Nyár, hőség, duplán eladott jegyek, tömeg, hőség, csomagok, késés, hőség, mindez 10 órán keresztül. Mindjárt megszépül az a 3 órás Budapest- Badacsonylábdi út, nem?
Tisztelt Szerkesztőség!
Szeretném megosztani Önökkel rendkívül friss tapasztalataimat a MÁV egyik nemzetközi járatával kapcsolatban. Másodmagammal utaztam Splitbe 2014.08.01-én, visszafelé pedig 08.09-én indultunk.
Menetjegyeinket 2014.07.02-án váltottuk meg a Nyugati Pályaudvar nemzetközi jegypénztárában, ülőkocsiba szóló helyjegyekkel.Az odaúton nem is volt semmi különösebb probléma, szerencsésen megérkeztünk Splitbe, csekély egy órás késéssel. Az úton még aludni is tudtunk egy keveset.
A problémák a visszaúton kezdődtek. Már a vonatra való felszállásnál akadályba ütköztünk, ugyanis az ajtóban olyan embertömeg torlódott fel, hogy lehetetlen volt beljebb jutni. Körülbelül 1 órán keresztül álltunk a WC előtti területen több utastársunkkal egyetemben, Ezután sikerült valamelyest beljebb kerülnünk, így megcéloztuk azt a fülkét, ahová a helyjegyeink szóltak. Célunkat azonban hiába értük el, a helyeinket már elfoglalták, méghozzá olyan személyek, akik szintén oda érvényes helyjegyekkel rendelkeztek. Mint megtudtuk, nem volt véletlen, hogy ennyire tömve volt a vonat: 2szer-3szor is eladták ugyanazokat a helyjegyeket.
Ennek eredményeképpen a folyosón kellett tartózkodnunk rengeteg más utassal együtt. A szerencsésebbek néha-néha le tudtak ülni a padlóra, apróra összehúzva magukat, rendkívül kényelmetlen pozícióban, másoknak egész végig állniuk kellett. A WC-re úgy tudtak eljutni az emberek, hogy hatalmas csomaghegyeken, illetve más emberek feje fölött kellett átmászniuk. Egy bizonyos ponton pedig a mellékhelyiség használata teljesen lehetetlenné vált, tekintve, hogy a wc előtti aprócska kis területen körülbelül 20 fő tartózkodott, plusz a csomagjaik. És ez ment 10, azaz TÍZ ÓRÁN KERESZTÜL.
A kalauzt hiába kértük, hogy nyissa ki a hálófülkés vagonokhoz vezető ajtót, hogy ott is benépesíthessük a folyosót és ne kelljen heringekként utaznunk tovább, ő nem volt hajlandó eleget tenni a kérésnek.
Abban reménykedtünk, hogy ha elérjük Zágrábot, talán leszállnak annyian, hogy végre mindenkinek lesz egy icipici helye a padlón. Azt hiszem, szálltak is le néhányan, de erre annyira nem tudtam odafigyelni, ugyanis a peronon olyan tömeg várakozott, hogy mindenkiben meghűlt a vér. Az akkor felszálló kalauz hölgy utasított minket, hogy húzódjunk beljebb, adjunk helyet az újonnan felszállóknak. Ennek eleget tenni lehetetlen volt, ezt ő maga is láthatta, mégis kötötte az ebet a karóhoz. Egy idő után beláthatta, hogy nem fog eredményre jutni, úgyhogy végül csatoltak még egy kocsit a szerelvényhez az új felszállók számára. Ide mentünk mi is át utastársammal és megkönnyebbülten konstatáltuk, hogy itt már lesz végre elegendő hely számunkra a padlón.
Itt utaztunk egy darabig, majd valamivel később szóltak a magyar határőrök, hogy még két kocsit csatoltak fel, menjünk, üljünk végre kényelmesen. Tehát az utolsó 5 órában emberhez méltó körülmények között utazhattunk a vonaton.
Én, és utastársaim, nem ezért fizettünk. Állatok módjára szállítottak minket, de megkockáztatom, hogy még azoknak is jobb dolguk szokott lenni. Egész egyszerűen felháborító ez az egész. Persze, persze, most kezdődik a Sziget, jött a sok külföldi, jó kis pénzeket beszedhettek a jegyek újraértékesítéséből.
Az időintervallumok nem biztos, hogy teljesen pontosak, kicsit elvesztettem már közben az időérzékemet. Annyi biztos, hogy a nagyjából 14 órás útból lett majdnem 18, úgyhogy az a 10 óra a pokolban talán több is volt valamivel.
Most küldtem egy panaszlevelet a MÁV-nak, kíváncsi vagyok, mit válaszolnak majd rá. Valószínűnek tartom, hogy maximum a helyjegyeink árának visszatérítését ajánlják majd fel (már ha bármit is...), ami nem egy egetverő összeg, 1860 Ft-ba került kettőnknek. De nem is ezen van igazából a hangsúly, ezt még a helyjeggyel nem rendelkező utastársaim nevében is kikérem magamnak.
Illetve hozzátenném, hogy többek szájából a "per" szó is elhangzott...
Ha végigolvasták, köszönöm! :)
Tisztelettel:
Liktor Lilla
Az utolsó 100 komment: