Tékozló Homár

Újra lecsapott a mágnesterápiára a Versenyhivatal

2013.07.12. 11:49 | jackyll | komment

Az Energiaspirálhoz hasonlatosan, összesen 12 millió forintnyi büntetés kiosztásával meszelte el a Gazdasági Versenyhivatal a Magneter és a Magnapress mágnesterápiás készülékek gyártóit/forgalmazóit, mert gyógyhatásukat nem sikerült bizonyítékokkal alátámasztani:

A Magneter FX Kft. által gyártott Magneter orvostechnikai eszköz népszerűsítése során a gyártó és a készüléket forgalmazó vállalkozások (Biyovis Hungary Kft., DiTec-96 Kft., Magneter Hungary Kft., Masterbalance Kft., Medical Magnetic Kft. és a RING ÁRNYÉK – MAGNETER Kkt.) a termékkel kapcsolatban azt állították, hogy az alkalmas különböző betegségek gyógyítására, illetve az egészségi állapot befolyásolására. A terméktájékoztatóban, illetve egyéb felületeken megjelent tájékoztatások alapján a fogyasztók azt hihették, hogy a készülékkel kezelhetőek például a szív-és érrendszeri-, anyagcsere-, illetve bőrbetegségek, megszüntethetőek az allergiás tünetek, továbbá fájdalomcsökkentő hatása is van – közölte a GVH.

Olvasson tovább!

A legabszurdabb számítógépszerviz?

2013.07.12. 10:50 | jackyll | komment

Gábor laptopját 3 hónap alatt sem sikerült megjavítani az EC-CO Kft-nél. Makacs alaplap-hiba jelentkezett, amit ugyan 38 ezer forintért "megjavítottak", de azonnal újra jelentkezett. A második javítás után elismerték, hogy az alvállalkozójuk lehet, hogy nem is csinált vele semmit. A harmadik javítás helyett naiv ügyfél kipréselte belölük a pénze nagyobb részét, csak a bevizsgálási díjat bukta be:

Prózai Szomszédok-epizódnak indult az alábbi történet, de hamarosan Monty Python-jelenet lett belőle. Laptopom egyik reggel nem indul, ventillátor pár másodpercenként felbúg, de se kép, se hang, a monitor fekete, de más monitoron ad képet: tipikus alaplap-hiba. Elviszem a szervizbe (EC-CO Kft.) 2013. április 11-én. Megnézik, mondják, ez valóban alaplap-hiba, és elküldik az alvállalkozójukhoz, aki az alaplapos hibákat javítja. Három hét múlva hív a szerviz, hogy az alvállalkozójuk szerint is alaplap-hiba, 38.100,- forintért megjavítják, kérem-e a javítást, szerintük még megér ennyit beletenni a gépbe. Kérem a javítást. 2013. május 6-án átveszem a gépet, a szervizben még bekapcsol. Otthon már nem indul, a ventillátor pár másodpercenként felbúg, de se kép, se hang, a monitor fekete, de más monitoron ad képet: tipikus alaplap-hiba – újra.

Olvasson tovább!

A UPC-nél nincs folyamatos kimaradás

2013.07.11. 13:31 | jackyll | komment

Zoli kétnaponta újra bejelenti, hogy nem sikerült megjavítani náluk az internetet már vagy egy hete. A UPC viszont ezt úgy érzékeli, hogy minden alkommal megjavítják, és újra elromlik, tehát nem akarják jóváírni az egész hónapot:

Valamiért mindig úgy éreztem, hogy Magyarországon kicsit olyan az internetszolgáltatás terén, mint mondjuk Kínában a választások: el lehet menni, de csak egyre lehet voksolni. Itt is gyakorlatilag bárki voksolsz, ugyanazt a szart kapod, és hiába váltasz, minden marad a régiben. Nem, most nem a politikáról beszélek. Egy hete a UPC által szolgáltatott internet elkezdett akadozva működni. Fölhívtam a központot, ahol látták, hogy a jelszint rossz, ledobálja a modemet a rendszer. Azt mondták, kijönnek majd megnézni, igaz, először egy négy nappal későbbi időpontot adtak. Ez azért rossz, mert a munkámhoz szükséges az internet, ráadásul a céges számlázás wifin van a nyomtatóhoz kötve, így amíg nincs működő modem, a számlázás is áll. Az elmaradt haszon mellett az ilyen esetekre rendszeresített mobilinternetet használjuk, de ott egy gigánként ezerforintos pluszköltség van (a tapasztalt UPC-ügyfél mindig tart otthon mobilnetet!).

Olvasson tovább!

Az ING szerint rosszul írta az aláírását

2013.07.11. 12:08 | jackyll | komment

Különösen röhejes 2013-ban, amikor már 15 éve rég lehetne mindenhol fillérekért ujjlenyomatos azonosítás az életveszélyesen megbízhatatlan jelszavak helyett, az ING képes egy törzsvendége aláírásán szívózni:

Tisztelt ING! Mint személyesen és családom összes tagja révén is cégük ügyfele több, mint 10 éve, nagy meglepetéssel és elégedetlenséggel olvastam 64096044/39078283/CS számú levelüket, melynek mind tartalma, mint stílusa teljességgel vállalhatatlan. Önök jelzik, hogy aláírásaim eltérnek két Önöknek küldött levélben, ezért a "további kellemetlenségek elkerülése érdekében"  saját aláírásomat és személyi igazolványom aláírási oldalát küldjem el Önöknek. Ellenkező esetben a szerződés átkötését nem fogadják el stb. stb.

Olvasson tovább!

Telefonkönyves átverés lemondólevéllel

2013.07.11. 10:39 | jackyll | komment

Folytatódik a telefonkönyves átverések evolúciója. A legújabb trend már nem a kamuszerződés vagy a számlának látszó tárgy, hanem a kamu lemondólevél! Péterék sem hitték el, amit kaptak. Az alig fél éve alakult cég szerint lejárt az 1 éves meg sem rendelt szerződésük, amit befizetéssel nyugtázhatnak:

Újabb internetes telefonkönyv átverés, kisebb trükkel a lemondó nyilatkozatban! Nemrég hívta a cégtulajdonosunkat a Net-tender kft-től valaki, hogy lejárt az 1 éves hirdetési csomag és küldik a következő évet. Mondták neki, hogy nem rendeltünk semmit, nem vagyunk fent az oldalukon (magyartudakozoplusz.hu) és nem kérünk ilyen szolgáltatást. Persze nem tudják igazolni, hogy rendeltünk volna bármit is. Akkor küldik a kitöltendő lemondó nyilatkozatot, de az eddigit átadják a jogi osztályuknak. Mit adnak át? Küldték a mellékelt "lemondó szerződést" és egy proform számlát.

Olvasson tovább!

A Humanicot nem a válság fenyegeti

2013.07.10. 13:54 | jackyll | komment

Béláék káromkodni járnak a Humanicba, mert az eladók amúgy magasról tojnak mindenkire:

Saját magamnak cipőt akarván vásárolni betértem Húgommal (a véleményformálóval) a győri - volt Yellow - Humanic üzletbe. Egyedüli vevőjelöltként elballagunk az üzlet legvégébe, a sportcipőkig, ahol a három picsa alkalmazott csoportosulva pletykált ki valakit olyannyira szorgalmasan és elmélyülten, hogy fel sem tűnt nekik érkezésünk és őket való köszöntésünk. Magyarra lefordítva: basztak visszaköszönni. Domináns Húgom nem halkan odasúgta nekem, hogy a Humanic menjen a kurva anyjába és ha ott vásárlok, akkor kitagad.

Olvasson tovább!

Díjbefizetés OTP bankjegyautomatával

2013.07.10. 12:25 | jackyll | komment

Remélhetőleg naiv ügyfélnek nem kell 30 napot várnia, hogy az OTP észervegye, hogy nem direkt fizette kétszer a mobilszámláját, hanem az ATM hibájából. A Homár mondjuk elképzelni sem tudja, miért ment le automatához fizetni, ha már a számláján volt a pénze.

Ma egy számomra elképesztő dolog történt velem egy OTP ATM "jóvoltából", de ami még ennél is elképesztőbb, az az OTP munkatársainak érzéketlen, merev és cseppet sem segítőkész hozzáállása. Történt, hogy miután déltájban landolt a számlámon a fizetésem, kibattyogtam az irodámból a cég bejáratánál elhelyezett automatához, hogy előre megfontolt szándékkal kifizessem többek között a mobiltelefon számlámat. Ez számomra eleve nem kis pénz, pláne, hogy egy havi elmaradásban is voltam, meg némi parkolási díj és autópálya díj is növelte az összeget. Tehát ahogy kell, elindítottam a tranzakciót, de a gép hosszas hezitálás után közölte a monitorján: "A tranzakció sikertelen, a hálózati kapcsolat megszakadt". Ezzel kiköpte a kártyát, de semmi nyomtatott cetlit, ami bármi információt tartalmazhatott volna a sikertelenségről, nem. Akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget és átadtam a helyem, a mögöttem toporgó sorstársaknak, hátha ők szerencsével járnak. Még hárman próbálkoztak, de pontosan úgy jártak, mint én, akármilyen tranzakcióba is kezdtek. Miután ismét rám került a sor, újból megkíséreltem a számlabefizetést eszközölni. Most sikerült! Boldogan ballagtam vissza az irodámban, ahol a telefonom várt rám két új üzenettel. Na itt ért az első sokk! Az üzenetek azt tartalmazták, hogy a mobil számlát kétszer is kifizettem és így gyakorlatilag kipucoltam a bankszámlámat!

Olvasson tovább!

Mindent elcsalnak a Váci utcában

2013.07.10. 10:44 | jackyll | komment

Aki az elmúlt 30 évben kapcsolatba került a magyar vendéglátóiparral, annak annyira nem lesz meglepő, hogy a külföldiek szerint Budapest legrosszabb éttermében az összes létező tétellel trükköznek:

A maradék ételt felhasználták újra és újra. Marha/sertés hol volt, hol nem. Ha épp valaki sertést akart enni (de nem volt), akkor jól járt, fordított esetben már kevésbé. A szakácsok elég ügyesek voltak ebben, de páran azért felhördültek a sertés-steak láttán. Volt olyan, hogy kint hagyták véletlenül a húst a kocsiban egy napra, másnap aztán több fűszert kellett használni hozzá. Olivás spagettivel nem egyszer előfordult, hogy se olivaolaj, se bogyó nem volt, ezt sima étolajjaj és zöldborsóval pótolták. Ha valaki rákérdezett, hogy ez mi, akkor a bevált a szöveg az volt, hogy:  “ez a magyar olíva”.

Hogy a piákkal mi történik, arról gyakorlatilag az összes magyar vendéglátós el tudná ugyanezt mesélni, hiszen pár évvel ezelőtt az azóta a világ legjobb klubjának szavazott helyen is előfordult, hogy Kalinka/Royal volt a smirnoffos/absolutos üvegben.

Olvasson tovább!

Lehetetlen Citi hitelkáryát igényelni

2013.07.10. 09:19 | jackyll | komment

Múltkori citis történetünkben el akarták hajtani naiv ügyfelet, mert számlát akart megszüntetni. A jelek szerint viszont nem ez volt a baj, az agysérülés általános az ügyintézőik körében. Naiv ügyfél online igényelt hitelkártyájáról 2 hónap alatt derítették ki az okosok, hogy rossz nyomtatványt töltött ki a Citi ügyintézője, amikor n.ü. megunta a várakozást és bement személyesen újra igényelni.

Április   11-én   online igényeltem hitelkártyát, még aznap felhívtak, elmondták    milyen    papírokra    van    szükség,   és  ígértek  egy visszahívást,  hogy  egy  megbeszélt  időpontban  az üzletkötő eljönne  szerződést megkötni. A  papírokat  beszereztem,  a  kért lepecsételt bankszámlakivonatokért elmentem a bankfiókba (számlavezető bank,nem citi). Ezután hiába vártam a hívást nem történt meg.

Olvasson tovább!

Péntek este új szállást kerestek a Balatonon

2013.07.09. 13:19 | jackyll | komment

Ildikóék előre kifizették a szállásukat, nyilván ezért történhetett meg, hogy a megbeszélt konstrukció helyett a tulajdonos kiadta a másik szobájukat, amíg fürödni voltak délután. A főnök este 7-kor felajánlotta, hogy visszaadja a pénzt és mehetnek máshova, ha nem tetszik a rendszer, amivel később éltek is, amikor kiderült, hogy napi ezer forintba kerül a légkondcionáló bekapcsolása:

Nagyon régóta szoktam keresni az interneten szállást, voltak jó tapasztalataim, és kevésbé jók is. De ilyen méltatlanul még sosem bántak velem mint az egyik hirdetett szállás helyen. A Balatonon szerettünk volna egy kicsit biciklizni, ezért úgy döntött a kis csapatunk június végén, hogy július első hétvégéjén elmegyünk egy hétvégére (péntek-vasárnapig). Elkezdtem nézelődni a neten, és arra az elhatározásra jutottam, hogy Balatonvilágoson foglalok szállást. Ez szerintem a Balcsi egyik legszebb helye látványban. Mivel nagyon rövid volt az idő, ezért nem e-mailezgettem, hanem telefonon érdeklődtem a kinézett szállások után. Mivel 3 külön családról volt szó, ezért szerettünk volna egy apartmant foglalni, ahol elférünk mindannyian kényelmesen, és este le tudunk ülni a teraszon, kertben egy pohár mellé beszélgetni. Több helyet felhívtam, de sajnos vagy nem volt szállás ennyi embernek, vagy már foglalt volt. Nem adtam fel végre sikerült egy helyet találnom, ahol volt 6 fős apartman. Rögtön fel is hívtam tulajdonost. Az úr közölte velem, hogy a 6 fős apartmanja két szoba, nappali étkezőből áll. Mondtam neki, hogy ez nekünk nem jó, mivel három hálót kerestünk. Azt mondta ekkor   a "kedves tulajdonos", hogy nem gond megoldjuk, mert van két személyes apartmanja is. Megbeszéltük, és beírta a naptárjába a foglalást. Azt kérte, hogy utaljam át az egész összeget, mivel csak egy hét van vissza. Azt is kérte, hogy az utalásnál írjam be a megjegyzésbe azt, hogy két apartmant foglaltam 6 főre. Ez meg is történt, átutaltam az összeget.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása