Tékozló Homár

Vigyázat, beugratós kötelező!

2016.02.11. 14:47 | Homár Hilda | 33 komment

 union.jpg

A baleseti adó egy 2012-ben bevezetett adó (a biztosítási díj 30%-a, de maximum naponta 83 Ft / gépjármű), amit a biztosítóknak kell beszedniük. Rövid és nyilván nem reprezentatív netes kutakodásunk alapján úgy tűnik, az alkuszok és a biztosítók oldalai külön, hangsúlyosan kiemelve jelzik, hogy a kalkulátoruk beleszámolja-e az ajánlat kiszámolásába (általában nem). Ahogy a Viennáé is külön jelzi az adó összegét., bár az csak számolással derül ki, hogy a szép nagy piros számokkal kiírt gyakoriság szerinti díjban nincs benne. Olvasónknak ettől még azt javasoljuk, hogy a lemaradt adót gyorsan fizesse be, mert jelenleg a biztosítása díjhiányosnak számít, és ha ez így marad, akkor meg is szűnhet. 

Tisztelt Homár!

Megtévesztéssel a legkönnyebb új ügyfelet szerezni, csak a gépjármű kötelezőbiztosításból ki kell hagyni a biztosítási  adót és már is az Union Biztosító Vienna Insurance Group ajánlata lesz a legjobb.

A biztosító a fizetendő díjhoz számszerűleg kiírja a biztosítási díjat adó nélkül.

screenshot_2016-02-05_11_11_34.png

Én átutalással kifizettem ezt az összeget és 1 hónap múlva kaptam egy fizetési felszólítót, akkor tudtam meg, hogy a biztosító egy másik összegre gondolt, mint amit én átutaltam. Ha csekket kértem volna, akkor egyből észrevettem volna, hogy a fizetendő díj és a csekken szereplő össze között jelentős különbség van. És akkor 15 napon belül le tudtam volna mondani a biztosítást. De átutalásnál 1 hónap múlva jelezték, hogy kevesebbet fizettem be, így bőven kifutottam a lemondási határidőből. Én nem vagyok naprakész a biztosításhoz kapcsolódó adókkal, így szerintem a biztosítónak a fizetendő összegnél számszerűsítve fel kellett volna tüntetni a teljes összeget a félreérések elkerülésére.

Biztosító válasza:

A biztosítási díj nem tartalmazza a baleseti adót, mert nem a biztosítási díj része, baleseti adót az esedékes díjbekérő tartalmazza. A B/05 bonusz-besorolású számlát 2015.11.18-án kapta a fiókba, a módosítottat pedig 11.25-én, azaz mindkét számlát a 14 napos felmondási határidőn belül kapta."

Ezzel a logikával a benzinkutakon elég lenne a benzin árát adók nélkül kiírni és az adókat számolja ki az autós ahogy bírja. A kereskedelmi számlákon is a bruttó összeget tüntetik fel számokkal, meg sosem kaptam nettó összegről számlát.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FDToth 2016.02.11. 14:51:35

Nekem meg jobb: dec 31-ei hatarido elott lemondtam nov 27-en. Csinaltam egy kalkulaciot, kaptam ajnaltoto, megkototte, egyutt a kgfb es a cascot, majd bankkarytaval kifizettem. Mindem dokumetumot feltolttottem, meg faxon is keadtam, nem csak az alkusznak, a biztositonak is.
Erre janur elejen latom az alkusz oldalan h megemeltek a dijakat es nemreg a biztositotol is jott h fizessek meg az eddig befizetett 25%-at. Es utolag az e-doksikon is megvaltoztattak a dijakat (persez latszik h a szerzodesszam 2015 helyett 216-tal kezdodik, uh kesobb valtoztattak).
Kivancsi vagyok mire fel kernek magasabb dijat. Tudtommal ha kapok egy ajanlatot, alairom a szerzodest es kifizetem, onnatol kezdve nem emelhetnek arat min egy evig...

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.02.11. 14:57:23

"meg sosem kaptam nettó összegről számlát" -- mostmar igen.

atpijkamo133 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.11. 15:04:10

Még jó, hogy a biztosításon nics ÁFA. Mert azt a biztosítók áthárítanák az ügyfelekre.

Kéne egy biztosítás a biztosítók trükközései és árváltoztatásai ellen.

Rejtélyes 2016.02.11. 15:11:10

@FDToth: Ha megvan az eredeti aras szerzodes, kuld el nekik megint. Ha tobb penzt akarnak, irj nekik, hogy birosagon talalkozunk, ugyis bukjak :)

FDToth 2016.02.11. 15:17:28

@Rejtélyes: épp ez a durva, hogy az nincsen meg, csak a banki kivonat az összeg megfizetéséről! Az e-mailen érkezett visszaigazolásban csak egy link van, ami már az átírt ajánlathoz vezet (ezen átírták az összegeket (a dátum maradt 2015-ös).) Nem értem én sem, bár e-dokumentumot könnyebb manipulálni... ot hibádzik a dolog, hogy bakkráytás kiegyenlítéskor csak azt az összeget tudom kifizetni, amit ők ajánlottak, nem én ütöm be a fizetendőt. meg ugye az ajánlat 2016-tal kezdődik (mármint az ajánlatszám), mégis 2015-ös dátum szerepel benne...

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.11. 15:57:35

A biztosító válasza szerint rajta volt a számlán a biztosítási adó. Most akkor rajta volt, csak nem sikerült értelmeznie (megnézni) a poszternek, vagy tényleg nem volt rajta?

milyen nőazilyen 2016.02.11. 16:50:21

Az Union nem csak a kgfb szerződésekkel trükközik, hanem a biztosításaival is, ha nem sikerül kicsavarni belőlük záros határidőn belül a pénzt, ami jár, én is posztolni fogok!
Holnaptól jönnek az éttermi posztok? Ma (mély)torkos csütörtök van...

McZozo 2016.02.11. 16:59:15

@atpijkamo133: a olyat egy biztosito nem csinal mert ismeri magat igy az rossz biznisz lenne :)

Dezsike 2016.02.11. 17:53:41

Ahol csak lehet trükköznek.
1. A szállások árába nem szokták beleírni az idegenforgalmi adót, hanem apró betűkkel írják csak ki valahova, nem feltétlenül az ár környékére.
2. A jegyirodák kezelési költsége sem a jegy árának egy része, külön ráteszik, de erről (egy kivétellel, akik a honlapon az ár mellé kiírták jól láthatóan a konkrét összeget) nem szólnak, csak az ÁSZF egyik eldugott pontjában van éppencsak megemlítve, amit ha nem olvas el az ember (én elolvastam, de a vevők 90%-a nem szokta) a fizetés előtti pillanatban értesül csak róla, hogy a végösszeg egy kicsit magasabb a vártnál.

Romero1 2016.02.11. 19:59:30

Ez már régi mézesmadzag. Vagy volt már valaki nyaralni pl Egyiptomban repülővel, ahogy az utazási irodák hirdetik, 60ezerért? + kerozin díj + útlemondási biztosítás + reptéri illeték + a pilóta gyerektartási díja + az ügyintéző plasztikai sebészének díja + anyám kínja =190ezer...

Évek óta, rengeteg ilyen van. Hogy nem tiltják be ezeket a megtévesztő hirdetéseket?

igazi hős 2016.02.11. 21:19:21

@atpijkamo133: A baleseti adót pont azért vetette ki minden idők legkevésbé megszorító kormánya, mert pénzügyi tevékenységre az EU tiltja a forgalmi adót (versenyjogi okokból). Erre jött a szuper ötlet, hogy más néven beszedjenek pont annyit, amennyi az áfa lenne.

Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.02.11. 21:35:47

Hát nem túl fogyasztóbarát a rendszerük, jogilag védhető, csak nem korrekt.. de le kell nyelned a békát, és be kell fizetned a baleseti adót, mivel a törvény értelmében a befolyt díjból, először a baleseti adót rendezik, emiatt hátralékod halmozóik fel és törölni fogják a szerződésedet...

Jossarian 2016.02.11. 22:21:39

Posztolo hulye. Biztositasi dij = 36...Ft dij +11...Ft ado. MI A FASZT NEM ERTETT ezen? Ja, hogy nehez a matek? Akkor fizessen... 9*4=36 (kb...). Nem tunt fel baszki? Elsunnyogta volna a plusszt, etheto. Nem jott ossze? Van ez igy... DE NE SIRJ EMMIATT bmeg :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.02.11. 22:46:23

@Dezsike: Az idegenforgalmi adót még el lehet nézni, mert azt tényleg nem mindenkinek kell megfizetni itthon. Se gyerek, se nyugdíjas nem fizet. De a szlovákoknál ugyanígy trükköznek vele, pedig ott mindenki fizet.

Dikusz 2016.02.11. 23:05:03

@Csokis: idegenforgalmi adót a 18 év alattiakon kívül mindenkinek fizetni kell. A 70 éven felülieknek (tehát nem minden nyugdíjas) már jó pár éve megszűnt a kedvezménye.

Dikusz 2016.02.11. 23:12:57

@Dezsike: igazad van, trükköznek. Az is igaz, hogy rengeteg plusz költséget számolnak fel.
De azért azt illik tudni az itthoni szállásoknál, hogy van IFA.

Merlot 2016.02.11. 23:27:29

@Jossarian: Sötét bunkó stílus.
Anyáddal is így beszélsz?

atpijkamo134 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.12. 01:50:58

@Merlot: "@Jossarian: Sötét bunkó stílus."

Ja. Két esszeszel írja a pluszt. Bunkkó.

Bánatos Teknősbéka 2016.02.12. 05:58:47

@Merlot: Az lehet, hogy bunkó, mindettől függetlenül igaza van. Hasonló velem is történt egyszer jegyvásárláskor azzal a különbséggel, hogy ott rohadtul nem jelezték a kezelési költséget például, így csak a vásárlás legvégén derült ki, hogy bizony az is van. Addig szó sem róla. Persze ez nem ért meg egy Homár-posztot.
Mindazonáltal és továbbá, hogy is szoktátok írni, aki osztani, szorozni nem tud, sikeres ember nem lehet...

Leadfoot 2016.02.12. 07:45:13

De könyörgöm... a posztoló kapott a megkötött szerződésről egy SZÁMLÁT, amin nyilván feketén-fehéren rajta van a befizetendő összeg. Ha az online díjkalkulátorból kimásolt szám alapján utalt, arra mit lehet mondani?

Mellesleg azon is csodálkozom, hogy 2016-ban még van olyan ember, aki ezt a pár tízezer forintot negyedévente fizeti. Már 6-7 éve éves gyakorisággal fizetek. Plusz kedvezményt is adnak rá általában, év elején egyszer átutalom, aztán egy évig nyugi van.

eßemfaßom meg áll 2016.02.12. 07:47:13

Gondolom a beküldő ha valahol xxxFt+ÁFA (yyyFt) árat lát ott is csak az xxx forintot utalja át majd ír egy posztot, hogy "átvertek"

palotás imre 2016.02.12. 07:52:24

@atpijkamo133: "Még jó, hogy a biztosításon nics ÁFA. Mert azt a biztosítók áthárítanák az ügyfelekre."
Az ÁFÁ-t nem kell "áthárítani". Nem tudod, hogy azt kivétel nélkül mindig a fogyasztó fizeti?

Netuddki. 2016.02.12. 08:00:31

50ezer forintos éves díj (orbán adóval növelve)? Nooormááális? Kábé a fele reális.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.12. 08:58:16

Biztosító bekapassa, ez tuti hibás téjékoztatás, persze apróbetű, kurvaannyát

2016.02.12. 09:48:34

@palotás imre: irónia volt. Sajnálom, hogy nem értetted meg. A kormány mindig azon rugózik, hogy a szolgáltató "áthárítja"... ennek a szónak az elcsépelt jelentéséből származott egy ironikus felhang. Ennek megértéséhez tisztában kell lenni a mai politikai szóbeszéddel és kell hozzá ironikus szemlélet, hogy felfedezzed benne az összefüggést, miszerint a kormány hazug propaganda stílusát karikírozza ki a komment írója.

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.12. 10:01:49

Mindig csodálkozom, hogy vannak olyan "értelmes" emberek, akik egy egyszerű 4-el osztást nem tud fejben elvégezni (legalább ezresre kerekítve). De, hogy még meg is osztja ezt ország - világ előtt?

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.12. 10:08:31

@Kulics: :)) Köszi! Nagyon szépen és udvariasan írtad.

Mellesleg az ÁFÁt az eladó fizeti be az államnak. (Ha a vevő nem egyenlíti ki a számlát, akkor 5 év múlva visszakérheti.)

palotás imre 2016.02.12. 10:37:35

@Kulics: Hát ha lett volna egy smájli, akkor biztos nem "értem félre". De a következő reakció újabb félreértést sugall. Mindjárt arra is válaszolok.

2016.02.12. 10:44:20

@atpijkamo95: szívesen. Majd egyszer mi is kérünk valamit az elvtárstól.

palotás imre 2016.02.12. 10:46:40

@atpijkamo95: "Ha a vevő nem egyenlíti ki a számlát, akkor 5 év múlva visszakérheti". Akkor ezt is pontosítanom kell smájli hiányában: Az a "vevő", akinek módjában van nem kifizetni a számlát, az általában maga is vállalkozó (vagy a KLIK:-))). Az igazi vevő, aki az árut megveszi, vagy a szolgáltatást igénybe veszi, az nem tudja nem kifizetni. Hiszen a boltban kifizeted az árut ÁFÁ-val együtt, a színházban, strandon, nyelviskolában stb. előre kell fizetned.

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.12. 10:50:41

@Kulics: :))

@palotás imre: Ha egyszer lesz gáz/villany/internet/stb. előfizetésed, másként látod majd.

palotás imre 2016.02.12. 11:28:55

@atpijkamo96: Jogos, ezt kifelejtettem:-(
Mentségemre szolgáljon, hogy ezt előbb-utóbb behajtják rajtad ÁFÁ-stól, ellentétben, ha néhány százmilliós számlát nem fizetsz ki. :-(((

eßemfaßom meg áll 2016.02.12. 22:53:26

@________________: amikor behozták az "orbánadót" minden verdánkra kevesebb lett összességében a biztosítás mint előtte "orbánadó" nélkül.
süti beállítások módosítása