hartmy: @Trejo:
Hát jönnek itt a hülyébbnél, hülyébb ötletek.

Nem a fővárosban lakom.
Éppen ezért találom drágának és lassúnak a helyi elsőajtós tömegközlekedést.

Szóval aki kitalálta és bevezette az elsőajtós közlekedést azt úgy kivágnám, mint macskát xarni.

♔batyu♔ 2013.09.24. 15:00:51

Végre beindult a Tarlós, ez az első ajtón szállunk fel igen nagy dobása volt. 20 éve kellett volna.

A többi járatot pedig el kellene árasztani ellenőrrel, mert az összes mocsok most oda ömlik.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 15:02:20

@Hartmy:
Az aki tömegközlekedik az el van kényelmesedve?
Szerintem nem vagy észnél.

♔batyu♔ 2013.09.24. 15:03:18

@Illegális pártmunkás: Mert vidéken laksz. Itt viszont frankón eltűntek a járművekről és környékről a cigányok.

Amúgy naponta tapasztalom és nem lett számottevően lassabb. Addig volt az, amíg meg nem tanulták, hogy bérlet, jegy a kézben és úgy kell felszállni. Külterületi járatokon amúgy sem jellemző, hogy az összes megállóban húszasával állnak.

Hartmy 2013.09.24. 15:03:22

@Illegális pártmunkás: Én sem a fővárosban lakom és eddig sehol sem volt gond az első ajtós közlekedéssel.

Trejo 2013.09.24. 15:10:05

@Illegális pártmunkás: Nem a fővárosban laksz, de azért megmondod a tutifrankót. Mi vagy te? A mocsoládi Mekk Elek? XD

Kelletteznekem? 2013.09.24. 15:12:13

@Illegális pártmunkás: trollokat nem etetek.

amugy amit írsz, annak a nagy része amúgy is hülyeség. szóval sokat nem veszít senki, ha nem reagálok rá :)
na csá

Állítsuk meg a ......... 2013.09.24. 15:12:56

@♔batyu♔: Felénk jellemző az, hogy a csúcsidőben sokan állnak a megállókban, ugyanis itt van Magyarország legnagyobb egyeteme.
Többezer diák, többezer dolgozó, többezer beteg.
Sőt ugyanezen az útvonalon érhető el a gyógyszergyár is, sajnos.

Erre mit csinál a DKV reggeli csúcsban: küld egy sárga 40-50 éves "nosztalgia" villamost.

Hartmy 2013.09.24. 15:15:53

@Illegális pártmunkás: Nem, aki azt mondja, hogy a budapesti tömegközlekedés rossz és még nem próbált másikat az el van kényelmesedve. Az országban igazi normális tömegközlekedés egyedül a fővárosban van szerintem, a buszok milyenségét nem figyelembe véve. Elhiszem, hogy van fennakadás, de azt senki se mondja, hogy havi 10ezer azért, hogy egy 100 négyzetkilométeres területen oda menj járművel ahová akarsz, az sok. Főleg úgy, hogy több módon mehet és sűrű járatokkal.
Az első ajtós felszállás pedig már akkor kellett volna mikor az első busz elindult a városban. Semmi rossz nincs benne. Attól, hogy hosszabb a menetidő még senki nem veszt semmi, jól időzítve kell elindulni.

Karipapa01 2013.09.24. 15:20:33

@jézushka: "Ma kivételesen villamosra kellett ülnöm..."

Ez a kommented egy klasszissal értelmesebb a posztnál. Ilyesmivel kellene inkább foglalkozni. Bár általában az emberek nagy része nem hirtelen ötlettől vezérelve száll villamosra, tehát fel tud rá készülni, de azért előfordulhat. Kicsit furcsa, hogy a buszvezetőnél lehet, a villamosvezetőnél nem lehet jegyet venni. Nem tudom, hogy lehet-e ennek valami különleges oka?

laci_52 2013.09.24. 15:33:59

@Hartmy: Az első ajtós felszállás forgalmas járatokon elviselhetetlen mértékben növelné meg a menetidőt, emiatt a normális követési idő betartásához sokkal több kocsira lenne szükség. Ez manapság nem működik, így is roncsok tömkelegét adja ki forgalomba a BKV, hogy mindegyik járat elindulhasson.

Teszt.Elek 2013.09.24. 15:46:22

Kedves levélíró, bár ezt vélhetően már sokan írták neked:

Pofa alapállásba és húzz el szépen csendesen, pont úgy, ahogy a megállóból szerettél volna a felelősségre vonás elől.

Itt van mit tehetsz, ha tényleg "zavar" a történet, és nem csak a repedezett egódat szeretnéd kicsit felpolírozni:
- Feljelentést az ellenőrök ellen, aki ezt elkövette.
- Kifizetni a bírságot, amivel a saját bevallásod szerint is tartozol a BKV-nak.

A fentiek hiányában az egész történeted csak egy szánalmas tolvaj meséje a saját maga mosdatására.

♔batyu♔ 2013.09.24. 15:46:33

@Hartmy: Jártam olyan vidéki városban, (Sátoraljaújhely) ahol odaálltunk de. 11-kor a helyi járat megállójába. Állunk már vagy tíz perce, mikor egy lakos odajött, hogy olyan sok a bliccelő, hogy a busz csak reggel jár és 16 körül.

Na ez a durva.

♔batyu♔ 2013.09.24. 15:48:04

@Teszt.Elek: Az ellenőrökkel én is kifizettetném a poszter bírságát, hiszen épp az ilyen esetek miatt van egyáltalán ellenőr.

gmower (törölt) 2013.09.24. 15:48:19

Atyaúristen, én valószínűleg valahol a fejlett nyugaton élek, mert bár minden munkanap utazom MÁV-val és BKV-val is összeségében 2 órát, valahogy csak és kizárólag kedves mosolygós kalauzokkal és ellenőrökkel találkozom. Szépen köszönnek, kedvesen megkérnek, hogy mutassam meg a kis jegyemet/bérletemet, majd barátságosan távoznak, a vonaton pedig ha éppen a laptopon molyolok szólnak, hogy van wifi.

Igaz, én havonta 20 000 jó magyar forintot fizetek ezen szolgáltatásokért, továbbá pofákat sem vágok bunkó paraszt módjára, amikor ők a munkájukat végezve hozzám szólnak. Posztolónak is javaslom próbálja ki a módszeremet, hátha hirtelen egy szebb országban találja magát!

szbszig 2013.09.24. 16:04:37

Nekem erről a bejegyzésről az a bizonyos medvés, vadászos "szopni jársz te ide?" vicc jutott az eszembe. :D

ottomoll 2013.09.24. 16:06:42

@Hartmy: Nem hinném hogy közteres volt. Azok jobban ismerik a törvényeket. Egyébként szerintem ők se foghatnak le utast a törvények szerint, legfeljebb garázdaság , vagy más bűncselekmény esetén. A bliccelés viszont egy sima szabálysértés. Ráadásul a BKK szabályai is úgy rendelkeznek, hogy a jegy/bérlet nélkül utazó, magát igazolni képtelen,büntetést ki nem fizető utasnak EL KELL HAGYNIA A JÁRMŰVET. Legalább a saját szabályaikkal tisztában lehetnének.

mokkaczuka 2013.09.24. 16:26:37

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ez pontosan így van, megfelelő eljárás után kérheti ki. A bírósági eljárás, az bírósági eljárás. De aki időt nyer, életet nyer.

gmower (törölt) 2013.09.24. 16:28:41

@ottomoll:

"Azt a személyt, aki személyazonosságát nem igazolja, annak megállapítására a legközelebbi rendőri szervhez a felügyelő előállíthatja. Ellenszegülés esetén az előállításhoz a rendőrség segítségét kell kérnie. A rendőrség megérkezéséig a felügyelő az érintett személyt feltartóztatja. A felügyelő előállítási joga kiterjed továbbá a szabálysértés elkövetésén tetten ért személynek az elkövetés helye szerinti szabálysértési hatósághoz történő előállításra is, a szabálysértési eljárás azonnali lefolytatása érdekében."

Azaz a közterület felügyelő, szabálysértés esetén is feltartóztathatja a magát a azonosítani nem tudó/hajlandó elkövetőt.

mokkaczuka 2013.09.24. 16:30:14

@yafet: "Aki bliccel, az már évek óta bliccel, a többi meg fizeti. Azért kurva drága a jegy, mert még két másik tapló utaztatásást is meg kell fizetni valakinek." Ez kamu, a BKV egyik kommunikációs húzása. Butaság. A benzinért mindenki fizet, mégis tízszer annyiba kerül, mint a kommunizmusban. Drágább, mint Ausztriában. "Ha senki nem bliccelne a BKV-n, milyen olcsó lenne" - ezt semmivel sem tudod alátámasztani. Ugyanilyen pofátlan jegyárak lennének, ugyanilyen szar szolgáltatás, a pénz meg ugyanúgy elfolyna valahová, mint ahogyan most is elfolyik.

mokkaczuka 2013.09.24. 16:32:21

@Konzervatív0: "Elkap az ellenör te meg a pofájába röhögsz és otthagyod, mert nincs joga visszatartani..." - Pontosan.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 16:34:34

@igi1: + hát!

@Illegális pártmunkás: Azzal sűrítik a járatokat, nedveském. Azaz kedves kém. Vagy mi. Ha nem teszik, tudjál róla, hogy Debrecenben pár éve már nem csak egy gyógyszergyár van. Lehet váltani!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 16:36:18

@jézushka: Ugye vettél két jegyet azóta, és eltépted, hogy ne okozz kárt?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 16:37:54

@♔batyu♔: A hülyeség még a módszerváltás előtt kezdődött, az 1-2 forintos jegyek korszakában, amikor felszámolták a kalauzokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 16:52:20

@mokkaczuka: Aki (kurvának állt) akarom mondani közösségi közlekedési eszközt igénybe vesz, az ráutaló magatartásával utazási szerződést köt, elfogadja az üzemeltető szabályzatát.

Llychllyn 2013.09.24. 17:17:06

@yafet: "aki bliccel, az már évek óta bliccel" - most komolyan, akkor tulajdonképpen lehetetlen ELKEZDENI a bliccelést?:)

Karachar Nevian (törölt) 2013.09.24. 17:23:34

Naiv fax a szegény bliccelő.
Nálam mindig van egy 9centis penge és nincs az az behemót cigány akinek ne tudnám hamarabb megforgatni a gégéjében mint hogy ütésre emelné a kezét.
Hidd el, utána is el tudsz még futni és amúgy sem fogják őket elmarasztalni, bármit is tegyenek veled.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 17:30:09

@Llychllyn: Arra születni kell! Része a"kultúrájának"...

@Karachar Nevian: Hogy is mondta az ilyen szájhősre Viktor bácsi a gyimesi Setétpatakáről? "Bátor ember, még a templomban is fingik!"

ubu1 2013.09.24. 17:36:06

"Szabálysértésem tényével tisztában vagyok"
Nem. Ez csak szerződésszegés. Nem büntetőjogi, hanem polgárjogi ügy.

babhun 2013.09.24. 17:36:12

Ezt a kérdést már évek óta rendbe kellett volna tenni úgy, hogy a bliccelőkön kibúvók nélkül be lehessen hajtani a büntetést.

A feledékenységének következményei elől megfutni igyekvő utasnál és a tirpákul viselkedő ellenőröknél persze sokkal nagyobb gazemberek azok, akik miatt az ilyen szituációk egyáltalán lehetségesek.

uud 2013.09.24. 17:40:59

manapság ellenőrnek az megy, aki máshova már nem kell. csak rájuk kell nézni. lepusztult, reményvesztett, többnyire dühös emberek/zombik - tisztelet a kivételnek, ha van. nem várok tőlük semmi értelmeset.
viszont van bérletem. mindig. mert nem vagyok olyan hülye, hogy ezzel a fajta csőcselékkel vitatkozzak.

Ádám 2013.09.24. 17:42:09

index.hu/belfold/budapest/2013/09/24/ujabb_7_milliard_a_bkv-nak/

Rohadjanak meg! Én meg világ életemben a saját magam vett benzinen viszem a valagamat A-tól - Z-ig! Hol az igazság?!
@Kitalátor = másként_gondolkodó: NÁCI!:)

mokkaczuka 2013.09.24. 17:52:57

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Én ezt nem vitatom. Csak a jelenlegi joxabályi környezetre hívtam fel a figyelmet. Ennek értelmében az ellenőr TEHETETLEN. Ezen lehet változtatni, mint ahogy a metróban meg is tették, nem engednek le senkit jegy nélkül, ezzel a metróban megszűnt a lógás. A csakelölfelszállós buszokon is. Nyilván arra is van megoldás, hogy az ellenőr hatósági személy legyen - ezt törvénnyel kell elfogadni. De elvárni, hogy mindenki birkamód fizessen, ha bérletet vesz, az átlagbérből több mint egyhavi keresetet magától arra fizessen ki, hogy BKV-val járjon, MIKÖZBEN az ellenőr úgyse tehet vele semmit, ez életszerűtlen.

jézushka 2013.09.24. 18:22:43

@Karipapa01: Az volt a válasza, hogy éppen elfogyott. Én nem állok le vitatkozni vele, hogy akkor esetleg ezt pótolhatná vagy mi. Nem volt, hát nem volt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.09.24. 18:30:20

@mokkaczuka: Az ellenőr a tulajdonos jogkörében jár el, a bliccelő szolgáltatást lopó tolvaj, tehát visszatartható a rendőr megérkezéséig.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És még mit?

Ádám 2013.09.24. 19:19:00

igaz, nem arábia, de 500X annyian vannak...

ottomoll 2013.09.24. 20:29:06

@gmower: Ok, akkor ezt rosszul tudtam.Egyébként kapnak erre képzést, hogy mondjuk hogyan kell "feltartóztatni" a bliccelőt.Földre teperi, vagy mit csinál vele? A rendőrök erre komolyan fel vannak készítve, és eszközeik is vannak.
Egyébként a tudatos bliccelő szereti a közteres ellenőrzést, hiszen így már a megállóba való megérkezés előtt látja a "veszélyt" és jóelőre lyukaszt.

Semper Fidelis 2013.09.24. 21:05:34

" Jegyet sajnos elfelejtettem váltani"

Ja, elfelejtettem. Persze. Vegyél bérletet, mint én. Negyedévre 31.500 forint.

igazságos 2013.09.24. 21:20:32

@Semper Fidelis: hogyhogynem szarni nem felejtett el

Karipapa01 2013.09.24. 22:16:36

@jézushka: "Az volt a válasza, hogy éppen elfogyott."

Ez esetben igazad van! Ha te abban a tudatban szállsz fel egy tömegközlekedési járműre (és ezt az üzemeltető kommunikálja is), hogy ott ki tudod fizetni az utazás díját, akkor nem kellene félned az ellenőrtől azért, mert önhibádon kívül nem fizettél. Sőt ez esetben az ellenőrnek kellene elnézést kérnie és biztosítania, hogy a jegy árának megfelelő utazási díj ellenében jogosult legyél az utazásra. Ez így korrekt! Reméljük így is van!!

ottomoll 2013.09.24. 22:36:48

@Karipapa01: Igen, ez azonos azzal az esettel, amikor nem működik a jegykezelő automata.

Navarone 2013.09.26. 13:05:08

@Minyimányi Monyó: lehet biciklizni, gyalogolni, és nem lesz gond azzal, ha nincs pénze jegyre. Tudod, a BKV nem jár alanyi jogon, csak jegyre vagy bérletre!

bibok 2013.09.28. 15:06:34

Ha utazol és nem veszel jegyet, akkor miért posztolsz?
Nyilván az ellenőröknek is van egy stílusuk de akik nem vesznek jegyet maguknak köszönhetik ennek a következményeit...

Agyalap 2013.09.30. 08:55:01

@bibok: Előfordult már velem is, hogy nem volt jegyem, mert igen ritkán utazom BKV-val. Nekem nem is ez a bajom a poszttal, hanem hogy ilyen kor nem próbálnék nagy bátran elsunnyogni és majd a távolból visszakiabálni...
süti beállítások módosítása