Tékozló Homár

Kényszerköltözés UPC-vel

2011.09.23. 13:45 | jackyll | 114 komment

Mária nem tudta magával vinni UPC-előfizetését új lakásába, ezért megpróbálta szüleihez átrakni. Természetesen az egy héttel későbbre kért költöztetés helyett a szerelő még aznap levágta a dobozról.

Költözés előtt az ember végiggondolja, hogy a tv és internet is vele tud-e költözni. Az újonnan kiszemelt településen nem szolgáltat a UPC, tehát a szüleimhez szándékoztam átköltöztetni a szolgáltatásokat, ami azért nem olyan egyszerű. A honlapon nagyon hosszas keresgélés után sem sikerült információt találni, hogy mi is ennek a menete, tehát marad a telefonos ügyfélszolgálat. Röpke tizennéhány perc „zene és reklámhallgatás” után sikerült ügyintézőhöz kerülni, aki elképesztően kedvesen közölte, hogy „ja, mától 5000 forint a szolgáltatás” (persze erről sehol, semmiféle tájékoztatás! nem villog a honlapon felugró ablakban nagy piros betűkkel, hogy mától fizetni kell érte, nem küldtek róla e-mail vagy szerződésmódosítást. DE hát a nagy UPC mindent megtehet…) Az A szolgáltatás,  ami abból áll, hogy az egyik szolgáltatási helyen kikötik, majd ÉN! átszállíthatom a modemet és a médiaboxot az új szolgáltatási címre, ahol majd méltóztatnak bekötni. „de hogy ezt el tudjam intézni, újabb kapcsolás, várakozás….

Olvasson tovább!

A Telenor szerint normális az automatikus szipolynet, ha lemondják a fizetős mobilnetet

2011.09.23. 10:40 | jackyll | 127 komment

Bár a NMHH a T-Mobile-nak már megtiltotta, hogy automatikusan 10Kb-onként fizetett, "előfizetés nélküli" mobilnetet "szolgáltasson" új előfizetőinek (vigyázat! a régieknek azonban még mindig lehet!), a Telenorig még nem jutott el a hatóság. Így szerintük teljesen rendben van, hogy ha az előfizető nem kíván pénzt adni havonta a mobilnetért, akkor megkapja a szemkilopós csomagot, hátha mégis internetezne a telefonja. László kapta a kimerítő választ:

T. Fogyasztóvédelem! T. NMHH! Mellékelem Önöknek, a Telenorhoz küldött levelet, az internetes kezelő felületüket, valamint az utolsó előtti számlájukat. Ide copyzom a Telenor válaszát. Ezekből jól kiolvasható, hogy mit sérelmezek.

”Tisztelt ! Köszönjük, hogy levelével hozzánk fordult, és ezzel lehetőséget biztosított, hogy tájékoztatással szolgáljunk. Nyilvántartásunk szerint a +3620/-es GSM számú számlás előfizetésen 2011. április 24-től 2011. július 19-ig aktív volt a Klikk szolgáltatás, melyet három hónapig díjmentesen tudott használni, havi 100 MB-os adatforgalom keretéig. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben lemond egy havidíjas internetes szolgáltatást – melynek 990 Ft-os havidíja lett volna a 4. hónaptól, előtte a promóciós időszakon belül biztosítottuk havidíjmentesen– úgy a Szolgáltató a havidíjmentes Mobil Online Start szolgáltatást biztosítja az Előfizető részére, mely a lemondást követő számlázási ciklus kezdetétől válik érvényessé (ÁSZF: 1/A sz. melléklet, III. fejezet 3.3.1. 108. oldal).

Olvasson tovább!

Se régi, se új T-Home előfizetés

2011.09.23. 07:47 | jackyll | 61 komment

Coine kétszer is hibázott, amikor megpróbálta összevonni tévé és internet előfizetését a T-Home-nál. Először előbb mondta le meglévő szolgáltatásait, mint ahogy az újat bekötötték volna. A másikra majd rájön, ha bekötik.

Valamikor augusztus közepére érett meg bennem, de csak ama hónap végére jegecesedett meg, ki, elő stb. bennem a gondolat, hogy bizony spórolni kéne, hát vonjunk össze pár régi csomagot, s rendeljünk újat! Választásomat megkönnyítette, hogy a hihetetlen piaci verseny és vadkapitalizmus miatt, csak egy szolgáltató elérhető minálunk, akik szilárd (értsd: nem mobil) szolgáltatást nyújtanak. Hajamba masnit fűztem, kezembe kosárkát fogtam, s elugrándoztam a legközelebbi T-pontba, ahol egy szombat este (aug. 27.) már-már intim viszonyok közepette szerződést kötöttem Györgyivel egy IPTV + 15 megabites kábelnet csomagra. Mivel aranykedvezményes hülyegyerek vagyok, aki naiv és szereti az embereket, ezért régi előfizetéseimet lemondtam, hisz 8 (azaz nyolc) napon belül (azaz belül) bekötik az újat, s megszüntetik a régit. Ahogy nálunk a csárdában mondani szokták a betyárok, long story short, szeptember vége van (Petőfi!), a régi szolgáltatás már sehol, az új még sehol.

Olvasson tovább!

Pénzvisszafizetési garancia kínai boltban

2011.09.22. 17:36 | jackyll | 68 komment

Egy kis lelki terrorral még a 2 hónap alatt elpusztuló kínai cipő árát is vissza lehet szerezni:

Történt, hogy 2 hónapja vettem egy tornacipőt az egyik győri kínaiban. Gondoltam, hogy kétezerért nem húzza sokáig, meg sem lepődtem, hogy szétment. Tegnap blokkal, dobozzal, kitisztítva visszavittem a szakadt cipellőt. Mondja az eladó, vásároljam le az árát. Jó hangulatban talált, nem kötöttem bele, mert úgyis kell másik. Nem találtam megfelelőt, ezért tök illedelmesen, mosolyogva kértem, hogy legyen szíves visszaadni a pénzem. Erre ő bunkón visszaszólt, hogy vegyek mást, mert ő bizony egy fillért sem ad vissza.

Olvasson tovább!

Fájdalmas Samsung-telefoncsere

2011.09.22. 16:53 | jackyll | 58 komment

Attila saját kárán tanulta meg, hogy nem érdemes olcsó mobitelefont cseréltetni. A három sikertelen javíttatással együtt összesen 8 alkalommal kellett ideoda autóznia mintegy 250 km-t, hogy kapjon egy működő Samsung telefont.

Nos olyan előfordul, hogy egy mobiltelefon (garanciális) meghibásodik és azt a szerviz sem tudja megjavítani. Ez történt az én Samsung  készülékemmel is. Háromszor is elvittem a szemvízbe és mégsem javult meg. Ekkor a szervizpont javaslatára a mindenható reklamacio@partner.samsung.com e-mail címhez fordultam panaszommal hiszen csakis ők azok akik más megoldást (pl. cserét) „engedélyezhetnek”. Két hét alatt meg is jött a válasz, hogy cserét ajánlanak fel és hogy „esetét kivizsgáltuk és a megfelelő lépéseket megtettük, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ehhez hasonló eset”. Úgy gondoltam innen egyszerű lesz a dolog de most jön a neheze, ugyanis  kiderült, hogy a cserefolyamat a következő:

Olvasson tovább!

Barnulásveszély és leszámolás a TV2-ben

2011.09.22. 16:20 | jackyll | 159 komment

Olyan régen volt már minőségi backdoor üzenet a Homáron, D 210-es ügynök pedig rögtön kettőt küldött a Jóban Rosszban stúdiójából. A válság elérte a TV2-t is, ahol a faliújság szerint levonják a színész kollégák fizetéséből, ha túl sok alapozót kell használni rajtuk.

A minap a Jóban rosszban stúdiójában jártam, ahol a faliújságon ezeket találtam...  Annak ellenére fotókat csináltam róla, hogy ezzel minden bizonnyal  az életemet kockáztattam. (Bár előtte felhívtam a Tv2 Telejósda című műsorát, ahol megnyugtattak, csináljam nyugodtan, a kártya azt mutatja, nem fognak elkapni.)

A másik üzenet egy fokkal durvább, ugyanis a producer hajtóvadászatot indított a bulvárlapoknak szivárogtató kolléga után.

Olvasson tovább!

Előre kéri a pénzt a Retz, vagy nincs konyhabútor

2011.09.22. 13:02 | jackyll | 194 komment

Úgy látszik tényleg elfogyott a Retz bútorlánc pénze, mert már csak akkor szállítanak bármit, ha előre fizet a vásárló. György sajnos erről egy nappal a 4 hónapos szállítási határidő lejárata előtt értesült, így leginkább anyázni tud. Az előleget azért csak vissza kellene szerezni:

A csatolt levelet a RETZ bútoráruháztól kaptam szeptember 11-én, egy nappal a levélben írt határidő előtt. Akkor már két hete letelt a papíron vállalt szállítási határidő, ami eleve 10-12 hét volt a konyhabútorra. Május 31-én rendeltem meg, 20% előleg befizetésével. Azt fejtegetik, hogy ha egy összegben kifizetem előre a bútor árát, akkor 9 napon belül leszállítják, de ha nem, akkor... nos, arról nincs szó.

Olvasson tovább!

Előtörlesztett, megbüntette a Cetelem

2011.09.21. 13:30 | jackyll | 168 komment

Ilyet se látott még a Homár! Naiv telefont részletre vásároló ügyfél úgy gondolta, hogy előre befizet még két-három hónapot. Hiába, mert állítólag van egy a logika minden csíráját mellőző szabály, hogy ha nem jön havonta pénz, akkor elporolják a seggét. Kétségkívül az ügyfél őrült meg, minek előre fizetni? De azért az eset mindenképpen dobogós még a magyar abszurd panoptikumában is:

2011.06.06.-án vettem egy okostelefont 10 havi kamat mentes részletre 169.900.-Ft.-ért. Megvehettem volna kp.-ra is de ha már volt ez a lehetőség nem hagytam ki. A havi részletek fizetését a következő hónapban 7.-én kellett kezdenem. Az alábbi befizetéseim voltak:
2011.07.06.-án 16.990.-
2011.07.07.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-

Tehát 5 havi részletet befizettem 2 hónap alatt. Úgy gondoltam egy ideig nyugtom lesz a részletekkel. A következő úgy is csak december 7.-én lesz esedékes. De nem lett.

Olvasson tovább!

Százszoros mobilnet-lehúzás a Telenornál

2011.09.21. 12:21 | jackyll | 149 komment

László nem érti, az ingyenesen kipróbált, majd lemondott Klikk-mobilnetcsomag után hogyan tudott gyermeke a büntető tarifájú internettel 1Mb adatforgalommal 1274 forint számlát csinálni. Nem úgy volt, hogy nincs többé automatikus szipolynet? NMHH ránézhetne már igazán. Miért nem lehetett ezt egyszerre betiltani?

T. Telenor! Nem tudom, honnan vették, hogy ha én interneten kikapcsolok egy ingyenes szolgáltatásukat, ami később is csak 1000.-/hó/100MB-ba került volna, (KLIKK) azt csak azért teszem, hogy a véletlenül internetezett telefon után 980kB-ért 1274.-forintot számlázzanak! Ezt az én szóhasználatomban RABLÁSnak hívom, (kérem, ezért megbocsátásukat!) Ez 100X több, mint amit fizetni kívánnék. Ezt ugye ráutaló magatartásom is mutatja, hiszen kikapcsoltam egy fizetősnek készülő szolgáltatást. Talán kiderült: nem szeretnék fizetni internetezésért!

Olvasson tovább!

Lassan cserél cseresznyefát a Bakker

2011.09.21. 10:46 | jackyll | 82 komment

Dóra fél éve várja, hogy meghibásodott cseresznyefája helyett bármit küldjön cserébe a Bakker:

Másfél éve-tavasszal- rendeltem növényeket a Bakkertől, kis kertünk zöldítésére. Az ajándék csáberő egy törpe cseresznyefa volt. 5 év garancia van a növényekre. Az egyiket vissza kellett küldenem, a cseresznyefa sem hajtott ki őszig, de rábeszélt a hölgy, hogy várjak tavaszig, hátha akkor majd... Persze tavasszal sem történt semmi, így becsomagol, levél mellékel, hogy cserét kérek.

Olvasson tovább!