Tékozló Homár

Szomorúak és csalódottak a könyves lajhár egykor lelkes barátai

2018.12.13. 10:45 | Homár Hilda | 54 komment

screenshot_2018-12-04_14_20_05.png

Bevallom, az alábbi levélig nem ismertem a Book a Sloth Club könyves meglepetésdoboz szolgálatot, az események tükrében nagy szerencsémre. Mert tuti ráugrottam volna a detektív dobozra, aztán meg itt  forognék  a sorstársaimmal, mint egy tanácstalan Travolta-csoport keresve a dobozomat. Vagy a pénzemet. Vagy legalább a céget. Kár érte, jó kezdeményezés volt.  

Kedves Tékozló Homár!

Egy olyan problémát írnék le, ami sajnos nem csak az enyém, sokakat érint…

Nagy várakozással indult a magyar olvasók körében a Book a Sloth Club (röviden BASC), az első magyar könyves meglepetésdobozokat gyártó cég. A Forbes is egész oldalas cikket jelentetett meg róluk, a könyves blogok pozitívan méltatták őket, a közönség beindult a dobozokra.

A cég lényege röviden ez: minden hónapban kiadnak egy könyves témájú meglepetésdobozt, amely tartalmaz egy friss kiadású ifjúsági könyvet és a könyvhöz kapcsolódó ajándéktárgyakat. Elő lehetett fizetni akár egy-három-hat-tizenkét hónapra is. Aztán ahogyan beindult a szekér, bővült a kínálat: angol nyelvű könyves doboz, felnőtt könyves doboz, adott fandomhoz kapcsolódó egyszeri doboz, meg lehetett külön rendelni a korábbi dobozok extra tartalmait, zsákbalajhárokat adtak ki és végül jött egy nagy ötlet: detektív doboz, amiben havonta küldenek “bizonyítékokat” egy adott ügyben, és bárkiből lehet kicsit nyomozó.

Olvasson tovább!

Káromkodáson kívül mit tehetünk, ha sérülten érkezik meg a csomagunk?

2018.12.12. 11:25 | Homár Hilda | 30 komment

doboz.png

A csomagküldési malőrök aranyfokozatú eleme a sérült csomagok esete. Az, hogy egy küldemény épségben érkezik-e meg, sok mindenen múlik. Ezek egy részére nincs ráhatásunk, amire viszont feladóként van, az a csomagolás. A pakkban lapuló holmi épségét és a címzett boldogságát jelentheti a gondosan megválasztott és kivitelezett burkolat, bár persze balesetek ilyenkor is történhetnek. Az alábbi poszt apropóján arról kértünk gyorstalpalót tanácsadóinktól, hogy feladóként mit tehetünk a csomagkárok megelőzéséért, illetve káromkodás mellett milyen lehetőségeink vannak, ha mégis sérülten érkezik meg a feladott holmi.

Tisztelt Homár!

Miután Angliában élő sógorom ráunt, hogy önkénytelenül minden karácsonykor a Magyar Posta ismeretlen enyveskezű dolgozóit lepi meg, ezért úgy döntött hogy idén GLS-el küld csomagot. Négy kis ajándékot becsomagolt, belerakott egy profi GLS-es műanyag tasakba, lezárta, majd rábízta az ottani GLS-re. Légiposta, stb. ezer bélyeg és ragasztvány rajta angolul. Fizetett is érte rendesen. De gondolta, megéri mert legalább nem lopják ki a felét.

De igen. Mondotta egy ismeretlen, aki majd azzal büszkélkedik el a szeretet ünnepén: idenézz anyjuk, mit loptam!

Mert találják ki mi történt?

Olvasson tovább!

Nem azért a 205 forintért!

2018.12.11. 11:43 | Homár Hilda | 56 komment

8599415_af8466181efb06f24f3ede46b88ac8f7_m.jpg

"Az ÉNYKK szerint utazás előtt a háromoldalú megállapodásaikat kéne olvasgatnom, hogy ne kelljen közel 3-szoros jegyárat fizetnem a közölthöz képest" - írta tárgymegjelölésként olvasónk, aztán a leveléből kiderült, hogy a közel háromszoros ár 330 forint, de természetesen sokszor nem az összeg a lényeg, hanem a elvek, amiket jó tisztázni. Megpróbáltuk.

Kedves Homár!

Az alábbiakban küldöm az ÉNYKK-val (Észek-Nyugat Magyarországi Közlekedési Központ, több volán társaság jogutódja) folytatott levelezésemet.

Az általam írt panaszlevél:

Olvasson tovább!

Hiába állítja az Euronics, nem én mondtam le a rendelést!

2018.12.10. 14:46 | Homár Hilda | 63 komment

screenshot_2018-12-07_14_02_17.png

Arról más sokszor volt szó, hogy a netes vásárlás esetén még nem érezhetjük magunkénak a kiszemelt terméket csak azért, mert betettük a kosárba és megnyomtuk a rendelés leadása gombot. Ezúttal azonban olvasónk ennél tovább jutott, mégsincs tabletje. A webshop szerint ő mondta le a rendelést, szerinte meg egyszerűen nem tudták vagy akarták kiszállítani neki az akciós áron, és ehhez a trükkhöz folyamodtak. Mit lehet tenni ilyen esetben? Megkérdeztük.

Tisztelt Tékozló Homár!

Az én történetem az Euronics áruházról szól. Csodálatos mese ez, ami tökéletesen bemutatja, hogy a korrekt ügymenet, tisztességes kereskedelem nagyon messze jár még a nyugati minőségtől. (Tisztelet a kivételeknek) Valószínűleg öregszem, pár éve még elmondtam volna pár „miatyánkot” és mentem volna tovább. Most viszont elegem lett, azt gondolom rendet kellene már tenni ezen a területen. ( is )

Egy csodálatos reggelen megrendeltem az online felületen egy Tabletet, melyet szüleimnek szántunk közösen testvéreimmel.  (Igen, akciós, születésnapos, Black Friday-es, csaknálunk termék) A Tablet megrendeléséről kaptam visszaigazolást, köszönték, hamarosan értesítenek a kiszállításról. Pár nap elteltével kaptam egy levelet, hogy a terméket kb. két hét múlva tudják szállítani, türelmemet kérik. (Gondoltam belefér, van még idő karácsonyig)

Olvasson tovább!