Tékozló Homár

Úgy tűnik, nem az előfizetők nyernek a net csökkenő áfájával

2017.02.03. 19:09 | Homár Hilda | 73 komment

upc-logo-1200x800.jpg

A kormány január 1-jétől 27%-ról 18%-ra csökkentette a net áfáját, amit az újszülöttek és a kiscsoportos ovisok lelkesedését leszámítva szkeptikus hümmögéssel fogadott a lakosság - bölcs előrelátásról tanúbizonyságot téve.

Nekünk a UPC-ről jött hír, de nem akarunk igazságtalanok lenni velük, nem csak nekik jutott eszükbe, hogy be kéne nyelni ezt az áfa-különbséget, így cselekedett a Vértesnet és Kapulan is.

hello!

Egy szuper példával érzékeltetném, milyen remekül sikerül hazánkban a fogyasztás élénkítése, természetesen képekkel, de szerintem szóban is jól hangzik:

- a kormány csökkenti az internet szolgáltatás áfáját (27%->18%)
- január első számláján a szolgáltató (upc) érvényre juttatja (2999ft -> 2786ft)
- és tájékoztatót küld az áfacsökkentésről

Olvasson tovább!

Kitartott január végéig a Black Friday-es vásárlás ügyintézése a Guppinál

2017.02.03. 09:11 | Homár Hilda | 58 komment

shutterstock_522146701.jpg

V. barátunk emberkísérletbe kezdett, hogy másnak ne kelljen. Más magyarázatot ugyanis nem találunk a történtekre.

Hello!

Gruppi (egyeditermekek.net) "Black Friday"... tudtam mekkora tróger cég, de mondom ne más leírásából tanuljak... okuljak a sajátomból így volt egy olyan hülye "akciójuk", hogy minden 1 Ft, csupán a 990Ft-os ptkg.-et kell kifizetni (kamu akció, most ne is menjünk bele), vettem egy terméket, így akkor ugyebár 991 Ft-ért... személyes nincs, utánvétel nincs csak bankkártyás fizetés... mondom is magamba ez így nagyon nem kóser! De mivel ígyis csak tesztből akartam rendelni, mondom egyefene - nézzük mit tudnak!?

Ja ezt sem elfelejteni:

  • A megrendelt termék átlagosan 15 napon belül kiszállításra kerül!
  • A terméket forgalmazza az Egyedi Termékek (Vardex Invest Kft.)

(ezzel is tiszába voltam, mondom ok egyefene külföldről jön vagy akármi... lássuk hátha poztivan csalódunk, hát nem igazán sikerült nekik)

Így ezt hozták ki belőle:

Fizetés: 2016.11.25
Első e-mail: 2016.12.08, közben sokadik e-mailek (Dec.08-18-22, Jan.06)
Végül ok, akkor mondom rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelem, békéltető testület (<--- ezek közül amúgy egyik sem ér egy forintot sem) & a bűvős szó: CHARGEBACK 

(Ezt gyorsan leírom, aki nem tudja: a bank - bankkártya kibocsájtó (VISA, MasterCard) garanciát ad a vásárlásaidra, hogy úgymond a kifizetett szolgáltatást megkapot (legyen az egy rendelt termék vagy egy utazás, stb.), így úgymond visszaigényelhetjük a pénzünket (kb. mint PayPal refund-nál.... bár ez régebbi, de talán a köznyelvben ez az elterjedtebb) Ez ha sok %-ban kapnak ilyen bejelentést az adott cégre, akkor a kártyakibocsájtó megvonja tőlük a netes elfogadó hely, stb. jogot... (mivel ugyebár kártéríteni kell folyamatosan a csalódott ügyfeleket)

Ma bankszámlámon: 2017.01.23 NAPKÖZBENI ÁTUTALÁS
Xentury Kft. 10100792 -06087100 -02003009
Visszautalás 991 Ft

Mi a tanulság!? Nem sok! Ne vásárolj a gruppitól és/vagy ha kétes helyekről vásárolsz, akkor:

1. személyesen készpénzzel (árut megnézed & utána fizetsz)
2. utánvétel sem véd meg teljesen (küldhetnek féltéglát)
3. előre sose utalj (így semmi nem véd)
4. max bankkártyás fizetés (hogy legyen lehetőséged chargeback-elni)
(viszont a kártya adataidat meg csak https adatfolyamon keresztül és a bankodra átirányított honlapon keresztül add meg)
5. paypal (de ez meg csak külföldi vásárlás esetén elterjedt) - szintén a vevővédelem miatt ajánlott

Ja és a végére egy cuki fórum a "gruppiról":

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=140017
(érdemes beleolvasgatni, ahogy én is tettem a vásárlás előtt... mondom magamba csak nem létezik ilyen cég Magyarországon a hatósági feügyeletek alatt... hát tévedtem nagyon is vígan üzemel.. SPAM-mel és nettó több milliós forgalmat bonyolít)
V.

Félmillás kötelezőt ajánl az MKB

2017.02.02. 15:52 | Homár Hilda | 29 komment

2128650371.jpg

Több cikk is szólt tavaly ősszel arról, hogy az MKB Biztosítót megvette a CIG, ezzel párhuzamosan pedig kiderült, hogy az MKB kivonul a gépjármű kötelező biztosítási piacról, amit nagyon cselesen tesz, olyan ajánlatot tesz, aminek az elfogadásához kifejezetten nagyon hülyének kell lenni. Gyula valamiért csak most értesült erről.

Kedves Tékozló Homár !

Mellékelten küldöm az MKB Biztosító idióta ügyintézését…

Tisztelt XY!

Levelünk mellékleteként megküldjük Önnek XXXXXXXXXX kötvényszámú kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának biztosítási évfordulótól hatályos új biztosítási díját és a szerződés biztosító általi évfordulós felmondását. A levelet a felmondás átvételének igazolására Társaságunk tértivevényes formában is megküldi postai úton az Ön részére.

Amennyiben a mellékelt pdf fájlt nem tudja megnyitni, kérjük, töltse le az ingyenesen hozzáférhető Adobe Acrobat Reader programot a http://get.adobe.com/reader/oldalról.

Biztosítási szerződésével kapcsolatban az info@mkbb.hu e-mail címen vagy a 06 1 886 6900 telefonszámon várjuk megkeresését!

Balesetmentes közlekedést kívánunk Önnek!

Üdvözlettel,

MKB Általános Biztosító Zrt.

Olvasson tovább!

Bútort összeszerelési útmutató és csavar nélkül összerakni nem kell félnetek

2017.02.02. 09:28 | Homár Hilda | 102 komment

shutterstock_524670103.jpg

Bútort webshopból? Talán. De mivel jellemzően nagy kiadás, viszont egy csomó tulajdonságot nem lehet leírás meg kép alapján mérlegelni, én nem hiszem, hogy tenném. Bár olvasónk problémáinak nagy része nem ennek volt köszönhető.

Kedves Homár!

 Az outletbutor.hu-ról volt „szerencsém” megrendelni egy sarokétkezőt. Kezdődött azzal, hogy a bútor a honlap szerint raktáron volt. Ehhez képest kiderült, hogy ez azt jelenti, hogy valahol máshol raktáron van, ahonnan ők majd pár hét múlva megkapják, és akkor szállítják majd ki. A várt dátum előtt pár nappal kiderült az is, hogy abban a színben, amiben rendeltem, egyáltalán nincs, csak egy másikban tudnák szállítani, de mivel karácsonykor szerettem volna leültetni a családot, nem nagyon volt választásom.

Most már csak egy napot csúsztak, valamint a napon belül pár órát (a ¾ óra múlvához képest), következő problémaként viszont a szállító fiúk szerették volna kifizettetni még egyszer a bankkártyával neten már kifizetett terméket („nálunk nem is lehet bankkártyával fizetni”). A megmutatott visszaigazolás nem volt elég, hosszas telefonálgatás után derült csak ki, hogy nem én akartam átverni őket, hanem fordítva. Kicsit csúnyán néztek, mikor megjegyeztem, hogy ezek után fogadni mernék, hogy a dobozban sem az van, aminek kellene. Kelletlenül asszisztáltak a kinyitásban, de mivel már sötét volt, nekünk meg elegünk, annyit állapítottunk meg, hogy kb úgy néznek ki a darabok, ahogy kell.

Olvasson tovább!

Pongyola tájékoztatás miatt szívott a CarTrawler ügyfele

2017.01.31. 11:11 | Homár Hilda | 130 komment

 shutterstock_299173520.jpg

És ez még nem minden! Az ügyintézés egy pontján ugyanis szőrén-szálán eltűntek. Bravó.

Kedves Homár,

A Ryanair légitársasággal utaztam 2016. május 23-án Párizsba. A repülőjegy mellé a foglalási visszajelzésben gépkocsibérlést is ajánlottak. Máskor még nem vettem ezt igénybe, így most először a
felkínált Ryanair Car Hire oldalon előre ki is fizettem (57.96 euró).

Párizsba érve az autót nem tudtam átvenni, mert azt a betéti kártyát, amellyel az előre fizetést megtettem, nem fogadták el a helyszínen, hitelkártyát kérve. Erről a helyszínen a foglalási dokumentumra írt nyilatkozatot mellékelem. A kétnapos párizsi tartózkodásom így az előre kifizetett összeg felett jelentős további költségekkel járt.

Olvasson tovább!

Az Oktoberfest nemcsak elmúlt, hanem el is tűnt

2017.01.30. 14:37 | Homár Hilda | 96 komment

13226876_520628174791046_4954210362293976972_n.jpg

Az Oktoberfest  már ősszel megjárta a Homárt, így az Oktoberfest átverés tárgy láttán először azt hittük, valami régi sztorit kavart elő a levelezőprogramok ördöge. De nem, tényleg vannak, akik még most is futnak az akkor befizetett pénzük után!  

Kedves Tékozló Homár!

Lányom 2016. szeptember 30.-án késő délután vásárolt 3 jegyet online az aznapi Oktoberfest rendezvényre. A visszaigazolást a vásárlásról szinte azonnal megkapták, viszont a jegyeket nem, sem linkhez hozzáférést, sem jelszót, sem kódot amivel a jegyet letölthetnék. Rögtön nekiálltak hívogatni az Oktoberfest oldalán megadott telefonszámokat, de senki nem vette fel, vagy foglalt volt.

Írtunk reklamáló levelet a megadott email címre, melyre következő héten válaszoltak, elismerték a hibát, és megírták, hogy 30 napon belül visszautalják a pénzt, valamint kap kárpótlásként 3 db VIP belépőjegyet a következő évi rendezvényre.

Olvasson tovább!

3 in 1: kioktatás, lekezelés, alázás

2017.01.27. 17:23 | Homár Hilda | 121 komment

shutterstock_360837692.jpg

Oké, a számítástechnika világában általában nem pszichológusok és óvónénik dolgoznak az ügyfélszolgálaton sem, és így a szaktanács néha smirglibe van csomagolva, de azért kifejezetten beszólogatni az ügyfélnek nem szokás. Általában.

3 in 1 hosting - a support csúcsa

Kedves Homár!

Kis keresgélés után nyilvánvalóvá vált, hogy a fent említett szolgáltató supportja egyike a legrosszabbaknak (és legszórakoztatóbbaknak - már akinek ugye). Nem is fűzök hozzá kommentárt, csatolom a levelezésünket, aztán meglátják... Kb innen érdekes a dolog:

2017-01-10 10:41 - SUPPORT DEPT
Tisztelt .... Mihály!

Akkor a szerverünk tűzfalán a gmail IP címe lehet tiltva. Viszont a gmail IP címét eddig senki sem tudta megmondani, akinek hasonló gondja volt (azaz, hogy a gmail éppen milyen IP címről nem éri el a szervert)

üdv. T.

2017-01-15 10:26 - FELHASZNÁLÓ ÚJRA-NYITÁS
Tisztelt 3in1 hosting!

Ezt értem, de tekintve, hogy az egyetlen dolog amire valójában használom a tárhelyemet jelenleg nem működik, valamit mégiscsak ki kellene találni. Jelenleg ott tart a dolog, hogy két napja tudtam utoljára lefrissíteni az emailjeimet POP3-on keresztül. Az Önök által adott webmail tökéletesen működik, csak hát ugye nem azt szeretném használni...

2017-01-15 11:07 - SUPPORT DEPT
Mihály, írtam mire lenne szükség. Azzal, hogy most újra leírja, hogy nem megy a csatlakozás, azzal NEM jutunk előrébb sajnos!

2017-01-15 21:01 - FELHASZNÁLÓ ÚJRA-NYITÁS
Tisztelt T.!

Értem, hogy nem vagyunk közelebb a megoldáshoz, de mégiscsak Önök azok akik szolgáltatnak, Önöknél van a szerver, az Önök tűzfala blokkolja a kérést, Önök tudják megoldani a problémát, nem én.

Feltételezem, hogy valahol valamilyen log keletkezik ezekről a visszapattanó POP3 kérésekről, amiben benne van az a fránya IP cím, de ezt Önök látják, nem én.

Üdv, Mihály

2017-01-15 21:17 - SUPPORT DEPT
Tisztelt .....Mihály!

Látom nem igazán érti, hogy működik a tűzfal. Elmagyarázom: van most ~10 000 db !!!! IP cím tiltva a szerveren!
Ilyenkor, amikor egy IP cím tiltva van, akkor logban a kérés sem jelenik meg, mert a szerver eldob minden kérést!
Akkor Ön szerint milyen logban keressük meg a tiltást? Imádom, hogy mienk a szerver, oldjuk meg mi, DE ÖN használja a gmail-t, ott BÁRMIT egyáltalán csinált, írt nekik vagy még válaszra sem méltatnak Önnek, így lehet nekünk írogatni?
A szerver normál SMTP-n keresztül, normál kliensekkel elérhető! Az, hogy valaki trükközik és mindent beköt mindenhova, az egy dolog. De ÖN használja a gmail-t, nem a szomszéd és nem a jó isten. Valami információt legyen szíves onnan kinyerni, elvileg Önnek fontos, hogy a gmail-ből tudja levelet küldeni, nem igaz?

Tudom a magyarok mindig szeretik a sült galambot és a gesztenyét tátott szájjal várni, de esetleg próbáljon Ön is tenni valamit az ügy érdekében, nem? ÖNNEK fontos ez azt hiszem!

üdv. T.

2017-01-16 13:00 - FELHASZNÁLÓ ÚJRA-NYITÁS
Kedves T.!

Valóban nem tudom, hogy működik a tűzfal. Végülis ügyfél vagyok (bár a fenti levelezésünk után nem érzem magam annak), nem tudom miért kéne tudnom.

Véletlenül sem szeretném kioktatni arról, hogy hogyan is működik az ügyfélszolgálati munka, szemmel láthatóan szakértője a területnek. Mindazonáltal a "tipikus magyar hozzállás" részre azért reflektálnék annyiban, hogy a válaszai stílusából egy rendkívül frusztrált személyiség körvonalazódik ki. Aki itt hozzáállásában inkább korrelál a magyar társadalommal, az nem én vagyok. Nagyon fárasztó és hosszútávon egészségtelen lehet így élni, remek terapeutákat ismerek, ha gondolja.

A google szolgáltatása ingyenes, ott nyilván hiába kopogtatok a supprtnál, ellentétben az Önökével, amiért fizetek. Illetve fizettem, mert remélem teljesen nyilvánvaló, hogy fizetni csak olyasmiért szeretnék, amit használni is tudok. A mai nap megkezdtem a domainem átkérését másik szolgáltatóhoz. A többi Önöknél lévő szolgáltatást szeretném ezúton megszüntetni.

2009-óta voltam ügyfelük egyébként, kár érte (bár gondolom Önnek tökmindegy).

Maradok tisztelettel,
Mihály

2017-01-16 13:25 - SUPPORT DEPT
Tisztelt .... Mihály!

Tudja van egy mondás: "ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna". Én a korábbi leveléből azt éreztem ki, hogy Ön aztán keni-vágja a témát, ehhez képest most kiderül, nem tudja, hogy működik a tűzfal. De akkor miért kell az "észt" osztani? 20 éve foglalkozunk ezzel, valószínűleg kicsit jobban értünk hozzá mint Ön. De ez is magyar "betegség", hogy mindenki, mindenbe beleüti az órát, olyanba is, amihez nem ért.

Ha Ön azt gondolja, azzal, hogy elviszi a szolgáltatást máshova megoldódik a gond, szerintem téved. És ha ott is lesz tiltás, akkor megy tovább megint? És mindig a szolgáltatók a szemetek és Ön az ügyfél tudom.

Ez a google védekezés ne haragudjon de nevetséges. Azért mert ingyenes, már nem is segítenek? Magyarra lefordítva nem is írt nekünk, tőlünk várta, hogy a gmail problémát mi oldjuk meg. Tudom fizetett érte, havi ~500 Ft-ot, tényleg.

Mindegy, hagyjuk ezt, de tényleg kíváncsi leszek, ha az új szolgáltatónál sem fog tudni levelezni, aki megint ki lesz az ügyeletes hülye...

üdv. T

Ha minimális hajlandóságot láttam volna a probléma megoldására (vagy legalább annyit, hogy sajnálják a dolgot) már egy kicsit jobb szájízzel viseltetnék a szolgáltató iránt, de ez így egy nulla. A szolgáltatással amúgy ezen kívül sosem volt bajom.

Üdv,
Mihály

Nem elég a spontán kijelzőtörés, kell utána a hercehurca a szervizzel?

2017.01.27. 10:25 | Homár Hilda | 35 komment

screenshot_2017-01-23_14_17_38.png

Hiába van tele a net azzal, hogy a Sony Xperia telók kijelzői hajlamosak különösebb külső behatás nélkül is berepedni, annyira, hogy a Sony garanciában cseréli őket, ez nem minden esetben működik ilyen flottul. Igaz, a Smartphone-nál már az ügyfél nevének eltalálása is problémás volt. 

Kedves Homár!

Vettem a Smartphone Hungary Kft-től egy Sony Xperia Z telefont a neten. Az első pár nap használat során spontán betört a kijelzője. Írtam a cégnek levelet, vissza is írtak hogy küldjem el a Cordon Electronics Kft-hez bevizsgálásra. Elküldtem, majd visszaküldték a telefont változatlan formában egy szakvéleménnyel, hogy forduljak az eladó céghez.

screenshot_2017-01-23_14_18_08.pngElküldtem vissza a céghez a szakvéleménnyel, majd onnan megint visszaküldték "gariban nem javítható", de viszont eltörték a telefon keretét is. Nem ajánlották fel hogy esetleg pénzért megcsinálják semmi. Tehát előtte a repedt kijelzőn kívül semmiféle egyéb hibája nem volt. Onnan már úgy jött vissza hogy a keretet is megrepesztették.

Négyszer fizettem ki a futárt + bevizsgálási díjjat, és még mindig nem jó a telefonom. Már kb. ha Kínából rendelek egy kijelzőt, akkor már meg is csinálhattam volna, ott járok árban, de ugye a friss garit nem akartam bukni házibarkáccsal. Sőt valószínűleg szánt szándékkal törték el a keretet hogy ne kelljen nekik gariba kicserélni.... Tudni kell hogy amíg más telefonok akár betört kijelzővel is használhatóak, az Xperia Z sajnos a legapróbb repedés után sem érzékel semmilyen érintést tehát teljes mértékkel használhatatlan lesz.

A kérdésem az hogyha nem tudom bizonyítani a dolgot, de ők sem az ellenkezőjét, akkor hova fordulhatok jogsegélyért? Én tudom hogy nem volt eltörve a keret, így hajlandó vagyok perelni is, de hogyan, merre? Menjek be a rendőrségre hogy a szerviz eltörte a telefonom?

Kérlek segítsetek!

Pál

UPDATE

Kb 2 hétre rá visszautalták a pénzt. Elég volt az e-mailes szép szó. Szerintem tudták hogy sárosak. Még a régi töröttet sem kérték vissza.

Itt végül minden jóra fordult, de biztosan van, akinek jól fog jönni a tanács:

Kedves Pál!

Jól tetted, hogy a hiba jelentkezése esetén nyomban az eladóhoz fordultál, hiszen új készülék esetén a vállalkozást a vásárlástól számított egy évig jótállási kötelezettség terheli.

A csatolt levelezés alapján úgy tűnik, hogy az általad jelzett probléma nem egyedi, azzal a vállalkozás már korábban is szembesült. Ennek ellenére az azonnali javítás vagy cserélés helyett úgy döntött, hogy elküldi a készüléket bevizsgálásra a szakszervizhez, és annak állásfoglalása alapján teszi meg a szükséges lépéseket.

A szerviz el is készítette szakvéleményeknek nevezett dokumentumot, ami azonban nevével ellentétben inkább egy tájékoztatásnak tűnik, hiszen abban nem található meg sem a hiba leírása, sem annak indoklása hogyan keletkezhetett a hiba. Az adott dokumentum ezért nem alkalmas arra, hogy azzal a vállalkozás mentesüljön a jótállásból fakadó kötelezettsége alól, így továbbra is jogosan kérdheted a javítást vagy cserét.

Leveledből kiderül, hogy a vizsgálat során még egy hibája keletkezett a készüléknek, ugyanis a keret is megrepedt. Természetesen e kár megtérítését is kérheted, azonban lényeges, hogy valamilyen formában tudd bizonyítani, hogy a hiba a készülék átadását követően keletkezett. Erre alkalmas lehet az az írásos dokumentum, ami a készülék állapotával kapcsolatban az átvételkor készült továbbá az átadáskor készített fényképfelvétellel szintén bizonyíthatod, hogy akkor még nem volt repedés a kereten.

Javasoljuk, hogy írásban keresd meg újra a vállalkozást, és add elő, hogy a szakvéleménynek nevezett iratot nem vagy hajlandó elfogadni, ezért 15 napon belül javítsák ki vagy cseréljék a telefont. Továbbá kérd tőlük, hogy a már korábban kifizetett költségeket is térítsék meg, hiszen a szavatossági vagy jótállási igény érvényesítéséért díjat, költséget nem követelhetnek tőled.

Amennyiben a vállalkozással továbbra sem sikerül megegyezésre jutnod, igényed érvényesítése iránt Békéltető Testülethez fordulhatsz, melynek eljárása ingyenes, és a meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások kötelesek személyesen is megjelenni, ezzel növelve a megegyezés lehetőségét. A Békéltető Testületről további információkat itt olvashatsz: www.bekeltetes.hu

Felhasznált jogszabályok:
2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv)
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

Biztos, hogy megéri ez a változtatás a Postának?

2017.01.26. 15:31 | Homár Hilda | 83 komment

screenshot_2017-01-25_12_58_27.png

"2017. január 1-jétől azokat a háznál kézbesítendő küldeményeket, amelyeket alakjuk/méretük miatt nem lehet levélszekrénybe helyezni, a Magyar Posta csomagküldeményként veszi fel és kezeli." Hogy ez hogy működik a gyakorlatban, alább kiderül.

Szia!

Engem most a posta húzott fel.
Fel akartam adni egy telefont.
Vettem egy kicsi buborékos borítékot 65ft-ért. Ez eddig oké.
Megcímeztem stb.
Viszem az ablakhoz amikor közli velem a postás néni, hogy januártól új rendszer van, UGYE TUDOK RÓLA?!
Én: Nem. már fél éve nem adtam fel semmit a postán, legyen szíves tájékoztatni, hogy mi változott.
Postás néni: mivel a boríték nem fog beleférni a postaládába ezt már csomagként fogják kezelni. Ha fel akarom adni fizetnem kell érte 200vhány forintot, hogy ajánlottként mentjen + 1000vhányszáz forintot, mivel ez már a csomag szállítási díja. Utána elkezdte, hogy meg tudom úgy oldani, hogy postafiókra küldöm, vagy postán maradóra blablabla...

Olvasson tovább!

Szerintetek normális, hogy 4 hónapot sem bír ki egy tok?

2017.01.26. 10:57 | Homár Hilda | 42 komment

8599415_af8466181efb06f24f3ede46b88ac8f7_m.jpg

Filléres tétel, sok bosszúsággal. 

Sziasztok!

Megosztom Veletek hogy jártam a tok-shop nevű bolt kapcsán.

40. születésnapomra többek között egy új, lefelé nyitható mobiltokot is kaptam 2016. július 23-án családomtól. Néhány hónap alatt azonban felrepedt a borítása a lenyitható résznél, elkezdett kopni stb. Mutattam a férjemnek, hogy nézze már hogy fest a weben rendelt tokocska – a korábbi, amelyik feleannyiba sem került, az több mint másfél évig kiszolgált, így furcsálltam. Végül kértem a számlát, amin 6 hónap garancia szerepelt. Ennek fényében online felületükön jeleztük a szóban forgó problémát és csere igényünket. Automatikus válaszuk: postázzam a terméket. OK. Dec.16-án megtörtént, erről külön tájékoztattam őket.

Majd érkezett ez tőlük:

 Tisztelt Ügyfelünk!

A garancia nem vonatkozik:
Ázásra - Törésre - Repedésre - Szakadásra.
A termék személyesen átvehető a boltunkban, vagy 990ft-ért tudjuk kiszállítani.
A terméket 30 napig tudjuk tárolni, utána megsemmisítjük.

További szép napot kívánunk!

Tok-Shop
Zone Europe Kft.
tok-shop.hu / tofolia.com

Beékelem ide, amit erre reagáltam – válasz nem érkezett rá mindezidáig, nyilván úgy vélik, hogy az ügy ki van pipálva. Álljon tehát itt a történet, hátha más jobban dönt kitől vásárol majd ilyen tokot. Idézem a december 23-i E-mail üzenetemet.

Tisztelt Tok-shop!

Mint erintett, annyit fuzok az egesz ugymenethez, lenti valaszukhoz, hogy weboldalukon keresztul pontosan olvashattak panaszunkat es ahelyett, hogy arra erdemben reagalt volna valaki (ld. erre tutira nem vonatkozik a garancia - most sem ertem: miert nem?), automatice kuldtek egy RMA szamot megtoldva azzal, hogy postazzuk a szoban forgo termeket - elegedetlensegem targyat -, ami meg is tortent - ezzel tovabbi koltseget okozva/480,- Ft postadij (ui. eleve vesztesegesnek erzem, hogy 3.990,- Ft-ert kaptam egy tokot, ami ennyit birt ki... Julius 2. feleben kaptam es mar oktoberben feltunt, hogy nem normalis, ahogy kinez a tok; az elozo, joval kedvezmenyesebb aron vasarolt darab masfel evig kiszolgalt ui.). Majd kapunk egy ilyen - finoman fogalmazva - visszautasito valaszt, amiben tudatjak, hogy 990,- Ft-ert tudjak visszakuldeni azt, ami nem felel meg a normaknak.

A ZON3-SZ-1361810 sz. szamlajukon szerepel a "6 honap garancia", ami - ismet idezek - "nem vonatkozik a nem rendeltetesszeru hasznalatbol eredo karokra". Jelen esetben igenis es csakis rendeltetesszeru hasznalatbol szarmazo problema merult fel, fenykepeket keszitettem rola: nem azas, nem tores, nem jegkar, nem a kutya szajabol rangattam ki... csak siman hasznaltam, feszegetes nelkul.
Kabare. Talan On, kedves olvaso, 3 havonta valtja a mobiltokjat, mint rendes ember a fogkefejet, nalam egy mobiltok eddig hosszabb tavra szolt: a minoseg ergo igen megkerdojelezheto, nem kulonben a reklamacio kezelese...

A fogyasztovedelem biztos alatamasztana ezt a meset es Onok melle allna. Vegulis egy mobiltokba tarolhatnam a fulbevaloimat is, nem feltetlen egy mobilkeszuleket, amin mit ad Isten, beszelni is szeretnek, magyaran lehajtom a flip-flop tokot, ugye? Nos, utalva utolso mondatukra: "Köszönjük, hogy webáruházunkban vásárolt!" -biztosithatom: utoljara tortent meg ez a baleset. Osszesegeben 4.470,- Ft es az eltekozolt ido..., ennyibe kerult. Konzekvencia levonva.

Kellemes unnepeket es kiraly atvereseket kivanok a jovo evre vonatkozoan is!
(Figyelem: most lehet kacaraszni a balekokon, akiknek velt korebol ezennel kiszallok.)

Udvozlettel,
TN

Szerintetek normális, hogy 4 hónapot sem bír ki egy tok? Tegyem hozzá: nem a telefonon élem az életemet, nincs folyton a zsebemben; akkurátusan figyelek arra, hogy hova teszem le; nem hajtottam a mobil alá a lehajtott részt etc. És az rendben lévő, hogy ez a menete egy reklamációs ügynek? 30 napon belül bemehetnék személyesen a vacak tokért vagy megsemmisítik. Hát, ők számomra megsemmisültek, az szent.

Voltaképpen az aggaszt, hogy ha 40.000,- Ft-os tételről lett volna szó, talán akkor is ez a vége (bár akkor itt nem állok meg).

További szép napot kívánok!

Üdv.,
TN

Na lássuk, mennyire normális ez az ügymenet!

Kedves TN!

Valóban bosszantó, amikor az igényérvényesítés menete nem megfelelő hangnemben történik, pláne, amikor emellett nem is oldódik meg a probléma.

Amikor garanciáról (jótállásról) van szó, különbséget kell tenni az ún. szerződéses és a kötelező (a jogszabály által biztosított) jótállás között.

A szerződéses jótállás a felek megállapodásán alapul, azaz egy termék eladása esetén nem jogszabály kötelezi az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként kerül sor. A kötelező jótállás tartalmi elemeit jogszabály határozza meg, míg a szerződéses jótállás esetén a vállalkozás bizonyos hibák fennállása esetén kizárhatja az igényérvényesítés lehetőségét.

Jogszabály alapján a tokra nem vonatkozik a jótállás, de jelen esetben a vállalkozás szerződésben (amit lényegében a kiadott jótállási jegy helyettesít) biztosított 6 hónap jótállást. Mivel nem a jogszabály határozza meg a garanciális tartalmat, ezért könnyen lehet, hogy bizonyos meghibásodási okra ő nem vállal garanciát. 

Ettől függetlenül a Ptk. minden termékre értékhatártól függetlenül biztosít 2 év szavatosságot. Tehát minden új termékre, amelyet magánszemélyként vállalkozástól vásárolunk, eladási árától függetlenül, a vásárlástól számított 2 év szavatossági idő vonatkozik. A jogszabály határozza meg a szabályokat, ez alapján, ha 2 éven belül meghibásodik a termékünk kérhetjük az eladótól a javítást, cserért, vételáll leszállítást, vagy vételár visszafizetést). Sőt a Polgári Törvénykönyv, szerint ha 6 hónapon belül jelentkezik a hiba, vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a vásárlás időpontjában is megvolt. A vállalkozás felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a vásárlás után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. Tehát, a vásárlástól számított 6 hónap kedvező a fogyasztó számára, mert nem neki kell bizonyítani és ennek költsége sem őt terhei, azonban mindez 6 hónap elteltével megfordul.

Mivel a leírtak alapján úgy tűnik, hogy a mobiltoknál már 4 hónap múlva jelentkezett a hiba, ezért a vállalkozás panaszkezelési menete nem volt jogszabályszerű. Minőségi kifogásodról jegyzőkönyvet kellett volna felvennie, és amennyiben kételkedik a hiba eredetében, a terméket szakértői vizsgáltra kellett volna küldenie, és csak szakvélemény alapján lett volna jogszerű az igényed elutasítása. Ha nem szeretnéd a dolgot annyiban hagyni, szavatossági igényedet továbbra is érvényesítheted a vállalkozással szemben, és annak elutasító válasza esetén igénybe veheted a békéltető testület ingyenes eljárását is. 

Sajnos azt tapasztaljuk, hogy gyakran keverednek a szerződéses jótálláshoz, a kötelező jótálláshoz, és a szavatossághoz kapcsolódó jogok és kötelezettségek és emiatt elcsúszhat a sikeres közvetlen problémamegoldás. Bízunk benne, hogy esetedben ez nem így történik, és végül sikerül a vállalkozással rendezni a vitás ügyet.

Felhasznált jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://net.jog tar.hu/jr/gen/

süti beállítások módosítása
Mobil