Tékozló Homár

Már majdnem működik a T forgalomszámlálója

2010.01.29. 13:19 | jackyll | 124 komment

A Homár nagy örömére konkrét fejlődésről adhat hírt a T-Mobile tájáról. Eje kiderítette, hogy a novemberben még csak fizetős smssel ellenőrizhető adatforgalom-számláló, immár weben is előrhető, ingyen. Igenám, de neki semmi se jó, mert nem az előző havi forgalmán szeretne nosztalgiázni, hanem az épp aktuálisat nézné, ami persze nincs fent:

A sztori inkább csak röhejes, mint felháborító, de mégis. Mobilinternetünk van a T-Mobile-nál, olyan csomag, ami, ha egy hónapban egy adott adaforgalomnál nagyobbat produkálsz, drasztikusan lecsökkenti a sebességet a hónap végéig. A stickhez (v mi a neve) természetesen járt T-Mobile saját szoftvere, ami egyebek mellett méri a napi, havi, éves adatforgalmat. Ezen láttam mindig, hogy meg sem közelítjük a havi keretet, ezért is lepődtem meg, mikor két napja az internet lelassult és jött az üzenet, hogy túl nagy volt az adatforgalom. Irány a T-Mobile ügyfélszolgálat.

Olvasson tovább!

Expresszen hirdetnek a "nigériai" angolok

2010.01.29. 11:55 | jackyll | 279 komment

Úgy tűnik egész komolyan specializálódott egy angol csalócsapat a magyar elektronikaitermékfogyasztókra. Múltkori iMaces történetünkhöz kísértetiesen hasonlító csalás lett az Expresszen olcsónak tűnő iPhone-ból, amit most egy Phone Stock Inc. hirdetett, kábé így:

Pár nappal ezelőtt az expressz.hu-n szereplő hirdetés alapján párom felvette a kapcsolatot egy - állítólag - londoni úriemberrel, annak reményében, hogy egy Ipone 32gb telefonhoz a magyarországi árakhoz képest olcsóbban hozzájuthat. A hirdetés nem csak itt, de más honlapokon is megtalálható azóta is... Végleges döntésünk hibás volt, csak magunkat okolhatjuk. E-mailen (stockltd@hotmail.com), illetve telefonon (+2348054715215) tartottuk a kapcsolatot az eladóval, Kevin Tomassal. Abban állapodtunk meg, hogy 200 USD összeget - vagyis a fételár + postaköltség felét - a Western Union nevű szolgáltatón keresztül részére átutalunk, ő pedig miután kézhez kapta a pénzt, postai úton, a FedExen keresztül feladja a telefont. A fennmaradó 200 USD összeget a csomag magyarországi átvétele után továbbítottuk volna részére, szintén a Wertern Unionon keresztül.

Állítása szerint ez egy náluk bejáratott dolog volt, a vevő és eladó közötti bizalom felépítése végett alakították ki. Így az 50%-os előleget rendben el is küldtük a nevére és az általa megadott címre (E16 London, 12 rounds Penywern, United Kingdom), ő pedig a pénzt fel is vette. Ezek után közölte, hogy a főnöke, bizonyos Adams Joe (e-mail: electronichouseinc@hotmail.com; tel: +447024099963) ragaszkodik ahhoz, hogy a teljes vételárat rendezzük, vagyis adjuk fel a másik 200 USD-ot is, mert a telefonhoz csak ez után juthatunk hozzá. Persze itt már éreztük, hogy bukta az egész... Több ajánlatot is tettünk, felajánlottuk, hogy egy londoni ismerősünk elmegy a telefonért és rögtön rendezi a fennmaradó részt, felajánlottuk, hogy lemondunk a telefonról, helyette küldjön helyette egy jóval olcsóbb, szintén általa meghirdetett terméket.

Érdemben egyikre sem reagált, egyetlen dolgot mondott: vagy átutaljuk a maradék 200 USD összeget és ő feladja a csomagot, vagy elállunk a vételtől, de természetesen az "előlegként" feladott összeget soha nem kapjuk vissza. Leginkább csak azt hajtogatta, hogy a termék már szállításra kész és a szállítmányozó cég dühös, mert a pénzügyi rész még mindig nem került rendezésre. Ha tudnák, hogy én milyen dühös vagyok... A furcsa az egészben az, hogy az elején próbáltunk utánajárni az egésznek, természetesen a neten keresztül, de nem találtam róluk semmi említésre méltót. Még az általuk megadott cég honlapján is megnéztük, de semmi... (PHONE STOCK INC, http://www.phonestockinc.webs.com)

Igazából mindezt nem azért írom, hogy tanácsot kérjek, illetve kapjak (a pénzre már keresztet vethetek), hanem azért, mert biztos vagyok benne, hogy sokan mások is bedőlnek ugyanennek a hirdetésnek (hiredetéseknek) és másoknak is ugyanúgy káruk származhat belőle. Talán azzal, hogy leírom a történetet, illetve megadom azon adatokat, melyek alapján beazonosítható a csaló fél, másokat már nem tud megkárosítani... Talán... Fentieket természetesen egy teljes e-mail váltással, illetve egy pénzátutalási bizonylattal is igazolni tudom, s nem rágalmazni kívánom az eladót, csak tájékoztatni szeretnék mindenkit arról, hogy csaló.

Évi

 

A Netrisk miatt nincs biztosítása

2010.01.29. 11:05 | jackyll | 80 komment

Mit tehet a naiv ügyfél, akinek az inkasszós megbizását 60 nap alatt dolgozza fel a bank? Vajon miért a Netrisk gyűjti be ezt a papírt, amikor a bank az ügyfelétől közvetlenül beadott beszedési felhatalmazást azonnal feldolgozza?

2009 végén a Netrisk.hu biztosítási alkuszon keresztül kötöttem új GKFB-t. Eléggé meglepődtem, amikor küldtek egy értesítést, hogy töltsem ki, és adjam postára az Ő címükre a bankomnak elküldendő inkasszós megbízást. Fel is hívtam őket, hogy ha egy papírt nekem kell kitölteni, és a bankomhoz kell megérkeznie, akkor miért a Netrisk.hu -nak kell postáznom. Hímeztek, hámoztak, hogy hát így biztos... Mindegy, postáztam, nyugtázták is, hogy megérkezett. Aztán tegnap kaptam egy levelet az új biztosítómtól, hogy nem tudták lehívni az éves díjat. Ugyanis mint kiderült, a megbízási papír nem jutott el a bankhoz. Nosza, irány a Netrisk.hu, érdeklődés... Íme a válasz: Az inkasszós megbízást 2009.12.20-án továbbítottuk feldolgozási ideje 45-60 nap, előfordulhat hogy a banknál még nem került felvezetésre.

Olvasson tovább!

Ingyen sorozat a UPC-től, csak nem neked

2010.01.28. 12:27 | jackyll | 107 komment

Mai kábeltévés játékosunk, Gang az INGYENESEN szó tágabb értelmével ismerkedhetett meg a UPC-nél. A videotárban elérhető, amúgy közepesen mérsékelt Flash Forward sorozat valójában csak a gold előfizetőknek ingyenes:

Néhány hete vagyok csak UPC digitális tv előfizető. Digital bronz dvr csomagra váltottam. Most fedezem fel a szolgáltatás rejtelmeit. Néhány napja láttam a UPC honlapján a következő hirdetést csillagok és apróbetük nélkül: "Akciós ajánlatként INGYENESEN a Flash Forward - A jövő emlékei című sorozat epizódjai a UPC videotárban." A UPC videotár minden budapesti UPC digitális kábeltv alapcsomaggal rendelkező előfizető számára automatikusan elérhető. Így az ingyenest is automatikusnak gondoltam. Próbálkoztam, a box szólt, hogy nem lesz jó. Mert én erre nem fizettem elő, és rögtön felajánlotta, hogy ezt most megtehetem, és kiírta a teljes digitális csomag listát. Csak egy OK gomb és már elő is fizetek. De ez ingyenes!

Olvasson tovább!

Extra szolgáltatás a hívószámkijelzés a T-nél

2010.01.28. 11:40 | jackyll | 166 komment

A Homár csak áll és nem érti, hogyan lehet 2010-ben a hívószámkijelzés funkcióért havi 200 forintot felszámolni. Tmobile-ügyfél sem érti, főként azért, mert Dominó-kártyájánál is alap volt. Ennél már csak az smsek után beszedett pénz viccesebb:

Én csupán a T-mobile egy apró, szerintem etikátlan módszerére szeretném felhívni a leendő előfizetők figyelmét. Több éves Dominó kártyás telefon használat után döntöttem úgy, hogy előfizetésre váltok. Kedvezményesen egy új telefont is vásároltam. Az első bejövő hívásoknál vettem észre, hogy a hívó fél számát nem írja ki a készülékem. Ekkor még arra gyanakodtam, hogy én bénáztam el a dolgot és valamit rosszul állítottam be.

Olvasson tovább!

Az át sem vett termék garanciális cseréjével szívatják a vásárlót

2010.01.28. 08:20 | ge | 124 komment

Egy értelmetlenül elhúzódó csere miatt Zso családja nem tud hol fürdeni. Ugyanis amíg a kád előlapja nincs meg, a fürdőszobájukat sem lehet befejezni. A rég kifizetett előlap viszont csak nem bír megérkezni, miután az első példány hibás volt, ezért át sem vették, csak kérték a cseréjét. Se számla, se előlap, csak a hantázás, úgyhogy irány a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

A dolog talán annyiban fura, hogy a garanciális javítás minden egyes mozzanatát úgy sikerült végigjárnunk, hogy a terméket még meg se kaptuk. A cég akitől rendeltük az árut hibás terméket kapott, s onnantól ahelyett, hogy rendelt volna egy újat (talán bukva ezzel x ezer Ft-ot) a könyebb utat választotta, és már 2 hónapja arra várunk, hogy nekik garanciálisan cserélje a beszállítójuk, hogy le tudják hozzánk szállítani.
Olvasson tovább!

30 milliójába fájt a sajtos tömeghisztéria a Penny Marketnek

2010.01.27. 16:00 | ge | 67 komment

 

Tavaly júniusban szórakoztunk és szörnyülködtünk a híren, hogy a Penny Market árauházaiban kitört a balhé a fillérekért árult, ám valójában nem kapható, idézőjel közé kívánkozó sajt miatt. Még videónk is volt a remek harcról, ezt most megtekinthetjük újra.

A Gazdasági Versenyhivatalnál pedig érdemes panaszkodni mert mai hír, hogy bizony harmincmillió forintra bírságolta az áruházat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Részletek, indoklás az Indexen.

Mit csinált a szerviz 10 héten keresztül?

2010.01.27. 15:40 | ge | 96 komment

Az S.G-nek ígért 2 hétből 2 hónap lett, a hivatalos szerviz meg ezalatt nem nagyon csinált semmit. Végül egy félig elkészült javításért akarták elkérni a teljes árat, tehát összességében semmi nem teljesült abból, amit eredetileg vállaltak, az ügyfél viszont tehetetlen.

2009.szeptember 17.-én Pécsen éjszakai fotózásom során sajnos eldőlt az állványom, rajta a fényképezőgéppel. Ez egy komolyabb cserélhető objektíves típus. Az esés következményeképp kettétört az objektív, mégpedig úgy, hogy az elektronika és a lencsék nem sérültek, csak a műanyag borítás.
Olvasson tovább!

Európai bánásmód a Cinema City Arénában

2010.01.27. 09:59 | ge | 184 komment

Szükségünk van a boldog ügyfél történetekre, erre meg pláne, az utóbbi időkben rendesen kaptak a mozik a pofájukba. És ha jogosan is, a lenti sztoriból mégiscsak az derül ki, hogy mindenhol dolgozhatnak korrekt és önzetlen alkalmazottak, akik egy szó nélkül segítenek annak, aki rászorul.

Nem vagyok az a beírós típus, de annyi rosszat írtak már az Aréna Pláza mozijáról, hogy gondoltam adom ezt a BoldogÜgyfél történetet is, hogy küldjenek csak el a jóbüdösbe a kommentelők, miszerint sikertelen vagyok és bérenc... :)
Olvasson tovább!

Hosszasan szívatja iPhone-os ügyfelét a T-mobile

2010.01.27. 09:37 | ge | 166 komment

Marci egész biztosan megbánta a szolgáltatóváltást, miután a T-mobile szervize nem bírt mit kezdeni az állandóan lemerülő, garanciális iPhone-jával. Többször egymást után úgy adták vissza neki, hogy hozzá sem nyúltak, mondván a telefonnak semmi baja, végül nem kis összeget kértek volna el a mégiscsak létező hiba javításáért. Hosszú, de izgalmasan bosszantó történet.

Történt, hogy 2008 decemberében úgy döntöttem az iPhone 3G nekem megtetszett annyira amiért érdemes átmenni a T-Mobilehoz 12 év Pannon után. Tudom tudom, egyik kutya másik eb, de azért utólag úgy tűnik, hogy ez rossz ötlet volt tehát van köztük rossz meg még rosszabb. Semmi más érv nem volt a tarsolyban mint ez a telefon.
Olvasson tovább!