Tékozló Homár

Mi történik a Bookline-nál?

2014.04.04. 12:41 | jackyll | 61 komment

Január óta több panasz érkezett, hogy lassan szállít a Bookline, és akkor sem sikerült az összes könyvet összeszedni. Legfrissebb naiv ügyfelünk szerint már a februári visszaigazoló emailben említettek valami logisztikai problémát:

A Bookline is belépett azon weboldalak sora közé, amelyen gyakorlatilag szinte bármit rendelhetsz, úgyse, vagy csak részben kapod meg.

Március elején és közepén rendeltem könyveket, amelyek közül néhányat csak ma sikerült kézhez kapnom. Egy részük időközben elérhetetlenné vált (amely nem csoda, hisz egy hónap alatt máshol is simán elkelhet a könyv). Volt olyan könyv, amely rendelése titokzatos módon "lemondódott", noha nem mondtam le egy rendelésem sem.

Olvasson tovább!

Trükkös jegydrágulás a Wizzairnél

2014.04.04. 11:39 | jackyll | 32 komment

Rita majdnem 14 ezer forinttal drágábban vette meg hármójuk Wizzair-repülőjegyét. Csoportosan ugyanis a második 30 ezres jegy után a harmadik váratlanul 60 ezer forintra drágult. Külön vásárolva csak 46 ezer volt.

Közérdekű közlemény annak, aki wizzair klubtag. Vigyázzatok, mert velem megtörtént a következő dolog, és jó lenne, ha ti elkerülnétek.

2 barátnőmmel elutazunk, rám lettek bízva a jegyek. Ha wizzair klubtag vagy, irányonként spórolhatsz 3-3 ezer Ft-ot, ha te is az utasok között vagy. Ez 30 ezer Ft-os retúr jegyárat jelentett, amikor rákerestünk az árra.

Próbálom lefoglalni, beütöm a 3 db jegyet, mit ad Isten, 40 ezer lett darabonként. Megint rákeresek 1-re, 30. 2 db-ra, 60. 3-ra, 120 ezer Ft. Magyarán, ha van 1 db drágább jegy a 3-ból, akkor a többit is azon az áron számolják, hiszen neked 3 kell úgyis.

Olvasson tovább!

Jóváírni is szokott a Telekom

2014.04.04. 10:18 | jackyll | 32 komment

Valóban kezdtek túlszaporodni az elmúlt napokban a sajnálatos események, amire válaszként befutott a Telekom-békemenet, néhány pozitív példa, mert ilyenek is vannak. István például sim-kártyát cseréltetett a T-pontban, amit majdnem kifizettettek vele, arra hivatkozva, hogy nem tőlük vette a telefonját. De aztán kiderítette, hogy ez nem is feltétel:

Egy kis pozitív dolgot is szeretnék megosztani Veletek, ami mostanában történt velem a T-mobile-lal kapcsolatban. Történt, hogy Kedves párom kapott egy új telefont - hát hogy őszinte legyek az EBAY-ról, mivel ott már megfizethető a 4 magos, itthon meg még alig kapni - de szerencsétlenségünkre csak a micro SIM kártyát tudtam volna belepréselni, neki viszont még a hagyományos volt. Így elmentünk egy T-pontba, hogy ott kicseréljék, mivel erre csak személyesen van lehetőség. Előtte találtam egy leírást, hogyha az az oka a cserének, hogy az új telefonba nem fér bele a SIM kártya, akkor a csere díjmentes.

Olvasson tovább!

Tényleg el kell foglalni Budapestet, hogy egységes legyen a parkolás?

2014.04.03. 14:11 | jackyll | 393 komment

20 év után tényleg büntetlenül lehet szórakozni (lásd még "szolgáltatás"), hogy ha az emberek online és offline vizuális segítséggel sem találják meg a láthatatlan parkolóövezethatárokat, akkor megbüntetjük őket, ahelyett, hogy átvezetnék a pénzt az egyik kasszából a másikba? Tényleg kaszát kell ragadni, hogy ne szopassanak halálba mindenkit minden nap? Még szerencse, hogy mi itt vagyunk, különben már forradalom lenne. Muhaha.

Tisztelt Parkolásellenőrzés!

Tegnap a Nyugati téri felüljáró alatt parkoltam  rendszámú BMW gépkocsimmal. A Vodafone GPS alkalmazása szerint elindítottam a mobil parkolásomat 13:25 perckor, a 701 zónában 440 Ft-os óránkénti parkolási díjjal. Az azonosító: 33944596. Összesen 134 percet parkoltam 928 Ft-ért.

Ennek ellenére megbüntettek 13:45-kor, s ezért telefonon segítséget kértem önöktől. Tájékoztattak, hogy mivel a felüljáró alatti terület határterület a GPS rossz zónát kínált fel. A büntetési azonosítószám 558911160, az ellenőr száma 545.

Olvasson tovább!

Az Ersténél az online fizetetés is készpénzfelvétel

2014.04.03. 12:43 | jackyll | 32 komment

erste_vs_szerencsejatek.jpg

Értjük, hogy nehéz a bankoknak, meg minden, de az összes bankadó áthárítása után kicsit hülyén veszi ki magát, hogy az Ersténél a saját hitelkártyával fizetett online szerencsejátékot is az ATM-es drágított jutalékkal könyvelik. Tényleg már. Bocy beszkennelte nekünk a kivonatot:

Olyanról hallottam már, hogy a postai csekk bankkártyás fizetése készpénzfelvételnek minősül, de én most úgy jártam, hogy az Erste Supershop hitelkártyámmal felöltött szerencsejatek.hu egyenlegemből fizetett lottószelvényem szintén készpénzfelvételnek minősül az Ersténél, így borsos kamatot számolnak fel utána.

Nem bírnak a Lenovo laptopokkal a Telemax szervizben

2014.04.03. 11:18 | jackyll | 73 komment

Nem annyira naiv ügyfél azelőtt lefotózta meghibásodott Lenovo Y510p laptopját, hogy beadta volna a Telemax szervizébe, így elég gyorsan be tudta bizonyítani, hogy ők karcolták össze javítgatás közben. Három hibajelenségből amúgy egyet sikerült orvosolni, a másik kettő szerintük vagy nincs vagy normál értékhatáron belül van:

A múltkori Lenovo Y510p homáros bejegyzés után jövök én is egy újjal. Tehát adott egy Lenovo Y510p laptop (ez a 755m SLI vga-val szerelt modell, aminek 310.000 Ft volt a vételára), ami le lett adva javításra a budaörsi Telemaxhoz, az új magyar szervízhez 2014.márc 13-án.

Bejelentett hibák:
- bal oldali hangszóró recseg
- 2. vga túlmelegszik (98C-t elérte kevesebb, mint 10 perc alat egyes játékok esetében, mint pl Crysis 3 vagy Withcer 2)
- bizonyos sötétebb árnyalatnál (zöld, szürke, stb) nehezen, de észrevehetően villódzik a kép

Olvasson tovább!

Lehúzósak az automata BKK-bérletek

2014.04.03. 09:40 | jackyll | 64 komment

bkkberlet.jpg

Naiv ügyfél nem érti, miért a következő hónap első napjáig érvényes a hónap bármelyik napján megvásárolható automatás bérlet, és miért nem 30 napig:

Tisztelt BKK! Mindenekelőtt ki szeretném fejezni örömömet a 4-es metró elindulásával és az elektronikus jegy- és bérletárusítás fejlesztésével kapcsolatban tapasztaltak miatt. Sajnálatosan azonban néhány problémával találtam szemben magamat, amelyeket alább részletezek, és várom az ezekre adott válaszukat. A bérletárusító automatákból vásárolható bérlettel kapcsolatban: Kérem, hogy az alábbi értelmezési kérdés megoldásában segítséget nyújtani szíveskedjenek!

2014. április 1-jén a 4-es metró Újbuda-központ megállójához telepített elektronikus bérletárusítójától bérletet vásároltam, mégpedig havibérletet. A bérlet fényképét csatoltam a levelemhez.
A bérlet egyik oldalán többek között a következőket tüntette fel az automata:
- érvényesség kezdete: 2014. 04. 03.
- érvényesség vége: 2014. 05. 01.
- kelt: 2014. 04. 01.

Olvasson tovább!

Sem a címzettnek, sem a feladónak nem szólt a csomagról a Posta (frissült)

2014.04.02. 14:45 | jackyll | 236 komment

Anna feladott csomagját visszaküldték, mert elfelejtették értesíteni a címzettet az eseményről. De a visszaküldésről sem értesítették, csak néhány órával azelőtt, hogy tovább vitték volna az át nem vett csomagok temetőjébe.

A vecsési, 1. sz. postával keveredtem aprócska kis konfliktusba. Történt ugyanis, hogy március 7-én feladtam egy csomagot Sajószentpéterre, 2 napos, postán maradó kézbesítéssel, utánvéttel, a csomag értéke 1800 Ft volt, postaköltség 1480, melyet átvételkor a vevő kifizet, de előre nekem kell. A feladáshoz szükséges űrlapot most már a posta tölti ki. Feladtam a csomagot, de 1 hét alatt nem történt semmi, nem érkezett pénz.

Felhívtam a posta központi számát, utánanéztek, a csomag Sajószentpéteren figyel a postán. Szóltam a címzettnek, elmondta, hogy ő semmilyen tájékoztatást nem kapott arról, hogy a csomag megérkezett. Másnap bement érte, de addigra a csomagot visszaküldték a feladónak, vagyis nekem. Történt ez március 19-én.

Olvasson tovább!

Szerény javaslatok a kulturált tömegközlekedésért

2014.04.02. 13:25 | jackyll | 97 komment

Az alábbi pontok nem tükrözik a Homár véleményét, de ha már Z ilyen szépen összeszedte, az internet elbírja, meg társadalmi vita, és az sem kizárt, hogy a BKK is beszáll, úgyhogy hasznos. A nyugati példák mindenhol azt mutatják, hogy az összes jármű elketyeg ellenőrök nélkül, tehát fájó szívvel, de felszámolnám ezt a szakmát. Érdekes kísérlet volt, nem sikerült, jöjjenek a robotok, legyen minden megállóban működő jegyautomata és fogadjon el mindenféle fizetőeszközt!

Kedves Homár, Homározók, Naívak és Tudatosak, de főleg, kedves BKK sajtó/PR Osztály! A homár függőséget okoz, ezért tartok már a 305. oldalon visszamenőleg és kicsit elkeserítő a kép. Lenne egy propozícióm a BKK ellenőrok/közterületesek/pénz ésvagy vagyonőrök, ellen/szemben/ért.

Jelen helyzetben, akárhol olvasom, panaszt tenni az ellen-orkok ellen lehetetlen, mert mily meglepő, ők többen vannak és már a betyár-becsület miatt is egymást igazolják. Ez elszomorító.

Gondolatom abból fakad, hogy ugyebár van az a ici-pici jogunk Magyarhonban és a világ túlnyomó többségén, hogy ártatlanság vélelme! Nem jogász társaimnak kifejtem, hogy lényegében "addig ártatlan, vagy amíg bűnösnek nem bizonyulsz" (ez kicsit bonyolultabb ennél, de zanzásítottam). Erősíteni kellene a jogos-büntetés súlyát, az utas "érinthetetlenségét", továbbá a drága ellen-orkok-ban azt az érzést, hogy NEM mindenhatóak.

Olvasson tovább!

Felmondta a Telekom a használhatatlan ADSL-t

2014.04.02. 11:48 | jackyll | 76 komment

István január óta a Telekommal küzd. Amióta bekötötték az ADSL-t, azóta a sebesség a fele és a tizede között ugrál, amikor épp nem szakad. Ezt számtalanszor bejelentette, de semmi eredménye. Február végén aztán egy szerelő megállapította, hogy nem is lehet nála ADSL, mert túl messze van a központtól:

Januárban már megírtam a mizériámat a Telekommal de a történet itt nem ért véget. A 10 MBIT-es kapcsolat gyakorlatilag a bekötés óta nem működik normálisan, vagy felmegy nagy nehezen 6-7 MBIT-re és pár perc után szakad, vagy leesik 1-2 MBIT-re (bár ujabban ott is szakad).

Január óta kb. tucatszor bejelentettem a hibát, a forgatókönyv mindig ugyanaz. Hívott a szerelő, utána vagy kijött és átkötözött itt dolgokat, vagy a központban buherált valamit, majd hívtak, hogy most már jó. Persze nem volt az, így másnap újabb hibabejelentés jött. Ez ment február végéig, amikoris 02.21-én a szerelő megállapította, hogy a központtól való távolság miatt (3.5 km vezetékvonalon mérve) a telefonvonal műszakilag alkalmatlan az ADSL szolgáltatásra, ezért a szerződést megszüntetik mindenféle kötbér-fizetési kötelezettség nélkül.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása
Mobil