Tékozló Homár

60 milliós bírság a UPC-nek a ráutaló magatartásért

2013.07.05. 14:57 | jackyll | 822 komment

A UPC lehet, hogy megfellebbezi a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság 60 millió forintos büntetését, amit azért kapott, mert ráutaló magatartással szeretett volna új szerződést kötni régi ügyfeleivel látatlanban.

Az NMHH vizsgálata szerint a UPC jogsértő módon járt el, mivel nem volt meg a szolgáltató és az előfizetők között hatályban lévő szerződések megszüntetésére irányuló közös megegyezés, és a UPC helytelenül tekintette új szerződés elfogadására utaló magatartásnak azt, hogy ügyfelei továbbra is igénybe veszik szolgáltatását, illetve rendben befizetik esedékes számláikat. A jogszabályok alapján ebből a szolgáltató nem következtethet arra, hogy az ügyfél megszüntetné az eredeti szerződését, és másikat kötne – vagyis ez nem minősül ráutaló magatartásnak.

A UPC szerint semmit nem változott a szerződés szövege, mégsem vették a fáradtságot, hogy ezt kiküldjék előfizetőiknek.

3,5 hét volt a várólista a Diginél mobilstickre

2013.07.05. 12:20 | jackyll | 26 komment

Amikor naiv ügyfél egy hónappal ezelőtt besétált a Digihez mobilstickért, azt a választ kapta, hogy várólistára került, mert kifogytak az internetből. Egy hete azonban újra visszavitt valaki egyet, és már meg is kapta:

A digis történet vége, hogy három és fél hét után (múlt pénteken) sikerült megkötni a szerződést. Ehhez még annyit érdemes tudni, hogy negyedik voltam a várólistán.

Örkény szelleme a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál

2013.07.05. 11:45 | jackyll | 35 komment

István is belefutott a 2011 óta tartó bohózatba, miszerint elfogyott a speciális műanyag az adókártyához. Egyáltalán minek adókártya? A legfrissebb hírek szerint most már ezt az egy évet kibekkelik a választásokig, azaz még egy évig hiánycikk marad a műanyagkártya, aztán majd meglátják, mennyire kell még, vagy megint változik-e a logó:

Hadd osszam meg veletek az alábbi, egyperces novellába illő párbeszédet, amely a NAV ügyfélszolgálatán hangzott el. Névváltozás miatt tettem bejelentést az adóhivatalnál. Miután az ügyfélszolgálatos néni bevitte az adatokat a számítógépbe, azt mondta:

- Az új adókártyáját nagyjából egy év múlva kapja meg.
- Egy év múlva? - kérdeztem vissza meglepetten.
- Igen, nagyjából egy év múlva. Addig tartsa magánál ezt az a4-es lapot, azt használja adókártya helyett.

Még szerencse, hogy az állami hivatalok mindig gondoskodnak a szórakoztatásunkról!

Hiperinfláció a Burger Kingben

2013.07.05. 10:26 | jackyll | 149 komment

burgerking.jpgRG-t sokkolták a gyorsétteremben, amikor 2 hét különbséggel közel duplájára drágult a vegaburger. A személyzet megértő volt, azt javasolták, hogy egyen inkább valami olcsó húspépes cuccot:

A vegetarianus szendvics  ára a Burger Kingben 2 hét alatt majdnem a duplájára emelkedett. Az első esetben igaz sajt nélküli a tétel, de a 310.-Ft-os különbség mellbevágó a 390.-Ft-os tételnél. Miközben az éves infláció: 1,8%. A vegi szendvics ügyben érdeklődtem személyesen a kialakult helyzetről a BK-ben, Ismerték a problémát, 1 hete történt az árak átstrukturálása.

Olvasson tovább!

Nem futásállók a Nike futócipői a Deichmannban?

2013.07.04. 12:19 | jackyll | 228 komment

deichmann.jpgGábor garanciális összeesküvésre gyanakszik a Deichmannban. Amikor rákérdezett a Nike egyik futócipőjének paramétereire, azt a választ kapta, hogy igazából az összes utcai cipő. Remélhetőleg csak valami félreértésről van szó, vagy meghekkelték az eladót:

2013 májusában futócipőt szerettem volna venni a Deichmann egyik üzletében. Éppen egy Nike Reax RUN cipőt próbáltam fel, abból is a 6-os számú szériát, amikor megkérdeztem egy arra járó eladónőt, hogy milyen lábállású az említett futócipő? (Nekem semleges lábállásúra lett volna szükségem.) A válasz a következő volt a NEONZÖLD (!) talpgumival rendelkező, különleges sarokkialakítású cipővel, sőt az összes ott lévő futócipővel kapcsolatban: Nálunk nincsenek lábállások, ez a cipő pedig nem futócipő, hanem sima utcai használatra készült cipő.

Olvasson tovább!

Olcsón megúszott bliccelés

2013.07.04. 10:48 | jackyll | 97 komment

Ez a történet ugyan tavaly februári, de jópofa. Naiv bliccelő nagyjából 300 forintnyi szerb dínárral korrumpálta az erre vágyó ellenőrt a buszon, mert még nem volt nála forint:

Tegnapelőtt érkeztem Pestre. A kabinomban ült egy harmincas fickó zokniban, aki azt mondogatta, hogy húszévesen neki is nagy álmai voltak és „majd meglátom”. Majd meglátod! – gondoltam és reméltem. No, leszállok a vonatról. Négy óra vonatozás után muszáj volt elszívnom egy jó mérget, még így ebben a mocsok hidegben is. Ennek köszönhetően a szemem előtt ment el a buszom. Sebaj, van másik. Itt mennek ezek rendesen, nem mint otthon: félóránként. Jött is az én kedvenc 173-asom. Egy rátérdelve-tudod-csak-behúzni-a-cipzárt kofferrel és egy jól megtömött fényképezőgép-táskával szállok fel. Örülök. Meleg van. 20 percen belül „otthon” is leszek. Ekkor hallottam meg a busz végéből a jól ismert „jegyeket, bérleteket” mondatot. Természetesen egyik sem volt nálam. Ezt nem is magyaráznám…

Olvasson tovább!

Telenor üzlet vs Telenor telefonos ügyfélszolgálat

2013.07.04. 09:20 | jackyll | 37 komment

telenorfight.jpgNaiv ügyfél kipróbálta, mi történik, ha a telefonos ügyfélszolgálatot összeereszti az élő ügyfélszolgálattal. A Telenor üzletkötője telefonon rádumálta egy drágább internetcsomagra, aztán csak modemet kapott postán, új SIM-kártyát nem. Amikor a fehérvári Auchan Telenor viszonteladónál sem adtak, telefonos segítséget kért. Sajnos a végső összecsapásról nincs hír, mert naiv ügyfél nem bírta kivárni, pedig a telefonos operátor nyert volna:

A következő sztorim lenne a TELENORRAL kapcsolatban: Kb. 2 hete felhív a cég egyik telefonos üzletkötője. Elmondja, hogy lenne egy jobb netes csomag ajánlata mint a mostani és nem kerülne sokkal többe sem. Meghallgatom majd gondolkodási időt kértünk. Megbeszéltük mikor hív vissza. Múlt héten kedden vissza is hívott. Mondtam, hogy áll az alku jöhet a kicsit drágább csomag de gyorsabb nettel. Mivel nem az én nevemen van ezért mondta, hogy felhívja feleségemet is hisz Ő a szerződött partner. Telefonon meg is köttetett az üzlet. Tájékoztatásként kapta, hogy péntek jön a modem és az új sim kártya. Kis idő múlva az ügynök visszahívja a feleségem, hogy pénteken leltár lesz ezért mégsem akkor jön csak hétfőn vagy kedden. Hát legyen.

Olvasson tovább!

Csempészcigifesztivál lesz a Szigetből

2013.07.03. 16:09 | jackyll | 208 komment

Mint az várható volt, kifelejtették a nyári fesztiválokat a retardált dohánymutyitörvényből, ezért most naponta 2-3x mehet ki 20-30 ezer ember a Sziget idején cigit vásárolni a szárazföldre, ha elhagyja a dobozát részegen/lelejmolják a punkok:

Gyulay Zsolt fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a kormány célja nem az, hogy a fesztiválokra és a fiatalok által sűrűn látogatott helyekre "odatelepítsen az orruk elé cigarettát, hogy minél többet dohányozzanak". A Szigettel sem lesz gond szerinte, hiszen a III. kerületben nagyon sok Nemzeti Dohánybolt van, ahol be lehet szerezni a dohánytermékeket.

Hát persze, nyilván ezért települt minden óvoda, iskola és ifjúsági ház szomszédságába Nemzeti Drogelosztó. Ennél szomorúbb, hogy a hülyeséghez dacból ragaszkodás biztos, hogy meg fogja nehezíteni a bejutást estefelé. Aki pedig egyszer rászánt egy órát, hogy kijusson cigiért, az már jól bevásárol a szomszédos közértben, úgyhogy a büféseknek is kampó. De legalább a miénknél háromszor mérgezőbb ukrán csempészcigiből robbanásszerűen nőni fog a választék. Köszönjük az értékes közreműködést, az állam ahol tud, segít!

Számla nélkül hajtana be a Vodafone

2013.07.03. 13:32 | jackyll | 69 komment

Olgát kicsit zavarták az este érkező üzenetek a Vodafone-tól, amiben egy nemlétező tartozást szerettek volna  befizettetni vele. Az ügyintéző nem látott bele a számlázásba, de azt javasolta, fizessen, aztán majd jóváírják, ha mégsem kellett volna. Valószínűleg tévesen küldték ki a márciusi számláját, de elfelejtettek szólni, csak a robot látta a tartozást:

2013 július másodikán kézbesített válaszlevelét visszautasítom az alábbi indokok miatt! Mint ismeretes, Önök 2013 május hónapban bombázták a telefonszámomat felszólító sms üzenetekkel. Napközben alig, általában este 21 óra után. Ezen felháborodva 2013. május 30-án a sokadik üzenet megunása után felhívtam az ügyfélszolgálatukat, hogy ugyan magyarázzák már el, mi ez a tartozás, hiszen nekem minden kiküldött számlám be van fizetve. A telefonos ügyintézővel arra a megállapításra jutottunk, hogy feltételezhetően (!) egy márciusi számlám hibásan lett kiküldve és azt keresik. Mivel a telefonbeszélgetés után ismét jött az üzenetáradat, berágtam és másnap bementem a helyi ügyfélszolgálatra, hogy megoldjuk ezt a problémát. Vittem a csekkjeimet is.

Olvasson tovább!

Majdnem meghaltak, mégsem fizet az Állami Autópályakezelő

2013.07.03. 11:34 | jackyll | 234 komment

Vándorszékelyék egy kiszakadt aszfaltdarabra hajtottak rá az M3-on, amitől mozgásképtelen állapotba került az autójuk (150 ezer forint értékben). A Homárnak úgy rémlik, mindenhol fizetnek, ha úthiba miatt sérülés keletkezik - KIVÉVE az Állami Autópályakezelő Zrt.-nél. Szerintük ugyanis a baleset megelőzően kellett volna bejelenteni az úthibát és az aszfaltdarab sem volt még kiszakadva. Mivan? Nehéz sorrendbe tenni az undorítóbbnál undorítóbb állami cégeket, de arcátlanságban magasan vezet az ÁAK, akik lopott autó bejelentése után is a régi tulajt bírságolják meg.

Történt ez áprilisban... Erdély felé utaztunk, mikor megtörtént a baleset. Az ÁAK Zrt. meg csak mossa kezeit, miszerint ők mindent megtettek... mégis kis híján otthagytuk a fogunkat. Arrogáns és lekezelő, pökhendi stílusban kommunikálnak, nem akarom elhinni, hogy ennyire semmibe veszik az embert és ilyen szinten szarnak kötelezettségeikre. Egy biztos, hogy inkább perre megyek, dolgozzanak meg egy kicsit pénzükért. Ma kaptam választ, ismételten elutasították kérésem, válaszban jeleztem nekik, hogy a határozatukat tudomásul vettem, a döntéssel legkevésbé sem értek egyet és ez értelmében fizetési meghagyással élek, amennyiben nem célravezető úgy  az 1988. évi I. tv. alapján  polgári peres eljárást indítok ellenük. Ezen túlmenően minden elérhető HU/RO/AT médiában reklámozom a szolgáltatást.

Olvasson tovább!