Tékozló Homár

Egy hete lejárt tej a Sparban

2013.10.09. 13:24 | jackyll | 49 komment

tollespar1.jpgA szerencsés megtalálók az áruház előterében megvárhatják a hatását. Némileg árnyalja Attila történetét, hogy az akciós 1,5%-os Tolle tej doboza valójában kék színű, úgyhogy az egy hete lejárt tej igazából teljes áron futott...

Tegnap a SPAR-ban vásárolva készítettem a csatolt képeket. Amit érdemes látni rajtuk: A doboz szerint a tej a tejetén jelzett időpontig fogyasztható. A szavatosság lejárata után 2 nappal (!) akcióssá tették a terméket. Mivel a szumma árukészlet 2 doboz tej volt amikor én arra jártam (okt 7, 6 nappal a szavatosság lejárta után!), és az akció a szavatossági idő lejárta után került ki, kizártnak tartom, hogy véletlenül ott maradt dobozokról legyen szó.

Olvasson tovább!

Szisztematikus késedelmi kamat az ELMŰ-nél (frissült)

2013.10.09. 12:33 | jackyll | 39 komment

Ádám egy éve átállt az online díjbefizetésre, azóta rendszeresen kapja a késedelmi kamatokat:

Körülbelül 1 éve az Elmű minden számláján, valamint a weboldalán is erősen reklámozza az online bankkártyás fizetési lehetőséget. Nagyjából egy-időben ezzel én élek is a lehetőségek, dombornyomott bankkártyámmal fizetek. A fizetési határidőt nem szoktam megvárni, hiszen ez beérkezési időt takar ami elvileg ugyanaz a nap bankkártyás fizetésnél, és bár az Elmü rendszerében megjelenik a sikeres tranzakció a jóváírás 1-2 nappal utána történik, tehát nagyjából 3 nappal előtte megpróbáltam kiegyenlíteni a tartozásomat.

Olvasson tovább!

Godzillatámadás esetén is fizetnie kell a MÁV-nak, ha késik

2013.10.09. 11:52 | jackyll | 253 komment

godzilla1954c.jpgAz Európai Unió Bírósága szerint tökmindegy mi miatt késnek a vonatok, monszun ide, hóátfúvás oda, a vasúttársaságoknak csengetniük kell az utasaiknak:

A döntés kimondja, hogy nem mentesíti a vasúttársaságokat a menetjegyárra vonatkozó kártérítési kötelezettségük alól, ha a késésre vis maior miatt kerül sor. A rendelet szerint az egy órás vagy azt meghaladó késés esetén az utas kérheti a vasúttársaságtól menetjegye árának részleges visszatérítését. E kártérítés 60-119 perc közötti késés esetén legalább a menetjegyár 25 százaléka, 120 perces vagy azt meghaladó késés esetén annak 50 százaléka.

Olvasson tovább!

Önkormányzati blues

2013.10.08. 15:19 | jackyll | 196 komment

Naiv lakos fel szeretné bontani az utat a háza előtt, de az önkormányzat egy fűszálat sem hajlandó keresztbe tenni, úgyhogy minden szolgáltatótól külön kell vinni papírt, hogy mehet. A Telekomnak sajnos a környéken nincs ügyfélszolgálata, így emiatt 120 kilométert kellene közlekedni oda-vissza a megyeszékhelyre. Telefax, galambposta, térhaljítás, meghatalmazás?

Bementem az önkormányzathoz, hogy a házam előtti vízelvezetéshez útbontási engedélyt kérjek. Az első homárfaktor az volt a történetben, hogy ugyan van a tanácsnak elektronikus térképe, és azon jól látszik, hogy hol megy bármilyen közmű, de elküldtek az összes közszolgáltatóhoz, hogy szerezzek igazolást, a mondott részen nem megy semmi.

Olvasson tovább!

Az egy éve felmondott Allianz-kötelező

2013.10.08. 14:10 | jackyll | 65 komment

Naiv ügyfél nemrég tudta meg, hogy az Allianz tavaly szeptemberben felmondta a kötelező biztosítását. Egy negyedévet valóban késve fizetett be, de azóta semmilyen tájékoztatást nem kaptak erről, bár az ügyfélszolgálat mindig szóba állt vele, mintha lenne élő szerződése:

A képzeletbeli panaszlevelet mostmár nevesítem, mert mint kiderült 2 nap alatt, rajtunk kívül 3 emberrel játszotta el a sztorit az ALLIANZ HUNGÁRIA BIZTOSÍTÓ ZRT! Az alábbi levél már a vezetőségnek szól, tértivel ajánlva ment a központba... de ebből bárki okulhat és láthatja, miért is született a képzeletbeli panaszlevél. Nem szokásom, de osszátok tovább ha gondoljátok és javaslom h aki Allianzos az sürgősen hívja fel őket, hogy a befizetések mellett élő-e a szerződése, mert példánkból kiderül, hogy korántsem biztos, hogy így van....

Olvasson tovább!

Hamis parfüm az internetről

2013.10.08. 13:12 | jackyll | 107 komment

Naiv ügyfél most először találkozott kamu parfümmel a magyar interneten, és egyúttal azt is megtudta, hogy a garancia csak a bontatlan termékekre vonatkozik. Azt meg hogy?

Én hosszú-hosszú évek óta a netről rendelem a parfümöket magamnak és a családomnak is, ezidáig nagy megelégedéssel, azonban most nyáron jött a nagy pofon... Rendeltem már a Parfümcentertől, az Iparfümériától meg más helyekről is, amikre már nem emlékszem, de az utóbbi években csak a legmegbízhatóbbnak tartott Iparfümériától. Szerencsére mindig eredeti parfümöket kaptam, így nagyon szívesen reklámoztam barátoknak, ismerősöknek is, akik meg is fogadták a tanácsomat, de voltak többen is, akik pl az Iparfümériától rendelt parfümről azt állították, hogy nem eredeti.

Kicsit szkeptikus voltam, mondván (ahogyan azt általában itt a neten is le szokták reagálni mindenhol), hogy ez hülyeség, mivel:
- nekem eddig mindig bevált,
- mivel mindegyik bejegyzett, hivatalos cég, és
- ha azt írják ki, hogy 100% eredeti és garanciát is vállalnak rá, akkor az biztosan úgy is van, mert nekik is be kell tartani a törvényeket, mert
- nem áll érdekükben átejteni az embereket, hiszen akkor egy idő után senki sem fog tőlük rendelni, és
- ha esetleg mégsem így lenne, akkor fel tudom őket jelenteni a fogyasztóvédelemnél, és majd akkor úgyis visszakapom az árát, stb.

HÁT SAJNOS NEM ÍGY VAN.

Olvasson tovább!

Pont lecsúszott az olcsóbb Vodafone-csomagról

2013.10.07. 14:41 | jackyll | 241 komment

Iminek sikerült két héttel ezelőtt két év hűséget fogadnia a Vodafone akkori legolcsóbb korlátlan beszélgetős csomagjára, aztán szoromúan látta, hogy múlt pénteken kijött egy még olcsóbb:

Lehet, hogy nem érdekes a téma, csak annak bosszantó, akivel megesett. Péntek óta létezik egy Vodafone RED Basic nevű csomag, ami 9900 Ft. Végtelen telefon, 500 MB net. Ezt a reklámot látni mindenhol a neten, nekem pedig naponta többször megy fel a vérnyomásom miatta. Valószínűleg nem csak velem történt meg, hogy a Basic csomag előtt alig 2 héttel kötöttem egy akkori legolcsóbb RED csomagot. A vodafone-ban viszont nem volt annyi, hogy esetleg szóljanak, hogy "öreg, köszönjük, hogy 7 éve ügyfél vagy, várj még néhány napot, mert lesz egy új RED csomag, amivel jobban jársz". Mikor megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, hogy nem gondolják-e, hogy illett volna szólni, azt válaszolta az ügyfeles, hogy ők sem tudták, hogy lesz új csomag.

Olvasson tovább!

Havi +10 perces sim-kártya "ajándékba"

2013.10.07. 13:41 | jackyll | 45 komment

Naiv szifonos előfizető majdnem kapott egy 800 forintos Domino-kártyát új iPhone 5-öse mellé a Telekom telefonos ügyfélszolgálatától büntetésből, amiért késve fizetett be egy számlát. A T-Pontban azonban kiderítették, hogy ilyen "akció" nem létezik, és törölték a megrendeléséről a tételt. Ekkor a központból állítólag azonnal telefonáltak, hogy ezt hogyan merészelte, de nem óhajtottak naiv ügyféllel beszélni, úgyhogy végül beletörődtek a sorsukba:

Tisztelt T-Mobile,

Pár nappal ezelőtt vásároltam Önöknél egy iPhone 5-ös készüléket, ám a vásárlásnak több előzménye is volt. Az egyik, hogy mivel még nem jártam az előző hűségnyilatkozatom végénél, csupán a 22. hónapnál, így nem vehettem volna készüléket, csak ha aranykártyás vagyok. Az voltam is, számlaelmaradás miatt azonban ezt a fokozatot elveszítettem. Amikor a telefonos operátorral beszéltem, azt mondta, hogy ezt kérésre vissza tudják állítani, így a 22. hónapban már tudok új készüléket rendelni a meglévő hűségnyilatkozatomhoz. Ez meg is történt pár óra után telefonon visszahívott, hogy sikerült visszaállítani, de a telefont csak rajtuk keresztül rendelhetem meg, majd egy T-Pontban átvehetem. Utolsó mondatként felhívta a figyelmem rá, hogy mivel utólagosan lett aktiválva az aranykártya, ezért plusz 800 forintot, összesen 10700 FT-ot kell fizetnem a telefon átvételekor (a 9900 helyett), de kapok ajándékba egy sim kártyát, ami havi 10 perc lebeszélhetőséget biztosít.

Olvasson tovább!

Tranzakciós adó a K&H-nál

2013.10.07. 12:25 | jackyll | 122 komment

Folyatódik a verseny, hogy a történelmielg vérszívó bankok, vagy az anyja szemét kilopó kormány tudja kifinomultabban kizsigerelni a lakosságot. A K&H-nál például a havidíjak kezdtek fibrillálni:

Több cikk is foglalkozott az Indexen, hogyan próbálják meg a bankok, valahogy áthárítani, a tranzakciós adó miatti buktájukat.  (hiszen a törvény bejelentése után ők csak hatvan nappal tudják ezt ránk terhelni, mert ugye a naiv az aki azt gondolja, hogy ezt nem az emberek, és főként a vállalkozások fizetik meg).  Mivel cégünk számláját a K&H vezeti még örültem is neki, hogy ez a bank nem szerepel a hírekben, gondoltam milyen jó fejek, őnekik biztos belefér.  Persze nem, másképp oldják meg dolgot mint az Unicredit, és az Erste.

Olvasson tovább!

Fejpénzt kapnak az orvosok a hullák után

2013.10.07. 11:37 | jackyll | 121 komment

Naiv özvegynek kapkodnia kellett a fejét, hogy férje halála után ne húzzák le minden sarkon:

Férjem májusban itthon halt meg: sajnos, tudtam, hogy ez be fog következni, nagybeteg volt. Mindent beszereztem, hogy a halál beálltát követően tudjam, mit kell tennem: egy ismerősömmel  - aki temetéssel foglalkozik - megbeszéltem, kit kell majd felhívnom, hogy elvigyék a holttestet, s kivel fogom majd eltemettetni. Felhívta a figyelmem arra is, hogy nagyon legyek észnél, mert a gyász nagy üzlet, s igyekeznek lehúzni majd, hozzá vannak szokva ahhoz, hogy a gyászban meggyötört ügyfelek mindenre kaphatók. Nos, a halál beálltát követően kihívtam a kerületi ügyeletet, egy nő és egy férfi érkeztek a helyszínre, és nekiálltak kitölteni a nyomtatványokat. A hölgy felém fordult:

 --- ééééééés, a temetésen gondolkodtak már?!

 Mondtam, igen, és átnyújtottam a telefonszámot, kit kell felhívnia a szállítás ügyében. Ezen kis huzakodás alakult ki, mert a hölgy nem fogta fel, hogy kész helyzet elé állítottam, de a végén csak felhívta a számot és így történt, hogy a halál beállta után két órával el is szállították a holttestet. (Mint megtudtam, máshol ez több óra   - jelentős többletköltséggel.)

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása