Tékozló Homár

Egy teljesen átlagos mozdulattal...

2016.10.14. 15:32 | Homár Hilda | 72 komment

emag_1.png

Nálunk a szerkesztőségben mindenki fejhallgatóval dolgozik, így aztán módomban állt megszámlálhatatlan mennyiségű levételi mozdulatot megfigyelni, de még a leghevesebb sem tűnt különösebben veszélyesnek a fejhallgatókra nézve. Ettől persze Bálint még lehet egy vandál, az eMag viszont ezt nem hozhatja a tudomására egy román nyelvű üzenetben.

Sziasztok!

Nagyon hálás lenne, ha publicitást kapna a velem történt eset. Számomra nagyon sok szomorú tanulsággal szolgált az a hónapok óta tartó, mára kilátástalanná váló vergődés, amelyet egy apró műanyagdarabka letörése okozott a fülhallgatómról. Önmagában a valótlanságokat állító és lekezelően viselkedő viszonteladó is elkeserítő, de az igazán nyomasztó az volt, amikor szembesültem azzal, hogy a fogyasztói jogok érvényesítése lényegében egy adott cég hozzáállásán múlik, amihez a teljesen magatehetetlen állam töketlenül asszisztál.

Barátnőm 2014 szeptemberében rendelt az eMag.hu-tól egy Beats Solo HD fülhallgatót 47900 forintért, amelyet születésnapomra kaptam tőle.

Olvasson tovább!

Mást látott a TMX, mint a független szerviz

2016.10.14. 12:02 | Homár Hilda | 48 komment

screenshot_2016-10-14_11_50_00.png

A fenti képeken a TMX azt mutatja szakvéleménye mellékleteként, hogy olvasónk telefonja teljes joggal nem működik, mert el-vagy beázott. A csavar a dologban az, hogy olvasónk és egy a már döglött telefont szemrevételező másik szerviz szerint az indikátorok nem voltak elszíneződve. Kíváncsian várjuk a sztori Békéltetős végét.

Sziasztok!

A BestByte Allee-ban található üzletében vásároltam a készüléket Júniusban. Szeptember 7-én egy rendezvényen voltam, a telefon egész éjjel a zsebemben volt. Másnap reggel a készüléket nem lehetett
bekapcsolni, majd délután bekapcsolt, de tölteni nem lehetett, majd természetesen teljesen lemerült. Beázás tüneteit produkálta, de a készülék nem lett eláztatva.

Utánaolvasva a Huawei szerviznek, láttam hogy csak átvevőpontokon lehet a szervizbe beküldeni a készüléket, amiből gondoltam, hogy hosszabb időt vehet igénybe a javítása. Emiatt felkerestem egy független szervizt, ahol szemrevételezték a telefont, ellenőrizték az indikátorokat, amelyek nem voltak elszíneződve, és javasolták, hogy küldjem el garanciális javításra.

Olvasson tovább!

Hova fordulhat a vállalkozó, ha vitás ügye van egy szolgáltatóval?

2016.10.13. 15:29 | Homár Hilda | 41 komment

telenor_logo_1.png

Cégek, alapítványok, egyesületek, társasházak nem minősülnek fogyasztónak, így aztán a fogyasztóvédelem sem pátyolgatja őket, pl. nem opció nekik a Békéltető Testületek megkeresése. Vitás ügyük azért nekik is akadhat. De hova fordulhatnak?

Kedves Hilda!

Szeretném a segítségét kérni egy fogyasztói ügyben, mert én már nem boldogulok vele. Azt sem bánom, ha a honlapra nem kerül ki, csak kiderüljön végre, kihez fordulhatnék jogorvoslatért ebben az ügyben.

Igyekszem röviden összefoglalni:
a Telenor ugye minden ügyfelét csomagváltásra kényszerítette, beleértve minket, egyéni vállalkozókat is. Az ajánlat 2015 decemberében ért utol, telefonos megegyezés alapján ki is küldték az új szerződést. Ezt azonban nem írtuk alá, mert volt benne egy tétel, amit törölni kellett volna. Nem részletezem a bonyodalmakat, mert hosszú lenne, de végül január végén sikerült kötnünk egy új megállapodást, elvileg február 5-től kellene élnie ezeknek a feltételeknek.

Olvasson tovább!

NAV-nak álcázza magát egy régebben telefonkönyves vonalon utazó cég

2016.10.13. 10:39 | Homár Hilda | 49 komment

screenshot_2016-10-13_10_31_47.png

Új és még nagyobb haszonnal kecsegtető trükkel próbálkozik olvasónk szerint az Európai Uniós Adatkezelő Kft. Hogy miért nem kell bedőlni nekik, azt 3 pontba rendezte gyönyörűen. 

Kedves Homár!

Itt van az ősz, itt van újra, és vele együtt az új telefonkönyves átverős szezon. Egy évvel ezelőtt én küldtem listát a cégekről (Lista a telefonkönyves regisztrációkkal trükköző cégekről), és most azért írok, mert egy teljesen új módszerrel próbálkoznak, amelyre nem árt odafigyelni, mert egyrészt taktikát váltottak, másrészt tízszer akkora összeget kérnek, mint eddig.

Egy nő hívott minket telefonon (továbbra is gyógyszertár vagyunk), és azt állította, hogy a NAV-tól keres minket. Kapunk 2 millió Ft kártérítést az elmúlt évek telefonkönyves csalásai miatt, de előbb fizessünk be nettó 500.000 Ft-ot(!), amellyel rendezzük a korábbi megtagadott fizetéseket(!), mindezt 15 percen belül(!).

Olvasson tovább!

A T-Home előfizető, aki 5 hónapja vár az automatikus kötbérszámítás elindítsára

2016.10.12. 15:30 | Homár Hilda | 38 komment

telekom-logo.jpg

Már a hiba kiküszöbölése se ment egyszerűen, ez az automatikusnak mondott kötbérszámolás meg csak nem akar elindulni.

Kedves Tékozló Homár,

Mindig csak lelkes olvasótok voltam, nem gondoltam, hogy egyszer én is megosztom itt rossz tapasztalatomat végső elkeseredésemben.

2016.04 végén új szerződést kötöttem a T-Home-al, mivel az Invitel-nél lejárt a hűségidőm és jobbnak találtam a feltételeket. A legfőbb indok a váltásra a visszanézhető TV adás és az archív TV szolgáltatás volt. (később megtudtam, hogy a címemen ezt már az Invitel is tudta volna, de aláírtam az új szerződést, nem volt mit tenni).

Már az első nap akadályba ütköztem: Megnyomtam a "pause" gombot, mire a rendszer közli: nem alkalmas a set top box a felvételre.

Olvasson tovább!

Járástechnikai hiba miatt nyúvadt ki a DC mindössze 2 hónap alatt

2016.10.12. 10:13 | Homár Hilda | 82 komment

garage-store.jpeg

A DC márka eredetileg deszkás cipőkre szakosodott, és bár ma már szélesebb termékskálával dolgozik, azért alapvetően továbbra is sport(os)vonalon mozog. Ezt csak azért mondom, mert egy alapvetően aktív életformát célzó márka lábbelijétől 2 hónapnál többet vár az ember, akármilyen is a tulaj járástechnikája. Reméljük, azt minden olvasónk tudja, hogy ilyenkor lehet független szakértőtúl másik szakvéleményt kérni. A Garage Store meg nézzen magába a fb-kozmetikázás miatt.

Hello Homár,

Januárban vettem egy DC Trase TX cipőt a Garage Store Árkádban. Erről azt kell tudni, hogy nyári cipő, ezért valójában csak április körül kezdtem el hordani. Júniusban viszont azt vettem észre, hogy mindkét orránál elkezdett kopni, a jobbos majdnem ki is lyukadt. Mindez ugye 2 hónap hordás után történt, de a vásárlás is fél éven belül van, úgyhogy gondoltam ez nem normális egy DC cipőnél. Fél éven belül az eladónak kell bizonyítani, hogy nem rendeltetésszerű használatból adódik a gond. Be is küldték a cipőt kivizsgálásra, majd két hét múlva megkaptam az eredményt...

Olvasson tovább!

Aki kétszer fizet, soká kap vissza

2016.10.11. 15:28 | Homár Hilda | 71 komment

lidl_banner_logo.jpg

Vajon 100 rendszeresen kértyával fizető emberből hényban merül fel, hogy vissza kéne térni a kp-ra,  amikor odajut a sztoriban, hogy a "reklamációs ügyintézés 48-180 nap"?

Kedves Homár!

Múlt hét szombati (10.08) bevásárlásomat vagyis inkább az utána következő 2016-os ügyintézési tapasztalatomat szeretném megosztani veletek. Ha ez tényleg így működik mindenhol, akkor most hintsük be sóval az összes áruházláncot és bankot.

Délelőtt 11 után kicsivel parkolás egyik diszkont láncnál a LIDL-nél (tudom, tudom ott vásárolni ősi román szokás és sikeres ember se lehetek), 11:45:03 az első fizetési kísérlet....  "Hibát ír, próbálja még egyszer". Mondom ok, de azért ránézek a telóra, jött-e sms, de semmi. Na akkor fussunk neki újra (11:45:29). Siker! Egyenleg ellenőrizve, sms alapján csak egyszer vonták le, volt már ilyen máskor is mondom, biztos nem lesz gond.

Olvasson tovább!

Ne tessék ilyet mondani nekem, mert felborítok valamit!

2016.10.11. 09:51 | Homár Hilda | 103 komment

2000px-media_markt_logo_svg.png

19 éves a Media Markt, ami ezt a nem kerek, de azért igen szép évfordulót különböző akciókkal ünnepli. Péter meg agyvérzéssel.

Tisztelt MediaMarkt!

Alulírott felháborodásomnak szeretnék hangot adni, mivel a meghirdetett születésnapi akciójuk (0% THM akár 19 hónapra, szeptember 29-től október 9-ig) számomra nem termett mást, csak bosszúságot!

TV-reklámokból, illetve a hirdetési újságjukból értesültünk az akcióról, és mivel épp egy felújítás közepén vagyunk, remek lehetőségnek tartottuk, hogy a szükséges háztartási eszközöket beszerezzük a meghirdetett kedvező feltételekkel.

Éppen ezért szeptember 30-án, pénteken ellátogattunk a nyíregyházi áruházukba, hogy érdeklődjünk a feltételekről. Az újságból már előzetesen kinéztük, mire lett volna szükségünk: egy új hűtőre, egy indukciós főzőlapra és egy TV-készülékre. Áruházi eladóik készséggel segítettek nekünk, de sajnálattal közölték, hogy az újságban meghirdetett hűtő még nem érkezett be az áruházba. Javasolták, hogy látogassunk el ismét október 3-án, hétfőn, addigra meg fog érkezni a hűtő is. Segítségképpen tájékoztattak minket, hogy mi lesz majd szükséges a hiteligényléshez: munkáltatói igazolás saját nyomtatványon, bankszámla-kivonat és közüzemi számla.

Olvasson tovább!

18 éve használt telefonszámot ejtett túszul a Frondeo

2016.10.10. 14:42 | Homár Hilda | 73 komment

screenshot_2016-10-10_14_37_08.png

Kommunikációs megoldások felsőfokon - hirdeti a Frondeo flottaszolgáltató magáról rendkívül dizájnos egyoldalas honlapján. Gábor gondolta, kipróbálja. Azt nem tudta szegény, hogy ez az egy hónapos kis kaland a 18 éve meglévő telefonszámába vagy 15 ezer forintjába fog kerülni.

Tisztlet Homár!

A Frondeo mobiltelefon flottaszolgáltatásról született meg az ügyintézésük miatti levelem. 

A Frondeo egy céges megrendelőként lép fel a Tkomnál, flottaként. Flottaelőfizetést ad tovább alá tagozódó jelentkezőknek. Csak Tkom dominós, vagy előfizetéses leendő tagokat vár, ha nem vagy T-s, akkor át kell hordozni a számot előbb. 5.000,- Ft a belépés, ami nem jár vissza kilépéskor, a számlájuk két részből áll egy állandó un. „tanácsadói díjból” ez havi állandó 595,- Ft, ill. a „telefon költség (közvetített díj”, ami mivel nincs semminemű részletezés annyi, amennyit jónak látnak.

Olvasson tovább!

Vásárlók könyve nincs, kézcsavargatás van

2016.10.10. 10:04 | Homár Hilda | 104 komment

screenshot_2016-10-10_08_34_40.png

Kocsmában dolgozni nem egyszerű, a csaposságon túl kicsit pszichológusnak, kicsit óvónéninek és egész kicsit rendőrkapitánynak is kell lenni egy személyben, egy szombat hajnali műszak meg a legnagyobb szakmai kihívások egyike. De, ha ezeket az alapvetéseket el is fogadtuk, ráadásul olvasás előtt a törzshelyünk kedvenc pultosának hangját imagináljuk magunkban, hogy ezzel a mértéktelen jóindulattal töltekezve olvassuk el a sztorit, akkor is biztos, hogy a vásárlók könyvét jól látható helyre kell kifüggeszteni, a biztonsági őr pedig nem csavargathatja a vendég karját. Megkérdezzük a 4-es 6-os Mamutot is, hogy szerintük hogy történt az eset.

Kedves homár! 

Egy szombat hajnali élményemet szeretném ismeretni. Pár barátommal betértünk a Margit körúti 4 6-ba. Oda mentem a pulthoz kikértem egy pohárt sört a kiszolgáló hölgytől a legnagyobb tisztességgel. A hölgy miközben kitöltötte a sört, megjegyzéseket tett a kinézetemre azért, mert sapka volt rajtam a hideg miatt. Volt ezek között olyan, hogy majd egyszer biztos felnővök, és ott röhögött rajtam. Nekem ez nem volt szimpatikus, mert nem véleményt kértem tőle, hanem egy pohár sört. 

Olvasson tovább!