Tékozló Homár

Még mindig szabad a rablás Ferihegyen

2007.05.03. 00:02 | jackyll | Szólj hozzá!

Vannak az örök érvényû dolgok, amiket maximum egyszer csinál meg az ember az életben - legalábbis ebben az országban. Húst vesz a Teszkóban, pénzt ad fel postán borítékban illetve könnyû, de értékes tárgyakat szállít haza bõröndjében Ferihegyre. Máriának sikerült egy kisebb összeget, úgy 260 ezer forintot feladnia poggyászként, ami azonban - váratlan fordulat - nem érkezett meg vele:

Végsõ elkeseredésemben döntöttem úgy, hogy ha ebbe a zsákutcába futottam, akkor Ti tudnátok talán segíteni, ha mást nem azzal, hogy közzétehetnétek, hogy hogyan babrálnak ki az egyszeri emberrel Ferihegyen. Elég régóta Svédországban élek, de most márciusban hazalátogattam egy ismerõsömhöz a családommal. Minden simán ment Magyarország felé, azonban amikor visszaindultunk Svédországba, a pénztárcámat a bõröndben felejtettem, amikor becsekkoltunk. Gondoltam rá elõtte, hogy ki kellene vennem, de egyszerûen elfelejtettem. Miután már csak a beszállásra vártunk gondoltam, hogy úgysem lesz semmi gond, biztos ellenõriznek mindent. Na persze. Göteborgba érve, amikor kinyitottam a bõröndöt, a tárcám megvolt, "csupán" a 9700 svéd koronánk tûnt el. (kb. 260.000 FT)
Jelentettük a Göteborg City Airport személyzetének, a göteborgi rendõrségnek és a Wizzairnek, ez utóbbi azt ajánlotta, hogy az e-mail címükön írjunk nekik. A lopás biztos, hogy Budapesten történt, mivel Götborgban rögtön hozták a csomagokat várakozás nélkül. Így nem lehetett ideje senkinek a csomagokat kinyitni - Budapesten, nehogy valami gond legyen, már jóval idõ elõtt leadtuk a csomagunkat, vagyis majd' 3 órája volt a "szerencsés dolgozónak" a ruháink között turkálni, kiválogatni az értékes dolgokat, belekotorni a tárcámba, stb. Az az egy tuti, hogy nem én vagyok az egyetlen ilyen áldozat, ennek így nem szabadna mûködnie.

Azóta hogy mi történt, gondolom le sem kell írni, mindenki fejbõl tudja az ilyen "standard"-ügyintézést. A Wizzair közölte, hogy õk nem vállalnak felelõsséget a poggyászban hagyott ékszer, pénz, mûszaki cikk vagy bankkártya után. A Ferihegy Airport ügyfélszolgálata szerint pedig csakis a Wizzair a felelõs, mint az utaztató légitársaság. Na akkor most légy okos! A rendõrségen is jelentést tettünk, természetesen "utánanéztek a dolgoknak", de nem tûnt túlságosan hatékonynak a nyomozás, a kamerák (!) nem mutattak semmit.

Összegezzük a dolgokat: Veszel egy repülõjegyet, kifizeted a biztosítást, a reptéri illetéket, amin szintén van poggyász-, meg énnemtudommilyen biztosítás. Aztán ha történik valami, nevén nevezve: biztosítási esemény, akkor ügyintézés helyett: B.......D meg. Bunkó külföldi, vagy még rosszabb, magyar külföldön, és még ugrál. Kisköcsög, minek jössz haza, itt akarsz villogni a pénzeddel? Hogyhogy nem költöttél el mindent, mi ez a maradék pénz? Nem gyarapítjuk a turizmus és az állam bevételeit, nem csökkentjük eléggé az államháztartás hiányát?

Sokszor eszembe jut, hogy ilyen hogyhogy csak Magyarországon történik?? Nem akarok tényleg sznob külföldinek tûnni, de ilyen Svédországban azért nem fordulna elõ, „nyugaton" mintha az elégedett ügyfél lenne az elsõ, aki örömmel veszi meg a következõ repülõjegyét, ha udvariasan és korrektül intézték el a gondjait…

Gondolhatjátok, mennyire vágyom haza.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása