Tékozló Homár

Nehéz pénzt visszakapni az Astra Biztosítótól

2013.04.19. 14:43 | jackyll | 708 komment

Naiv ügyfél forgalomból kivont autójára tévesen befizetett díjakat szeretné visszakapni az Astrától, de ez már 2 hónapja lehetetlen küldetésnek bizonyul:

Van a nevemen egy Citroen Bx 30 éves gépkocsi, mely feleslegessé vált a számomra, és egy idős barátomnak kölcsön adtam. Én is hibás vagyok, mert nem figyelmezettem a súlyadó befizetésére, és a kötelező biztosításra. Viszont örültem, hogy nem áll a ház előtt, gondoltam ő elintézi a pénzügyi dolgokat. Egyébként én abban az időben hosszabb ideig külföldön tartózkodtam. Kaptam valamikor 2011,-ben egy felszólítást az Astra Biztosítótól, hogy megszűnt a biztosítás, mivel nem fizetette a kötelezőt. Ekkor megkerestem őt, és azt kérte segítsek neki rendezni azt. A Sugár üzletházban egy bankban kívánta lerendezni. Ott közölték vele, hogy be kell fizetnie a MABISZ díjat is. Ez meg is történt. Akkor azt kérte, hogy egy összegben hadd fizesse be az éves díjat is. A további részleteket nem tudom, de arra emlékszem,  hogy komoly nézeteltérései voltak akkor a biztosítóval. Az elmúlt évben tavasszal meghibásodott a gépkocsi, és ő ott hagyta, a helyszínen. Várt valamilyen segítségre, aki üzemképes állapotba helyezi. Ekkor kaptam a település önkormányzatától egy levelet, hogy záros határidőn belül szállítsam el a forgalomból kivont járművet. Meg is történt és érdeklődésemre arról tájékoztattak, hogy a súlyadó nem fizetése miatt, kivonásra került a gépkocsi.

Olvasson tovább!

Túlélési útmutató termékbemutatós átveréshez

2013.04.19. 12:49 | jackyll | 185 komment

Naiv ügyfél családja révén került kapcsolatba egy nagysikerű termékbemutatós csapattal, akiktől édesapja 600 ezer forint értékben "nyert" különböző cuccokat. Így csak 370 ezer forintot kellett volna kifizetnie részletekben. Szerencsére 8 napon belül intézkedtek a termékek visszaadása ügyében, a hitelt pedig 14 napon belül felmondták, úgyhogy minimális veszteséggel megúszták:

Gondolom sokan hallottak már árubemutatókról és az ott történt trükkös vásároltatásokról. Nos egy új szintre emelték a már ismert átverést, és álcázzák magát a pontos célt a nyugdíjasok pénzére éhes cégek. A történet azzal kezdődött hogy telefonon folyamatosan bombázták idős szüleimet, regisztráljanak egy ingyenes állapotfelmérő vizsgálatra, ahol hőkamerás és egyéb futurisztikus módszerrel megvizsgálnák őket. Többszöri hívás után belementek hogy küldjenek egy prospektust és egyéb anyagokat postán. Ezek közt volt egy kitöltendő regisztrációs lap amit vissza kellet küldeni, hogy az ingyenes vizsgálatra jogosultak legyenek. Eddig ez még nem volt riasztó, így kitöltve visszaküldték a papírokat. Én ezek után szereztem tudomást a dologról és nem támogattam őket a vizsgálaton való részvételben, mivel az elmondásuk alapján elég kevés logikus vizsgálati módszert ajánlottak (a hőkamerás volt az egyetlen) és mivel ingyenes is volt, már eleve gyanakodtam. Kértem őket hogy ne menjenek el, de édesapám nem bírta megállni és elment. Itt kezdődött a probléma amely kb. 1 hónapig borzolta az idegeinket és a kedélyeket.

Olvasson tovább!

Félórás korlátozás a Diginél

2013.04.19. 11:15 | jackyll | 70 komment

Elképesztő vagy teljesen megszokott (?) számlázási gyakorlatot detektált Bea a Diginél. Húgánál fél órára korlátozták az előfizetést, mert lassabban könyvelték le a befizetését, mint ahogy a robot korlátozta, cserébe felszámolták a 4000 forint visszakapcsolási díjat:

Digi, kábeltévé szolgáltatás. A hugom megkapta a szokásos havi számlát a fent nevezett szolgáltatótól. Meglepődve tapasztalta, hogy a számlázott tételek között szerepel 4ezer valahány forintos "korlátozás feloldása" nevű díjtétel. Felhívta a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy megkérdezze mi ez a tétel?? Korlátozást az adott időszakban ugyanis nem tapasztalt. A csekket ugyan késve adta fel, de nem került korlátozásra a szolgáltatás. Az ügyintéző közölte, hogy márciusban egy fél órára korlátozták a szolgáltatást - napközben, amikor a legtöbb dolgozó ember nem a tévé előtt ül, hanem a munkahelyén. Majd fél óra múlva lekönyvelődött a befizetés a folyószámláján, ezért vissza is lett kapcsolva.

Olvasson tovább!

10 millióval lóg a rendőrség az elcsalt traffipax miatt

2013.04.18. 15:54 | jackyll | 195 komment

traffipax.jpg

Közel 300 autóst bírságoltak meg behallucinált traffipax-eredményekkel 2 évvel ezelőtt, és az ombudsmannak kellett vizsgálatot indítania, hogy egyáltalán foglalkozzon vele a rendőrség. Belső vizsgálatról ugye szó sincs, a megkárosított autósok a Totalcar szerint a büntetésük visszafizetésének is örülnének:

Szabó Máté, az alapvető jogok biztosa vizsgálatot indított két autós panasza alapján, akiket 2011 december 5-én, illetve 9-én traffipaxoztak le a főváros egyik forgalmas elkerülő útján, az Egér úton. A panaszosok fellebbeztek, mivel ezen az útszakaszon hetven kilométeres sebességgel lehet haladni, őket pedig azért büntették meg, mert a rendőrség állítása szerint ötvenes korlátozás van érvényben. Mindketten visszapattantak a szabálysértési ügyeket vizsgáló Vas megyei Rendőr-főkapitányságról, így végül befizették a büntetést.

Olvasson tovább!

Az ember, aki lekötbérezte a T-Home-ot

2013.04.18. 13:13 | jackyll | 41 komment

Igaz, hogy úgy volt, hogy nem lesz téhome-os sztori, amíg beáll az ügyfélszolgálat 2.0, ez végülis pozitív végeredményű, úgyhogy most ez van. Boldog ügyfélnek 5 hónap kitartó baszogatásba telt, amíg sikerült jóváíratnia a közel egy hónapos internetkimaradás miatt tényleges kárpótlását. A T-Home eleinte 5000 forintos kedvezménnyel próbálkozott, aztán végül megtört:

Szeretném megosztani a történetemet ami remélem néhány embernek tanulságul szolgál. A teljes végkifejlet végül is számunkra pozitív végeredménnyel zárult, de az idegeskedést nem kívánom senkinek. Még tavaly hálózati hiba miatt az ADSL kapcsolatunk használhatatlanná vált, a hiba kezdete után 3 nap múlva kiderült hogy kábelhiba van az utcánkban, de csak nálunk okozott problémát. (napi 2-3x 5 percre volt net) Folyamatosan érdeklődtünk a hiba kijavítása felől, amit aztán 1 hónap alatt megoldódott, nem kis gondot okozva mert esténként én, napközben feleségem dolgozott volna az internet segítségével. A második héten kénytelen voltam venni egy mobilnet eszközt, mert nem tudtuk máshogy elvégezni a munkánkat.

Olvasson tovább!

Ennek a cégjegyzéknek behajtója is van

2013.04.18. 11:42 | jackyll | 76 komment

Dávidot betalálta az egyik valamiért még szabadon tevékenykedő telefonkönyves brigád, akik azon a trippen pörögnek, hogy a véletlenszerűen felhívogatott embereknek kellene lemondaniuk az éves "szolgáltatásukat":

Egy ködös novemberi hajnalon felhívott egy női hang, hogy ő a magyar cégjegyzéktől keres és van-e változás a tevékenységi köreimben. Néhány másodperc bootolás után közöltem, hogy nincs. Mert ha bármilyen változás van, akkor aztán most azonnal szóljak. De nincs. Oké, akkor igénylem-e a szolgáltatást, gondolom igen és nem akarom lemondani. Halvány dunsztom se volt, hogy miről van szó, de a név alapján gondoltam, hogy ez valami hivatal lesz, csak szarul hallottam a nevet. Hát akkor nagyon jó, most már aktív is lesz a szolgáltatás, mivel kértem, már el is álltam a lemondási időtől, fizessek be 40 ezret egy évre. HE?

Olvasson tovább!

Hová lett a Star Wars a Kindertojásból? (3x frissült)

2013.04.18. 10:21 | jackyll | 286 komment

kinderstarwars1.jpgA Homár gyermekded lelkületű ismerősei is ezeket a kindertojásos Star Wars figurákat vadásszák, és nem egyszerű. Napalm arra is rájött, hogy miért:

Gyermekemet szerettem volna meglepni Star Warsos kinder tojással egyik délután. Vettem is neki egyből 2 db-ot. Hazaérek a munkából, odaadom neki és hozzáteszem hogy biztos valamilyen Star Wars-os figura lesz benne. Gyerek tojás kicsomagol, megnéz, meg is lepődik (hiszen Kinder meglepetés) hogy valamilyen kisautó köszön vissza a kis sárga műanyag tojásból. Na majd a második. Persze abban valamilyen figura volt, ami nem hasonlított a filmben fellelhető egyik karakterre sem. Hmmm. Biztos valaki kicserélte egy nem Star Wars-os gyűjtőről leszedett tojással. Asszony pár napra rá hoz a munkahelyéről (kereskedelem) egy másik tojást (elvileg szintén Star Wars-os) persze abban sem SW volt;)  Erre alaposabban megvizsgáltunk egy gyűjtőt és ekkor jött (számunkra) a meglepetés! Lásd fénykép lejjebb, bekeretezve az apró betűs rész. Ez már enyhén a megtévesztés kategória. Szerintem.

Olvasson tovább!

Nincs nagy pörgés a Bevándorlási Hivatalban

2013.04.17. 14:52 | jackyll | 192 komment

Ha már a járási hivataloknál tartunk, emlékezzünk meg a szintén oda keveredett Bevándorlási Hivatalról is. Miután naiv vállalkozó telefonon sikertelenül próbálkozott bármit megtudni, írt egy teszt emailt, hogy kiderítse élnek-e még. Majdnem 2,5 hónapba telt, de élnek és jól vannak!

Külföldi barátaim közül néhányat azzal sújtott a sors, hogy muszáj volt a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalban ügyet intézniük. Tőlük hallgatom már évek óta, hogy sírnivalóan szervezetlenül folyik a munka, és ami a legnehezebben érthető az egészben: az ügyintézők többsége nem beszél angolul, vagy bármely más, a magyartól eltérő nyelven. Messziről sajnáltam az egészet, haverilag is, meg országimázs szempontból is, egészen mostanáig, mikoris egy európauniós állampolgárt szerettem volna alkalmazni a cégemben, és így én magam is szembesültem néhány dologgal.

Olvasson tovább!

Re: okmányirodák sebessége

2013.04.17. 13:40 | jackyll | 41 komment

A XI. kerület önkormányzatának jegyzői titkársága válaszolt a 2,5 órán át hiába várakozó naiv ügyfélnek. Szerintük január 1. óta növekedett meg a forgalom, amióta a járási hivatalokhoz tartozó okmányirodák országosan foglalkoznak mindenkivel:

Tájékoztatom, hogy elektronikus levelét érkeztettem, az átvételi elismervényt csatoltam. Egyben tájékoztatom, hogy az Okmányiroda 2013. január 1-jétől a KORMÁNYHIVATALHOZ tartozik, ezért panaszát továbbítottam részükre.

Olvasson tovább!

A Macbook, amit hiába cseréltek

2013.04.17. 12:31 | jackyll | 72 komment

Naiv ügyfélnek alig 3 hónap alatt sikerült kicseréltetnie Angliában vásárolt MacBook Airjét. Amiről kiderült, hogy ugyanúgy nem bírja a virtuális Windowst, mint az előző. Kárpótlásul kapott egy iPod Touchot:

Negyedéves kínlódás ért véget április elején, amikor megkaptam a jó hírt: megérkezett végre a Macbook Air cseregép. Boldog voltam, legalábbis egy ideig. Idekívánkozik, hogy a kezdeti nehézségek után az Istyle-ra egy szavam sem lehet, tényleg mindent megtettek, hogy meggyorsítsák az ügyet - de a hazai piacot ennyire veszik komolyan. Az általam bizonyosan őrületbe kergetett szervizvezető napi kapcsolatban volt az Apple-lel, de ahogy én, ő is csak ígéreteket kapott. Ezt az ügyet az Apple szúrta el, ráadásul nagyon, ilyenkor látszik, hogy mekkora gond egy magyar Apple Store hiánya. És az, hogy az Apple irgalmatlanul merev szabályrendszerekkel dolgozik, amelyek semmilyen rugalmasságot nem engednek meg. Ez baj, és kicsit sem szimpatikus.

Olvasson tovább!