Tékozló Homár

Magyar-angol szótár a BKV-nek

2010.09.24. 15:37 | jackyll | 336 komment

A Homár sosem értette, az elmúlt 20 évben hogyan nem sikerült helyesen idegen nyelvekre fordíttatni a BKV utastájékoztatóit. Szerencsére Viktor jófejségből összeállított egy magyar-angol szótárt, amit ingyen és bérmentve hasznosíthat a következő BKV-garnitúra, hogy ne égjünk porrá nemzetileg az összes külföldi előtt:

Nem tudom mennyire érdekes az ilyesmi a Homár számára, de az egyik fordítási hibákkal kapcsolatos blogon merült fel, hogy jó lenne összeírni azokat az alapszavakat és kifejezéseket, amiket Mo-n a tmgkzl vállalatok szeretnek helytelenül mondani/írni [lásd 4/6-os villamos, metró, satöbbi]. Ez a poszter közben elkészult, és csatoltam is. Ha érdekesnek/hasznosnak találtatik, fel lehet használni, CC licensz alatt áll. (A mögöttes gondolat az volt, hogy ha már a magyar vállalatoknál minden csak haveri alapon készül el zsebpénzért, akkor legyen ez ingyenes attól aki utazik :P)

Olvasson tovább!

A Uniqa nem engedi lelépni az autóst

2010.09.24. 13:36 | jackyll | 39 komment

Naiv ügyfél nem érti, ha egy másik biztosítónál újrakötötte a CASCO-t, minek fizetné még két hónapig a régit a Uniqának:

Történetem tavaly év elején kezdődött, amikor is a Uniqa Biztosító baleset- és kármentes múltamat, valamint a gépjárművem idő közbeni értékcsökkenését (szó szerint) “díjazandó” egyoldalúan megemelte casco biztosításom éves összegét. Mit tehet az ember némi józanság és cseppnyi igazságérzet birtokában, mint hogy a lábával szavaz: a biztosított időszak folytonosságának fenntartása mellett újrakötöttem a cascómat egy másik biztosító társaságnál. Miután e-mailben jeleztem az összes szerződési adatom megadásával a Uniqa felé a változást, választ kaptam az Ügyfélszolgálatról, hogy ebben a formában nem áll módjukban elfogadni a szerződésem felmondását. Ezt követően levélben értesítettek, hogy respíró díj jogcímen igényt tartanak plusz két havi biztosítási díjra. Megjegyzem, teljesen jogosnak tartanám a követelést, ha arról lenne szó, hogy a korábbi szerződési feltételek fennállása mellett egyszer csak nem fizettem, azonban itt a biztosító egyoldalúan, nem csekély erőfölény birtokában megelmete a biztosítási díjat, amit én nem kívántam elfogadni.
 

Olvasson tovább!

A UPC és az előfizető érdekében letiltott a szolgáltatás

2010.09.24. 12:45 | jackyll | 150 komment

Imre szembesült a válság egyik új fejlesztésével, a passzív ügyfélszolgálattal. Lényege, hogy nem közlik vele, miért korlátozták a nézhető csatornái számát, majd úgyis jelentkezik, ha észrevette. A korlátozás hátterében a UPC műholdváltása áll, aki magától nem jelentkezett, azt most jól átállítják:

Tudom, hogy Abszurdisztánban élünk, fogyasztóvédelem nem létezik, de az alábbiak talán felülmúlják a Homáron eddig megjelent UPC-s rémtörténeket, melyek csupán a jéghegy csúcsát mutatták. A minél kevesebb közvetlen kapcsolat érdekében azok közé tartozom, akik saját parabola-antannával, beltéri egységgel rendelkeznek és csak a szolgáltatást fizetik elő. Ennek megfelelően az Astráról a Thor műholdra is saját erőből álltam át, nem vettem igénybe az UPC által felajánlott (a hírek szerint időnként problematikus) átállítási opciót. Szeptember 21.-én, kedden meglepődve vettem észre, hogy előfizetett csatornáim nézhetetlenné váltak.

 

Olvasson tovább!

Beletenyereltünk a potencianövelő-háborúba

2010.09.23. 16:19 | szily | 124 komment

Bizarr utóélete lett egy átlagosnak tűnő posztunknak. A Van, aki még foglalkozik a kamu potencianövelőkkel című bejegyzésben leközöltünk egy potencianövelőt reklámozó spamot, illetve azt a feljelentő levelet, amiben olvasónk az ügyről értesítette a hatóságokat is. A spamlevél fejlécéből kiderült, hogy azt a Maxima nevű direkt marketinges cég küldte ki. Na, itt jön a második felvonás, merthogy kiderült, hogy a reklámlevelet igazából a Maxima konkurense, az Inform média szórta szét 270 ezer embernek, de ismeretlen okból a vetélytárs nevét, illetve vásárlói klubját, a szereteknyerni.hu-t tették bele a feladó mezőbe. Az ügy ott tart, hogy az Inform Média peren kívüli egyezséget ajánlott a Maximának. Közlemények, levelek alant:

Olvasson tovább!

Villámkár az Allianznál

2010.09.23. 13:33 | jackyll | 129 komment

Attila 5 év hűség után megtudta, mennyivel kellemetlenebb a biztosítónak, amikor neki kellene fizetnie. Az Allianz közel másfél hónap "mérlegelés" után 90 ezer forintra becsülte a villámmal kivégzett félmilliós számítógépparkját:

Az első kapcsolatom a biztosítóval úgy jó 5 éve kezdődött. Akkor egy kocsi kötelező és casco biztosítását bíztam rájuk. Majd az évek folyamán ezekhez hozzájött még egy kocsi kötelezője és cascoja, magánnyugdíjpénztár sajátom, illetve páromé, hitelkártya, megtakarításos életbiztosítás, illetve egy otthon biztosítás. Egész eddig elégedett voltam velük (mindig csak nekem kellett fizetnem eddig, ez alól kivétel egy szélvédő csere, egy kavics miatt). Mindig fizethettem időben, Ők ennek örültek. Eljött 2010. augusztus 13-a, mikor Nagypáliban ahol lakunk elég csúnya viharok voltak. Egyik szomszédos ház kéményébe bele is csapott a villám (és még több közeli becsapódás volt). Ennek köszönhetően, szakvélemények szerint is született közel fél milliós károm (akkori áron több mint félmillió forint, de ha újra kellene vennem most…). Mindennek rendje módja szerint bejelentettem 2 munkanapon belül, 1 hét múlva szállítottam nekik a szakvéleményt. Majd vártam…vártam és vártam…
 

Olvasson tovább!

Van, aki még foglalkozik a kamu potencianövelőkkel (updatelve!)

2010.09.23. 11:51 | szily | 229 komment

Egy vad bika igazi szexuális erejéről annyit, hogy pár másodperces közösülésre képes mindössze, a sperma mennyisége pedig fele a lóénak és egynegyvened része a disznóénak. Olvasónkat mégis annyira feldühítette a spam, ami egy vad bika szexuális erejét ígérte neki, hogy levelet írt a hatóságoknak. A "teszek rá, nem az én dolgom" mentalitás földjén jó tudni, hogy akad még, aki komolyan vesz bármit is. Íme, így zajlik az, amikor valaki megkérdőjelez egy 30 másodperc alatt előálló orgazmust:

(update 1. - Posztunk megjelenése után meghökkentő botrány tört ki. A lényege, hogy bár az alant olvasható eredeti spam feladójaként a Maxima nevű direkt marketing szolgáltatás szerepel, ez kamu, hazugság, ugyanis az igazi feladó ennek a cégnek a konkurense, az Inform Média volt. A botrányról ebben a friss posztban olvashatnak.)

Olvasson tovább!

Tényleg hisz valaki ezekben az aukciókban?

2010.09.21. 18:50 | jackyll | 282 komment

A Homár itt szögezné le, hogy értelmetlen fogyasztás ideoda, elhatárolódik azoktól, akik olyan hirdetésekre kattintanak komoly vásárlási szándékkal, ami a bolti ár huszadáért kínál termékeket. Nyilván valami trükk lesz mögötte. Petyabaa a yoodli.hu oldal mesés áraira csodálkozott rá, de még időben visszarettent az elképesztő ügymenettől:

Lehet kaszálni 521.500 Ft-ot egy 140.000-es laptop továbbadásán? Yes, they can.

Felsőoktatási tanulmányaim megkezdésének örömére (és anyagi helyzetem bánatára) úgy döntöttem, hogy itt lenne az ideje beszerezni egy hordozható számítógépet. Persze ilyenkor az ember körülnéz, összeveti a konfigurációkat, majd megpróbálja kibogarászni a neki ár/érték arányban megfelelő megoldást. Meg is találtam azt az árkategóriát, amiben már elfogadható minőségű gépet lehet találni, amikor megvilágosodásként ért a Facebook-on egy hirdetés: "iPad 12 800 Ft-ért? Nálunk ennyibe került!".

Olvasson tovább!

Az ember, akinek kutyák visítanak a szomszédjában

2010.09.21. 00:25 | szily | 618 komment

Harapós macska, önszórakoztató kutya, a magát Egy nyugodt, csendes életre vágyó Pest környékinek nevező olvasónk jól ráfaragott, hogy kiköltözött a nyugodt agglomerációba. Sajnos még nem árulta el, hogy pontosan hová. De az biztos, hogy egy vonyító állatsereglet mellé, és az önkormányzat nem védi meg. Mit lehet tenni ilyen esetben, az erőszakos megoldásokat természetesen nem számítva? Akinek ötlete van, segítsen a fertőző macska áldozatának!

Olvasson tovább!