Tékozló Homár

Heringkedés és pokol a MÁV Split-Budapest járatán

2014.08.11. 15:47 | Homár Hilda | 355 komment

1384204753a222e10535cd8011336b6225ccf19118.jpg

Nyár, hőség, duplán eladott jegyek, tömeg, hőség, csomagok, késés, hőség, mindez 10 órán keresztül. Mindjárt megszépül az a 3 órás Budapest- Badacsonylábdi út, nem?

Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném megosztani Önökkel rendkívül friss tapasztalataimat a MÁV egyik nemzetközi járatával kapcsolatban. Másodmagammal utaztam Splitbe 2014.08.01-én, visszafelé pedig 08.09-én indultunk.
Menetjegyeinket 2014.07.02-án váltottuk meg a Nyugati Pályaudvar nemzetközi jegypénztárában, ülőkocsiba szóló helyjegyekkel.

Az odaúton nem is volt semmi különösebb probléma, szerencsésen megérkeztünk Splitbe, csekély egy órás késéssel. Az úton még aludni is tudtunk egy keveset.

A problémák a visszaúton kezdődtek. Már a vonatra való felszállásnál akadályba ütköztünk, ugyanis az ajtóban olyan embertömeg torlódott fel, hogy lehetetlen volt beljebb jutni. Körülbelül 1 órán keresztül álltunk a WC előtti területen több utastársunkkal egyetemben, Ezután sikerült valamelyest beljebb kerülnünk, így megcéloztuk azt a fülkét, ahová a helyjegyeink szóltak. Célunkat azonban hiába értük el, a helyeinket már elfoglalták, méghozzá olyan személyek, akik szintén oda érvényes helyjegyekkel rendelkeztek. Mint megtudtuk, nem volt véletlen, hogy ennyire tömve volt a vonat: 2szer-3szor is eladták ugyanazokat a helyjegyeket.

Ennek eredményeképpen a folyosón kellett tartózkodnunk rengeteg más utassal együtt. A szerencsésebbek néha-néha le tudtak ülni a padlóra, apróra összehúzva magukat, rendkívül kényelmetlen pozícióban, másoknak egész végig állniuk kellett. A WC-re úgy tudtak eljutni az emberek, hogy hatalmas csomaghegyeken, illetve más emberek feje fölött kellett átmászniuk. Egy bizonyos ponton pedig a mellékhelyiség használata teljesen lehetetlenné vált, tekintve, hogy a wc előtti aprócska kis területen körülbelül 20 fő tartózkodott, plusz a csomagjaik. És ez ment 10, azaz TÍZ ÓRÁN KERESZTÜL.

A kalauzt hiába kértük, hogy nyissa ki a hálófülkés vagonokhoz vezető ajtót, hogy ott is benépesíthessük a folyosót és ne kelljen heringekként utaznunk tovább, ő nem volt hajlandó eleget tenni a kérésnek.

Abban reménykedtünk, hogy ha elérjük Zágrábot, talán leszállnak annyian, hogy végre mindenkinek lesz egy icipici helye a padlón. Azt hiszem, szálltak is le néhányan, de erre annyira nem tudtam odafigyelni, ugyanis a peronon olyan tömeg várakozott, hogy mindenkiben meghűlt a vér. Az akkor felszálló kalauz hölgy utasított minket, hogy húzódjunk beljebb, adjunk helyet az újonnan felszállóknak. Ennek eleget tenni lehetetlen volt, ezt ő maga is láthatta, mégis kötötte az ebet a karóhoz. Egy idő után beláthatta, hogy nem fog eredményre jutni, úgyhogy végül csatoltak még egy kocsit a szerelvényhez az új felszállók számára. Ide mentünk mi is át utastársammal és megkönnyebbülten konstatáltuk, hogy itt már lesz végre elegendő hely számunkra a padlón.

Itt utaztunk egy darabig, majd valamivel később szóltak a magyar határőrök, hogy még két kocsit csatoltak fel, menjünk, üljünk végre kényelmesen. Tehát az utolsó 5 órában emberhez méltó körülmények között utazhattunk a vonaton.

Én, és utastársaim, nem ezért fizettünk. Állatok módjára szállítottak minket, de megkockáztatom, hogy még azoknak is jobb dolguk szokott lenni. Egész egyszerűen felháborító ez az egész. Persze, persze, most kezdődik a Sziget, jött a sok külföldi, jó kis pénzeket beszedhettek a jegyek újraértékesítéséből.

Az időintervallumok nem biztos, hogy teljesen pontosak, kicsit elvesztettem már közben az időérzékemet. Annyi biztos, hogy a nagyjából 14 órás útból lett majdnem 18, úgyhogy az a 10 óra a pokolban talán több is volt valamivel.

Most küldtem egy panaszlevelet a MÁV-nak, kíváncsi vagyok, mit válaszolnak majd rá. Valószínűnek tartom, hogy maximum a helyjegyeink árának visszatérítését ajánlják majd fel (már ha bármit is...), ami nem egy egetverő összeg, 1860 Ft-ba került kettőnknek. De nem is ezen van igazából a hangsúly, ezt még a helyjeggyel nem rendelkező utastársaim nevében is kikérem magamnak.

Illetve hozzátenném, hogy többek szájából a "per" szó is elhangzott...

Ha végigolvasták, köszönöm! :)

Tisztelettel:
Liktor Lilla

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igi1 2014.08.11. 21:57:44

@Troppauer_Hümér: oda kell menni ha bármi gondod van

Ott a főpénztár, a reklamálás meg a büntibefizetés is

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 21:58:41

@uraaam: Fehérvárról? Az szép cselendzs. Pláne az érdi emelkedő, a L'Alpe d'Huez csak enyhe emelkedő ahhoz képest.

háromlábúbogár (törölt) 2014.08.11. 21:59:58

@igi1: ez egy olyan :-D

@uraaam: iszok :-), mezőgazdaság, piacozás, stb...
minden nagybani hajnalban nyit, rohadna meg :-D

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:02:26

@Troppauer_Hümér: ismerem, csikó koromban kéccer letekertem a balcsira. Ma kb. ott halnék meg:)

Amúgy van m,ár BKK pont a kelenföldi nagyállomásnál is alul

igi1 2014.08.11. 22:02:36

@háromlábúbogár: te még csak holnap lesz az a meteorraj

Holnap csinálok aptinak egy képet a padlásszobából nagyon jól lehet látni a hullócsillagokat

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:03:31

@háromlábúbogár: én a dorozsmain voltam, az valamikor nagyon későn este nyitott. Ott próbáltam eladni a paprikát éjjel az alig megismert majdnemapósommal:)

háromlábúbogár (törölt) 2014.08.11. 22:04:01

@igi1: jönnek ezek, mint a gázszámla, ha kell, ha nem
majd holnap beszámolok

háromlábúbogár (törölt) 2014.08.11. 22:05:43

@uraaam: jó hely :-)
a mostani főnök volt csoporttársam a fősulin, egy ingyen kávéra mindig jó vagyok :-)
de én most Bcsabára megyek, ha fel tudok kelni...

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:07:21

@uraaam: Marad csöcsi barátném tippje, az Akácfa evnyú, mert az van közel a Népligethez.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:09:32

@uraaam: Oda respekt kell az eladáshoz mai napig.

Idegenként viheted a legjobb árut bagóért, le sem köpnek. De ha a helyi nepperek ismernek, még a fost is felvásárolják tőled, mer' jó gyerek vagy.

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:10:16

@háromlábúbogár: azért az is szép túra.
Nekem akkor jó móka volt, kb. harmadik, vagy negyedik találkozás volt a faterral. De egész jól átbeszéltük az éjszakát.

@Troppauer_Hümér: www.bkk.hu/pontkereso/

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:11:52

@Troppauer_Hümér: lehet, nekem akkor az még nagyon új volt, egy részét értettem csak. De a nap végére (azaz elejére) elvitték az összeset.
Bár inkább birkában utaztak.

igi1 2014.08.11. 22:11:55

@Troppauer_Hümér: a bérletekkel kapcsolatos panaszt ott helyben a legjobb intêzni.

Akácfa utca 15.

Meg a talált tárgyak osztálya is ott van hátha ott lesz a törökk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.11. 22:13:52

@hagyma: HE? :D:D:D:D
Ennél jobbet még nem mondtál sose!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.11. 22:19:24

@igi1: "csak holnap lesz az a meteorraj"

Már most is van. A várható maximuma 13-án éjfél után lesz.

igi1 2014.08.11. 22:20:11

@Troppauer_Hümér: minz Orbánnak Putyin.

Pedig a Sünt is szeretem de nem reagal, biztos az eget kémleli.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.11. 22:21:22

@ColT: dehogynem
lexikonokat fognak nmegtolteni sa mpndasaim
2040-re a H cikszo alatt megdupalozodik az oldalszam

igi1 2014.08.11. 22:21:39

@uraaam: aszittem elszőrakoztatjátok egymást ketten és addig se a csajokon jár az eszetek :(

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:22:41

@igi1: Orbán leszopta Putyint, ezt lengyel testvéreinktől tudjuk.

Nade Igi! Gyanús vagy te nekem, roppant gyanús! :D

igi1 2014.08.11. 22:22:46

Lehet h Homár Hilda kútba dobta a törököt!?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.08.11. 22:25:41

@uraaam: faszányosan főzött, bár jó csípősen. mikor a második csimotát vártam akkor hozott szüléskönnyítő ételeket, aszonta ez hagyományos recept, oszt seperc alatt megszületik a gyerek ha ezt eszem minden nap. na mondom, életkönnyítő kajájuk nincsen ezeknek?

jóccakt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.11. 22:25:45

@igi1: Sünön majdnem átmentem az előbb. Faszé' rohangál az úton?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.11. 22:25:55

Ha egy majom korlátlan ideig véletlenszerűen ütögeti egy írógép billentyűit, akkor majdnem biztos, hogy előbb-utóbb egy értelmes mondatot is leír. De ha elég ideig várunk, akár egy egész lexikont.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.11. 22:25:59

@uraaam: Késő este nem az apóssal kell lenni, hanem a lányával! D

igi1 2014.08.11. 22:26:28

@agresszív kismalac: nézd el neki, hozzám igyekxik. :)

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:27:17

@hagyma: "nmegtolteni sa mpndasaim"

Makszimum az űrlények lekszikonjait, mert talán ők értik az akcentusos írásodat.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.11. 22:27:20

@uraaam: "Hallom, megy a sziget, manyecs tuti örül."

Megy? Itt nem hallom.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:29:25

@igi1: Á, a zsiráf még a cigóktól is visszakéri az ellopott biciklijét, nem egy vérengző fajta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.11. 22:35:11

@Troppauer_Hümér: hat igen, jol latod, mas dimenzioban elek
fejlettebb eletfoma

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.08.11. 22:36:49

@igi1: Akkor feküdjél le nyugodtan, még csak Cinkotán van.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:37:41

@hagyma: Nem okoz fizikai fájdalmat leereszkedni hozzánk, egysejtűekhez?

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:41:10

@Jani haverja: ez tény, de akkor még az ismerkedős szakasz volt.
Monnyuk a megismerkedésre vonatkozó kérdéseken nagyvonalúan igyekeztünk mindig átsiklani:D

igi1 2014.08.11. 22:41:12

@agresszív kismalac: jóvan együtt nézzük a csillagokat 1-ig ide kell érjen mer irgumburgum lesz

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:42:15

@atpijkamo: mewr' ott vanik egy baromi nagy zajfogó fal.

Itt néha olyan, mintha egy repülő készülődne leszálláshoz. Régen dulvább volt.

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:43:26

@Troppauer_Hümér: visszakérte, visszaadták. Ez tény.

De mi lett volna, ha nem adják? Kalocsán nem biztos, hogy tudna homározni.

igi1 2014.08.11. 22:43:41

@Troppauer_Hümér: a fejlettebb életforma magányos életvitel

Nincs belőlük sok, mint ojjan

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:46:30

@igi1: Akkor te hiperfejlett életforma vagy, szívem.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:48:05

@uraaam: Viszont megtanulna ügyes kis figurákat faragni szappanból.

Nekünk meg ugrana a napi két poszt.

igi1 2014.08.11. 22:48:43

@Troppauer_Hümér: én sose jellemzem magam, az meg mindegy, ki mit hisz rólam! :)

Nekem nem kell bizonygatni semmit.

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:50:30

@Troppauer_Hümér: vagy megtanulna új figurákat a szappannal...

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:51:22

@igi1: Magányos-fejlett.

Te magányos szűz vagy. tehát az evolúció csúcsa. Igilogika. Mit nyertem?

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:51:34

@Troppauer_Hümér: ne viccelj! Asthar Seran másodpilótája.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.08.11. 22:52:45

@Troppauer_Hümér:
Hábazzeg, bisztos van nekijje ollyan leereszkedőjje!44!4

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:55:03

@dr. phil. Sün‼ ツ: persze, pisálás után én is meg szoktam nyomni.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:56:15

@uraaam: Előbb faragni kell, utána tesztelni.

Nem, zsiráf nem ölne egy bicigliért. Egy környezetbarát reklámszatyorért talán igen.

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 22:58:17

@uraaam: egy ámerikai exvécésnéninek ez napi rutin.

Aureliano Buendía 2014.08.11. 22:58:59

@Troppauer_Hümér: az legyen mán az ő feladata, hogy erre rágyűjjön.

Hidd el, ha a munkába járós biciGlijéről volt szó, akkor a bidámbidámok akkor és ott komoly veszélyben voltak.

Aureliano Buendía 2014.08.11. 23:00:02

@Troppauer_Hümér: persze, ebben igazad van. De mi van, ha nincs nála 25 cent, és fizetős a hely?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.08.11. 23:02:58

gyenge
,ajd reggel jovok
6-kor kelek

Troppauer_Hümér 2014.08.11. 23:07:07

@uraaam: Viszakéri a magyar postásoktól a húszdolcsit.

igi1 2014.08.11. 23:23:24

@Troppauer_Hümér: egy törökánuszrózsát ha nem kussolsz már el

igi1 2014.08.11. 23:49:14

@agresszív kismalac: csak nem tálalnád fel a saját pecsenyédet.

igi1 2014.08.12. 00:53:50

Ebből a csillaghullásból se lesz semmi, teljesen felhős az ég, és fúj a szél.

Bombaló 2014.08.12. 08:18:16

A posztolónak, ha idáig eljutott.

Utazás előtt nem árt tájékozódni az utazási feltételekről.
A választott vonata az ADRIA nemzetközi gyorsvonat volt.

kepfeltoltes.hu/view/140812/Adria_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Erre a vonatra nemzetközi forgalomban helyjegy váltható.
Ez azt is jelenti, hogy Split-Budapest útvonalon akinek érvényes menetjegye van (akár horvát akár magyar), felszállhat a vonatra. Vagyis akik a helyén ültek azoknak maximum menetjegye volt.
Azt meg korlátlan számban el lehet adni, hiszen nem viszonylatra és vonatra szól, hanem "távolságra".
Utólag belátható, hogy a helyjegy váltása felesleges kiadás volt.
ui.: A helyéért megküzdhetett volna jogosan, de a leírtak alapján külön mutatvány lett volna, a helyére jutni.
(Szemben egy hálókocsival, ami minden esetben zárt és oda más utas nem szállhat fel.)

Bombaló 2014.08.12. 08:24:54

Kiegészítés:
Saját példa évekkel ezelöttről:
Keletiben szerettünk volna vásárolni München-Bp. viszonylatra a Kálmán Imre EC-re helyjegyet. Ami ugyanúgy csak "váltható" volt. A jegypénztáros visszakérdezett, hogy miért kell nekünk az? Tudtuk, hogy a Sörfesztivál után véleményes és határos lesz a vonaton lévő helyek száma, ezért szeretnénk.
Mi mégis vettünk. A vonathoz időben mentünk. Mert a foglalás miatt, nem oda ültek először a felszállók. Közben mi is elfoglaltuk a helyünket, utána meg már mindegy volt, hogy végig állnak a folyosón...

kézműves étcsokimikulás 2014.08.12. 08:41:13

@ColT: egeszsegedre...
:)

@Bombaló: alap,hogy keverik a helyjegyet a menetjeggyel es a valthato opciot nem veszik figyelembe...

ha jol tudom csak az ec/en vonatokra van kotelezo helyjegy,a tobbinel opcio...

Bombaló 2014.08.12. 08:53:46

@kézműves étcsokinyuszi: MEgnéztem most, még a RailJetek is nemzetközi forgalomban "helyjegy váltható" típusúak, belföldön helyjegykötelesek.
Igaz, hogy a RJ-re érdemes venni, mert a szomszédéknál sanszos, hogy vesznek rá belföldön.

Hasonló probléma, amikor IC-n jön a sírás, hogy egy helyre két helyjegyet adtak el, de 99%, hogy az egyik vagy másik vonatra szól, vagy a két helyjegy együtt adja ki a viszonylatot. Az egyik szól mondjuk Bp.-Miskolcra, a másik meg Miskolc-Debrecenre, csak az első versenyző megpróbált optimalizálni... :)
Utána meg háborog.

Manyecska 2014.08.12. 09:04:08

@agresszív kismalac: ezt ma hajnalban hallottam aszittem viccelnek:(@uraaam: nem hallani csak a mélyebb hangokat általában, csak ritkán. Innen Solymárról.:DD:D

sajtomagnes 2014.08.12. 09:17:21

Én is a vonaton utaztam visszafelé, fekvőkocsiban (porszívót idén a kárpit nem látott, no mindegy...) Sajnos a MÁV hibája az, hogy csak 7 kocsi közlekedtetését rendeli meg - abból is a fekvő és az ülő szlovák bérlemény - a 2. menetrendmódosításkor a Budapest-Split-Budapest étkezőkocsiból fekvőkocsi lett. Nem mellette, hanem helyette - ebből gondolom, hogy a kocsiszám fix. Talán a következő nyáron a heti 3x közlekedés enyhít a káoszon.

Bombaló 2014.08.12. 09:45:41

@sajtomagnes: Belföldre sincs elég kocsija a MÁV-nak, nemzetközire meg még úgy sem.

♔bаtyu♔ 2014.08.12. 11:10:42

Utoljára kb. 20 éve utaztam vonattal, de ha ez ilyen strapa, miért nem képesek úgy megcsinálni mint a repülőknél.

Előre megveszem a jegyet, amiért egy tuti széket kapok, tehát nincs külön helyjegy.

A vagonra kitesznek egy táblát, hogy ez a hatos, a széknek is van egy száma, a jegyen pedig rajta van, hogy mettől meddig, nem bonyolult.

Menetközben is kizárólag a széktulajdonos száll fel, tehát aki a helyén ül, az oda nem jogosult. A rövidebb távú átmenő forgalmat pedig pluszkocsik szolgálják ki, itt nincs helyjegy, mindenki odaül ahová tud és ide lehet jegyet venni akár indulás előtt is.

2014.08.12. 11:11:19

Tanulság: állami vállalattól nem veszünk semmit.

♔bаtyu♔ 2014.08.12. 11:20:11

@fagyospityóka: Van egy gyanúm, még mindig jobban jársz a MÁV-al, mint pld. az Orange-al, ami magáncég.

Csipu92 2014.08.12. 11:38:30

@uraaam: Önnek válaszolok először, mert elég sokat írt a poszthoz.

Először is, nyilván a MÁV-ra panaszkodom, ha náluk vettem a jegyet és az ő szerelvényükön utaztam. Írják itt, hogy egy központi adatbázis van, mások meg, hogy van 3 különböző... nekem erről a részéről fogalmam sincs. De ha több is van esetleg, azoknak azért csak szinkronban kellene lenniük, nem? Vagy akkor ez így normális?

"hajnali 3:11-kor? Aha, hihető."

Egyrészt, nem hajnalni 3:11 volt az, jóval több. Másrészt, a vonat utazóközönségének kb 80%-a a Sziget Fesztiválra igyekezett. Ilyen helyzetekben bizony felkel az ember hajnalban, az is előfordul, hogy akár 1-2 nappal a programok kezdete előtt már ott van a helyszínen, hogy legyen normális sátorhelye (Mi is mindig így csináltuk, pedig csak ide utaztunk Tokajba).

Azzal meg semmi gond nem lett volna, hogy nem vettem hálókocsis jegyet, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy. Mint mondtam, az odaúton nem volt semmi probléma. Tökéletesen megfeleltek az ülőhelyek, arra egy rossz szavam nem volt, tehát nem tudom, ez most hogy jön ide. Mindenesetre ne illessen mindenféle jelzőkkel, ha kérhetem. Köszönöm!

Csipu92 2014.08.12. 11:42:51

@ColT: Természetesen tudom, hogy mi a különbség a menetjegy és a helyjegy között. Azt is tudom, hogy ezekre a vonatokra a helyjegy nem kötelező. Már odafelé is ültek a helyünkön, mire felszálltunk, de nekik nem volt helyjegyük, úgyhogy fel is lettek szépen állítva. Voltak egy páran, akik a folyosón aludtak, de ők tök kényelmesen elfértek ott, többet aludtak, mint mi a helyeinken :)

Visszafelé viszont konkrétan helyjeggyel ültek ott, ahová a mi helyjegyeink is szóltak. Kicsit távolabbról pedig egy hölgy is odakiabált nekünk, hogy feleslegesen furakodtunk át az embereken a kabinunkig, mert 3szor is eladták azokat a helyjegyeket.

Csipu92 2014.08.12. 11:47:22

Plusz hozzátenném, hogy semmiféle magyar gyűlöletről nincs szó. Még a MÁV-val sem volt bajom eddig különösebben, pedig rendszeresen vonatozok. Egyszer futottam bele egy 100 perces késésbe, de túléltem.
Az ilyen 10-20-30 perces késéseken pedig nem szoktam fennakadni (vannak, akik már ennyin is), pedig volt már, hogy ilyenek miatt 2 órát kellett várnom a csatlakozásra.
Szóval nem vagyok egy mindenen nyavalygó kis nebántsvirág, de ezt azért mégiscsak túlzásnak érzem.

2014.08.12. 12:53:01

@♔bаtyu♔: Kétlem, még akkor is ha a narancsút (hoppá!!!) egy pancserek által összelopkodott vállalkozáskarikatúra (volt).

Csipu92 2014.08.12. 13:24:13

@Bombaló: Jajj, a másodikat ide akartam

mihály nyilas 2014.08.12. 13:30:27

Illetve hozzátenném, hogy többek szájából a "per" szó is elhangzott..
per mi?

Bombaló 2014.08.12. 13:54:14

Eléggé szófordulatnak tűnik, hogy a helyeket már háromszor is eladták. Ezt úgy is lehet érthetném, hogy nézzen körül mennyien vagyunk itt ennyi ülőhelyre.
Jó lett volna megörökíteni a 3 egyforma helyjegyet, bár ez elvileg informatikailag nem jöhet létre.

Ami a panaszt illeti, az érvényben lévő uniós/magyar szabály alapján a vonat késése miatt járhat vissza neked pénz, ha a megfelelő nyomtatvánnyal ezt kérted. (Panaszlevélben ezt nem intézik, szerintem)

ec.europa.eu/transport/passenger-rights/hu/22-rail-compensation-ticket-price.html

M_R 2014.08.12. 14:39:25

@Bombaló:

"Jó lett volna megörökíteni a 3 egyforma helyjegyet, bár ez elvileg informatikailag nem jöhet létre."

Pajtás, ez simán előfordul belföldi IC-n is, főleg amikor sokan akarnak utazni. A MÁV-nál teljesen megszokott hogy egy helyre eladnak 2-3 helyjegyet...

Volt hogy a kaller azt javasolta a később felszállónak, akinek már ültek a helyén, hogy menjen át a nem helyjegyes vagonba, mert ott több az állóhely.. Anyád..

Az meg szintén MÁV sajátosság, hogy amikor Sziget/Volt/Batalon Sound/akármilyen fesztivál irányába megy az IC, akkor is csak olyan IQ-light kallert tud tenni a vonatra, aki a külföldivel tagoltan, üvöltve, magyarul tárgyal... mérsékelt sikerrel.

A hanyatló nyugaton (egy skandináv országban) vonatoztam párszor: a sima mezei gyorsvonati kalauz beszél angolul és németül is.. Ja és felár nélkül lehet tőle a vonaton is helyjegyet venni .

Igaz az az ország nem "jobbanteljesít" - csak simán működik :)

Bombaló 2014.08.12. 14:53:37

@M_R: Idézem magamat:
"Hasonló probléma, amikor IC-n jön a sírás, hogy egy helyre két helyjegyet adtak el, de 99%, hogy az egyik vagy másik vonatra szól, vagy a két helyjegy együtt adja ki a viszonylatot. Az egyik szól mondjuk Bp.-Miskolcra, a másik meg Miskolc-Debrecenre, csak az első versenyző megpróbált optimalizálni... :)"
(2014.08.12. 08:53:46)

M_R 2014.08.12. 20:46:02

@Bombaló: Én nem egyszer nem kétszer tapasztaltam hogy egy irányba szól a két/három/sok helyjegy...

Pl. ugyanazt a helyet eladják egyszer Budapesten (Debrecenig), aztán Cegléden (Debrecenig) meg Püspökladányban (Debrecenig).. Ergo aki nem Bp-en száll fel a vonatra az bizony felveheti a MÁV-logóval díszített szopóálarcot.

A jelenség nem egyedi, tapasztaltam már a Bp-Szeged viszonylatban is...

Szerencsére én általában végállomástól-végállomásig utazom, így aztán ráhagyom a kallerra hogy oldja meg ahogy akarja.

tede 2014.08.12. 21:21:27

Aki vonattal megy az nem lehet sikeres ember. A vasút milyen jól elműködne, ha nem lennének az utasok, mint zavaró tényezők. Lement a vonat a splitig? Le. Na tessék, a feladat megoldva, erre az utasok itt problémáznak.

rókafarka 2014.08.13. 09:56:29

a baj az hogy a máv megmaradt szutyok felelősség nélküli igazi régi gyárnak...le szarva menetrend utas stb..belföldön ugyanannyi a jegy győrbe légkondis személyre mint kiskunhalasra régi vasbödönben ahol ablakot utoljára 1965ben takaritottak..egyenlő feltételek aham lofütty..simán 20kmen 30 percet késik egy átlag vonat.. de sztrájk van meg pofázás..egy rakat iq hiányosnak langyos viz állam bácsi pénzén ...felelősség nulla ..és jó néhány dolgozó stilusát csiszolni kéne ugyanis ez szolgáltatás és ők vannak értünk nem én ő értük...csak itt agymosott országban ez tök normális..majd orbánovics racsel ilyen tré vonattal utazna a kempinskibe akkor mindjárt javulna a helyzet...tisztelet magyarországnak??szart miért kéne tisztelni..

violi 2014.08.13. 13:24:22

lenne egy olyan kérdésem azoktól, akik utaztak már az Adria nemzetközi gyorsvonaton, hogy mennyire jellemző a késés Splitbe? és ha nagyon, akkor mennyi idő átlagosan? mert már meg van a kompjegy is, 1 órával a vonat tervezett Splitbe érkezése utánra - és nagyon nem szeretném lekésni, mert nem rugalmas a jegy, tehát nem mehetek vele bármelyik komppal és a MÁV sem olyan "jófej", hogy a késés miatt megtérítse a lekésett komp jegyárát...előre is köszönöm a választ!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.13. 13:55:47

@violi: "meg van a kompjegy is, 1 órával a vonat tervezett Splitbe érkezése utánra"

Semmi tudásom vagy tapasztalatom, de józan paraszti ésszel gondolkodva úgyvélem, nagyon kicentizted. 2:1-hez fogadnék, hogy nem éred el.

Bombaló 2014.08.13. 14:51:25

@rókafarka: A tarifarendszer átalakításáért harcolj az NFM-mel...

rókafarka 2014.08.13. 16:47:37

nem harcolok mert punnyadt ótvar társadalomért kár utoljára petőfi tette rá is cseszett...egyébként a sok békemenetes ezért harcolna hogy a csodálatos egyenjog érvényesüljön...mert akkor is köcsögség ugyanazért az árért szivni egyik város utasának a másikkal szemben...egyforma 2.osztály van..akkor?????egyébként a teszko is ugyanazt a tejet adja mindben még a hig lötty is de a teszko tej ugyanaz...

Polgár Ilona 2014.08.22. 18:14:21

Ismét elveszett a hozzászólásom,ez már a második volt,gondolom azért mert nem a Máv-startot szidtam.Ebben az esetben kivételesen nem ők hibáztak.Ha a kedves panaszos nem sajnálta volna a pénzt arra,hogy komfortosabban utazzon,akkor nem kellett volna az általa leírt körülmények között tízen-akárhány órát nyomorognia.A fekvőhelyes ill. hálókocsikat pedig azért nem nyitották meg előttük,mert egész egyszerűen nem oda szólt a jegyük.Ilyen egyszerű! Mindenki odáig nyújtózkodjon,ameddig a takarója ér.Ha nincs elég pénze utazgatni,nyaralni,maradjon otthon vagy válasszon olyan úticélt amit elbír a családi kassza.Ha jól emlékszem nem volt a panaszosok között olyan akinek fekvő vagy hálójegye volt.Ők gondoltak a kényelmükre és ezt is kifizették.És ez vonatkozik mindenre az utazáson kívül:szállás,étterem stb.Olcsó húsnak híg a leve.Ha valaki olcsón kap sz..rt,ne panaszkodjon!
Tetszik · Válasz · 5 perce
süti beállítások módosítása