Amikor megjelent idehaza az IKEA, két dologgal okozott jó nagy meglepetést a magyaroknak: az egyik, hogy tegezte őket, a másik, hogy simán visszavett tőlük mindent, akár olyan indokkal is, hogy mégsem fért be az a fotel a szobába. Óriási reveláció volt ez a népnek, mely addig arra volt kondicionálva, hogy a hibás terméket is csak bozótharc árán tudja kicseréltetni. Aztán teltek az évek, és oda jutottunk, hogy a saját minőségellenőrük által is hibásnak talált bútor kapcsán azon megy a vita, hogy 2 vagy 3 év a garancia rá, miközben a honlapon 10-et írnak.
Kedves Homár,
Egy IKEA-S kanapé történetét szeretném elmesélni és egyben a segítségeteket kérni, az ügy megoldásában.
2013. 11.08-án vásároltam egy KIVIK típusú kanapét, 199.980 Ft-ért, a budapesti IKEÁ-ban. A kanapé fekvő része, rendeltetésszerű használat mellett, 3 év alatt, alvásra sajnos teljesen alkalmatlanná vált, sokszor a derekunk is megfájdul, ha hosszabb ideig ülünk/fekszünk a fekvő részen.
2016. 11.02-án telefonon jelentettem is a problémát az IKEA vevőszolgálatán, ahol azt a választ kaptam, hogy nagy szerencsémre, erre a termékre 3 év garancia van, úgyhogy hamarosan jelentkezni fog a minőségellenőr, várjam a hívását. Az említett minőségellenőr azonban nem jelentkezett, helyette viszont kaptam egy levelet, amelyben az állt, hogy a termékre csak 2 év garancia vonatkozik.
Mivel telefonon a vevőszolgálatos kolléganő 3 évet mondott, így az ügy tisztázása miatt, be is mentem személyesen a budapesti IKEÁ-ba. A vevőszolgálaton a hölgy azt mondta, hogy ha a telefonban 3 évet mondtak, akkor ez a mérvadó, és erre hivatkozva ki kellene mennie a minőségellenőrnek, de még azért ő is megnézi, pontosan hány év garancia van a termékre. El is kezdett kutatni a katalógusok között, a pontos garancia időtartama miatt. Kb 15 perc várakozás után vissza is tért, és azt mondta, hogy nem tudja hogy hány év garancia van a termékre, de biztos, hogy több, mint 2, és akár méltányossági alapon is kérvényezhetem a cserét. Ezen felbátorodva ismét írtam egy levelet az IKEÁ-nak, melyben kértem, hogy mindenképp küldjék ki a minőség ellenőrt, mivel a személyes-és a telefonos vevőszolgálaton is azt mondták, hogy még érvényes a garancia a kanapémra.
Végül hosszas levelezés és várakozás után elértem, hogy 12.17-én kijött hozzánk a minőségellenőr. Amint megvizsgálta a kanapét, rögtön mondta is, hogy ez a termék gyári hibás,és a termék hibájából adódóan, rossz a rugózása. Majd gondolkodás nélkül elkezdte kiállítani a cserére/pénzvisszafizetésre vonatkozó jegyzőkönyvet, melyben leírta, hogy a probléma a termék és nem a fogyasztó hibájából adódik. A jegyzőkönyv írása közben azonban feltűnt Neki, hogy erre a termékre, melyet 2013 novemberében vásároltam, a 2014-es katalógusi év szerint mindössze 2 év garancia vonatkozik, így most még sem tudja jóváhagyni a panaszt, azt viszont elismerte, hogy valóban hibás a termék és nem kellett volna 3 év alatt ilyen állapotba kerülnie. A minőségellenőr azt az ígéretet tette, hogy még utána kérdez a pontos garanciának és 1-2 napon belül keresni fognak ezzel kapcsolatban.
A minőségellenőr távozása után 1-2 nappal sem érkezett megkeresés, így én telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy mi lett az eredmény, ahol azt a választ kaptam, hogy postázták a jegyzőkönyvet… Ez a jegyzőkönyv január 2-án került kézbesítésre, vagyis újabb 2 hét telt el várakozással és bizonytalansággal. A jegyzőkönyvben ismét elutasították cserével kapcsolatos kérésem, mondván, hogy csak 2 év garancia vonatkozik a termékre.
Ezt követően elküldtem utolsó levelem az IKEA-nak, melyben leírtam, hogy mivel a garanciával kapcsolatban nem tudunk dűlőre jutni, így méltányossági alapon szeretném kérni a termék cseréjét, tekintettel arra, hogy már ennyi ideje húzódik ez az ügy, és hogy a minőségellenőr is elismerte, hogy a termék gyári hibás és 3 év alatt nem kellene ilyen állapotban lennie. Levelemben továbbá jeleztem, hogy a pénzvisszafizetéstől is elállok, elegendő számomra, ha kicserélik a terméket.Sajnos ezt a kérésem is elutasították e-mail-en keresztül, és közölték, hogy továbbra is kitartanak a garanciával kapcsolatos álláspontjuk mellett.
Ez az ügy már pontosan 3 hónapja folyik, mely alatt bebizonyosodott, hogy az IKEA ügyfélkezelése kritikán aluli: nem vesznek fel az ügyféllel szóbeli kapcsolatot, csak is levél formájában kommunikálnak, azt is nagyon lassan. Nekem kellett minden esetben felvilágosítást kérnem az ügyről, maguktól sosem vettek fel velem telefonos kapcsolatot. Ebbe az is beletartozik, mikor a minőségellenőr 1 órát késett, és erről nem tájékoztatott.A lakásom 90%-a IKEA-s bútorokkal van berendezve, így méltánytalannak érzem az ügyfélkezelés módját és a bánásmódot, amit velem szemben tanúsított az IKEA. Továbbá az ember nem 3 évre vesz kanapét, ha előre tudom, hogy csak 3 évet bír, akkor eleve meg sem veszem.
IKEA Family kártyával vásároltam a kanapét, ami számlaként funkcionál. De azon nincs semmi adat a garanciáról. Nekem 10 év rémlik, de úgy vagyok vele, hogy ha csak 2 év van rá, akkor sem normális hogy 3 év alatt ilyen legyen egy kanapé, főleg hogy a minőségellenőr is beleírta a jegyzőkönyvbe hogy gyári hibás... Meg ők mondták az ügyfélszolgálaton, hogy méltányossági alapon is becserélhetik. Hát szerintem ilyen ügyfélkezelés és a kanapé hibás állapota már igazán jó ok egy méltányossági cserére...
Ez úton szeretném kérni segítségeteket az ügy megoldásában, és a számomra kedvező, termékcsere érvényesítésében.
Csatolom a minőségellenőr által írt jegyzőkönyvet is.
Hálás köszönettel,
Lilla
Ehol a segítség:
Kedves Lilla!
A beltéri bútorokra 10.000.-Ft eladási ár felett egy év kötelező jótállás vonatkozik. A jogszabály alapján a vállalkozás a termék eladáskor köteles a jótállási jegyet átadni a fogyasztónak. Fontos azonban tudni, hogy a jótállási jegy hiánya vagy nem megfelelő kitöltése a jótállás érvényességét nem érinti. Ha tehát a vásárlástól számított egy éven belül jelentjük be a termékkel kapcsolatban minőségi kifogásunkat, de nem találjuk a jótállási jegyet, a vállalkozás a nyugta bemutatása esetén is köteles helytállni.
A kötelező egy éven túl, a gyártó/forgalmazó még további időre is vállalhat az adott tartós fogyasztási cikkre jótállást az általa meghatározott feltételekkel. Fontos azonban, hogy ilyenkor csak akkor tudjuk érvényesíteni az igényünket, ha tudjuk bizonyítani, hogy a bejelentéskor is fennáll még a forgalmazó jótállási kötelezettsége. Ehhez szükséges a vásárláskor kapott jótállási jegy bemutatása, vagy ha ilyennel nem rendelkezünk akkor legalább más írásos bizonyíték e tény igazolására (pl: e-mail üzenet, vásárláskori katalógus stb.)
Esetedben egy érdekes helyzet állt elő, tekintettel arra, hogy megállapításra került, hogy a kanapé anyaghibás, azonban nincs egységes álláspont arról, hogy hány év jótállás van a termékre. Javaslom, hogy újra keresd meg a forgalmazót és kérd, hogy bizonyítékkal alátámasztva igazolják, hogy hány év jótállás van adott termékre. Ha továbbra sem sikerült megegyezésre jutnotok, kártérítési igényt érvényesíthetsz a forgalmazóval szemben, amiért hibás terméket adott el. Ebben az esetben a kárt és a károkozó magatartás a minőségellenőr szakvéleménye alapján tudod bizonyítani.
A hasonló esetek elkerülése érdekében pedig jövőre nézve javasoljuk, hogy tartós fogyasztási cikk vásárlása esetén mindig ellenőrizd le, hogy kaptál-e jótállási jegyet, és azt a jótállási idő végéig őrizd meg.
Jogszabályi háttér: 2013. évi törvény (új Ptk.) hibás teljesítésre vonatkozó része: 6:142. § és 6:157.§ - 6:174.§
UPDATE febr.11.
Ez pedig a válasz az IKEÁ-tól
Kedves Hilda!
Köszönjük, hogy megosztottad velünk Lilla nevű vásárlónk panaszát. Az IKEA vevőszolgálatával egyeztetve az alábbiakban szeretnénk tájékoztani.
A termékre a vásárlás időpontjában 2 év garanciát vállalt az IKEA, amely 2015.11.08-án lejárt. A vásárló ezen információ birtokában vásárolta meg a terméket, a garancia időtartamát a blokkon is feltüntettük. Elismerjük és elnézést kérünk, hogy utólagosan tévesen adtunk tájékoztatást a garancia időtartamáról, ez azonban nem befolyásolja a vásárlás időpontjában érvényben lévő garanciális feltételeket.
Az aktuális érvényben lévő garanciális feltételeket az IKEA minden esetben a jótállási jegyként funkciónáló nyugta hátoldalán, az aktuális katalógusban és weboldalán is közzéteszi. Ez az időpont változhat, az IKEA ugyanis arra terökszik, hogy termékei fejlesztése nyomán a garancia időszakát kiterjessze. Így jelenleg KIVIK kanapénkra 10 év garanciát biztosítunk.Amennyiben bármiben segíthetünk, bizalommal fordulj hozzánk.
Üdvözlettel,
az IKEA csapata
UPDATE febr. 22.
Lilla nem igazán elégedett a válasszal.
Kedves IKEA,
Még ha 2 év garancia tudatában vásároltam volna is meg a terméket, annak akkor sem voltam ismeretében, hogy a termék gyártási hibás- mint ahogy ezt a jegyzőkönyvben is feltüntette a minőség ellenőr. Mivel én egy ép kanapé illuziójával vásároltam meg a terméket, így át lettem verve, ugyanis egy gyártási hibás kanapét adtak el nekem. De hát nyilván ezt igazolta a 2 év garancia is, ami ezt követően hirtelen 10 évre duzzadt..
Mire való a méltányossági kérelem, ha nem az ilyen esetekre? Önöknek semmibe nem kerülne kicserélni egy gyártási hibás kanapét 200 ezer forint értékben, nekem viszont elég megterhelő lenne 3 év után egy újabb kanapét vásárolni, az Önök hibájából adódóan.
Hogy végre pontot tegyünk az ügy végére, kérem cseréljék vissza a kanapémat.
Lilla
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.10. 12:32:47
Cycmen 2017.02.10. 12:32:53
Ha kimegy jól kúrjátok meg azon a KUVIK heverőn, hagy érezze hogy mennyire nyom meg nyikorog!
Antalbaba 2017.02.10. 12:33:07
McZozo 2017.02.10. 12:35:35
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 12:35:44
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.10. 12:37:29
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.10. 12:39:11
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.10. 12:40:35
@blogmoci: csak a kulcsszavak: kétkommentközött, anyád, ravatal
Cycmen 2017.02.10. 12:47:57
És akkor mi van? Nekem volt két Wartburgom meg egy Trabantom is de nem vártam el hogy NDK díszpolgár legyek!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.10. 12:50:49
Cycmen 2017.02.10. 12:53:49
Cycmen 2017.02.10. 12:56:01
Manyecska. 2017.02.10. 12:56:13
sarostehen 2017.02.10. 12:59:32
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.10. 13:04:36
Cycmen 2017.02.10. 13:05:31
sarostehen 2017.02.10. 13:23:55
Egy normális ágy a jó alvás alapvető kelléke. Akkor tudtam meg ezt igazán, amikor vettem egy ágyat magamnak, ezelőtt kb 10 évvel.. 250.000-ért.. abban a mai napig kényelmesen és pihentetően lehet aludni, télen, nyáron.. nem nyikorog, nem zörög.. nincs kifeküdve..
Digitális Dzsihád 2017.02.10. 13:26:20
kamushamus 2017.02.10. 13:28:14
Cycmen 2017.02.10. 13:43:10
enrico palazzo 2017.02.10. 13:45:18
A gvti meg komolyan gondolja, hogy az ikeja fogja igazolni, hogy a kötelező jótálláson felül mennyit vállalt? Bocs, de ki szeretné érvényesíteni az akaratát?....
Lópótlópótló 2017.02.10. 13:50:02
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 13:52:22
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 13:57:13
katkadú 2017.02.10. 13:59:11
Miért, délutáni alvásról vagy 1 szobás lakásról nem hallottál még? Amúgy én se vennék a saját pénzemből újat, ha van rá még gari.
katkadú 2017.02.10. 14:01:40
A postoló világosan leírta, hogy írásban is jelezte.
katkadú 2017.02.10. 14:03:58
Ikea beépített embere!! :DDDD
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:12:43
Manyecska. 2017.02.10. 14:13:32
:))))
Majmásznak ajánlom az egyik mondatot: "Természetesen úgy tettem, mintha nem érezném magam feszéjezve."
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:14:00
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 14:15:28
Digitális Dzsihád 2017.02.10. 14:17:29
bendeguz75 2017.02.10. 14:21:47
enrico palazzo 2017.02.10. 14:24:01
FDToth 2017.02.10. 14:28:42
Manyecska. 2017.02.10. 14:40:23
:D
Cycmen 2017.02.10. 14:48:55
2017.02.10. 14:57:46
Szóval, he? Mivan????
Manyecska. 2017.02.10. 14:58:32
2017.02.10. 15:06:45
A GTI ... vagy mifene válasza meg a szokásos bullshit. Hilda ott is melózik, hogy egy ilyen, semmire sem jó gittegyletet reklámoz állandóan?
Cycmen 2017.02.10. 15:10:17
2017.02.10. 15:10:45
Komlyan nem tudnak az emberek olvasni, vagy csak az értelmezés nem megy?
2017.02.10. 15:16:30
B+, komolyan hányingerem van a hozzád hasonló majmoktól. Nem az Ikeanál dolgozol véletlenül a panaszkezelési osztályon?
Cycmen 2017.02.10. 15:31:42
Lehet hogy ő csinálta ezt a szar kanapét?
katkadú 2017.02.10. 15:34:34
"Ezt követően elküldtem utolsó levelem az IKEA-nak..."
katkadú 2017.02.10. 15:38:12
2017.02.10. 15:40:28
enrico palazzo 2017.02.10. 15:41:41
2017.02.10. 15:43:20
katkadú 2017.02.10. 15:47:46
Igen, megmagyaráztam...az más kérdés hogy nem fogod fel...:D
Írta hogy időben kezdte, nyilván előbb telefonon kell jelezni. Különben ki sem ment volna a minőségellenőr ha nem időben kezdi el...
enrico palazzo 2017.02.10. 16:00:08
Te hol élsz? Miért kéne előbb telefonon? Valami belső kényszer? Ja..."hogy" és "ha" elé (hím)vessző.
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 16:04:35
@Cycmen: Ahh, a kezugyessegem annyira szar, hogy eselyem sem lenne egy kanapet kesziteni. Elobb kotnek ki a surgossegin tetanuszra varva, minthogy az agy kerete kesz legyen.
2017.02.10. 16:19:30
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.10. 16:21:59
2017.02.10. 16:24:43
Darth Revan 2017.02.10. 16:27:18
gondoltam veszek hozza egy uj gazrugot es hasznalom tovabb boldogan.
Persze nem lehet hozza kulon megvasarolni a gazrugot, vegyek egy uj szeket.
Vettem ugyan, de nem az ikeaban.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 16:34:24
Utálom, ha két jópofa ember egymást csépeli. Keressen mindenki magának egy faszt, régen nehéz lett volna, de Hilda kezdi vonzani őket.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 16:36:07
Nem, Márkus egy fotelt szedett szét, hogy mi került ezen a fotelon 7200 Ft-ba?
www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE
Manyecska. 2017.02.10. 16:46:08
1gazsagos1 2017.02.10. 16:52:16
Pedig nem tűnik rossznak ez a kanapé. Nem azon kellene élni a szerelmi életet a tévé előtt. (nem magamból indultam ki :))
3 év alatt, aki elhasznál egy kanapét, az semmi jót ne várjon az élettől. Amúgy.
@Manyecs: könyvtárba??? Ajjaj.
Manyecska. 2017.02.10. 16:55:33
1gazsagos1 2017.02.10. 16:55:42
@Darth Revan: egen, mostanság nagy divat, ha bármiből bármilyen csavart, bizbaszt eltüntetsz, eltörik, nem lehet kapni, vegyé újat.
Miféle világot élünk, most mondd meg. Honnan a rákból szerezzek a tornagépembez spéci csavart, ha egyszer kiegészítőket nem lehet hozzá kapni, vagy úgy alkatrészeket se???
1gazsagos1 2017.02.10. 16:57:41
Aztán csodálkozik, sok elvándorlás meg miegyebek, pedig nem megy ám ezeknek olyan rosszul a soruk, csak az a baj, hogy telítődött a piac, nem fix bérért akarnak ezek dolgozni.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.10. 17:30:43
Mutogatós bácsiról már hallottam, de mutogatós nén... csitriről még nem. :))
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.10. 18:45:53
bendeguz75 2017.02.10. 19:07:56
Dikusz 2017.02.10. 20:02:12
Dikusz 2017.02.10. 20:04:28
Dikusz 2017.02.10. 20:06:25
Pedig mennyi előnyöd származna belőle, ha emlegetnéd, hogy én díszpolgára vagyok az NDK-nak.:)
Dikusz 2017.02.10. 20:11:40
Dikusz 2017.02.10. 20:14:07
Cycmen 2017.02.10. 20:39:54
Dikusz 2017.02.10. 20:58:38
Dikusz 2017.02.10. 21:03:52
Dikusz 2017.02.10. 21:05:26
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.10. 21:11:20
Dikusz 2017.02.10. 22:33:56
Manyecska. 2017.02.11. 08:32:00
Manyecska. 2017.02.11. 11:34:12
Rugovicsvalagba 2017.02.11. 13:19:56
Cycmen 2017.02.11. 13:25:00
Boldog szügyfél posztot írok ON !
A kutyabűnözést pedig a szügyészség vizsgálja!
Cycmen 2017.02.11. 13:39:42
Az itt nem szokás, különcködésszámba megy!
Rugovicsvalagba 2017.02.11. 13:52:50
Egy tizmilliós autóra mennyi?
Kevés.
De a jogszabályok döntenek, illetve a cegek egyedi, önkéntes vallalásai.
Ezeket eladáskor-vásárláskor ismerni lehet és írásban rögzitik.
Ha a vásárlás idején két év, akkor semmi értelme később vitázni azon, hogy miért nem három.
Van három éves lehetőseg is : ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év, amely azonban már jogvesztő.
tállás: Az új tartós fogyasztási cikkekre a jogszabály egy éves jótállási határidőt ír elő, amely az átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal (így például egy évnél hosszabb jótállási idő) a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra. Tehát ebben a forgalmazónak nem elegendő a jogszabály által előírt minimumot biztosítani.
Szavatosság fogyasztói szerződésnél: Főszabályként két év az elévülési határidő, ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki.
Ha a fogyasztó menthető okból nem tudja érvényesíteni az igényét, így például, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év, amely azonban már jogvesztő.
Rugovicsvalagba 2017.02.11. 13:57:17
2017.02.11. 18:19:33
2017.02.11. 18:21:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.12. 10:02:32
Manyecska. 2017.02.12. 10:43:05
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 12:01:47
Manyecska. 2017.02.12. 12:05:41
Manyecska. 2017.02.12. 12:09:05
Már ne vegyél jegyet elkelt mind augusztusra!:P én már tavaly megvettem :D
Manyecska. 2017.02.12. 12:12:51
Manyecska. 2017.02.12. 12:44:06
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 12:51:02
Mínusz negyvenöt fokban ne szárítsd máskor szabadban a ruhát, mert ez lesz.
MrZed001 2017.02.12. 13:50:57
Ismerőst megkérni vegyen ugyanilyen izét, aztán csere a szarra 2 hét után.
Kihívja őket, hogy szar, 2 hetes, viszik vissza, ár vissza.
Merhogy nincs az ágyon sorozatszám !
Rugovicsvalagba 2017.02.12. 14:01:53
MrZed001 2017.02.12. 14:41:35
Akár :D Sőt, egyiket felnyomod vaterára 20%-al ár alatt, már sem vesztettél olyan sokat.
Ha ikea gec.skedik, nos az ügyfél is tud vele.
És akkor még nem is említettem, hogy milyen jó kis videókat lehet csinálni az ilyenekből #ikeafail #ikeakanapeszar , aztán teríteni a közösségi médiában.
Na az a presztízsveszteség nem százezrekben mérhető az ikea számára.
CID.. 2017.02.12. 16:53:36
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.12. 16:57:31
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.12. 17:09:59
Rugovicsvalagba 2017.02.12. 17:27:05
Az emlitett videók 'médiateritése' nagyon ritkán éri el azt az igerküszöböt, amely pozitiv eredményt tud hozni.
Naív vagy.
Menj el az Ikeába, nézd meg hogy mekkora tömegek állnak általában a pénztárnál.
MrZed001 2017.02.12. 17:54:41
Két év volt rá a gari ... de eleve gyári hibás volt (saját szakértőjük szerint), tehát 0 kmeresen is már sz.r volt. Az más, hogy akkor nem vette észre a vevő (alias rejtett hiba).
És ha most tényleg 10 év ugyanarra a gari ... nos, miért is ne járhatna ez a garanciakiterjesztés visszamenőlegesen is ?
Vagy 3 éve az ugyanazon a néven árult termék még más volt (szhar), és most már jó ?
Ha változtattak rajta, akkor ugyebár már nem ugyanaz (terméknévbe jelölni kell).
Ha meg nem változtattak rajta, akkor ugyanolyan szharfos.
Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:02:11
Mert nincs ilyen jogszabály. A gyártó, vagy a forgalmazó ilyenkor lehet méltányos, de ez a saját döntése.
Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:08:25
Ha változtattak rajta, akkor ugyebár már nem ugyanaz (terméknévbe jelölni kell)."
Ha néhány Mercedes XYZ- be rossz minőségű autóülés kerül (mondjuk rossz rugóval, ha rugós), akkor ha a rugó- , vagy ülésbeszállitót lecserélik (tehat más, jobb minőségű rugó, vagy ülés kerül bele, attól meg ugyanazzal a tipusjellel forgalmazzák.
1gazsagos1 2017.02.12. 19:20:53
@Cycmen: @Kulics: ez még hozzátok képest is szánalmas. Eh, hagyjuk, szóval még mindig szerettek. :)
1gazsagos1 2017.02.12. 19:23:24
Pedig szerintem sem rossz ez a kanapé, bár szerény véleményem szerint max. 130-at érne meg.
durván rápakolják a fele árat
Rugovicsvalagba 2017.02.12. 19:29:19
Frusztrált vagy kicsim?:-):P
1gazsagos1 2017.02.12. 19:54:21
2017.02.12. 21:33:54
MrZed001 2017.02.13. 00:13:46
Mercit nem tudom, olyat itt csak a maguk rajos csákóknak képzelők vesznek.
De más autóknál keményen ott van, hogy pl mk1, mk2 ...
Ami eleve gyári szériahibás, azt meg a gyártónak kötelessége visszahívnia.
Ergo ... ha gyári hibás volt bútor, szériahiba, és nem hívta vissza (min javításra) ikea = vizes lepedő
Ha nem tudtak a szériahibáról, akkor pedig a ma forgalmazott zsír új is ugyanazzal kerül boltba = hipergáz az ikeának.
Reactor 2017.02.13. 02:56:49
Mindig, mikor garanciabalhé van, elmondom az illetőnek, hogy manapság szándékosan gyártanak fos termékeket, de még mindig van pár tucat ostoba birka, akik kórusban nekiállnak bégetni ilyenkor, hogy fújkonteó, büdöskonteó, nemszabad...
Ikeában nemigen vásároltam eddig, viszont a hotdog-büféjükben étkeztem, és azt kell mondjam, az övéké a legeslegjobb hotdog a világon. Kapásból hármat is leküldtem, pedig nem is voltam annyira éhes, eredetileg a fenti étteremben faltam volna. Egyszóval hotdogot CSAK az ikeából! ;)
@Manyecs: Ne aggódj, itt vagyok és minden rendben van - csak korán hívtál, akkor fordultam a másik oldalamra :) A fiaim elemezték a rajzot, és úgy határoztak, lesz munka a párod számára. Jelenleg azon folynak a tárgyalások, melyik legyen az első, mivel ez már a fizetős munka lesz. Egyébként rendkívüli módon megdöbbentek azon, hogy ennyire érdekel a project, nem ezt várná az ember egy felnőtt nőtől :) És valljuk be, van igazuk :P
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.13. 06:20:19
Szép reggelt az összes cinkostársamnak, itt már megint fagy..
Manyecska. 2017.02.13. 08:07:59
Az én világomban a jó győz. Egy hete írtam de már nem fontos, megoldottam, kösz!
Kiszállok a projektből látom nem női meló :D@1gazsagos1: kicsim:P :DD lehetnél nagyim is nem? Rá se ránts ő se teszi /valószínűleg/ :D bocsánat :ON
Manyecska. 2017.02.13. 09:21:59
@Reactor: sajnos eszt az elméletet a mosógépszerelőnk is igazolta már soksok éve miszerinte" ne várjak sokat a fogyasztói társadalomnak készül" namost azért ez kicsit erős!
Hátnem? hátde.
Cycmen 2017.02.13. 09:39:56
Ugyan már! Ez csak a kezdet! :))))))))))))))))
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.13. 09:46:14
---------------------------------------------------
Ugyanaz egyszer: Anti-Mohács
Varró Ferenc kisiparos háromévi szakadatlan munkával megalkotta az első magyar időgépet, s mivel hazafias ember volt, visszament 1526-ba Tóth Béla alezredessel, hogy Mohács mellett megfordítsák a gyászos emlékű csata kimenetelét. Állig fel voltak fegyverkezve, géppuskájuk tűzerejével megállíthatták a legnagyobb török rohamot is. Nehezebb fegyvereket, sajnos, nem bírt el az időgép, de nem is akartak túl nagy vérengzést csapni, csupán a törökök nagy számbeli és tűzfölényét akarták ellensúlyozni a kommandóakcióval, melyhez a magyar hatóságok hallgatólagosan hozzájárultak. Arra nem számítottak, hogy ott lesznek a török időgépek is, melyekből NATO-tankok gördültek elő. A túlerő elől kénytelenek voltak visszavonulni. A törökök természetesen elsöprő győzelmet arattak a mohácsi csatamezőn. Ebből is kitetszik: a történelem kerekét nem lehet visszaforgatni.
---------------------------------------------
Ugyanaz másodszor: Kizökkent idő
A Történelemhelyesbítő Intézet egy időkommandót küldött vissza 1526-ba, hogy Mohács térségében néhány lézerágyúval hozzák helyre a magyarokon esett sérelmet, mely több mint félezer évre meghatározta a magyarság helyzetét. Azidőkommandó két tagja tért csupán vissza, meglehetősen súlyos állapotban. Kiderült elbeszélésükből, hogy török időkommandósok állásaiba ütköztek, és a törököknek több lézerágyújuk volt. Sajnos, egyre gyakoribbak az ilyen incidensek a NATO és a Varsói Szerződés időkommandói között.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.13. 10:40:38
metartADMIN 2017.02.13. 12:03:37
Manyecska. 2017.02.13. 12:18:17
Manyecska. 2017.02.13. 13:16:55
Rugovicsvalagba 2017.02.13. 16:09:49
joska61 2017.02.14. 08:29:08
SarahConnor 2017.02.16. 17:58:11
rekszem 2017.02.17. 13:43:07
Ezzel szerintem elismerték, hogy amit gyártanak az egy kalap szar és teljesen normális, ha a bútorok darabokra törnek rendeltetészerű használat mellett is.
Ennyi.
Szubrina 2017.02.20. 13:22:39
lobster thermidor 2017.02.26. 07:07:43