Tékozló Homár

Némi nemzetközi levelezés, egy kis pénzmozgás meg mérgelődés, és hopp, máris van menetrögzítő helyett egy új posztunk!

2019.12.04. 13:42 | Homár Hilda | 84 komment

untitled15.png

Levélírónkat  októberi Gearbestes, kínai webáruházas posztunk ihlette írásra. Slágvortokban előadott sztorija szerinte ékes bizonyítéka annak, hogy a Paypal sem véd meg olykor. Szerintünk emellett újabb tanulságos történet arról is, hogy az olcsóság árát gyakran a sok órás ügyintézésben, a hetekig tartó idegeskedésben vagy akár a szükséges termék hosszú ideig való nélkülözésében fizetjük meg. Persze van, akinek így is megéri, és rengetegen, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne csak az ár alapján döntsenek, ahogy az is igaz, hogy hazai boltokban vásárlós sztorikat sem nagyítóval kell keresni a Homáron. Ezzel együtt is kínai webáruházaknál mindig legyünk tisztában a lutrifaktorral. 

Hali!

Történetem azoknak, akik a Gearbest megbízhatósága és a PayPal nyújtotta mellett kardoskodnak a poszt alatt. Lényeg: a paypal sem véd meg olykor.

1. Rendelek menetrögzítőt (dashcam), olyat, amit már 6 évig használtam, de megadta magát (24 USD).
2. Spanyolországból megjön a termék egy rossz minőségű klónja: rosszabb lencse, használhatatlan látószög, kisebb kijelző, gagyi felbontás a képpontok azonos számától függetlenül.
3. Jelzem "Cora"-nak, hogy amit küldtek az véletlenül sem az, ami a képeken és a specifikációban szerepel, szóval visszacsinálnám az üzletet. Küldöm az összehasonlító képet a termékéről, meg a hirdetéséből, plusz a különbséget a megfelelő kép és az övé között.
4. Válasz: megkapták a levelet, de tényleg rossz? Mert akkor megvizsgáltatják a technikai csapatukkal.
5. Igen, tényleg, küldtem képet is.

6. Küldjem vissza a spanyol raktárukba. Majd [valamikor] megadják a címet, de tudjam, hogy a visszaküldés az én költségem. Ha odaért a cucc, visszatérítenek kreditet, vagy lóvét, esetleg adnak másik terméket. Döntsek.
7. Válaszom: Küldöm én bárhova, de GB fizet, mert nem én hibáztam VAGY indítom a PayPal buyer protection dispute szolgáltatást.
8. GB Support Center: Ó, nagyon drága lenne a szállítás, szóval tartsam meg és visszaküldenek 5 dolcsit.
9. Értsék meg, hogy a célra használhatatlan, mert nem egyeznek a tulajdonságai a leírásban szereplőkkel. Látom, nem értünk egyet, valami végső javaslat?
10. "Cora" azt írja, megvizsgálta a technikai csapat és a termék jó. Fenntartják előző ajánlatukat. Nem gondolnám meg magam?


11. Felterjesztettem a GearBest vitafórumára az esetet.
12. Levél jön "Betsy"-től, aki már nem csak egy mezei, hanem "Senior Customer Service Agent", hogy "ahogy korábban is mondtam", a terméket megvizsgáltuk és jó. Csakhogy Betsy-vel én még nem tárgyaltam, szóval lebuktatta saját magát CoraBetsy. De üzleti gesztusként 5 dollárról 8 dolcsira emeli a visszatérítési ajánlatát.
13. Mint már írtam, továbbra is más a termék, szóval nem kell. De konstruktív vagyok: mivel már úgyis lemondtak a 8 dollárról, küldjék el nekem, én abból megoldom, hogy kimenjen a spanyol raktárukba és visszakapom a komplett árát, ha megkapták.
14. Kérésemre küldték a terméket, az meg jó, szóval a visszaküldés költsége az enyém. Pont.


15. PayPal Dispute funkciót megnyitom. Fentit leírom, megtámogatom képekkel.
16. PayPal visszaír, hogy elfogadja, küldjem vissza a terméket az eladó által megadott címre HONG KONGBA. Megjegyzés, válasz lehetősége nincs, így döntöttek. Egy lehetőségem van a honlapon, hogy megadom a követési infókat.
17. A követési azonosítóhoz beírom az eredeti spanyol-magyar követési számot, a megjegyzéshez pedig beírom, hogy vizsgálják már felül az esetet, mert nem korrekt, hogy szopatnak a máshova visszaküldetéssel, mikor eleve ők sem onnan küldték és a levelezés elején sem erről volt szó.
18. PayPal lezárja az ügyet, hogy rossz követési adatokat adtam meg, viszontlátásra.


19. Banknál chargeback eljárás kezdeményzése.
20. Megkérem GB Betsy-t, küldje már el a spanyol raktár címét.
21. Azt válaszolja, látja, lezárták a paypal-os reklamációmat, 9 dollárra emeli a visszatérítést különös méltányosságból.
22. Elfogadom. Ott rohadjatok meg csaló férgek!
23. Chargeback megérkezik.
24. Visszatérítés megérkezik. Nem érzem, hogy a ráfordított időm meg lenne térítve. 

25. Bónusz: megrendelem ugyanazt aliexpress-ről nagy bizalommal, de a posta "elveszti". Kiverem a postából az angol nyelvű igazolást PDF-ben, hogy bizony sosem kézbesítik. Ez azért kell, mert Csáng nem hiszi el, hogy elkavarták, hiszen "a szállítás folyamatban". (A posta szerint örökre így marad, ezzel nincs teendőjük). Csáng pedig nem fogadja el a pdf-et, mert nincs rajta - figyelj! - bélyegző.

Így, mivel már kellően tele a puttony, postától visszakértem számla alapján a díjat, párhuzamosan aliexpress meg úgy döntött, hogy Csáng kerül szopóágra, mert nem sikerült időben szállítani a szutykát, szóval ott is visszatérítettek.

Még mindig nincs menetrögzítőm. (Tudom, vegyem meg itthon a boltban kétszer annyiért, meg persze van garancia is, stb. stb. Nem, míg nincs fogyasztóvédelem és nincs népharag, addig nincs garancia sem, sokmindenen vagyok én már túl.)

Üdvözlet a törzskommentelő szekciónak! ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laredo 2019.12.04. 14:02:20

Hát ez nagyon rom...bocsánat,kínai-spanyol.

Darth Revan 2019.12.04. 14:09:03

ez egy pozitiv tortenet. szivas utanajarni, de mindenjo ha a vege jo

reunalla 2019.12.04. 14:19:56

Mi a gond? Lassan összejön egy prémium készülék ára

Darth Revan 2019.12.04. 14:20:39

A gearbest egy mocsok csalo banda

rendeltem egy Canon Mount EF-EOS M adaptert
mart kb 30 euroval olcsobb volt.

Amikor megerkezett, kiderult, hogy nem azt kuldtek, amit en rendeltem, hanem
Canon Mount Adapter EF-EOS M without tripod mount

Igy persze mar nem volt nagy kunszt olcsobban adni. A jo kurva anyjat az osszes kinai cegnek. Soha tobbe nem rendelek egyetlen kinai mocsoktol sem

KaTe 2019.12.04. 14:28:17

Ha a tracking number szerint nem érkezett meg a csomag, vagy az eladó kifutott a teljesítési időből, akkor az Aliexpress nem szokott mérlegelni, visszautalja a pénzed.

"After checking, the tracking information shows "shipment cancelled" or "no records" , which means that seller didn't shipped the goods within required time. In this case, your payment is expected to return to your credit card, please be patient to your bank statements. "

A PayPal téma három részből áll.

1.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/ua/useragreement-full
"IMPORTANT: You may be required to return the item to the seller or other party we specify as part of the settlement of your claim. PayPal’s Purchase Protection program does not entitle you to reimbursement for the return shipping costs that you may incur."

- tehát a visszaküldés költségét alapból nem fedezi a PayPal és jogosan várja el, hogy küldd vissza a feladónak.

2.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/paypal-safety-and-security
You're Protected If:
You received a counterfeit version of the item.
Example: You purchased a Rolex, but received a Faux-Lex.

Refunds
If an order doesn’t arrive or it doesn’t match the description, we’ll reimburse the full cost of eligible purchases plus original shipping.

- Tehát védve voltál ebben az esetben is, ami teljesen rendben van.

3.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/returns
www.paypal.com/webapps/mpp/returns/terms

30 USD-ig térítik a visszaküldés költségét és max 12 db / év. Ingyenes.

KaTe 2019.12.04. 14:39:00

Még egy adalék:

Ha chargeback eljárást indítottál a bankodnál, annak ellentmondhatott volna az eladó a PayPal-on keresztül. Csak csatolnia kellett volna a dokumentációt a teljesített szállításról. Az, hogy ezt miért nem tette meg nem egészen világos számomra. Lehet, hogy jobb a békesség alapon inkább benyelte.

Mindenesetre a chargeback fee további kerek 20USD-be fájt az eladónak, így összesen bukott 20usd + 9usd + a termék ára + a szállítás. ÉS még te elégedetlenkedsz?

Amineknevetadokelveszik 2019.12.04. 15:56:07

nekem mostanában arra szoktak rá, hogy rendelek valamit, és küldenek mást IS. Külön csomagban, azonos követési számmal...

Terézágyú 2019.12.04. 16:11:51

Mondtam már, hogy milyen klassz dolog a netes vásárlás? Főleg kínai cuccot panyolorcágon keresztül.

Nagyon klafa.

borso 2019.12.04. 16:32:13

@KaTe: Kérlek világosítsatok már fel. Mit jelent a charge back eljárás a banknál. Azaz értem visszakérem a pénzem, de ezt hogyan indítom el, vagyis mi a magyar neve és eljárása a dolognak? Komolyan kérdezem.

borso 2019.12.04. 16:33:25

@Darth Revan: na vazze, most rendeltem az asszonynak tőlük egy telefont, most beparáztam rendesen. :-(

ekat 2019.12.04. 16:38:09

Apple Jack ügyben: aki nem tud arabusul...

Terézágyú 2019.12.04. 16:38:30

@borso:
Visszaterhelés a magyar neve (bár persze az ángol név sooooookkal menőbb!), és pl. itt van egy infó:

jogaszvilag.hu/napi/erre-figyeljunk-a-fekete-penteken-es-egyeb-akciokon/

ekat 2019.12.04. 16:42:52

@Terézágyú:
Mondtad. De én pl. ezer és egy éve rendelek elég sokat netről, és hiába töröm a fejem, nem tudnék mit beírni ezügyben ide. :)
Az én szempontom továbbra is az, hogy figyelni kell, hogy honnan rendel az ember. (De belátom, akinek az ár az elsődleges szempont, az nem fogja ezt megtenni.)

Terézágyú 2019.12.04. 16:51:50

@ekat:
"...én pl. ezer és egy éve rendelek elég sokat netről, és hiába töröm a fejem, nem tudnék mit beírni ezügyben ide. :)"

Elhiszem.
Elhiszem a lottóötöst, elhiszem a "megtaláltam a nagy Ő-t", elhiszem, hogy "boldogan élek", elhiszem, hogy a kutya lehúzza maga után a vécét, és szomorkodik, amikor a gazdája beteg stb. stb.

chili wili 2019.12.04. 16:56:12

Amikor dispute-ot nyitsz a paypalnál, megkérdezik, hogy részleges visszaterítést is elfogadsz-e. Na arra igennel kell valaszolni és összegnek a teljes összeget megadni. Így ha az eladó nem reagál a dispute-ra, automatikusan a reszleges visszatérítés jár. Jartam így, ezt csináltam, működött.

juhaszvik 2019.12.04. 17:11:52

Gondolom az alábbi történik ilyenkor: van egy termék, amit senki nem vesz, vagy túl sok van készleten. Ideje megszabadulni tőle, ezért meghirdetnek egy jobb terméket, értékéhez képest jóval alacsonyabb áron. Emberek rácuppannak, megrendelik, majd elküldik a rosszabb terméket (ami az értékéhez képest így jobb áron megy el). Amikor vásárló panaszkodik, akkor megírják neki, hogy oké, de fizesd a szállítási költséget. Erre az emberek nagy része visszavonul, a bajlódósokat meg vagy tovább szívatják, vagy a felmerülő költségeket fizetik a többieken nyert pénzből. Feltételezem az eredetileg megrendelt termék vagy meg sincs nekik, vagy olyan áron tuti nem adják el.

Darth Revan 2019.12.04. 17:16:25

@borso: remelem nem lesz gond. fingers crossed!

ekat 2019.12.04. 18:55:03

@Terézágyú: Hát, a Te dolgod, de ha már reggeli előtt elhinnél hat lehetetlen dolgot, mint Alice, akkor boldogabb életed lenne. :)

Navarone 2019.12.04. 19:54:54

Vadász, vadász... :)

Hogyne lenne itthon fogyvéd.
De marhára jobban jártál a spanyol kínai vacakkal

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.12.04. 22:01:27

Gearbest ugyanolyan, mint a többi kínai webshop: óriási mennyiségű árut értékesítenek, és így törvényszerűen becsúszik pár gikszer. Nem kapja, meg, összetörik, rossz a leírás stb. A panaszokat próbálják ők is megoldani, de azt is tudni kell, hogy sokan visszaélnek helyzettel és pl. visszakéri a pénzt, mondván nem hozta ki a posta. Régebben egyből fizettek, vagy küldtek mást (tapasztalat), de ma már ők is óvatosabbak. A posztoló esetében nem tudom, mi az igazság, hol tévedt a webshop, de az is jogos, hogy a Gearbest sem látja már át rendesen minden árujának életét. Mivel mindent sokkal olcsóbban adnak, ha egy kis harc után visszakapja az ember a pénzének nagy részét és még a terméket is megtarthatja, akkor sztem tekinthető a probléma megoldottnak. Persze, ez nyilván nézőpont kérdése.

Nekem csak jó tapasztalataim vannak a Gearbesttel (is). Volt, amikor a leírással ellentétben nem volt éppen raktáron az áru, aztán amikor pár hét után panaszkodtam, visszautalták a teljes pénzt gond nélkül.

@Terézágyú: Azért jön Spanyolországból, mert ott (is) van kínai nagyker lerakat. Ahova hajókkal érkezik az áru. Van ilyen Rotterdamban, Hamburgban és Lengyelországban is.

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.12.05. 02:11:07

Igazából mi is a gond a Paypallal? Megirták világosan, hogy mit kellene csinálni (küldje vissza Hongkongba, és mellékelje a követési számot), erre a posztoló amint meglát egy üres mezőt nyomja a saját problémáját ész nélkül és leszarva a Paypal elvárást, mellékel egy feltűnően nem magyar - kinai követési számot, aztán csodálkozik, hogy elhajtják?

ebella 2019.12.05. 03:24:14

@Terézágyú: Pedig nem csak neki nem volt baja még a netes rendelésből. Nekem se. Kb. heti átlagosan egy rendelésem van, évek óta. Nulla komoly gonddal. A legnagyobb gondom, hogy leírják, átadták kiszállításra, de ténylegesen ez még nem történt meg, noha a kiszállító is adott már követési linket. Úgyhogy két nappal az értesítés után kérdezem, mi van? Mire, még át se adták. Akkor miért írják mindketten, hogy de? Viszont ez elviselhető.

Ezek közt a vásárlások közt van amit előre kifizetek, mert más sokadszor rendeltem a cégtől és van amit nem, mert ismeretlen cég. Soha semmi húsbavágó bajom nem volt.

Im just here for the comments 2019.12.05. 05:41:49

A nagy karácsonyi postai dömping idején ajánlom figyelembe ezt a hiánypótló oldalt: fosta.info

Tessék ide is feljegyezni az elveszett termék adatait.

theman 2019.12.05. 06:14:10

A kínai webshopok más elven működnek mint az európaiak, tisztában vannak vele, hogy nehezen tudod érvényesíteni a jogaidat, az európai hatóságok semmit nem tesznek, a kínai kereskedők azt csindlnak amit akarnak. Mit csinál a magyar fogyasztóvédelem pl a gearbest-el?
És aki egy kicsit jártas benne az elgondolkodik, mi az hogy vámmentes európai raktár.
Ez a legtöbb nagy kínai cégnek van.

abcd1234 2019.12.05. 06:59:04

A postaköltség a vevőé mindig és pont. Itthon is, ha tetszik a termék, ha más, ha bármi. Amúgy, felhívnám a figyelmet, hogy a paypal-nak van kifejezetten a visszaküldést ingyenessé tevő szolgáltatása is!

midnight coder 2019.12.05. 07:17:31

@Terézágyú: Én magyar webshopból rendeltem, eljött, szar volt, és ugyan visszakaptam a cucc árát, de úgy másfél óra buszozás után, mert ki kellett hozzá menni a pék faszára a cég telephelyére. Ezt mondjuk egy 70 ezer forintos tablet áráért megcsináltam, de egy 5 ezer forintos cuccért biztosan nem tettem volna meg. A másik, amikor villanyborotvát vettem rendes boltban, hazavittem, működött csak épp a pofámról sokkal több bőrt szedett le mint szőrt. Visszamentem, hogy ez így szar, esetleg visszavennék-e ? Ja, hogy villanyborotvát nem. Aztán megnéztem a cuccot a gyártó weblapján, de már rég nem volt a forgalmazott termékek között. Ja, és ez nem kici ócó kínai gyártó. Persze ettõl a borotva még Made In China...

löttyenfütty 2019.12.05. 07:46:37

Pont mostanában várok egy dashcamot most kicsit beparáztattál :) Igaz, ez egy 23e tétel(GPS+kártya). Nem azt mondom, hogy heti szinten, de relatíve sokszor rendelek tőlük. Az utóbbi időben egy xiaomi és egy a xiaomihoz "köthető" elektromos borotvát, nem egy időbeni rendelés volt, (nyilván töredékéért az itthoni árakhoz képest), és mindegyik megjött időben, semmi panasz. De rendeltem mobilt is azzal sem volt baj. Mindegyik Hollandiából lett feladva, regisztrált nemzetközi ajánlottként. Nyilván előfordulhat "szívás", de ők. Az Ebay-ről volt hogy egy estében nem jött meg (szerencsére) egy kisebb összegű tétel.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.12.05. 07:55:28

Menetrögzítő. Banyek, azt bármelyik barkácsáruházban kapsz.
Ahogy kivettem talán eseményrögzítő kameráról lehet szó, de a mai itthoni árak mellett azt is csak az rendele a halál faszából, akinek van ideje és energiája, és főleg pénze az önkéntes szopásra.

Szuttty 2019.12.05. 08:28:17

Hát nem tudom. Nekem csupa jó tapasztalatom van velük. action cam-mel jártam egyszer úgy, hogy nem jött meg, pedig a tracker szerint a postán volt. Vártam 2 hetet, bejárogattam a postára, és semmi. Írtam Gearbest-nek, és küldtek egy másik express. Alig másfél hét alatt megjött, majd 3 napra rá a másik is. :-) Ha vki érdekel, eladó egy sosem használt Gitup Git 2 Pro. :-D

2019.12.05. 08:49:04

Elkezdtem olvasni, de abba is hagytam, aki olyan fillérszexelő, hogy egy húszdolláros vackot kínai webshopból rendel, ahelyett, hogy bemenne egy helyi ketyerés boltba (ahol megnézheti, kipróbálhatja) és megvenné ezerötszáz, vagy úristen, kétezer forinttal drágábban, az teljesen megérdemli, hogy szanaszét szívassák.

_B_ 2019.12.05. 09:13:05

Hát figyelj, ez az ára a kínából rendelgetésnek.
Nekem mindkét menetrögzítőm kínából van.
A kínai webáruházzal az a baj, hogy hiába olcsó, nincs gari, meg fogyasztóvédelem.
Kockázat nélkül nincs ingyenebéd.
Ha kínából rendelsz, abban a tudatban tedd, hogy pont azért olcsóbb, mert lehet hogy szemetet kapsz. Nem tudod kipróbálni, szopsz vele.
Ha drága az időd, nézz youtube-on felvételminőséget, rendeld meg itthon olyan helyről ahol van konkrét üzlethelyiség.
Ha nem olyan mint a speckóban, vagy hibás, akkor visszaviszed, és visszakapod a pénzedet.

_B_ 2019.12.05. 09:14:39

@Eugene Horse: az itthoni ár jellemzően a kínai ár 2x-ese

aliende1on 2019.12.05. 09:17:14

A Gearbest egy gyüjtőoldal, ahol a saját készletükön felül több bolt termékét árusítják. Sőt, a Gearbest csak egy felülete a Global Grow nevű cégnek, akik ugyanúgy árulják a cuccaikat különböző neveken az Ebayen, Amazonon, Aliexpressen, stb. Szóval bárhol vásárolsz a neten, esélyes, hogy belefutsz ebbe a cégbe. Én kb. 10 éve rendelek ilyen dzsunka oldalakról és - noha belefutottam én is pár vacakba - teljesen felesleges hisztizni azon, hogy ott is vannak csalók. Be kell látni, hogy Kínában nincs annyira szabályozva a vásárlóvédelem, mint Európában és erre fel kell készülni. Az oldal vevőszolgálata, PayPal és a Visa/Mastercard vásárlóvédelme engem mindig kihúzott a szarból, sosem jártam rosszul. Ja, hogy írnom kellett 5 emailt hozzá? Na bumm. Akinek ez nem fér bele, az vásároljon a helyi plázában.

Jahno 2019.12.05. 09:53:33

@ekat: " továbbra is az, hogy figyelni kell, hogy honnan rendel az ember." És ezt miképpen csinálod, van listád a kamu termékekről és csaló boltokról, közben olcsóbban egyik ugyanazt adja, mint a másik drágábban és az első 500 boltnél még a termék képe is ugyanaz? Aztán majd valami érkezik.

Nazareus 2019.12.05. 09:57:29

Rengeteg dolgot rendeltem már Kinából, szinte sose volt bajom velük. A Gearbest-es termék egyszer nem érkezett meg, szó nélkül jóváirták a wallet-emben az összeget.

Terézágyú 2019.12.05. 10:23:14

Akkor most a pószter a hibás, mert "én egy csomó kínai dolgot rendelek, és sosem volt vele gondom"...? :))))

GiaMarie 2019.12.05. 10:25:35

Ez a csalás nagyon elterjedt az utóbbi 1-2 évben ezeken az oldalakon, főleg az 5 dollár alatti műfajban. Küldenek VALAMIT, aminek a világon semmi köze a rendelt termékhez - sokszor még a termékkategória se egyezik, például kaptam már így kulcstartó helyett poháralátétet - aztán követelik a Kínába való visszaszállítást, ha visszatérítést akarok. Nyilván 5 dollár alatt az ember nem rugózik, elkönyveli tanulópénznek. Évekig nem fordult elő ilyen, szinte a kezdetektől vásárolok ezekről az oldalakrók. Idén 3 ilyen esetem is volt.

ekat 2019.12.05. 10:43:21

@Jahno:
Esküszöm, hogy a felvetést sem értem. Nagyrészt nagy kereskedő- és gyártócégektől rendelek. Ha eredeti kell valamiből, akkor lehetőleg a gyártótól rendelem, vagy mondjuk Amazontól (ahol ő az eladó!), Media Markt-tól, Ottótól, DM-től, mittudomén. Nem vásárolok Kínából. (Bár egyszer vagy 15-20 éve előfordult, de szerencsére nem volt gond.) Nagyon ritkán rendelek magyar kisboltból, akkor is, ha lehet, csak helyszíni átvétellel, és csak párezer forintos tételt. (Játék, vitamin, gyógyászati termék.)
Az árakat csak annyiban nézem, hogy a fenti kereteken belül. Részemről semmi kedvem gagyitermékek vagy meg nem érkezett áruk miatt visszatérítésért harcolni, vagy mondjuk Kínába visszaküldés miatt postára menni (ahol évek óta nem jártam).
De persze mindenkinek magánügye, hogy kinek mi mit ér meg.

midnightcoder2 2019.12.05. 11:04:22

@_B_: "Ha nem olyan mint a speckóban, vagy hibás, akkor visszaviszed, és visszakapod a pénzedet."

Miután eltöltöttél vagy 2-3 órát azzal, hogy elmentél a cég isten háta mögötti telephelyére, sorbanálltál, lebeszélted a dolgot az ottani szervizessel. Van az a cucc, ahol ez megéri - mondjuk egy tablet - de van, ahol nem mert az órabérem ennyi idõre jóval több mint a termék ára. Na, ezeket rendelem én az ilyen helyekrõl - kb. ugyanazt a kínai cuccot kapom mint amit itthon is megvennék csak olcsóbban, a garanciával pedig amúgy sem tudnék mit kezdeni mert nem fogok órákig járni egy pár ezer forintos cucc után.

2019.12.05. 11:10:29

@_B_: a 24 dollárból ítélve ez egy olcsó menetrögzítő, olcsó menetrögzítőt pedig itthon is lehet venni egy ötös körül. Szóval hacsak nem szíve csücske a rendelt konkrét csingcsung márka, olcsó szart itthon is kaphatott volna, ami ha nem működik, van kirakat, amin bedobhatja téglához szigszalagozva.

juhaszvik 2019.12.05. 12:46:21

Off leszek, kellene valaki, aki tudna segíteni: ismerősöm online vett egy laptopot a media marktól. Kb két hét múlva meg is kapta. Viszont nem működik megfelelően, és szíve szerint inkább visszavinné, és venne máshol egy másikat. Kérdésem, ha csak simán visszaviszi a 14 napos határidőn belül, akkor szólnia kell arról, hogy rossz a készülék? Ha szól, és kivizsgálják, akkor nem húzódik el a pénzvisszafizetés? Ha pedig nem szól, hogy hibás, akkor nem fognak azon problémázni, hogy egy rossz készüléket hozott vissza?

kisf 2019.12.05. 12:49:43

@ekat: Rengeteg apróságot rendeltem már Kínából 2 év alatt, már 20 ezer Ft körül jár a megtakarításom, ha nem több. Van, ami gagyi, van, ami szuper, úgy nagyon még nem jártam rosszul. Itthon sokszor ugyanezt kapom, de átcsomagolva, többszörös áron. Persze, a nagyon kényes dolgot azért meggondolom. Fogyóeszköznél is bevált (, vagy pl. fényképezőgép akksik, vagy telóhoz). a sokszáz tételnél talán 3-4 volt problémás. Lehet, hogy fillérba...szó vagyok, de sok kicsi sokra megy. A gyerekeknél pláne sok a fogyóeszköz, 0.5-ös ceruzák, cicásradír, pen-drive

GiaMarie 2019.12.05. 12:53:38

@juhaszvik1: Nem nagyon fog összejönni. Ez a 14 nap egy gumiszabály, és azt mondja ki, hogy ha használatba vetted, és nem csak kipróbáltad, akkor jogvesztő. Tehát például egy ruha esetében, ha felpróbáltad, so-so volt, és két hetet gondolkodtál rajta, hogy megtartsd vagy sem, akkor visszaküldheted. Ha a felvetted háromszor, kimostad, akkor 14 nap ide vagy oda, az bizony már a tied, akkor is, ha a második viselés után jöttél rá, hogy mégsem tetszik. Laptopnál: van egy nagyon egyszerű kis program, amivel ki lehet olvasni a merevlemez üzemidejét. Ha ez - mondok egy példát, 100 óra - akkor értelem szerűen nem kipróbáltad, hanem használatba vetted. Sőt, az ilyen termékeknél, ha volt built-in oprendszer, és magadra regisztráltad már, az is használatba vétel.

juhaszvik 2019.12.05. 13:03:57

@GiaMarie: de pont az a baj, hogy be se boot-ol. Lényegében már a bios részénél megáll az egész (laikus vagyok, nem értek hozzá). Használatról a bekapcsoló gombon kívül nincs szó. Papír szerint van rajta op rendszer.

Plumper_ 2019.12.05. 13:08:28

Rendelni csak olyan eladótól, ahonnan már sokan rendeltek előttünk mások! Az értékeléseket is megnézni! Aliexpress-en a több ezer találatot igen csekélyre lehet szűkíteni. Eddig nekem sosem volt gondom semmilyen kínai megrendeléssel.

2019.12.05. 13:19:42

@juhaszvik1: nyugodtan vigye vissza, és közölje, hogy eláll a vásárlástól, a törvényi határidőn belül ehhez indoklás nélkül joga van, és ha a terméken semmi külsérelmi nyom nincs, megvan minden tartozéka, akkor szó nélkül vissza is fogják venni. A másik kommentelőre ne hallgass, kereskedő, nyilván mást mond.

GiaMarie 2019.12.05. 13:32:51

@Eugene Horse: Nyilván pont ezért ismeri a jogszabályi hátteret jobban nálad ;) Elállás keretében csak hibátlan terméket lehet visszaküldeni (illetve nem, de a kereskedő jogosult értékcsökkenést megállapítani, ha hibás terméket küld vissza) A hibás termék esetére is megvan a jogszabály: elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést kérhet, ha egyik sem lehetséges, akkor pénz visszatérítést. Alap esetben a vevő nem térhet át önkényesen a neki jobban tetszőre. És akkor mixeljük a kettőt, mert arra is van megoldás, ha még az elállási időn belül meghibásodik, és nem szeretnénk javított terméket: ilyenkor neki lehet állni alkudozni az értékcsökkentés mértékén, vagy nem elfogadni, ragaszkodni hozzá, hogy már rossz volt ÉS el szeretnénk állni, ebben az esetben viszont nem lesz azonnali visszatérítés. Minden más okoskodás-ügyeskedés egy laptop esetében már karcolgatja a szabálysértési értékhatár tetejét, ahonnantól bűncselekmény, és legyünk őszinték: még egy 3.000 Ft-os terméknél a kereskedő rálegyint esetleg, mert több az alkalmazott bérköltsége, amíg a panaszossal vitatkozik, addig mondjuk egy MacBook esetében erre nem érdemes számolni. Önmagában felvetődik a kérdés - és a korrektség érdekében ki kell vizsgálni - hogy kinek a hibájából krepált be az eszkóz, mert nyilván ha már átvételkor sem bootolt be, akkor az ember nem üldögél két hetet felette, hogy visszaküldje vagy sem, hanem "érvényesíti a 3 napos szabályt"

2019.12.05. 13:39:50

@GiaMarie: vagy nyilván ezért lókupec. Ahogy egy másik posztban is szép őszintén feltártad, hogy szabálytalanul jártál el. Hallgasson rád a kétanyjú ember :)
Mellesleg semmilyen bcs karcolgatása nincs itt, ez konkrét kamuduma a részedről (nevezd már meg a paragrafust, amit szerinted érint a dolog) nem használták, hiszen nem is lehetett, ergo szűz állapotban van, visszaviszik, visszaveszik. Ne ködösíts.

2019.12.05. 13:42:02

@GiaMarie: ráadásul ha olvasni tudnál kupeckám, nem két hétig ült rajta, hanem két hét múlva kapta meg.

"ismerősöm online vett egy laptopot a media marktól. Kb két hét múlva meg is kapta. Viszont nem működik megfelelően, és szíve szerint inkább visszavinné, és venne máshol egy másikat. "

nickM 2019.12.05. 13:47:39

@juhaszvik1:
", ha csak simán visszaviszi a 14 napos határidőn belül, akkor szólnia kell arról, hogy rossz a készülék?"
Igen. (Jóhiszeműség elve.)
Meg mondjuk szerintem* amikor átveszik be is kapcsolják, nem csak ellenőrzik a papírokat, tartozékokat, stb. (Ha vannak.)
*Ki venné vissza úgy, hogy nem ellenőrzi működik-e egyáltalán?

"Ha szól, és kivizsgálják, akkor nem húzódik el a pénzvisszafizetés?"
:) _Be_vizsgálják és de, csak azután fizetik vissza, 14 napos határidővel.

"Ha pedig nem szól, hogy hibás, akkor nem fognak azon problémázni, hogy egy rossz készüléket hozott vissza?"
Lásd 1. pont, dehogynem fognak, sőt! Akkor lesz igazán hosszú idő míg a pénzéhez (vagy annak egy részéhez) hozzájut.

GiaMarie 2019.12.05. 13:50:30

@Eugene Horse: Jó, hát részemről úgy csinálja, ahogy akarja. Én szóltam, ha feljelentés-pereskedés lesz a vége.

2019.12.05. 14:01:17

@GiaMarie: még mindig érdekelne a paragrafus, ami szerinted érintett az ügyben :))))

Dr. Tom 2019.12.05. 14:02:35

Nagykarácsonyon keresztül kellett volna visszaküldened.
Nem így tetted, megszívtad.

GiaMarie 2019.12.05. 14:33:20

@Eugene Horse: Mert nincs paragrafus. A 2014/45, mint irányadó jogszabály, úgy szar, ahogy van, rengeteg gumiszabállyal. Csakhogy, ilyenkor jön be az a jogi elv, hogy az adott jogszabályban nem szabályozott kérdésekben a Ptk az irányadó. Most hirtelenjében elkezdek találomra vagdalkozni a Ptk-ból, előszedem a jóhiszeműség elvét, vagy akár a hibás teljesítésre vonatkozó rész kapcsán, hogy haladéktalanul köteles jelezni a hibát. Nyilván ez nagyon bonyolult és összetett, mivel a 2014/45 gumiszabállyal rendelekzik az értékcsökkenésről, miszerint akkor terhelhető a vevőre az ebből fakadó kár, ha a kipróbálást meghaladó használatból fakadóan keletkezett. És akkor itt jönnek be a jogértelmezési finomságok: kipróbálás közben kicsúszik a kezemből, akkor az egy teljesen életszerű dolog, és a kereskedő fizeti, akkor is, ha porcelán étkészletről van szó? Elvárható-e a vásárlótól, hogy a rendelt laptopot 3 napon belül kapcsolja be - és ilyenkor ugye nincs kérdés, ha nem működik, jár a kérdés nélküli csere, attól meg azonnal el lehet állni, mihelyst megkapjuk, ha megrendült a bizalmunk a termékben - vagy nem, és hivatkozhat arra a 14-dik napon, hogy ő akkor bontotta ki, mert csak? Nos, kereskedő vagyok, nem jogász, így erről nem tudok nyilatkozni, hogyan jár el a bíróság egy ilyen esetben. Nyilván 5-10.000 Ft-os termékeknél egy ilyen ügy nem jut el bírósági szakaszba - viszont ha egy MacBookról beszélünk, akkor már felmerül. Pereskedés kapcsán simán pereskedést írtam, nem azt, hogy meg is nyeri bármelyik oldal, de ha a vásárló biztos benne, hogy neki van igaza, akkor talán érdemesebb jóhiszeműen eljárni, és benyelni, hogy a bevizsgálás idejére ül a kereskedő a pénzen, mint bekockáztatni a pereskedést.

Péter 2 2019.12.05. 14:58:00

@GiaMarie: Megírta a kolléga, hogy a gép működésképtelen, el sem indul. Ilyenkor teljesen gondolkodás nélküli ügy, hogy visszavinni és a fejükhöz vágni. Triviális.

2019.12.05. 15:17:07

@GiaMarie: végig se olvastam a hablatyot. Azt írtad feljebb, hogy szabálysértés és bűncselekmény karcolgatása. Kérdem sokadjára: melyiké? Vagy azt is bevallhatod, hogy kamudumát nyomsz. Szóval: melyik paragrafusra hivatkozol, mikor azt állítod, hogy szabálysértés és/vagy bűncselekmény gyanúja merülhet fel egy interneten rendelt, használatba nem vett termék 14 napon belüli visszavitelekor (a vásárlástól való elállásakor). Erre felelj, különben csak tudatosan és direkt dezinformálod a kérdezőt.

Etniez 2019.12.05. 15:22:17

@Terézágyú: Én a békesség kedvéért maradok az ebay-nél és amazon-nál.
Tudom, van az Ali és társai, szerencsére annyira nem vagyok szegény.

Etniez 2019.12.05. 15:29:41

Leírom, hogyan mennek a dolgok az Amazonnál itt az UK-ban, figyelem nem Homár poszt:

Vettem egy kesztyűt, méretválasztásnál követtem a leírtakat pontosan, ennek ellenére nagy lett a kezemre. Sebaj, 43 Font volt, ezért ingyenes a visszaküldés. Szépen visszaraktam a dobozába, a visszaküldéshez mellékelt csomagolásba beraktam, nyomtam az app-ban egy visszaküldés opciót, indoklás: nem jó a méret.
Küldtek egy QR-kódot emailben, elmentem a postára, leszkennelte a kódot, automatikusan kinyomtatta a címkét, nekem pedig a nyugtát, felragasztotta a dobozra én meg mentem a dolgomra, mire kiléptem a posta ajtaján jött az Amazon értesítése: refund elindítva. Két perc alatt megrendeltem az eggyel kisebbet, meg is jött, jó a méret, mindenki boldog.

Magyar posta, Vatera tudja ezt vajh?

Etniez 2019.12.05. 15:33:27

Egyébként behalok, hogy menetrögzítőnek mondjátok a dashcam-et, nekem ez a menetrögzítő, villáskulcs volt a jelem oviban:

gumipont.eu/loctite_menetrogzito_243_50ml

ekat 2019.12.05. 15:45:11

@Etniez:
Ugyanez régimódian, Németország az 1990-es években:
áru OTTO-tól vagy egyéb áruháztól telefonon vagy faxon megrendel, nem fizet semmit
csomag futárral megérkezik
2héten belül: megtart, vagy futárt hívva visszaküld, vagy kismillió helyen található csomagponton lead
2 hét lejárta: fizetés esedékessé válik (vagy havi részletekben havi 1,5% kamattal)

Ez nem csak technika és cég, hanem országfüggő is.... sok magyarban lehet bízni, és sok németben vagy angolban nem lehet bízni, de az átlagnémetben, átlagangolban lehet, az átlagmagyarban meg nem...

CCnick 2019.12.05. 20:30:04

@Terézágyú: Kész szerencse, hogy offline vásárlás még soha senkinek nem járt szívással, garanciális problémák kizárólag az első webshop megszületése óta léteznek így teljes joggal lehet szidni az online vásárlást ha ott valami probléma van.

CCnick 2019.12.05. 20:36:55

@fideSS a retardáltak gyűjtőhelye: "Banyek, azt bármelyik barkácsáruházban kapsz." Ja csak a szarkínait 4x annyiért kapod mint kínából, a jofajtakinait nem is árulják (nyilván annyiért árulnák mint a márkásat a korábbi matek alapján), a márkás meg kurvadrága.

CCnick 2019.12.05. 20:40:30

@Eugene Horse: neked, is, a 20$-os vackot tizenezrekért kapod meg itthon és tizenezrekért is 720p 15fps aviban rögzítő szar marad csak lesz rajta egy overmax logo

CCnick 2019.12.05. 20:46:11

@GiaMarie: "és azt mondja ki, hogy ha használatba vetted, és nem csak kipróbáltad, akkor jogvesztő."

Ezt tudnád idézni valami jogszabályból?

CCnick 2019.12.05. 20:49:28

@juhaszvik1: ha nem működik akkor miért nem vitte 3 munkanapon belül vissza?

Permetező 2019.12.06. 01:45:37

@CCnick: párizsit rendeltem az aliról de romlottan érkezett, offline mindig frissen kapom, érdekes....

2019.12.06. 09:02:43

@CCnick: el vagy tévedve, egy perces keresés alapján tessék, ez kb 25 dollár, 1080 p, 120 fokos látószög, színes kijelzővel, magyar webshopból, aminek fizikai üzlete is van, garival, ügyfélszolgálattal. De ha megnézném a hazai sufniboltokat, 5 rongy alá is lehetne menni, és az készletről jön két nap alatt, szintén hazai garival. Szóval de, nettó fillérbaszás. Tessék: www.bestmarkt.hu/media-tech-u-drive-autos-digitalis-videofelvevo-p486272

Egri2 2019.12.06. 09:41:06

@GiaMarie: ezek szerint csak arra kell rájönni, hogy mi helyett mit küldenek :-)

Kulcstartóra van szükséged? Rendelj poháralátétet :-)

Permetező 2019.12.06. 10:55:48

@Egri2: hát jah, el akar az ember menni Budapestre, de véletlen Bukarestben köt ki. Helyettesítő termék....

azbest 2019.12.06. 22:27:37

őőő jól értem, hogy mit írt a poszt toló?
- Első esetben chargeback-elte a pénzt a paypaltól (24 usd), plusz az eladó visszatérítést adott (9 usd) és a terméket is megtartotta?
- Második esetben chargeback-elte az alit ( nem írt árat, de mondjuk 24 usd) és az ali is viszatérített (24 usd), termék nem jött.
Ez eddig 33 usd profit plusz egy gagyi kamera. Az eladóknak, más költségeket nem nézve 81 uds kára volt a vásárlásán. Na, akkor ki is a csaló?

Továbbá, a kínai rendelések kapcsán:
- paypal fizetéskor, ahogy mások is jelezték a paypal megtérít bizonyos visszaküldési díjat
- gearbest felületén nem csak a gearbest árul, hanem más árusok is, azoknál a termékeknél fel van tüntetve, hogy ki az eladó.
- ha a magyar posta elveszít egy küldeményt, akkor a panasz bejelentéssel együtt leadott tulajdon igazolással a címzett kaphat kártérítés a magyar postától. Így nem kell a posta kamu bejegyzései miatt vitatkozni az eladóval. Fizetés igazolására jó a webshopos vagy bankos adat, képernyőmentések, ugyanazok a dolgok, ami egyébként vámkezelésnél szokott kelleni. Volt ilyen eset nekem is, fizetett a posta, mint a kisangyal.
- párhuzamosan több helyen visszatérítést kezdeményezni és pénzt több helyről is visszavenni csalás. Az ilyen csalók miatt szokták kitiltani országunk vásárlóit.
- Nem árt értő olvasás, angol nyelvismeret.
- Hamis termék tényleg előfordulhat, különösen a külsős árusoknál. Viszont a noname kínai cuccoknál még a gyártó is variálhatja sorozatonként, hogy épp mit tesz bele. Valamint sokszor többen is gyártanak ugyanolyan nevű dolgokat más paraméterekkel. Pár éve akciókamera kapcsán volt botrány itthon. Egyik magyar cég hitelrontásra hivatkozva fenyegette perrel a panaszos vásárlóit, mert a cég egy másik kínai gyártótól vett ugyanolyan nevű "eredeti" terméket, míg a vevők egy sokkal jobb képességekkel bíró másik terméket vártak, mert más eladó más gyártó ugyanolyan nevű termékét árulta.

CCnick 2019.12.07. 18:42:12

@Eugene Horse: ez a linkelt szar továbbra is egy aviba rögzítő tré izé, gb-ről 25$-ért h264-es fhd 30p-s vagy dualkamerás dashkamot kapsz, az ilyenek kinából 10$környékén jönnek.

btprg 2019.12.07. 23:13:57

Tele van a tököm ezekkel a kínahuszárokkal, akik rendelik be tonnaszámra a szemetet Európába... Meg a kapzsi cégekkel akik ott gyártatnak mindent. Igazán bevezethetnének már valami szép kis vámot.

CCnick 2019.12.08. 08:42:20

@btprg: nem szar ézés, hogy MINDENKIVEL tele van a tököd?

btprg 2019.12.08. 12:25:23

@CCnick:
De, megérett a világ a pusztulásra.

MacskaÖsszeZavaróKft 2019.12.09. 08:44:52

Paypal nem rendes: Vettem egy laptopot ebay uk-ról, melyet újként hirdettek. Megkaptam, nézd má, tök kopott a teteje, továbbá az SSD ROSSZ.

Mentek a fotók először az eladónak, aki tagadott mindent, ez bizony új.

Ment a paypal reklamáció, fotókkal, egy kis kompenzációt kértem csak, mert az ELVEK: Ha nem új, akkor ne hirdesd újként.

Paypal szerint nincs szignifikáns eltérés, nem fizet semmit senki, viszlát.

Köszönöm, Paypal a semmit, ez az user védelme?!

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2019.12.09. 13:06:57

@MacskaÖsszeZavaróKft: A PP az ebay alapelvei szerint dönt. Ha nem elégséges a bizonyíték, akkor az eladónak ítél. Ilyenkor csak az arany mc segít :D

Jahno 2019.12.10. 02:52:37

@ekat: És akkor a megbízható kereskedő cégekről van listád? Most ugye Ebay/Ali/egyéb vonalat emlegetek, Amazonról amikre általában szükségem van az irreálisan drága, vagy nincs. Eélmúlt időszakban kábelek és hasonló tartozékok, akkutöltő, LEDes cuccok, fényképezőhöz vezérlések, kioldók, multifunkciós távirányító, elemek meg a jó ég tudja micsodák. Ezeknél a gyártótól Te ugyan semmit nem fogsz rendelni, másfajta cuccokból meg aztán főleg nem és szerintem SD kártyáért sem biztos, hogy a DMOttóMM-be mennék, ezek teljesen más vonalas megfejtések lesznek. Így mondjuk könnyű, ha közel van, olcsón és teljesen más fajta cuccokról van szó.

Jahno 2019.12.10. 02:55:48

@Etniez: Azért Amazonnal is voltak már elég nagy ordas szívások.

2019.12.10. 14:37:05

@CCnick: aztán mi a lófaxnak az, a Halálos Iramban-t akarod leforgani a kurva deskemmel? :))))))))

kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:33:27

"Csáng pedig nem fogadja el a pdf-et, mert nincs rajta - figyelj! - bélyegző."

Photoshoppolj rá egyet!

kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:37:30

@Amineknevetadokelveszik: A mekiben ajándék sültkrumplit adnak ha sokat kell várni, itt meg mégegy rendelést. Jobb mintha minuszban zárnál.