Tékozló Homár

Mit lehet tenni olyan céggel, aki tesz a Békéltető Testület ajánlására?

2016.12.15. 14:59 | Homár Hilda | 110 komment

8599415_af8466181efb06f24f3ede46b88ac8f7_m.jpg

A Békéltető Testületeket fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére hozták létre. Céljuk az ügyek egyszerűbb, gyorsabb, megegyezésre törekvő rendezése. Ajánlásaik nem kötelező érvényűek, így időről-időre felmerül a kérdés, hogy mi van, ha egy vállakozás max. elolvassa azt, aztán vállat von.

Tisztelt Homár!

Évek óta lelkes olvasója vagyok a blognak, de azt tényleg nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írok ide. Bár nem olyan nagy dolog, engem mégis felháborít, hogy vannak üzletek, amik semmibe veszik a vevőt és a Békéltető testület ajánlását is. 

2014 Decemberben a Budaörsi Auchan-ban található Syam Silver üzletben vásároltam lányomnak egy Mark Maddox típusú karórát 19.900.- áron.Tisztában vagyok vele, hogy ilyen áron nem valami csodát vásároltam, de azt, hogy igazából bóvlit az csak később derült ki. 

Körülbelül egy évvel a vásárlás után lányom jelezte, hogy az óra eredeti színe “Rose Gold” teljesen megváltozott. Miután megnéztem, egyértelművé vált, hogy az óra eredeti színéhez képest valóban más, teljesen aranyszínű lett, beleértve az óraszíjat, a keretet is. Egy kivétel volt, a számlap. (Nem tudom van-e ennek  jelentősége, de annak ellenére hogy az óra 30 méterig vízálló, ezen funkcióját lányom nem használta ki, az óra vízzel nem érintkezett.) A vásárláskor az eladó a szíjból néhány szemet méretre igazítás miatt kivett,  ezeket a szemeket szerencsére az óra dobozában tároltuk. Ezek megtartották eredeti színűket.

Mindezek alapján én úgy gondoltam, hogy ez márpedig garanciális probléma, ezért visszavittük a vásárlás helyszínére, ahol az eladó nem túl kedves stílusban közölte, hogy ez nem garanciális probléma, “és már 4 óra van, ő már ugyan be nem megy a szervízbe ma!”. Én a használati nyomokat természetesen nem vitattam, de nem értettem egyet azzal, hogy emiatt változott meg a szín, tekintve, hogy az óra kerete és a szíj is elszíneződött. További érdekesség talán, hogy az eladó szerint annak ellenére, hogy náluk vásároltuk, ez a típusú óra semmilyen adatbázisban nem szerepel, legalábbis nem találta sehol!

Kértem, hogy garancián belül javítsák/cseréljék az órát, erről jegyzőkönyv készült. Ezután az üzlet az órát szakvéleményezésre elküldte, ahol a szerviz az óra elszíneződését nem vizsgálta, -ami az én hibám, hiszen nem győződtem meg megfelelően a jegyzőkönyvben leírtakkal, hiszen ott nem volt egyértelműen leírva, hogy az elszíneződést vitatom!-, de ezt gyorsan tisztáztam a szervizzel, akik folyamatosan azt hajtogatták, hogy sérült az óra szíja és emiatt nem fogják garanciában sem cserélni, sem javítani, ezt intézzem el az üzlettel, akik teljesen elzárkóztak ettől.

Mindezek után a Fejér Megyei Békéltető Testülethez fordultam, ahol megvizsgálták az órát és velem értettek egyet. A “Rose" festékréteg körülbelül egy év alatt lekopott, kivétel az óra számlapja, ami nem érintkezik levegővel, ez megtartotta az eredeti színt. A testület ajánlást tett, amiben javasolják az üzletnek, hogy a vételár 85%-nak megfelelő értékben cseréljék az órát egy új termékre.

Az ajánlással Augusztus 10.-én ismét elmentünk az Auchan-ban található üzletbe, ahol az arrogáns, pökhendi eladónő (nem ugyanaz, aki garanciális javításra átvette az órát, de úgy látszik, ennél a cégnél felvételi követelmény ez a stílus!) lekezelő hangnemben közölte, hogy ennyi pénzért mit vártam és hogy ők mindíg elmondják, a vevőknek, hogy ez egy “divatóra”, aminek a színe meg fog változni, valamint biztosan vizes lett és emiatt kopott le és én hiába mondom neki, hogy nem érintkezett vízzel, a  vevők annyi mindent összehordanak, hogy hihetetlen :)))))).

Ezek után közöltem vele, hogy nekem semmilyen erre vonatkozó dolgot nem említettek vásárláskor (ha így tesznek, majdnem biztos, hogy nem vásárolom meg az órát!) és tájékoztattam róla, hogy azért nem mindenféle internetes piactérről vásároltam, mert bíztam benne, hogy egy  üzletben -amelynek az órák értékesítése az egyik profilja-, amely magáról azt állítja, hogy "európai színvonalú ékszer- és óra márkák kereskedelmi értékesítésével foglalkozik.”  nem ad el olyasmit ami ennyi idő alatt ilyen látványos elváltozást mutat. Az eladó szerint én ezzel azt sugallom, hogy “ők bóvlit árulnak” és fogadjam el, hogy ez nem egy 200 ezer forintos óra és ez ilyen és "különben is erről az ügyről ő nem dönthet".

Én mondtam, hogy nem is ez a majdnem húszezer forintról a lényeg, hanem az igazam és akár a bíróságig is hajlandó vagyok elmenni emiatt, valamint kértem, hogy adjon egy elérhetőséget, amin felvehetem a kapcsolatot valakivel, aki döntésképes az ügyben, mire kaptam egy emailcímet. Az erre a címre küldött levélre már 5.-ik napja nem érkezik válasz. 

Felháborítónak tartom az egész cég/vállalkozás hozzáállását az ügy kezeléséhez és javaslom mindenkinek, aki ettől a cégtől szeretett volna vásárolni, hogy inkább ne tegye, kerülje el messziről és keressen inkább egy másikat (egyébként pont ott, ahol ez az üzlet van, másik kettő ugyanilyen profilú üzlet is található, egyikőjüktől már vásároltam is és a kiszolgálás és a megvásárolt termék is példaértékű. Így is lehet!)

Üdvözlettel,

Péter

Mit lehet tenni olyan céggel, aki tesz a Békéltető Testület ajánlására? 

Kedves Péter!

Valóban felháborító, ha egy vállalkozás ennyire semmibe veszi a fogyasztó elégedettségét, és még a Békéltető Testület határozata ellenére sem hajlandó rendezni a vitás ügyet. 

A Békéltető Testület elsődlegesen abból a célból jött létre, hogy a fogyasztó és a vállalkozás között létrejött vitás ügyekben megkíséreljen egyezséget létrehozni. Amennyiben ezt nem sikerül megvalósítani, a Békéltető Testület határozatot hoz, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony, és egyszerű érvényesítésére.

Miután a fogyasztó kérelme beérkezik a Testülethez, az elnöke a meghallgatást megelőzően értesítésben felhívja a bepanaszolt vállalkozást, nyilatkozzon arra vonatkozóan, hogy elfogadja-e a Tanács döntését kötelezésként. Ha nemleges választ ad, illetve a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozik, a Testület akkor is csak ajánlást hozhat, ha a fogyasztó kérelme megalapozott. Ajánlás jellegű határozat esetén pedig annak végrehajtását sajnos nem lehet állami úton kikényszeríteni. Ettől függetlenül azon vállalkozások, melyek fogyasztóbarát üzletpolitikát folytatnak, nyilván nem tagadják meg az ajánlás teljesítését, hiszen tudják, hogy a jó hírük forog kockán, és a nyilvánosság hatására akár keresetkieséssel is számolniuk kell.

Azonban eseted nem egyedi, sajnos elég hosszú azon vállalkozások listája, akik az ajánlást nem teljesítették. Pozitív változásnak tekinthető, hogy mióta a vállalkozások kötelesek személyesen megjelenni a Békéltető Testület meghallgatásain egyre nagyobb az egyezségek aránya, vagy akár már a meghallgatás előtt megoldódik az ügy.

Ellenben jó tudni, hogy az ajánlás nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Ha a vállalkozás továbbra is elzárkózik a teljesítéstől a vételár leszállítása iránt bírósághoz fordulhatsz. 

Felhasznált jogszabályok: 

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.321947

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enrico palazzo 2016.12.15. 15:32:53

És ha nem teljesítik az ajánlást, akkor 60 nap után nyilvánosságra hozza a békéltető testület. Ez csak annyiban érdekes, hogy lehet szépen ctrl Cé - ctrl Vézni mindenhova. És természetesen jöhet a per.

EurósParaszt Lite 2016.12.15. 15:33:25

De az se' igaz, hogy egy furdoszobai csap alatt osszegyult viztocsaba alameriteni nem lehet, mert hat micsoda nagy nyomas uralkodik ott mar? Rettento! A froccsenesallo, meg a vizallo 2 kulon dolog, osszemosni oket megtevesztes konkretan. Nincs mit szepiteni ezen. (Nem tudom mit pofazok, ha elolvastam lehet, hogy egzaktabb szart tudok prezentalni, de altalaban vaktaban is jokat irok, mert hat a tehetseg, az olyan, hogy megmutatkozik).

Antalbaba 2016.12.15. 15:33:47

Tudom, hogy a mai kölköket az asztal körül kergetik, ha...
de: sok éve az "MDF" piacon veszem az órákat - 1500-2000 forintért. Amikor kimerül az elem, szemrevételezem, hogy kicseréltessem-e 500-ért, vagy vegyek egy másikat esetleg (csak mert az éppen csinibb). Na, hány év alatt sem/nem költöttem el a 20.000 pénzt bóvlira???

Cycmen 2016.12.15. 15:35:08

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: És balesetet is okozott, a nagymutató elütötte a tizenkettőt!

Terézágyú 2016.12.15. 15:37:15

Érdemes elolvasni azt az ajánlást. Ott egyrészt pontos dátum van, másrészt leírják, hogy mennyire használt, karcos ez a szerencsétlen óra...

Antalbaba 2016.12.15. 15:37:51

Vízügyek: nem úgy tűnik, hogy alapvetően az lenne a probléma - hiszen amúgy működik az óra. Ha meg ennyire nem bírja a kiképzést, akkor írják rá azt is, hogy az izzadságot sem bírja, hordjuk pamutzsepibe csomagolva az állandó hőmérsékletű tatyónkban;-)

Terézágyú 2016.12.15. 15:41:36

@Antalbaba:
az a vicc, hogy tényleg gáz ez a szöveg, hogy 30 méterig vízálló - mert hogy ez csak a nyomásértékre vonatkozik, valójában egy lavórban se lehet kezet mosni, és közben beáztatni az órát...(?)

McZozo 2016.12.15. 15:54:35

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: el tudom hinni hogy veletlen volt nekem is volt olyan garancialis ugyem ahol az adott termek par nappal a garancia lejart aelott romlott el.

Ettol fuggetlenul nagy cegek se megbizhatoak. Anno Orextol vettem paromnak egy komolyabb ezustnek mondott lancot hosszasan hasznalta ok volt majd par evre ra befeketedett (ez ugye nem szokatlan ezusttol. Ezert a parom meg akarta tisztitani es belerakta ilyen erre a celra adott tisztito lotty be aminek folyomanyakent azt tapasztaltuk hogy darabokban kezdett lehamlani a lanc es kiderult hogy cask ezustozott volt alatta valamilyen egyszerubb fem volt. Tudom nem volt mar garancialis ekkor de azert cask visszavittem az Orexhez hogy ezt most megis hogy persze akkor ok mar nagyban mostak a kezeiket.

Cycmen 2016.12.15. 15:55:05

Az ajánlás különben is gagyibb mintha lófejet találsz az ágyadban, azt még leszarható!

Matteo79 2016.12.15. 15:58:41

Amùgy nem bonyolult megtanulni, hogy a szerviz ès a mindig rövid i!
Ezeket azèrt illik tudni. Ja ès persze biztos sosem mosott kezet òràban.

EurósParaszt Lite 2016.12.15. 16:10:49

@McZozo: ez nem is garancialis ugy, hanem atbaszasi. Vagy annyira eros volt a szerelem anno, hogy nem is lattad, hogy csak ezustozott? Kulonben az ezust azert megfizetheto. Aranyozott mar bocsnatosabb sporolas, nade ezustozott...

Cycmen 2016.12.15. 16:19:05

@EurósParaszt Lite: Úgy gondolta hogy már messze jár mire lekopik! :)))

CID.. 2016.12.15. 16:19:13

Azért mert kicsit kifakult, a működését nem befolyásolja. Megjegyzem az se százas aki azt hiszi ezek az ocsmány "műszínek" az örökkévalóságig tartanak...

The Good Boy 2016.12.15. 16:21:29

ha egyszer a fogyasztó-védelem eljutna arra a szintre, hogy egy ilyen békéltető testületi döntés után kap az elmarasztalt egy pár napos határidőt, amely során (neki kellene igazolnia a döntés megoldását) kártalanítania kell a másik felet. Ha ez nem történik meg, akkor x napon keresztül (mondjuk legyen ezer forintonként 1 nap - hogy legyen valami súlya) hatóságilag bezárásra kerülne az adott üzlet. Szerintem rekord gyors kártalanítások lennének...

A másik: nemrég én is órát vettem (más árkategória), és az interneten az egyik világmárkákat forgalmazó cég oldalán láttam olyan megjegyzést (nem is egy órán!!!), hogy felhivják a figyelmet, hogy az óra napi szintű használata során a felső réteg lekophat, ezért csak alkalmi használatra javasolják. És nem 20.000. ft-os árkategóriánál...
Ráadásul egy világhírű óragyártó esetén.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 17:17:42

@The Crazy One 5tös: "Békeltető testületi ajánlással kettőt tehetsz, ad1: toalett papír, ad2: bíróságon lebegteted."

Tízpontos.

De miért kell fél órát várni a tuti válaszra? Lazsálsz.

Ja, és igen, www.bit.do/votma

Na ugorgyunk, ez így nagyon harmatos délutáninak. Ja nem, Helga szarik rá.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 17:34:35

Interraillel 1982-ben beutaztuk Európát. Svájcban vettem egy Casio vízálló (100m) kvarcórát. Nem ázott be, nem kopott le a színe. Nem is volt olcsó, kevéske pénzem jó részét otthagytam érte.

Aztán egy vitorlázás alkalmával leszakadt a kezemről. Szerintem még a rendszerváltás után is járt a Balaton fenekén az iszapba merülve.

Manyecska. 2016.12.15. 17:51:13

@EurósParaszt Lite: én meg szedem a szemöldököm közben a fizikát mondja fel a csemete teljes átéléssel csak egyszer szúrtam bele majdnem a retinámba...:D
szerintem kábé simán ráeshetett az eső -Aranyeső hulljon rája! - :D

KaTe 2016.12.15. 18:26:19

1,99$/db az eBayen és pont ugyanennyit tud. Remélem tudtam segíteni.

Józsi, a migráns köcsög 2016.12.15. 19:39:58

ojjjé!!! megváltozott a színe? osztán mostan így nem passzol az óra színe a csimota pozsgás popójának árnyalatához?
pószter bakker, nemtom nézel-e híreket, de szerintem húzd ki a fejed a seggedből aztán örüljél, hogy ilyen hüje lehetsz szabadon és nem kell a hüjeségedért adóznod mert rámenne a gatyád is.

Jessybátsi 2016.12.15. 19:45:54

@McZozo: Én a helyedben belebegtettem volna egy feljelentést csalásért. Persze ha megvan a számla és azon ezüstlánc szerepel. Mindjárt meggondolták volna magukat a visszafizetéssel kapcsolatban.

Jessybátsi 2016.12.15. 19:47:41

@Matteo79: Persze a magyar, hosszú magánhangzók használata az luxus :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 20:08:11

@Jessybátsi: Vígyázz, mert ezek kómólyan veszík!

Na, mindegy merre dőlnek, legalább igyekezett, azt értékeld!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.12.15. 20:20:04

@McZozo: az lol, hát, mossák kezeiket, akkor én csak betakartam volna őket asztallal-pulttal-székkel (amit találok), lehet, hogy a problémát nem oldja meg, de hogy jobban érezném magam tőle az tuti :)

gabors 2016.12.15. 20:41:09

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: "Interraillel 1982-ben beutaztuk Európát. "

az Interrail-t nem csak az atkos imperialista nyugaton lehetet haszanalni ?? :-)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 20:47:20

@gabors: Hülye vagy? Időkorlátos volt, 3 hét. És kurvadrága. Csehszlovákiába mehetek gombokért, nem fogom az Interrailt arra ellőni.

Felmentünk vonattal Skócia legészakibb pontjába, ameddig lehetett. Végig mentünk a Loire menti kastélyokon...

Sokszor voltam már azóta Nyugat-Eurpában, de az az első 3 hét meghatározó alapélmény volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.15. 20:48:37

A hetvenes-nyolcvanas években sokat stoppoltunk. Ma nem mernék, meg fel se vesznek.

gabors 2016.12.15. 21:46:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: "Időkorlátos volt, 3 hét. És kurvadrága. Csehszlovákiába mehetek gombokért, nem fogom az Interrailt arra ellőni."

Soha nem hasznaltam csak halottam rola evvel jartak nyugatra .... ebbol kovetkeztettem hogy csak oda volt jo ... meg mintha X ev alatt kellett volna lenni 25? 30? valami ilyesmi...

Valoban az elso "nyugati" ut az nagy benyomast okozott nekem is kb en is 1982 korul voltam eloszor nyugaton Belgium !! kozepiskolaskent megvan az utlevelem (talan) meg is tudnam nezni utanna egy ket NSZK Svedorszag ...

Es akkoriban valoban nagyon elterjedt volt a stoppolas gimiskent az orszag minden reszen voltam (foleg nyarankent) stoppal ... sot mikor katona voltam akkor is az esetek 75%-ban stoppal mentem haza pedig volt a kekpapir amivel majdnem ingyen volt a vasut (vissza nem mert rizikos lett volna elkesni)

FDToth 2016.12.15. 22:09:40

Az a baj h a bekelteto ilyes formaban szart sem er. Ameddig nem kotelezo ervenyu a dontese, addig babszervezet. A birosagi ut pedig buko lehet, hisz ebben az esetben ha a fogyaszto ezt az utat valasztja es nem 100%-ban nyer, akkor a koltsegek megosztasa reven tuti buko. Es ezt tudjak a vallakozasok is, ezert nincs kiserteku per...

herk 2016.12.15. 22:20:30

@FDToth:
"Az a baj h a bekelteto ilyes formaban szart sem er."
Nem pont ez a nagyszerű benne?
Mivel nem kötelező érvényű, ezért nem jár költséggel. Ellenben a fogyasztó kezében van egy útmutató, hogyha perre viszi, akkor 90%-os valószinűséggel mit fog a biró dönteni.

"ha a fogyaszto ezt az utat valasztja es nem 100%-ban nyer, akkor a koltsegek megosztasa reven tuti buko"
Attól függ, hogy mit jelent a bukó.
Ha az ember önző kis saját világát nézi, akkor igen, lehet hogy bukó.
De ha úgy van vele, hogy tesz valamit a közjóért, még egy költségmegosztással is előrébb viszi a társadalmat azáltal, hogy biróság elé citálja a céget.

kozkozkoz 2016.12.15. 22:38:27

Május óta mire vár a posztoló?

EurósParaszt Lite 2016.12.15. 22:53:23

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: "meg fel se vesznek" <-> "ez hülye" :DD A minimal aranykopesekben vannak a legnagyobb poenertekek.
@herk: faszt idezgetsz feleslegesen, edes fiam. Kulonben magyarhonban mikor lattal te olyat, hogy a kozjo elobbre valo, mint az egyeni szempont.:) enteer

Advanced Flight 2016.12.16. 00:26:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: "A hetvenes-nyolcvanas években sokat stoppoltunk. "

Mi is, zoknit. Drága volt a ruhaféle.

Darth Revan 2016.12.16. 00:35:01

@Antalbaba:
18 eve vettem magamnak egy nevesincs orat, sima egyszeru szurke, fem ora. 18 ev alatt egyszer kellett javitani, 500 forintert kicserelte az oras a gombot rajta (ket eve). Meg persze elemet kellett bele vennem par evenkent.
Anno 10 ezer forint volt, 18 eve.
Ami azert akkor sem volt sok penz, de diakkent nekem egy kisebb vagyon volt :)
de jo befektetsnek bizonyult :)

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.16. 05:52:04

@Dikusz: a zárt osztályról, vagy a zárt osztályra? :)

besarock 2016.12.16. 06:27:14

Valoszinuleg a feluletkezeles okozta a problemat.
Gyakran latok ejfekete eloxalt feluletet par honap utan belilulni.

Matteo79 2016.12.16. 07:01:46

@Jessybátsi: nem tudom mibe szerettèl volna belekötni, de kapufa lett baràtom.

Matteo79 2016.12.16. 07:03:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: Íme a funkcionàlis analfabètizmus èlô pèldàja. Ezt írtam èn is....

Terézágyú 2016.12.16. 07:36:21

@Advanced Flight:
"@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: "A hetvenes-nyolcvanas években sokat stoppoltunk. "
Mi is, zoknit. Drága volt a ruhaféle. "

Ez nem drágaság kérdése, hanem takarékoskodás/pazarlásé...

Jessybátsi 2016.12.16. 07:54:30

@Matteo79: Csak abba, hogy helysírásról oktat ki valaki egy másik embert, holott ő maga sem képes magyarul írni :D Ennyit a funkcionális analfabétákról.

Matteo79 2016.12.16. 08:26:18

@Jessybátsi: Taníts kèrlek! Hol is rontottam el? Valòdi helyesíràsi hiba vagy elgèpelès?

Jessybátsi 2016.12.16. 08:32:51

@Matteo79: Nem tudom, kinél van a probléma, de a magyar ékezetes betűk helyesen: áíűőüöúóé. Amit te ítsz az spanyol, francia, meg ördög tudja milyen. Neked nem tűnik fel?!?

Manyecska. 2016.12.16. 08:52:03

@Jessybátsi: nem, perui indián! Telefonról ír nekem is ilyen dőlt ékezeteseket tud csak a teló..

Terézágyú 2016.12.16. 08:54:35

@Manyecs:
"Telefonról ír nekem is ilyen dőlt ékezeteseket tud csak a teló.. "

És miért nem tud magyar karaktereket?
Tudjon!

Jessybátsi 2016.12.16. 08:55:04

@Manyecs: Tud az normált is. Nem kell arra születni, hogy megtalálja az ember :)

Manyecska. 2016.12.16. 08:55:07

..amúgy én hibajavítóval átírom a monitoron mit kell ennyit pöcsölni?? ON@a gyűlölködő uszítás eredménye; egy rendőr meghalt: lehet a termálba' órában ment.bár a sima medenszében is színeződik én már batikoltam így nyakláncot..

Manyecska. 2016.12.16. 08:58:33

@Terézágyú: @Jessybátsi: arra sem kéne születni hogy ez valakit ez ennyire zavarjon egy kiba.. blogon! Hátnem?

Manyecska. 2016.12.16. 08:59:42

@Jessybátsi: ja, bazdmeg, minden ó betűnél vált. :DDD

Matteo79 2016.12.16. 09:00:10

@Jessybátsi: Nekem ilyeneket tud a telefonom. Ugye èrzed a különbsèget a helyesíràs ès a szar technika között? Faszèrt kell baszakodni a semmin...

Terézágyú 2016.12.16. 09:00:14

@Manyecs:
"arra sem kéne születni hogy ez valakit ez ennyire zavarjon egy kiba.. blogon! Hátnem? "

az igényesség kérdése.

Manyecska. 2016.12.16. 09:02:24

@Terézágyú: ha olyan kiba igényes lennél nem írogatnál ide:D Maradjunk ennyiben nyuszómuszó!

Terézágyú 2016.12.16. 09:04:00

@Manyecs:
"ha olyan kiba igényes lennél nem írogatnál ide"
nem értem, hogy ez hogy jön ide.
de oké, akkor itt mindenki igénytelen.

Manyecska. 2016.12.16. 09:11:53

@Terézágyú: nekem ez má' öt éve feltűnt...

Dikusz 2016.12.16. 09:46:23

@The Crazy One 5tös: az utóbbi időben olyan bizonytalan vagyok, de most már ebben sem vagyok biztos. Azt hiszem a zárt osztályra, jó hely, én is onnan írok. Most van a szomszéd férfiosztályon szabad hely :))

Jessybátsi 2016.12.16. 09:50:04

@Matteo79: Csak mert kioktatsz másokat helyesírásról, analfabétizmusról, holott te magad is hadilábon állsz ezekkel a dolgokkal. Egyébként meg tud többet is a telefonod, hidd el nekem, csak meg kell találni a módját. Gondolo nem 3310-esed van, ha ide írogatsz.

Terézágyú 2016.12.16. 10:07:34

"Amùgy nem bonyolult megtanulni, hogy a szerviz ès a mindig rövid i!
Ezeket azèrt illik tudni."

Mondjuk, igazából azt is illik tudni, hogy éppen e két szó helyesírása... hm... legalábbis necces.
Mivel hogy megvan ennek a jó oka (indoka), hogy miért írják hosszú í-vel...

CID.. 2016.12.16. 10:54:39

@Terézágyú: azért ohm törvényét sem ártott volna megtanulni, ami ha jól rémlik, általános iskolai tananyag, oszt mindjárt nem tűnne atomfizikának miért nem dugunk egy 3000 wattos konvektort egy 10A-es biztosítékra ;)

Manyecska. 2016.12.16. 11:00:31

@CID..: Gré Csí László kedvelné ezt a blogot!:))

Terézágyú 2016.12.16. 11:03:48

@CID..:
Sosem állítottam, hogy értek a fizikához. Nem is oktattam ki erről senkit.

CID.. 2016.12.16. 11:33:10

@Manyecs: kedvelné, imádná:) Mondjuk szerintem fele annyit nem okoskodna mint némelyik nyelvtanzsenink.

@Terézágyú: ez tény, viszont te erőlködtél az emagos posztban a biztosítékok, teljesítmény összefüggésben, miszerint miért kellene tudni a poszternek.

Terézágyú 2016.12.16. 11:39:57

@CID..:
?????

Nem értem hogy jön ez ide.
Én éppen arról írtam, hogy aki kifogásolja a poszter helyesírását, és azt írja, hogy "illene tudni", akkor őneki is illene tudnia erről a helyesírásról azt, hogy...

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 11:40:08

@CID..: szerinted is rem okos agyuval allunk szemben? Tokkiraly vagyok. Next poszt johet.

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 11:54:18

Manyecs majd kis setalomagnorol (igen, magnorol) fogja hallgatni a felmondott leczket, mikozben onself-tollaszkodik, demikozben mar a gyermekje 35 eves es mar reg nem sulis, de azert meg hogy a mult jelen legyen enter. Es jovahagyja minden egyes lecke utan, hogy jo, ez igy jo lesz enteeer.

Terézágyú 2016.12.16. 11:57:44

@Matteo79:
Úgyis túl sokat beszélünk itt a helyesírásról, nem?

Matteo79 2016.12.16. 11:57:49

@Jessybátsi: Ó hát persze :) Szerintem nem az a probléma, ha alapvető hiányosságra felhívjuk a figyelmet, hanem az, hogy utána jön az okoskodás a részedről. Szokásos hozzászólás huszárkodás. Ne ítélkezz, mert egyrészt nem tudhatod, hogy analfabéta vagyok e vagy sem, másrészt én nem analfabétáztam le az illetőt, harmadrészt pedig fogalmad sincs milyen telefonom van. Nem kell kitalálnod, fogalkozz valami értelmesebb dologgal inkább jó? Köszi.

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 12:25:55

@Matteo79: az analfabetakrol eleve nem is akarunk tudni, szoval halal/pinceben tartas halalig, aztan porkolt. S belenk szall az idiotizmus. Kozben szertartasosan ekezet nelkul beszelunk enter.

Manyecska. 2016.12.16. 12:35:28

@EurósParaszt Lite: releválás és telehányás közt óóóóriási a különbség:D

2016.12.16. 12:50:53

20ezerért rosegold divatóra?? Csoda, ha lekopik? Milyen szín ez a bevonat? Ha az arany is lekopik, utána ezüst lesz?

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 12:53:32

@Manyecs: egyik yelenteset sem ismerem, csak masolom esz nelkul amit az emberektol latok, hatha nekem is sikereim lesznek a szavakkal. Eddig eleg jol megy, sztar vok. Ha meg megkerdojelezne valaki az okossagomat, hat alatamasztom azt egy megnagyobb katyvasszal (google fordito + nyelveszeti-fillozofiai randomfuggveny). Ez a veget nem ero siker receptje. Korlatlansag a homarphone reddel. Dreddel. Drebb biro bacsi rendet basz ahol kell es utana entert nyom: enter. Igy megy ez, uristen a hetvegi mi lesz uristen.

2016.12.16. 12:57:49

@The Good Boy: mert aki gazdag, annak több órája van, öltözékhez, tevékenységhez illően :)

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 12:59:01

@Audrey80: arrol van szo, hogy anelkul valtasz szint, hogy cserelned kelened a bizsud. Mint amikor a Cyrix 233-as procit tuningolod 266MHz-re. Mekkimeled magad penzkoltestol, vasarlastol, idegtepoen hoszzura nyult nezelodestol, valasztas-tepelodestol, picsaskodastol. Jjjja bocs, mindezt ti pont szeretitek.:) Valami elementalis erovel hat ram beforditoan persze az ocskasag/igenytelenseg. Rohadtul nem allok szoba a zoldsegessel sem, ha nem sztravszovszky kirsstaj van rajta/benne. Legyen egy szint. Leld kedved benne, 2 Fi-Fi.

CID.. 2016.12.16. 13:03:56

@Terézágyú: oké, lehet belevizionáltam valamit, a PISA teszt eredményei és a kurmánynyalatkozatok miatt, miszerint humán területen királyok vagyunk.

@EurósParaszt Lite: te, ez a halal nem valami muzulmán hentes technológia, hogy jön ez ide?

Manyecska. 2016.12.16. 13:07:58

@EurósParaszt Lite: hmm láttam én már homárkommentelőn kétmillás karórát akkor kellett volna lelépnem vele amíg a fürdőben törölte fel a vizet zuhanyzás után.. :DDD ON
Manyecska tárgyalásokat folytatott épp, megnyertem egy ügyfelet, bejártunk, stb., jól sikerült mert itt ücsörgött egy órát és még a névnapom napját is megbeszéltük:DD OFF

2016.12.16. 13:15:04

@EurósParaszt Lite: Á, én utálok vásárolni. Ezek az órák meg semmilyen színben nem tetszenek. Amelyiken nincs ezer csillogó kövecske, az idétlen színű, vagy frizbi méretű a számlapja. Vagy pisisárga színű. A rózsaarany sem tecc. Tudom, nem én vagyok a célcsoport, hanem a huszonéves nem fémallergiások.

Manyecska. 2016.12.16. 13:48:00

@Audrey80: te is fémalgériás vagy? én is:(.. egy élmény:)

EurósParaszt Lite 2016.12.16. 13:48:30

@Audrey80: nna ja. Megis tehat akkor miben lathatunk teged a kifuton? Jelenkor divatya szerinti batar szamlapok tenyleg gazak. Valassz fekete, satanista szamlapot! Meg hat ma keves feleslegesebb/luxusabb cucc van, mint az ora, foleg, hogy nemkell.
Viicen kivul, hogy lesz egy nobol feher hollo, azon felul, hogy eleve olyan volt mar feltehetoleg? Vasarlas temakore.
@Manyecs: nem t'om mirol van szo, mondjuk ez az allaphelyzet, ha olvaslak. Kivanom azt, hogy lass vendegul a szarbarna butorjaid kozott. Onnantol mar minden megy a maga utjan.
@CID..: utal az elokeszites elengedhetetlen allomasara, nevesen, hogy meghalal, te antidiszno allat, mer az ugye tisztatalan (behalok). Egyes terruleteken meghalol valfajaban el a kifejezes. Reklamban is 1 teRRas winyonak mondtak a tarhelyet. Kemeny ez azert.

Audrey80 (törölt) 2016.12.16. 13:52:31

@Manyecs: Az, úgyhogy bizsu kizárva. Fülbevalóból is ezüst, arany kizárva. Ami sötétebb arany, az jó, csak úgyis kirántom a karikát, szóval nem hordom.

Audrey80 (törölt) 2016.12.16. 13:58:04

@EurósParaszt Lite: bementem órát venni a gyereknek és kíváncsi voltam, van-e ízlésemnek megfelelő óra, egy db volt. Igen, fekete számlapos, semmi csillivilli, titán karkötőóra, mert a bőrszíj sem tetszik meg allergia, ugye. Engem szeretnek az eladók, mert bemegyek ruhát vásárolni, rögtön az eladóhoz, nadrág/ felső, ilyen alkalomra, kevés mintával, NE fekete és semmi felirat meg csillivilli, diszkógyöngy meg flitter kizárva. Elém pakolnak 4-et, ha mind jó, megveszem és találkozunk fél év múlva. Ha az ember tudja, mit akar, elérakják, nem tecc-pá, ha tecc, próba, ha jó megveszem, kész, 15 perc.

cmx85s 2016.12.16. 14:00:07

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Sztem 20 ezer Ft-ért jogosan várna el az ember egy megfelelő minőségű órát. Persze, a márkanevet meg kell fizetni, na de nem egy Gautierről beszélünk!

CID.. 2016.12.16. 14:11:36

@EurósParaszt Lite: Na megyek kerítek varázsgombát, nem minden szavadat értem :(

Manyecska. 2016.12.16. 14:12:40

@Audrey80: úgy olvastam diszkógömb kizárva, hát mondom hülyén is nézhet ki egy óra azzal !:DD

CID.. 2016.12.16. 14:15:51

@cmx85s: 20 ezerért szerintem abszolút jó minőségű "órát" kapott, már ha ez lehet annak nevezni, inkább divatcuccnak nevezném.

cmx85s 2016.12.16. 14:27:41

@CID..: igen, pont erre próbáltam célozni. Ha kell egy óra, ami mutatja az időt, akkor elmegyek a kedvenc órásomhoz, elrebegem, hogy ilyen és ilyen óra kéne nekem, elém tesz 4-5 darabot, és kihúzok egyet a kupacból. Mondjuk, 4-8 ezerért. Ha bizsut akarok, elmegyek a BB-be és megveszem a karkötőt 2000-ért, de nem csodálkozok, ha egy év elteltével lekopik a festése és kihajíthatom a kukába.

Jessybátsi 2016.12.16. 14:29:45

@Matteo79: "Szerintem nem az a probléma, ha alapvető hiányosságra felhívjuk a figyelmet"
Én is csak ezt tettem, erre jól lefikáztál, de nem baj, jól van az úgy :D
"másrészt én nem analfabétáztam le az illetőt"
"Ne ítélkezz, mert egyrészt nem tudhatod, hogy analfabéta vagyok e vagy sem, másrészt én nem analfabétáztam le az illetőt, harmadrészt pedig fogalmad sincs milyen telefonom van. "
1. Nem ítélkezem, csak kicsit visszás, hogy pont egy olyan kezd el nyelvtannáciskodni, aki azt sem tudja, hol van a telefonján a magyar billentyűzet. Érdekes :)
2. Ó, hát persze, hogy nem!
"Íme a funkcionàlis analfabètizmus èlô pèldàja. Ezt írtam èn is...."
3. Na ebben az egyben valóban igazad van.
És végül megígérem, hogy nem próbálom kitalálni és nem is írok többet, mert ez már a legelején off volt a részemről.

Manyecska. 2016.12.16. 14:37:31

egy jó kis omega seamaster, hmm! na, asse 20.e. :)

CID.. 2016.12.16. 14:58:15

@Manyecs: na ja, bár a poszter csimotájának nem felelne meg, tartok tőle nincs rózsa arany színben.

Audrey80 (törölt) 2016.12.16. 15:07:40

@cmx85s: de ő nem órát akart a következő 50 évre, hanem egy túlárazott divatszínűdivatórát, ami hát igen, lekopott. Ettől függetlenül felháborító az eladók viselkedése, de az, hogy mi garanciális probléma meg mi nem, azt sajnos nem a vevő dönti el. Esetleg írt a márkaképviseletnek is, vagy nincs ilyen?

Rugovicsvalagba 2016.12.16. 17:35:06

@Audrey80: Remek, hogy te ilyen ügyes vagy.:-)

kocsmaros60 2016.12.16. 19:02:44

@Matteo79: ..Ha már nyelvórát tartasz tedd hozzá hogy hányadig átdolgozott kiadás szerint mert az elmúlt 50évben 14- szer dolgozták át a helyesírást ..Ha lúd legyen kövér ..Szeretem az önjelölt Lőrince Lajosokat ...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.16. 19:07:04

@kocsmaros60: "@Matteo79: ..Ha már nyelvórát tartasz tedd hozzá hogy hányadig átdolgozott kiadás szerint"

A 11. szertint. (A legutolsó 12. úgy szar, ahogy van.)

Megjegyzem, a szerviz és a mindig egyik kiadásban se változott. És az írásjeleid használata is egységesen mindegyik kiadás szerint tragikus.

Reactor 2016.12.16. 19:30:45

Hogy mit lehet tenni?

- Ha az ember ismer egy szuper ügyvédet, és dugig van zsetonnal, be lehet perelni. Aztán ha az ügyvéd szuperebb, mint a cégé, akkor malac van, és sok pénz. Ha viszont a cég ügyvédje a szuperebb, akkor masszív rákúrás van.
- Ha nem ismer az ember szuper ügyvédet, és pénze sincs, akkor legjobb messzire elkerülni a jövőben.

Matteo79 2016.12.16. 19:36:13

@Jessybátsi: Rèszemrôl is utolsò megjegyzès: Teljesen màs kategòria a nyamvadt èkezet kèrdès, az èn ingerküszöbömnek mindegy merre àll ès kötözködèst làtok ha valaki erre lô. Ez nèzeteltèrèsünk alapja :)
De legyen bèke veled, èn bem haragszom ;)

PonDrow 2016.12.17. 21:05:15

@Terézágyú: rózsa-arany van ilyen magyarul is. másik kedvencem a "titánium". Magyarul titán a neve...

testnedv (törölt) 2016.12.19. 09:31:37

"ajánlás"...kérdés?

Hipóallergiás 2016.12.21. 18:53:02

@PonDrow: az alumínium is a magyarban alu a külföldinek aluminum :)
süti beállítások módosítása