Tékozló Homár

Fapados távolságibusz-társaság, fapados légitársaság típusú ügyintézéssel

2018.05.25. 11:15 | Homár Hilda | 47 komment

screenshot_2018-05-16_17_17_02.png

Aki nem ismerné, az itt tájékozódhat a posztban mószerolt Flixbusról. Röviden annyit érdemes tudni róla, hogy egy német alapítású cég, gyakorlatilag a fapados légitársaságok üzleti modelljét lemásolva indított távolsági buszjáratokat, ami az online check-in és társai megjelenése mellett a kényelmi szolgáltatások rovására olcsósított, dinamikusan változó buszjegyárat jelenti. Mindezzel pár év alatt Európa legkiterjedtebb távolságibusz-hálózatát hozták létre, ami most debütál a Homáron. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem mindekinek ilyen rossz velük a tapasztalata.

Tanulópénz a Flixbusnál

Néhány napja buszjegyet vásároltunk a Flixbus-nál Bécsbe, két fő részére, oda-vissza irányba. Az utazás kiállításon osztottak kuponokat, ami 1.000 Ft-tal csökkentette a fizetendő összeget, (ebből nekünk több is volt) ezt igyekeztünk felhasználni. Mivel egy vásárlás egy kupon, ezért külön vettük meg a két db oda-vissza jegyet, hogy két kupont tudjunk felhasználni.

Az első jegy megvétele után teljes a boldogság, akkor jöhet a következő. Itt döbbenten tapasztaltuk, hogy az odafelé szóló ár már nem 2.790 Ft, hanem 4.390 Ft. És nem volt mit tenni, az első jegy már megvolt, ezen az áron meg kellett venni a másik utas jegyét is, persze az 1.000 Ft-os kupont azért itt is felhasználtuk, de kifejezetten becsapva éreztük magunkat.

És ez még csak a kezdet volt. Másnap, mikor kinyomtattam a jegyeket, észrevettem, hogy figyelmetlen voltam és az összes jegyen az én nevem szerepel, hát ez így biztos nem jó. Flixbus ügyfélszolgálat, telefon. Egy magyarul akcentussal beszélő hölgy felvilágosított, hogy ilyenkor törölni kell a foglalást, ennek költsége útirányonként 900 Ft, majd kapunk egy kupont a maradék pénzünkről, amit egy évig felhasználhatunk. Mondom: de hölgyem, csak a neveket szeretnénk módosítani, válasz: azt nem lehet, ez a módja és kész.

A cég honlapján a módosítás fül alatt találtam „név módosítás” lehetőséget, nagyon megörültem. Itt annyit kellett tennem, hogy átírom a nevet, a program pedig kalkulál egy összeget az általam kifizetett vételár és a jelenlegi vételár között, ezt kell csak kifizetni. Juhhhhééé, meg vagyunk mentve, neveket átírtam, fizetendő összeg 349 Ft, sebaj, utalom. Igen ám, de utalni nem lehet. Mikor minden adatot megad az ember, akkor azt írja ki: műszaki hiba, ellenőrizzük az internet kapcsolatot. És ez nem változik, ez a menüpont egy becsapás, egy mézesmadzag, amit nem is értek, miért van rá szükség. Eleve az interneten keresztül használom a honlapot, tehát nyilvánvalóan azzal gond nem lehet.

A sztori vége: darabonként 900 Ft-ért töröltem a foglalást, így összesen 3.600 Ft-ot buktam a 11.000 Ft-os vásárláson és újra megvettem a jegyeket, ezúttal már figyelve, hogy jó neveket tüntessek fel.

A cég értékesítési morálja finom szólva is kifogásolható szerintem, mert:

  • mi az, hogy kétszer nem tudom ugyanazt a terméket ugyanazon az áron megvásárolni 10 percen belül
  • mi az, hogy a nevet nem lehet módosítani, csak a foglalás törlésével, ami indokolatlan, hiszen én nem kívánom lemondani az utat és arányaiban rendkívül magas kötbérrel jár
  • és a legdurvább, hogy mi az, hogy felajánlja a honlap a módosítás lehetőségét, amit mégsem enged megtenni műszaki okokra hivatkozva

Ezek után nem tudom, milyen lesz a bécsi kirándulás, de a Flixbus-t nem ajánlom senkinek, illetve úgy érzem a cég nem hogy nem vásárló barát, hanem kifejezetten inkorrekt.

Kriszti

UPDATE

A posztot elküldtük a tanácsadóknak, íme a véleményük. A Flixbus válaszát szintén várjuk.

Kedves Homár olvasó!

Bizonyos utazási szolgáltatások esetén (pl. repülő, vonat, távolsági busz) előfordulhat, hogy a jegyárak a betelt helyek függvényében változnak, emelkednek. A szolgáltatók érthető módon a jegyértékesítési rendszert úgy dolgozzák ki, hogy a megtérülés és a méretgazdaságosság szempontjai egyaránt érvényesüljenek. Ennek legszembetűnőbb példái a repülőjegyek, amelyek a foglaltság arányának és az utazási dátum közelségének függvényében jelentősen drágulnak ugyanazon járat esetében.

A hasonló esetekben mindig az a kérdés, hogy a vásárlást megelőzően érthetően és könnyen hozzáférhetően elérhetőek-e a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos feltételek (ÁSZF). Az adott területen szokásosnak tekinthető gyakorlattól merőben elértő feltételek esetén pedig külön is fel kell hívni a fogyasztó figyelmét az eltérésre.

A névmódosításra vonatkozó tilalom - ha csak valamilyen jogszabály ezt nem írja elő - adott esetben tisztességtelen szerződési feltételnek minősülhet, különös tekintettel a honlapon felajánlott, de technikai okokból nem működő lehetőségre.

Felhasznált jogszabály: 2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2018.05.25. 11:35:02

Kriszti, legkozelebb jobban figyelj oda a jegyvasarlasnal.

Eleg sokat utazom, eddig ketszer sikerult elcseszni a foglalast: egyszer a kompnal rossz napot adtam meg (+10 euroert tudtam modositani) egyszer pedig a ryanairnel egy honappal kesobbre vette veletlenul a jegyet (24 oran belul naluk ingyen lehet modositani)

egyszer sem a ceget hibaztattam a sajat tevedesemert

kontár lajos 2018.05.25. 11:49:16

Khm...
- mi az, hogy kétszer nem tudom ugyanazt a terméket ugyanazon az áron megvásárolni 10 percen belül - ez a fapados üzleti modell - ami iránt nagyobb a kereslet, drágábban adják. A jegy iránt 10 percen belül ugyanonnan "sokan" érdeklődtek, így drágább lett. Kegyetlen ez a világ!
- mi az, hogy a nevet nem lehet módosítani, csak a foglalás törlésével, ami indokolatlan, hiszen én nem kívánom lemondani az utat és arányaiban rendkívül magas kötbérrel jár - mivel a jegy olcsó, más módon kell bevételre szert tenni. Ez nekik extra adminisztratív teher, fizesse meg a hibáját, aki hibázik.
- és a legdurvább, hogy mi az, hogy felajánlja a honlap a módosítás lehetőségét, amit mégsem enged megtenni műszaki okokra hivatkozva - műszaki hiba előfordulhat, de megmondta az ügyfélszolgálat is, hogy nem lehet és lásd ez be is bizonyosodott

Szerintem inkább az fáj a hölgynek, hogy bár próbált kib***szni a rendszerrel, de mégis a rendszer b***tt ki vele. Senki nem a másik javát akarja. Mindenki a saját érdekeit figyeli. A hölgy is, mert két kupont akart felhasználni, két vásárlással, de a szolgáltató ravaszabb és fel van készülve mindenre, még az ilyen okosságokra is. Jobban, mint egy mezei felhasználó.

KaTe 2018.05.25. 12:04:56

@kontár lajos: Nem látom, hogy a hölgy hol próbált kib*szni a rendszerrel, a kapott kuponokat annak rendeltetése szerint próbálta felhasználni, ellenkező esetben a rendszer nem vonta volna le a kedvezményt. Ha a honlap felajánlja a módosítási lehetőséget (kérlek, mesélj arról, hogy mekkora adminisztrációs költsége van annak, hogy a honlapon átírod az utas nevét) akkor ez azt jelenti, hogy korábban biztosan volt ilyen menüpont, csak a kedves szolgáltató időközben rájött, hogy itt még meg lehet kopasztani pár figyelmetlen ügyfelet. Ettől függetlenül a posztoló figyelmetlensége nyilván nem a cég sara, ennélfogva a poszt létjogosultságát is erősen megkérdőjelezném.

Darth Revan 2018.05.25. 12:09:02

@KaTe:

szerintem nem lehetetlen, hogy egyszeruen tenyleg egy technikai hiba okan nem tudta online modositani a nevet.

esetleg csak valamit elbenazott.

hintalo 2018.05.25. 12:10:10

Gyorsan, a poszter a hülye.

Cogito.t 2018.05.25. 12:33:41

Jelezném, Budapest-Bécs - Hauptbanhof érkezéssel - railjet , 1. osztályon, két személynek 17.580,- Ft és az egy "picit" kulturáltabb-gyorsabb-kényelmesebb, mint a busz.

kontár lajos 2018.05.25. 12:36:56

@KaTe: igen, pontosan így, korábban valószínűleg lehetett, de nyilván ez is bevételi forrás. Semmilyen valós teher nincs, csak adminisztrációs, amiért lehet pénzt kérni. Ez az üzleti modell éppen az ilyen figyelmetlenségekre/megoldandó problémákra épül. Az emberek figyelmetlenek és ők ezt maximális mértékben - vagy azon túl - kihasználják. A normál áru jegyeknél sokkal alacsonyabb jegyárakból nem csak hasznot termelni nem lehet, de még működni sem. Ahol magas (normál áru) a jegy ára a módosítást megoldják ingyen és minden jegy ugyanannyiba kerül. Nem adnak el ugyanoda, ugyanakkor,ugyanolyan jegyet két különböző áron. Valamit, valamiért.
A rendszerrel való k*** arra értettem, hogy ugyanazt akarta megvásárolni két személynek, ugyanarra az útra, ugyanakkorra. Normál esetben ezt egyszerre veszi meg az ember, egy vásárlással. De így csak 1000 Ft kedvezményt tudott volna felhasználni, mert egy vásárlásra ennyit lehet. Ám adódott egy vélt előnyszerzési lehetőség, amit próbált kihasználni, de a szolgáltató erre is felkészült, mert nem a saját maga ellensége. Ezért (2 * 2790) - 1000 = 4580 helyett eladta a jegyeket (2790 - 1000) + (4390 - 1000) = 5180-ért.

Szarazkoro 2018.05.25. 12:49:40

Az mukodni szokott hogy elozmenyek torlese es a cookie-k is, ugy vissza szokott ugrani az ar. Vagy vedd este 9 utan akkor meg lehet uszni (neha)

metal · http://electric.blog.hu 2018.05.25. 12:55:59

Miért került 3600-ba a törlés? Kriszti volt olyan hülye, hogy azt a két jegyet is törölte, amin helyesen az ő neve volt?

Pappcs 2018.05.25. 13:09:21

@Cogito.t: Ez így van, de ez egy pincsikutya papucs meg a fillèrbaszó gazdája ès ezeknek ha valami egy forinttal olcsóbb az kell. Sokat akart sporolni, rábaszott. Nem kötelező buszra ülni, ha valaki lusta elolvasi a szabályokat, meg annyi esze sincs hogy a nevèt jól irja be az rátud. Èn ha utazok odamegyek a pènztárhoz, kèrek egy jegyet, kifizetem kèszpènzel ès felszállok a buszra, vonatra, nem pedig bohóckodok a neten, hogy 1 forinttal olcsóbb legyen.

borso 2018.05.25. 13:24:52

flixbusz lett az orancsvéjből? :-)

Darth Revan 2018.05.25. 13:33:02

@Pappcs:

jo, de nem mindenki a sajat penztarcaja ellensege, mint te.

Darth Revan 2018.05.25. 13:34:20

@borso:

nem, a felxibus elvisz a-bol b0be, gond nelkul, itt az utas rontotta el a foglalast es elvarta, hogy a sajat hibajat ingyen orvosolja a ceg.

Kicknick 2018.05.25. 14:01:26

@metal: én ezen már röhögtem egy sort :)

kontár lajos 2018.05.25. 14:26:12

Szakértők megint mellébeszélnek. Arról nem volt szó, hogy tilos nevet módosítani. Sőt! Lehet, de csak az ügyfélszolgálaton keresztül. ÁSZF:
4.4.5 A foglalások módosítása kizárólag az ügyfélszolgálaton keresztül lehetséges. A sztornózás kizárt.
illetve:
3.3.2 Az interneten keresztüli adatkommunikáció a technika jelenlegi állása szerint nem hibamentes és/vagy nem mindig áll rendelkezésre. Nem lehetséges a számítógépes programok (szoftver) és adatfeldolgozó berendezések (hardver) tökéletesen hibamentes kifejlesztése és üzemeltetése, továbbá nem zárhatók ki az internet használatával összefüggő bizonytalanságok. A FlixMobility ezért nem vállal garanciát a weboldalainak és műszaki rendszereinek folyamatos és megszakítás nélküli rendelkezésre állásáért, és ezt nem is szavatolhatja. Különösen az internet műszaki jellegzetességei miatt nem garantálható az internetes foglalási lehetőség mindenkori rendelkezésre állása. Nem támasztható igény akciós ár igénylésére, ha műszaki problémák miatt a rendszer csak egy későbbi időpontban (például az előfoglalási határidő lejárta után) áll ismét rendelkezésre.

Szarazkoro 2018.05.25. 16:37:10

@metal: vegre valaki az igazi pontra tapint :D

Xezs7 2018.05.25. 16:40:45

@Szarazkoro: Kérdés, hogy szerver oldalon van-e bármiféle egyéb validáció, ami megakadályozza, hogy újra olcsón vegyen jegyet.

Praedikator 2018.05.25. 17:14:45

Szokásos női hiszti, ami megelőzhető lenne némi odafigyeléssel...-.-

dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.05.25. 20:43:34

Amikor az online marketing vitathatatlan győzelmet arat és megint nem áll be az állam a kupon mögé. Én imádom ezt a posztot.

EvilHedgehog 2018.05.26. 09:32:25

@Cogito.t: Reptérre a Flixbus a legjobb. Városba a Railjet.

Permetező 2018.05.26. 12:23:26

Kriszti helyében én az emagból vennék buszt kuponnal és az extrém digimonba küldeném vissza gariba.

CCnick 2018.05.26. 13:29:08

szóval a szerző többszörösen elbaszta a nagy spórolhatnék közben, és a végén még neki áll feljebb.

sponsored by szanalmas.hu

Zengői Zoltán 2018.05.26. 15:35:38

Szaroztál 1000 forinton, buktál háromezerhatot, megérdemelted olcsójános barátom.

Zengői Zoltán 2018.05.26. 15:35:39

Szaroztál 1000 forinton, buktál háromezerhatot, megérdemelted olcsójános barátom.

Zengői Zoltán 2018.05.26. 15:37:22

Pitiánerkedett, megszívta, ennyi, vérzik a szívem...

lobster thermidor 2018.05.26. 17:23:51

Érdekes eset, de erről a dologról leginkább a kedves ügyfél tehet. Ellenben van itt más gond a Fixbusszal, mégpedig az, hogy a Volánbusz nemzetközi járatait vették át, de semmivel sem jobb a szolgáltatás, nem gyorsabbak, nem rugalmasabbak, viszont többe kerül. A Volán alvállalkozóval üzemeltette ezeket a járatokat, korábban többször utaztam velük, soha nem volt probléma sem a csomagfelvétellel, sem a pontossággal. Sőt rugalmasak voltak, mert ha korábban landolt a gépem Schwechaton, ha volt hely, a buszon hazahoztak a korábbi járattal annak ellenére, hogy a menetrend szerinti későbbi buszra szólt a jegyem. Ebben a mostani verzióban viszont a korábbi ár kétszeresébe kerülnek a menetjegyek, és a dupla pénzért cserébe nyűgösebb az egész jegyvásárlási procedúra. Az meg nyilván az én személyes pechem, hogy amikor egy éve Zágrábba mentem a Flixbusszal, akkor az M7 autópályán Sz.fehérvárnál lerobbant a szép zöld busz, de szerencsére lépésben még be tudtunk menni egy benzinkúthoz, ahol meg kellett várnunk a Veszprémből küldött szervizkocsit a szerelővel, hogy üzemképessé tegyék a buszt. Szerencsére csak egy ékszíjtárcsa lazult meg, ezt k.b. 1 óra alatt megjavították, így a várakozással együtt két és fél órás késéssel értünk Zágrábba. Ebből az a tanulság, hogy csak komoly rátartással érdemes a vonat vagy a reptéri csatlakozásokat tervezni, mert ha nagyobb baja van a busznak, akkor alighanem még órákat várhattunk volna a parkolóban, amíg értünk küldenek egy olyan buszt, ami elvisz a célállomásra.

babbaba 2018.05.27. 03:53:01

@Im just here for the comments: Tetszik ez a fillérbaszás szöveg. Legtöbbször azok használják, akik ruppótlanok, de legalább kisnyugdíjas szinten.

Im just here for the comments 2018.05.27. 06:49:42

@babbaba: hűha, ezt most jól megmondtad, úristen, igazi BURN
Sírok

menyecske666 2018.05.27. 08:48:31

@lobster thermidor: múlt héten az orrom előtt indult egy pont, Párizsba..gondolhatod..

John Heard 2018.05.27. 12:14:49

En ugyanezt nem ertem itt, mint a fapados repuloknek: miert nem inkabb magasabb a jegyar, viszont lenne egy kicsivel normalisabb szolgaltatas ugy webes feluleten, mint a telefon mogul. Maskulonben ha ott volt a hivatalos oldalon a modosithato jegy menupont, akkor igenis itt a flixbus volt a szarhazi, hogy "muszaki hibara" hivatkoztak! Akkor minek van ott a honlapon a modosithato jegy opcio???

Egyebkent Becsbe nem jobb es kenyelmesebb kocsival menni? Ebben a kulfoldre tavolsagi buszozasban nem hiszek! Meg Becsig sem, noha ha Schwechatrol repulok, akkor a busz vlszleg olcsobb, mint az ott parkolas.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.27. 12:39:56

@lobster thermidor: "még órákat várhattunk volna a parkolóban, amíg értünk küldenek egy olyan buszt, ami elvisz a célállomásra. "

Miből gondolod, hogy küldenek? Az Orangeways pl. simán otthagy.

2018.05.27. 18:40:22

@kontár lajos:
"ez a fapados üzleti modell - ami iránt nagyobb a kereslet, drágábban adják. A jegy iránt 10 percen belül ugyanonnan "sokan" érdeklődtek, így drágább lett. Kegyetlen ez a világ!"

Nem, ez nem a fapados üzleti modell, mert ez nem a fapados légitársaságok sajátja, a legacy légitársaságoknál is ugyanúgy foglaltságtól függően változik a jegyár. És teljesen jó ötlet volt ezt átvinni a buszközlekedésbe is.

2018.05.27. 18:53:48

@John Heard:
A honlapon lévő műszaki hiba az egyetlen jogos panasza a posztolónak, bár ha hallgat az ügyintézőre, akkor elevenem próbálja meg, ugyanakkor ha egy funkció tartósan működésképtelen, és csak offline ügyfélszolgálatnál lehet az ügyet elintézni, akkor nem is kellene a funkciónak megjelennie.

Ugyanakkor a fapados modellel nics semmi baj, teljesen korrekt, egyrészt te is elfogadod, mikor jegyet veszel ilyen buszra, másrészt habelegondolsz, akkor nyilván ha magasabb buszjegyárak lennének, cserébe azok az igények, amelyeket az utas a saját hibájának korrigálása miatt tesz, ingyenesek lennének, akkor gyakorlatilag az összes utas fizetné meg egy-egy utas egyedi igényét. Nyilván más üzleti modellben ez így is van, ez meg egy ilyen üzleti modell, ahol nem.

metal · http://electric.blog.hu 2018.05.27. 19:23:27

@Szarazkoro: Nincs azzal semmi gond, ha valaki hülyeséget csinál, és tanul belőle. De aki fel se fogja, mekkora hülye volt, és még közszemlére is teszi, az ritka nagy barom.

lobster thermidor 2018.05.27. 20:10:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ezek azért talán küldenek, az ellenkezőjéről nincs még hír.
A narancsossal pedig még közvetlen életveszély estén sem utaztam volna.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.05.28. 04:10:03

@lobster thermidor: erdekes en epp most ulok egy flixbuson. Bukarestbol hazafele leptukbat a magyar hatart. Szep csili vili busz, vegig normalisan mukodo nettel, usb toltesi lehetoseggel mindezt 1.490ft. Kotve hiszem, h a volannak volt vha ilyen ara

lobster thermidor 2018.05.28. 07:38:50

@AzUtazó:
Örülök, hogy jók a tapasztalataid, nem a flixbusz járműveinek a minőségét vontam kétségbe, és bár nagyon fontos, de egy szolgáltatásnak nem csak ez az egyetlen eleme. Nem akarom védeni a Volánt, semmi közöm nincs a céghez, de a nemzetközi járatokon rendes Volvo, és Merci buszok futottak, ugyancsak működő wi-fi - vel, vécével, mert mint írtam kiadta magyar, és külföldi alvállalkozóknak, tőlük pedig megkövetelték a minőséget, igaz nem hiszem, hogy egy osztrák, vagy német társcégtől követelni kellett ezt. Nyilván a belföldön közlekedő saját buszai nem ilyenek, de az más tészta. Számtalan alkalommal utaztam velük a Népliget, és Scwechat között oda - vissza 3900 forintért. Ahogy belépett a fixbusz, azonnal megduplázták az árakat minden viszonylaton, megszüntek a kedvezmények, és hát sajnos dupla jegyár ide, vagy oda, a csilivili busz is bárhol, bármikor kaphat defektet. ☺

menyecske666 2018.05.28. 09:16:58

@lobster thermidor: Mi Szekszárd-Bp. közt ingázunk, ott is Merci és Volvo buszok futnak :)
Az esetek nagy részében. Volán üzemelteti. Szípek, tiszták, az úri közönség táncol. Késés még nem volt inkább korábban ér be, néha.:)

kontár lajos 2018.05.28. 09:51:09

@diszkriminans: ott a pont. Igaz. Rosszul fogalmaztam. Köszi

lobster thermidor 2018.05.28. 18:47:39

@menyecske666:
Oszt mi ebben a nóvum? Első az utas kényelme, ez mindig is így volt, és így is lesz. :)))

Xezs7 2018.05.29. 16:37:52

Budi van ezeken, ha kakkantani óhajtanék?

enipeni 2018.05.31. 09:14:03

@KaTe: a jegy atirassal nyilvan nem a koltseg a gond hanem azt probaljak megakadalyozni hogy egy jegyuzer gyorsan felvasarolja a olcsot aztan ala igerve arusitsa kesobb, nev atirassal. ezert ha tevedtel akkor is meg kell fizetni a kulonbozetet.

enipeni 2018.05.31. 09:14:03

@KaTe: a jegy atirassal nyilvan nem a koltseg a gond hanem azt probaljak megakadalyozni hogy egy jegyuzer gyorsan felvasarolja a olcsot aztan ala igerve arusitsa kesobb, nev atirassal. ezert ha tevedtel akkor is meg kell fizetni a kulonbozetet.
süti beállítások módosítása