Tékozló Homár

Íme az idei első Black Friday-es Homár-levél

2016.11.25. 14:54 | Homár Hilda | 84 komment

shutterstock_522146701.jpg

Még vége sincs a Nagy Napnak, máris megjött az első webshopos csalódásról szóló beszámoló, amihez alapesetben idéznénk a vonatkozó szabályzást, de közben érdekes olvasónk érvelése is.  Hisz, ha kifejezetten őrült árakat hirdet egy cég, akkor miért kellett volna a vevőknek bármin csodálkozniuk?

Kedves Tékozló homár!

Biztos sokan jelezték már a mai black friday akciókkal kapcsolatban az edigitalon hibásan árazott akciókamera esetét, de én is szeretnék csatlakozni, mivel úgy érzem több szempontból is érdekes a dolog:

Az Extreme Digital ugyanis arra hivatkozik, hogy nyílvánvalóan téves az ár hiszen az jelentősen eltér a termék valós vagy becsült árától... Ez nem igaz, mert hasonló termékeket igenis kapni hasonló árakon. lásd csatolmány vagy az alábbi linken.

Olvasson tovább!

A Telenor dőlt be egy csalónak, mégis az ügyfél szív majdnem egy éve

2016.11.25. 09:51 | Homár Hilda | 61 komment

telenor_logo_1.png

Összességében és részleteiben is elképesztő sztori, amiben sem a Telenor, sem a rendőrség hozzáállása nem érthető. Hogyan adhat el a Telenor valaki másnak a nevére bármilyen terméket és előfizetést? Az aláírásokból nem egyértelmű, hogy más vette-e a két új készüléket? Miért kéne a sztoriba egy tragikus véletlen miatt keveredő vétlen ügyfélnek állnia az egész buli cehjét, főleg, ha zajlik a rendőrségi vizsgálat is? Miért nem sikerült majd egy év alatt megnézni a biztonsági kamera felvételeit?  Mi ez az egész? De, hogy ne csak a Telenort szidjuk, nemrég a Telekomnál is volt tök hasonló eset.

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek a történetem a Telenorral kapcsolatban (vagyis nem is az enyém, hanem a férjemé.... de ez lényegtelen).

Szóval minden 2016. január 05-én kezdődött. Elektronikusan fizetjük a számláinkat, aminek elkészültéről e-mailben kapunk tájékoztatást. A férjemé is az én e-mail címemre érkezik. Tehát január 05-én kaptam az e-mailt (egyébként is akörül lett volna aktuális a számla), hogy elkészült a számla. Pont a gyerekeinket hintáztattuk (:D), mikor csak annyit mondtam, hogy "Úristen!". Szerintem kb. minden színt játszhattam és valószínűleg rögtön el is sápadtam, mert a férjem kétségbeesetten kérdezgette, hogy "Mi a baj? Mi történt?" Én csak ennyit kérdeztem: "Viktor! Mit csináltál????" Néz rám értetlenül, nem értette, hogy mi történt. Az e-mailben a "telefonszámla" összege 149.900,-Ft volt, amitől kb. meghűlt bennem a vér.... (az éves telefonszámla lenne kb ennyi).

Olvasson tovább!

Rafkós csalási módszer a Jófogáson

2016.11.24. 14:41 | Homár Hilda | 89 komment

shutterstock_518835046.jpg

Az eset a Jófogáson történt, de gondolom a Vaterán és más oldalakon is bele lehet szaladni hasonló csapdába, ha nem figyel az ember, szóval mindenki legyen résen!

Tisztelt Homár!

Nem tudom a következő eset mennyire vág az Önök profiljába, de fontosnak tartanám, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson. Egy Jófogás csalóról lenne szó, de nem egy hagyományos kifizettem-nem küldték a terméket átverőről, hanem egy vásárló átverőről, amire jóval kevesebben gondolnának.

Az eset néhány napja történt, a Jófogáson hirdettem egy Macbook készüléket (kb. 250.000Ft értékű), egy illető üzent, nevezzük K. Lászlónak (ő így hívja magát), hogy szeretné megvásárolni a terméket, küldjem az utaláshoz szükséges adatokat. Ezzel minden rendben volt, elküldtem az adatokat kaptam is a választ, hogy a mai nap 14 óra körül tud utalni, amint megvan az átutalás küldi az  utalás igazolását, a csomagot pedig XY címre kéri postán maradóra (!!! ez később fontos lesz), és mindenképp elsőbbségivel küldjem.

Olvasson tovább!

Karbantartás miatt bukta Béla a Szingli napi akciókat, ön ne járjon így a Fekete pénteken!

2016.11.24. 10:15 | Homár Hilda | 58 komment

ali.jpg

Legutóbb a UPC karbantartása miatt merült fel a kérdés, hogy vajon elég-e, ha egy szolgáltató vagy cég a honlapján tájékoztatja az ügyfeleit a leállásról. Akkor szomorúan vettük tudomásul, hogy elég. Béla az Aliexpressz nagy kínai Szingli napi akciós cuccairól csúszott le a netbankja elérhetetlensége miatt. Ön ne járjon így! Most még van egy napja a Black Friday előtt a napi limit módosítására!

Kedves Homár,

Azt leszámítva, hogy felveszem a fizetésemet és a BKK automatákból bérletet veszek csak ritkán szoktam igénybe venni banki szolgáltatásokat. Ez konkrétabban annyit jelent, hogy egy hónapban általában csak kétszer szoktam belépni a netbankomba. Biztos nagyon sokan vannak akik gyakrabban használják, de szerintem sok olyan ember is van akiknek hozzám hasonlóan nem a netbank körül forog az életük.

2016 november 11-én este azonban szerettem volna igénybe venni ezt a szolgáltatást, de belépéskor az alábbi üzenet fogadott:

Olvasson tovább!

Még mindig sehol az októberben rendelt és fizett mosógép, de a vásárló ne hívogassa az Extreme Digitalt

2016.11.23. 14:09 | Homár Hilda | 77 komment

extreme_digital_1.jpg

Már csak pár napra vagyunk a féktelen vásárlás éves ünnepétől, a Black Fridaytől. Nagy kérdés, hogy azok a boltok, amik az év közbeni akcióikat és az üzemszerű működést sem bírják mindig kezelni, hogy fognak szuperálni a megnövekedett terhelés alatt. Egy biztos: mi itt a Homáron látjuk fogjuk.

Kedves Homár,

Október 27-én volt az Edigital oldalán egy akció, ahol vásároltam egy mosógépet és egy hűtőszekrényt, ki is fizettem, megadtam minden adatot. Mivel az egyik termék nem volt raktáron, így tudtam, hogy várnom kell majd, lehet, hogy nem is keveset, de azt nem gondoltam, hogy a kifizetett rendelés után 21 nappal sem fogom még megkapni a termékeket.

Első alkalommal november 6-án este írtam nekik egy e-mailt, hogy érdeklődjek a rendelésem állapota felől. Egy automatikus válaszüzenetet kaptam vissza, hogy sok üzenetet kapnak, de igyekeznek mihamarabb válaszolni. 

Olvasson tovább!

Mi jár vissza, ha szolgáltató hibájából csak papíron van netünk?

2016.11.23. 11:00 | Homár Hilda | 28 komment

shutterstock_519453232.jpg

A költözés mindig egy új élet kezdete. És néha előfordul, hogy ez egy internet nélküli élet. 

Szia Hilda,

az alábbi ügy elakadt a UPC ügyfélbarát rendszerében, az érdekelne hogy ilyen esetben jár-e 100%-os előfizetési díj visszatérítés+egyéb költségek térítése? Eddig ígértek HD csomag jóváírást, szerződéskötés során már elengedett költöztetési díj újbóli elengedését, 3000Ft kedvezményt, mivel elismerik a reklamáció jogosságát. Remélem a publikussá váló hibáikat igyekeznek tényleg megoldani, így megköszönném, ha kitennéd ezen okból is.

(vadászvadászoknak: tudom mindenki hülye aki UPC, Telekom, Digi, Invitel stb.. - éppen mit reklamál - szolgáltatóval szerződik...)

Olvasson tovább!

A sofőrszolgálat, ami nem beszél az ügyfelével

2016.11.22. 15:06 | Homár Hilda | 82 komment

shutterstock_519417517.jpg

A sofőrszolgálat a legjobb találmányok között van. Szerencsére jópár szolgáltató van a piacon, van miből válogatni. Azt például, amelyik úgy késik, hogy nem szól, vagy úgy nem jön, hogy nem jelzi, hoyg nézzünk más megoldás után, nem érdemes megtartani a telefonunkban.

Kedves Tékozló Homár!

Mellékelten továbbítom a Fix Sofőrszolgálatnak küldött panaszlevelemet, melyből kitűnik a problémám. Az csak hab a tortán, hogy azóta sem hívtak telefonon, hogy elnézést kérjenek, vagy legalább reagáltak volna az e-mail-re. Az eset 2016.11.17-én történt.

Tegnap óta nem igazán tisztelt sofőrszolgálat!

Panaszt teszek szolgáltatásuk minősége illetve annak hiánya miatt.

Tegnapi napon 23.00 óra körüli időben hívtam Önöket, annak érdekében, hogy igénybe vegyem a szolgáltatásaikat Göd-Budapest viszonylatban. A telefont felvevő kolléga közölte, hogy kb. 50 perc-1 óra, amíg odaérnek a sofőrök, de hívni fognak ha már a közelben járnak.

1 óra elteltével érdeklődtem, hogy merre járnak a kollégák, mire a telefont felvevő férfi közölte, hogy még kb. 15 perc, mert kicsit megcsúsztak, de érkezni fognak. Közöltem, hogy rendben van, de ha nem érnek ide 15 perc múlva, már ne is jöjjenek. Erre azt a választ kaptam, hogy nyugodjak meg, jönnek.

Olvasson tovább!

Helyszíni szemlén a hivatal

2016.11.22. 11:38 | Homár Hilda | 69 komment

shutterstock_520041547.jpg

Nagyon mókás elképzelni a jelenetet, ahogy a Vas Megyei Kormányhivatal ellenőre kivonul a bepanaszolt céghez, és kirakaton való betekintés módszerével detektálja, hogy már nem működik - még akkor is, ha nyilván valami hivatali protokoll mentén jártak így el. Az viszont már egyáltalán nem vicces, hogy az ellenőrzés ezzel ki is fújt. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Az alábbi ügyben szeretnék önöktől tanácsot kérni. Ezzel a megkereséssel fordultam a Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához:

Tisztelt Vas Megyei Kormányhivatal!

2016.05.10-én a Karakoram Túraboltaban (PROTECH 100000 BT. 9700 Szombathely Fő tér 24/c) bejegyzést írtam a vásárlók könyvébe egy 2015.12.23.-án vásárolt bakancs hibája/nem megfelelő javítása miatt. Erre a mai napig a bolt részéről választ nem kaptam, sőt a bolt nem volt hajlandó kiadni a bejegyzés vásárlói példányát sem, mivel ezzel nem értettek egyet. Lehet ilyet tenni? Erről csak fotóval rendelkezem, amit mellékelten csatolok.

Kiegészítve  a vásárlók könyvében leírtakat. A bolt által végzett javítás nem megfelelő. Egy vízhatlan cipőről lévén szó, amit egy helyi cipésznél sztenderd ragasztásos technológiával javítottak, így a javítást követőn nem teljesülnek a vízzáráshoz szükséges feltételek. Véleményem szerint a bolt a szakszerűtlen javítással elvette a cipő ezen tulajdonságát, tehát jelentősen csökkentette használati értékét és anyagi értékét is.

Kérem nyilatkozzanak ezzel kapcsolatban, hogy milyen további lépéseket tehetek, illetve milyen jogok illetnek meg egy ilyen vevői panasz esetében.

Olvasson tovább!

Pénzért bosszúságot

2016.11.21. 15:19 | Homár Hilda | 71 komment

magyar_posta_1_1_1.JPG

Szegény Panniék nem erre számítottak, amikor utánküldést rendeletek a Postánál. Ugyanis levél jön, préselődik a postaládába. Szomszédok értesítik Pannit. Panni panaszt tesz. Posta kompenzál. Jön a következő levél. Préselődik a postaládába. És így tovább.

Kedves Homár,

A Magyar Posta postai utánküldés nevű szolgáltatásával és a veresegyházi postahivatal kézbesítőivel szívunk fél éve folyamatosan. 4,5 éve külföldön élünk, az első 4 év gyakorlatilag probléma nélkül telt. Idén márciusban aztán valami félresiklott és azóta az utánküldés gyakorlatilag nem működik. (A veresegyházi postahivatal egyébként egy tüneményes és nagyon együttműködő intézmény; amikor 5 éve a Svájcból érkezett csomagból néhány tábla csokoládé eltűnt, a postahivatal azonnal fizetett, igaz, fontosnak tartották hozzátenni, hogy azok a csokik egyébként simán külföldön is kilopódhattak a csomagból.)

Olvasson tovább!

Vacak cipőt egy vagyonért? Olyat olcsón is lehet!

2016.11.21. 11:11 | Homár Hilda | 79 komment

oldal1.jpg

A vili, hogy 10 ezer forint alatt nem lesz minőségi anyagokból, dizájnos, szépen kivitelezett és strapabíró lábbelink. Olcsóbb cipőknél ezt az ember belekalkulálja, de, hogy egy eredetileg 30 ezerres (harmincezres!) cipő 2 hónap alatt úgy nézzen ki, mint a képen látható GEOX, az azért erős túlzás.

Kedves Homár!

Iskola kezdéskor vásároltunk a 13 éves lányunknak egy őszi cipőt. Lányunk két hónapig használta, mialatt a cipő oldala szétfoszlott, talpa elvált, s a legkisebb esőben is beázik. Ugyan 50% leárazásnál vettük, és így csak 15.000 forintba került, mégis kevésnek éreztük a 2 hónapos élettartamot. Egy hónapba is beletelt, mire sikerült időt szánni rá, de végül visszavittük a GEOX boltba, ahol az eladók kedvesek és segítőkészek voltak, és a cipőt elküldték bevizsgálásra.

Olvasson tovább!