Én mélyen együttérzek Gáborral, de őszintén szólva nem látom, hogy ezt a csatát megnyerhetné. Szakértőink válaszát még várjuk, valószínűleg arról fog szólni, hogy a vásárlás után mindig le kell ellenőrizni a terméket, mert aztán egy hónap múlva nehéz bizonyítani, hogy nem nálunk ázott el.
Abban az ügyben fordulok önökhöz hogy 2016.06 09 én vásároltam az Etik pont Nyílászáró Fészekrakó 96 Bt nél . KAINDL tipusu laminált padlót . A lerakásra 07. 13 . án került sor ,azaz csak került volna mert ekkor szembesültem azzal,hogy kibontás után a laminált padló ázott !
25 db csomagból 16db csomag ázott ,ezáltal a tökéletes illeszkedés nem lehetséges. Telefonon bejelentettem az esetet ,az Etikpont írásban is továbbította a panaszt de mind őket ,mind engem is elutasított a területi képviselő.
Határozottan elálltak mindenféle megoldás terén. Se csere se pénz visszatérítés . Az indokuk az volt ez egy, 1 hónapja vásárolt termék! A gyártó 30 év garanciát reklámoz a csomagoláson ,de ezt még le sem raktuk és már most nem állnak szóba velem.
Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Update:
Az önökhöz küldött levélel egyidőben írtam a fogyasztóvédelmi hívatalnak is amire pár napon belül válaszul azt kaptam hogy ebben az ügyben ők nem járhatnak el ,forduljak a békéltető testülethez . Ők csak abban segítenek majd ha a panaszkönyvbe írt bejegyzésre 30 napon belül nem válaszol a bolt.
Írtam tehát a békéltető testületnek több mint egy hónapja de válasz még nem érkezett tőlük ,felhívtam őket telefonon beérkezett hozzájuk a panaszom de azóta is ülnek rajta. Letelt a 30. Nap írtam a fogyasztó védelemnek hogy nem válaszoltak a panaszkönyvre vissza írtak hogy írjak egy ujjabb emailt amiben szándékoztatom kivizsgálni az ügyet.
Nevetséges mind a két intézmény ! Ebből parketta nem lesz . A parkettát forgalmazó cégnek meg gratulálok hogy enyire fontossak az ügyfelek .
Tisztelettel:
D. Gábor
UPDATE
Egyébként most ott tart az ügy hogy kedden megyek a megyei békéltető testülethez meghallgatásra ,és el fogom nekik vinni a ki nem bontott parketta csomagot amin látszik kivülről is az ázás . A tetőteret menetközben már leparkettáztam egy máshonnan vásárolt tipussal , de akkor se tartom korektnek a cég elutasítását. Remélem a békéltető testület megoldja az ügyet.
Egyébként tetőfedéssel foglalkozom és volt most egy olyan szálítmány hogy a cserepek 10 % selejt volt ,szoltam a területi képviselőnek kijött lefényképezte és nem kötekedett nem védekezett cserélték. 2 raklap hibás termék volt az ára 100.000 ft felett van ,és nem keresték a kifogást ...
Valahogy így kellene müködnie a garanciáknak .
UPDATE
Kedves Gábor!
Hibás teljesítés esetén a vállalkozás valóban köteles helytállni, a kérdés csak az, hogy jelen esetben hogyan tudod bizonyítani, hogy a parketta már a kiszállításkor is hibás volt. Akkor mondhatjuk azt, hogy a vállalkozás nem a megállapodásnak megfelelően teljesített, ha a parketta rendeltetésszerű használatra nem alkalmas, illetve nem rendelkezik azzal a minőséggel amely azonos termékeknél szokásos, és amelyet a fogyasztó elvárhat. Fontos azonban, hogy olyan hibának kell lennie amiről nem tudhattál, és kellő körültekintés mellett sem volt tőled elvárható, hogy felismerd. Mivel először a kiszállításkor tudtad megtekinteni a terméket, természetesen a jótállás arra is kiterjed, ha ekkor észlelsz valamilyen hibát.
A problémát azonban az jelenti, hogy amikor a terméket átvetted nem jelezted, hogy több doboz beázott, és így már nem tudod a terméket felhasználni. A vállalkozás nyilván úgy van vele, hogy a dobozok akár a parketta megérkezése és a bejelentés között eltelt időben is elázhattak, ezért joggal várják el, hogy valahogyan bizonyítsd azt, hogy már hibásan érkezett a termék.
Kérdés, hogy akkor most hova érdemes fordulni?
Ha már fogyasztóvédelmi probléma, elsőként mindenkinek az él a fejében, hogy akkor forduljunk a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Az azonban sokak számára nem egyértelmű, hogy a hatóság nem azt vizsgálja meg, hogy a felek között a megbeszélteknek (leírtaknak) megfelelően valósult-e meg a szerződés teljesítése vagy sem, hanem azt, hogy a felek a jogszabályokban fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezéseket betartották-e.
Ha a jelen esetre vetítjük a kérdést, itt az volt a probléma, hogy megegyeztetek abban, hogy milyen terméket szállítson ki neked, és azt a vállalkozás nem a megállapodásnak megfelelően tette meg, hiszen a parketták egy része már a megérkezéskor hibás volt. Jó tetted, hogy Békéltető Testülethez fordultál, ott ugyanis lehetőség van arra, hogy megvizsgálják az eset körülményeit és amennyiben sikerül megállapítani, hogy már a megérkezéskor ázott volt a parketta, a Testület felszólíthatja a vállalkozást arra, hogy cserélje ki a hibás termékeket. Ennek megállapításához azonban a Te közreműködésed is szükséges abban a tekintetben, hogy bizonyítsd valamilyen módon a nem megfelelő teljesítést.
Doryyka 2016.09.12. 09:44:16
borso 2016.09.12. 09:56:06
pa2 2016.09.12. 10:00:42
Az lenne a minimum, hogy tovabbitjak az illetekes testuletnek.
The Crazy One 3om 2016.09.12. 10:03:28
hildácska, nem érzed kényszerét annak, hogy tájékoztasd a közvéleményt, hogy a fogyvéd nem egyéni sérelmék rögtönbüntető bírósága?
sarostehen 2016.09.12. 10:09:10
Poszter:
Amikor kiszállították a parkettát meg kellet volna nézni.
Így simán mondhatják hogy nálatok ázott el.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.09.12. 10:12:07
Terézágyú 2016.09.12. 10:13:36
metal · http://electric.blog.hu 2016.09.12. 10:18:22
Manyecska. 2016.09.12. 10:19:01
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 10:31:06
Mit fogyaszt a védelmi hivatal?
2016.09.12. 11:16:19
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 11:33:31
The Crazy One 3om 2016.09.12. 11:45:05
Rikibácsi volt tetőfedő, aztán átált gipszkartonosnak, minthogy kereslet-kínálat. Ennyi észrevételem.
Amúgy Dé Gá Bor jó nagy Ö Kör Ik Ra, ha a békéltetőhöz viszi a kívülről átázott dobozt. Ki fognak Rö Hög Ni!
2016.09.12. 12:17:03
megamen1 2016.09.12. 12:52:24
ha hülyét akarsz csinálni magadból, akkor mindenképpen vigyed az ázott csomagot.
a bolt képviselője meg elmondja majd, hogy ő meg hozott egy idióta vásárlót: ahunvané azzal az ázott parkettacsomaggal.
Homár Hilda 2016.09.12. 13:07:31
@The Crazy One 3om: mi lenne, ha a nekem való beszólogatás helyett inkább tanácsokkal segítenéd a bajban lévőket? nagyon jó érzés, próbáld ki!
enrico palazzo 2016.09.12. 13:12:44
Valahogy így kellene müködnie a garanciáknak ."
Vajon itt is vártál egy hónapot? Nem hinném. Mindenki cserél, ha átvételkor szólsz. Valahogy így kéne neked is működnöd máskor. A fogyasztóvédelem többek közt az ilyen emberek miatt nem működik normálisan.
enrico palazzo 2016.09.12. 13:15:22
@The Crazy One 3om: mi lenne, ha a nekem való beszólogatás helyett inkább tanácsokkal segítenéd a bajban lévőket? nagyon jó érzés, próbáld ki!
Én mélyen együttérzek Gáborral, de őszintén szólva nem látom, hogy ezt a csatát megnyerhetné. Szakértőink válaszát még várjuk, valószínűleg arról fog szólni, hogy a vásárlás után mindig le kell ellenőrizni a terméket, mert aztán egy hónap múlva nehéz bizonyítani, hogy nem nálunk ázott el.
Bagoly mondja...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 13:21:37
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 13:25:29
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.12. 13:32:28
"Nevetséges mind a két intézmény !"
tükörbe néztél e már? Mit akarsz 1 hónappal később?
"Ebből parketta nem lesz ."
Ha lerakod, akkor lesz.
Mellesleg, egy ordas nagy pofonért jöttél ide.
Ennek a valaminek megint mi a bánatos f*sz köze van a fogyasztóvédelemhez?!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.12. 13:34:14
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 13:42:30
The Crazy One 3om 2016.09.12. 13:49:37
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.09.12. 15:33:51
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.12. 15:49:21
Dikusz 2016.09.12. 16:08:53
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.12. 16:14:23
Tron65 2016.09.12. 16:24:20
Azért az égetett cserép ritkán vetemedik. Főleg, ha nem állt előtte 1 hónapig az esőn.
Dikusz 2016.09.12. 16:53:27
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.12. 17:36:04
Manyecska. 2016.09.12. 17:41:45
The Crazy One 3om 2016.09.12. 17:48:53
Dikusz 2016.09.12. 18:05:46
Ha jól nem emlékszem, kerestél szállást errefelé (ha nem akkor bocs), sikerült találni?
A hét végén megyünk az Őrségbe túrázni 4 napra, van kedvetek velünk tartani? Az ország egyik (sok ilyen van) legszebb helye.
The Crazy One 3om 2016.09.12. 18:12:24
Akvaparkos velneszes hétvégét ígértem nekik. Úgy néz ki, a Margitszigeten leszünk, ott talált a sárkány valami melegvizes reggelis témát. Én parazstgyerek vagyok, nekem az is élmény, ha metrózunk :)
Szepikutya 2016.09.12. 19:00:38
Mikor a kőlap alig drágább és örök élet?
Ráadásul a kőlapot lehet VÍZZEL is takarítani, gőzzel fertőtleníteni?
Már bocs, de lamináltat venni kidobott pénz.
Dikusz 2016.09.12. 19:17:35
Amikor kérdezted, ki tud szállást, csak úgy magamnak keresgéltem, melyiket tudnám ajánlani, de gondoltam a kérdésed költői volt, belevauvauzni meg nem akartam.
Én az Aquawordl Hotelt ajánlottam volna Újpesten, élményfürdő, és strand is van.
beste 2016.09.12. 20:10:36
The Crazy One 3om 2016.09.12. 20:17:39
kepfeltoltes.hu/view/160912/DSC_0175_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
14 darab hónapos.
Akvavörd a legfontosabb célpont, oda feltétlenül megyünk :)
Dikusz 2016.09.12. 21:36:46
mechanikus körte 2016.09.12. 21:39:03
juan88 2016.09.12. 23:08:40
Másrészt egy mostani, minőségi laminált padlót simán felmoshatsz. Én most vettem 3 szobába 10mm--es (!) laminált padlólapot, és hozzáteszem egyáltalán nem drágán, akciósan 3000 Ft nm ár környékén. Ha tudtam volna, hogy találok ennyiért ilyet, igencsak elgondolkodtam volna, hogy greslap helyett is ezt vegyem.
Harmadrészt láttál már olyan hálószobát ahol csempe, vagy gres van? Naugye. A padlószőnyeget meg nem mindenki szereti.
Sandor Akarki 2016.09.12. 23:38:50
mechanikus körte 2016.09.13. 00:31:10
koprofágia 2016.09.13. 06:10:56
Ez valamikor a hetvenes evekben keszult, vagy csak a szoba berendezese maradt meg onnan ?
The Crazy One 3om 2016.09.13. 07:00:45
Terézágyú 2016.09.13. 07:26:25
De legalább benne felmerült, hogy milyen hatással lesz ez másokra.
Ritkaság, ebben az országban.
Manyecska. 2016.09.13. 08:37:27
É2I 2016.09.13. 09:19:07
Ha felhasználáskor még mindig vizes volt belül is a csomagolás, azt leszállításkor hogy nem vették észre?
Vagy.
Ha egy hónapig száraz helyen tárolták, akkor hogy nem száradt ki? (Persze az eldeformálódás szárazon is játszik.)
Szóval, ha nem akarok kötekedni, csak azt írhatom, hogy átvételkor_meg_kell_vizsgálni_ az árut . Ha akkor víz van a csomagoláson belül, azonnal visszaküldhető lett volna, de így ez bizonyíthatatlan. Az ártatlanság vélelme, az eladót is megilleti.
2016.09.13. 09:31:44
Terézágyú 2016.09.13. 09:36:19
"Ha egy hónapig száraz helyen tárolták, akkor hogy nem száradt ki?"
Ott a pont.
Szinte biztos, hogy a víz később került rá. bele... :)
Terézágyú 2016.09.13. 09:37:23
Há éppen akarták fogyasztani, csak rájöttek, hogy romlott... :)
Manyecska. 2016.09.13. 10:37:27
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.13. 10:40:40
Egyrészt tudta mit vesz. Másrészt nem ez a reklamálás alapja. El sem tudom képzelni, hogy egy hónappal a cucc átvétele után miből gondolja, hogy erre való hivatkozással önként és dalolva vissza fogják venni. Én simán el tudom képzelni, hogy az udvaron tárolta, és/vagy talált 5Ft-al olcsóbban, és/vagy rájött, hogy nem tetszik neki, lelocsolta és visszaadná.
Terézágyú 2016.09.13. 10:41:48
Simán lehet.
Persze ha olyan mennyiségű az elázás, akkor vagy több macska volt, többször - vagy egy oroszlán...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.13. 10:43:34
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.09.13. 10:44:43
mechanikus körte 2016.09.13. 22:00:48
zooDoo 2016.09.19. 14:53:48
pendinguser 2016.10.27. 15:57:30