Tékozló Homár

Ha még egyszer felhívsz, megkereslek és kettétéplek

2019.09.27. 10:00 | Homár Rezső | 132 komment

via GIPHY

A futár is ember. Ez egy nehéz nap volt, sok csomag, kilométerek, dugó, türelmetlen ügyfelek, ez meg itt folyamatosan hívogat? Hát kiszakadt belőle, na. Tamás meg hiába várta a csomagját, az csak nem akart megérkezni. Az Express One futárszolgálatnak küldött panaszlevele következik, alatta pedig a fejlemények.

30440935_1865029420456174_4149989674196140032_o.jpg

Tisztelt Express One!

Reményem egy szál sem, hogy érdemben foglalkoznak az esettel, de a későbbi lépések érdekében muszáj először itt próbálkoznom.
Tárgyilagos leszek.
1. Rendeltem egy fél millió forint értékű telefont a Vodafonetól.
2. Önök 2019.szept.20-án próbálták először kézbesíteni a csomagot. A futár egész nap elérhetetlen volt telefonon, a kiszállítást meg sem próbálta (tartózkodott otthon családtag), mégis a rendszerükben az az üzenet szerepelt, hogy nem vagyok a címen, ami nettó hazugság.

Olvasson tovább!

Miért kell könyörögni a szolgáltatónak, hogy szolgáltasson?

2019.09.26. 10:00 | Homár Rezső | 44 komment

invitel2.jpg

Dániel olvasta a posztot a házról, ahová nem lehet/szabad/tudják bekötni a netet és elküldte nekünk a saját történetét. Kísértetiesen hasonló, most az Invitel nem reagál a megrendelésre, pontosabban az alvállalkozó nem bukkan fel, valószínűleg ott lehet a gond. Írtunk az üggyel kapcsolatban az Invitelnek is, várjuk a választ.

2019.06.18-án telefonon megrendeltünk egy csomagot az Inviteltől (TV+internet+telefon) Dunakeszire, a Malomárok lakóparkba, egy újépítésű ikerház egyik felébe. Tehát nem egy isten háta mögötti településre, hanem Dunakeszire. Ekkor elmondták telefonon, hogy 15 napon belül kijönnek felmérni a helyszínt, hogy műszakilag megfelelő-e a szolgáltatás kiépítésére vagy sem és 90 napon belül megkezdik a szolgáltatást. Én ekkor már hüledeztem, hogy 90 napot várni kell, de az ügyintéző megnyugtatott, hogy pár héten belül biztosan meglesz, ne aggódjak.

Teltek-múltak a napok-hetek, 15 napon belül természetesen senki sem keresett meg, de még a mai napig (2019.09.25.) sem írtak/hívtak egyszer sem, mindösszesen 99 nap telt el a megrendelés óta. 

Olvasson tovább!

A Baleno mindenkit rabul ejt, sajnos a garanciális javítást is

2019.09.25. 10:00 | Homár Rezső | 36 komment

baleno.jpg

Amikor a különböző szakszervizek különböző álmegoldást javasolnak, a garanciális időben elromló klíma viszont továbbra sem működik, csak egy biztató dolgot mondhatunk: közeleg a tél.

Tisztelt Garanciát Érvényesíteni Akaró Magyar Embertársaim! 

2017 nyarán vásároltam Suzuki Baleno gépkocsimat, amelyet a kitűzött napon nem tudtam elhozni a márkakereskedésből ( Lehetőségautó Budapest), mert az autó klímája nem működött. Sajnos most ismét ( 2019. július) ezzel a hibával találkoztam.

Bevittem a gépkocsit a keszthelyi szakszervizbe, mert lakásomhoz ez van a legközelebb, és ott közölték ez a hiba nem garanciális: „ez nem gyártási hiba”, „miért nem használom többet az autót, akkor ez nem fordulna elő” . Megállapították, egy gyors nitrogénes ellenőrzés során( kb 15 perc), hogy a feltöltést akadályozná, hogy a feltöltőanyag a nyomása folyamatosan csökken. ( ezért nem is kezdték el feltölteni)

Olvasson tovább!

Se kép, se hang, se Ipad, se pénz: gyűlnek a terrafon.hu panaszosai

2019.09.23. 10:00 | Homár Rezső | 112 komment

terrafon.png

Olvasónk a terrafon.hu-ról rendelt és fizetett, ám a kiszállításról szóló visszaigazolás kamunak bizonyult, a visszautalás pedig még mindig nem történt meg. A webáruházról közben összegyűlt jó pár hasonló sztori, a vélemények alapján már a rendőrségi feljelentés is megvolt. Mi is írtunk nekik, de választ egyelőre nem kaptunk.

Pontosan 13 nappal ezelőtt rendeltem meg egy Ipad pro 11-es terméket (310 000 HUF) a terrafon.hu webáruházban. Tettem azért, mert a legjobb áron hirdették és a "raktáron van" felirat szerepelt az oldalon. A munkám miatt gyorsan szerettem volna megkapni, és nagyon sok oldalon "csak megrendelésre" korrekt felirat szerepelt, ami plusz idő nyilvánvalóan. Szeptember 3-án utaltam, szeptember 5-én kaptam a jelzést hogy megkapták az utalást, és átadják a GLS-nek. Egy hét után hívtam Őket, amire ráment egy egész délelőttöm, akkor azt az információt kaptam, hogy volt egy kis probléma, de azon a héten biztos megkapom.

Olvasson tovább!

Kedves ügyfelünk, imádjuk Önt, de megszívta!

2019.09.20. 10:34 | Homár Hilda | 38 komment

unnamed.jpg

Aki már egyszer az életben járkált idegesen körbe-körbe valahol égnek bökött mobillal azért, hogy végre megfelelő térerőhöz vagy adatforgalomhoz jusson, az biztosan mélyen együtt fog érezni Györggyel. Szegény, egy megbízható szolgáltatás szeretett volna kapni, de helyette egy összetett, hálózatok közti rendszeres váltogatáson alapuló szisztéma boldogtalan tulajdonosává vált minimum 2 évre. 

Kedves ügyfelünk, imádjuk Önt, de Ön megszívta!

avagy (nem) mese a legudvariasabb és leginkompetensebb vevőszolgálatról (Telenor) 

Képzeljenek el egy méregdrága (üzleti) telefon+internet szolgáltatást, melyet a következőképpen kell (a szolgáltató szerint rendeltetésszerűen!) használni:
- A lakásunkban/irodánkban (itt tartózkodok 80%-ban) 2G hálózaton(!) kell működtetni. Csak így lehet telefonálni. (Pocsék minőségben, de legalább lehet.) Miközben a cég egyébként épp az 5G bevezetésével dicsekszik…
- Apró probléma, hogy ekkor a net nem működik, ehhez át kell állítani a telefont 4G-re. Ha közben telefonál valaki, az pech.
- Ha kilépek az ajtón, akkor is át kell állítani a telefont 4G-re, mert odakint, a normális világban a 2G-n sem telefonálni, sem netezni nem lehet.
- Amikor hazaérek, akkor első dolgom kellene legyen, hogy visszaállítom a készüléket 2G-re, különben jó eséllyel nem leszek elérhető. Vagy jön egy SMS a nem fogadott hívásról, vagy nagy hallózás, amikor felveszem.
Elég bizarr, nem?

Olvasson tovább!

A ház, ahol élünk, a net, ami nincs - UPDATE

2019.09.19. 11:00 | Homár Rezső | 63 komment

small-house-grand-nature-landscape-photography-10.jpg

Ha a semmi közepén veszünk házat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy túl sok szolgáltató között nem válogathatunk majd. Így volt ez olvasónk esetében is, aki nyugodtak volt, hiszen a környéken mindenhol van UPC, pont náluk ne lehetne? Pont.

Update: kivizsgálta az ügyet a UPC, a levél után a jelenlegi állás.

Van itt Lőrinci külterületen egy bio lakótelep. A történethez fontos, hogy tudjuk: ez Lőrincitől 1,5 km-re található, a másik irányban a legközelebbi település Hatvan-Nagygombos, 5 km-re. Ez egy kis lakótelep, kihajítva a semmibe, szántóföldre építve olyan szinten, hogy emésztőnk van, fúrt kútból van vízellátásunk stb. Ez azért lehet érdekes, hogy megértse mindenki, mennyire egyetemes szolgáltató itt a UPC. Méghozzá azért, mert csak és kizárólag ők nyújtanak szolgáltatást, amit évekkel ezelőtt kiépítettek, nyilván ők dátumilag pontosan tudják is, hogy mikor.

Olvasson tovább!

Kátyúkár nincs, csak óvatlan vezető?

2019.09.18. 10:00 | Homár Rezső | 35 komment

katyu.jpg

Nem klasszikus fogyasztóvédelmi ügy, de érdemes foglalkozni vele és kíváncsiak vagyunk, másnál mi a helyzet. Olvasónk egyelőre mindenhonnan lepattant, pedig a kiérkező rendőrök reakciójából az derült ki, hogy a kátyú valóban masszív volt. Jártatok már így?

Nem tudom, mennyire foglalkoznak hatóságokkal szembeni panaszokkal, de azt gondolom, ügyem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel túlmutat az engem ért anyagi káron, sokat elárul a közállapotról is.
Röviden annyi, hogy egy kátyús útszakaszon defektet kaptam az autómmal, lett 160e ft károm, amit a NKN egyszerűen lesöpört annyival, hogy én nem voltam elég óvatos (a kiérkező rendőrök tankcsapdának nevezték a kátyút).

Olvasson tovább!

Na ezért kell szerződést kötni mindenkivel!

2019.09.17. 10:00 | Homár Rezső | 53 komment

via GIPHY

Tegye fel a kezét, aki sosem járt még úgy, mint az igen tisztelt olvasó! Az asztalos késik, hónapok óta nem fejezi be a munkát, a megrendelő meg csak fizet és türelmesen vár, aztán megint fizet és megint vár. De most már sem fizetni, sem várni nem akar. Az egyetlen szerencséje, hogy a kezében a kézzel írt szerződés.

Egy kicsit hosszúra nyúlt ügy miatt írok most. Év elején rendeltünk egy asztalostól egyedi konyhaszekrényt. Február végi határidővel el is vállalta, az egészről írt nekünk kézzel egy szerződés szerű dokumentumot, amiben benne volt, hogy mit, mennyiért vállal. Szépen lassan haladt is vele, jött derekasan méregetni, és apránként kéregette a pénzt, amit a szerződésünkön vezettünk, hogy éppen mennyit kért el.

Olvasson tovább!

Romániából érkezett a párna, amit túszul ejtett a futárcég

2019.09.16. 10:00 | Homár Rezső | 54 komment

screenshot_2018-12-04_13_06_54.png

A román cégtől online megrendelt és kifizetett párna rendben megérkezett, ám a kereskedő nem tájékoztatta a szállítót, így a DPD futárja tartotta a markát. Azt gondolnánk, hogy ilyen esetben néhány egyszerű lépésben könnyedén igazolhatjuk, hogy nem tartozunk semmivel, ám ez úgy néz ki, nem ilyen egyszerű.

Rendelésem után augusztus 13-án a DPD futárja megérkezett munkahelyemre csomagommal. Meglepődtem, mert semmilyen értesítést nem kaptam a csomag érkezéséről, de legyünk pozitívak, örültem! A futár közölte, hogy 7605 forinttal tartozom. „Tessék?” - tettem fel a kérdést, én biztosan nem, mivel a termék ki lett fizetve, erről fizetési visszaigazolást is tudok mutatni, melyet a romániai Somnart.hu nevű cég küldött el nekem, akitől megrendeltem a kismama párnámat. A futár azt állította ez neki nem elég és ez esetben, ha nem fizetem ki nekik újra, akkor neki el kell vinnie a terméket. Arra adott még ígéretet, hogy ha a cég akitől rendeltem ma még leigazolja a fizetést a DPD-nek, akkor még aznap kihozza a termékem újra. 

A kérést a cég teljesítette emailen és telefonon is, miközben én is próbáltam elérni a magyar ügyfélszolgálatot. Sokadik próbálkozásra nagy nehezen sikerült, de csak elutasító választ kaptam – mindeközben e-mailben is – hogy vegyem fel a kapcsolatot a céggel, akitől rendeltem, hogy ők igazolják le a román DPD-nek a termék kifizetését, a románok pedig igazolják le nekik. (Első körben egyébként információt sem adtak ki saját csomagomról. Csomagszámot kértek, amit értesítő hiányában – amit ők nem küldtek ki! – nem tudtam megmondani. Ezt is végül a román cég adta meg nekem, hogy tudjunk haladni az ügyintézéssel két irányból. ) Mondanom sem kell, hogy ekkor már engem is kihoztak béketűrésemből. 

A magyar DPD-s kérésének megfelelően, többször egyeztettünk emailen és telefonon is a Somnart.hu munkatársaival, akik nagyon készségesen mindenben segítettek azonnal. Emailt küldtek és telefonáltak a román és a magyar DPD-nek is. A dolog már-már vicces is lehetne: a román futárcég az állítja ők ilyet nem tudnak: levenni róla az utánvét igényt (???), nem tudják utánvét kötelesség nélkül kiszállítani, hiába fizettem ki. A magyar kollegák pedig azt állítják, ők enélkül nem csinálnak semmit, főleg nem adják ide a csomagom. Tehát nem csinálnak semmit és mindeközben egy pillanatig nem kérnek elnézést és egyáltalán nem próbálnak segíteni, azaz egymás között ők, mint DPD vállalat egyik országból a másikba, egyeztetni. 

Folyamatosan lepattanok az ügyfélszolgálati munkatársukról, telefonjaikat nem veszik fel és én még mindig nem kaptam meg várandós kispárnám. (Talán, ha már iskolába megy a gyermekem, aki most fog születni…) Emailen ilyen „segítőkész” válaszokat kapok, néha úgy érzem ez egy rossz vicc és a másik végen egy chatbottal beszélgetek:

Miután elküldtem már a csomagszámot, mintha nem olvasnák leveleim újra kérték:

„Az előzetes válaszlevélnek megfelelően a beazonosításhoz csomagszámra van szükség. A DPD-s azonosító 14 karakterű számsor.

Utánvét összeg törlését kizárólag a feladó fél tudja kérni írásban csomagszámra hivatkozva, jelezve, hogy a címzett partner már átutalással kiegyenlítette.

Megkérjük, legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni a jelzett ügyben.”

Azóta hiába írtam meg többször is, hogy már mindenki egyeztetett mindenkivel csak ők nem, továbbra is ilyen válasz jön, ha jön:

„A jelzett csomagszám Romániából, gyűjtő áruszállítással érkezett.
Az előzetes válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.
A romániai feladó részéről szükséges az írásos megkeresés a román DPD felé, mely tájékoztatás alapján a román DPD tudja kérni az utánvét, beszedendő összeg törlését. Ameddig ezen információ a jelzett módon nem érkezik be, addig a pénzügyi osztály nem tudja törölni a megadott HUF értéket. 

„korábbi válaszlevélnek megfelelően legyen szíves a feladó partnerrel egyeztetni.”

Nem hívtak, nem válaszoltak, nem kerestek, nincs csomagom. 

A csomagom állapota pedig jelenleg:

dpd.png  

 

Egyéb megjegyzés: rákeresve a cégre egyébként elég sok furcsaságra találtam. Rengeteg elégedetlen ügyfél, híresen elérhetetlen ügyfélszolgálat, kellemetlen modor és általában semmilyen szankció a felügyeleti szerv felől. A DPD felügyelő szerve egyébként: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

Szakértőink szerint annyi történt, hogy a kereskedő nem megfelelően járt el és nem igazolható módon tájékoztatta a futárcéget. Ha viszont mégis, akkor valóban a futárcégnél van a bibi.

Kedves Olvasó! 

A futárszolgálat álláspontjából arra lehet következtetni, hogy az eladó vállalkozásnak az utánvétel törlésére irányuló írásbeli nyilatkozata nem áll rendelkezésre. 

Ennek megfelelően az ügyet előre viheti, ha az eladó ismételten, igazolható módon, javaslatunk szerint postai úton, tértivevényes levélben megküldi mindkettő (magyar és román) futár cég részére a kért okiratot, amelyben a csomag pontos száma is szerepel. Érdemes az eladót arra is megkérni, hogy egy példányt küldjön meg számodra is. 

Ezt követően a futárszolgálat már nem hivatkozhat érdemben a feladótól származó utánvétel törlésére vonatkozó értesítés hiányára és a kiszállítást minden további nélkül tudja teljesíteni. Ha ezt követően is felmerül, hogy a futárszolgálat nem az üzletszabályzata, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően jár el, akkor ezzel kapcsolatban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz lehet bejelentést tenni. 

Végső megoldásként pedig lehetőség van az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására a vonatkozó jogszabály, illetve a vállalkozás általános szerződési feltételei szerint is. Ez esetben a cég köteles a vételárat visszafizetni, neked pedig a termék visszaküldésének esetlegesen felmerülő költségét kell megfizetned.

A Gorenje grillezős mikrója olyan óvatos, hogy a sajt sem olvad meg tőle

2019.09.13. 10:00 | Homár Rezső | 61 komment

melegszendvicsek.jpgA lakástűz csúnya és veszélyes dolog, jobb azt megelőzni, ez egyértelmű. Itt van például a Gorenje mikrója, ami annyira vigyáz ránk, hogy ha túl meleg lenne a grillező alatt (3 és fél perc), gyorsan kikapcsol. Inkább legyen teljesen nyers az a steak, mint hogy baj legyen, nem igaz? (A képünk illusztráció, nem a Gorenje mikróval készült és sajnos nem is a Homár ebédje.)

Júniusban vettem egy  Gorenje mikrót grillfunkcióval. A grill funkció fontos volt mert gyakran készítek vele sajtos melegszendvicset. Pár nap múlva tapasztaltam, hogy az 5 percre grillre beállított mikróban a szendvicsem tetején a sajt nem olvadt meg. De még 10 perc alatt sem. Visszavittem a mikrót a szervizbe. A pár nap múlva hívtak a szervizből, hogy a készüléket bevizsgálták, és minden rendben volt vele.

Olvasson tovább!