Levélírónkat októberi Gearbestes, kínai webáruházas posztunk ihlette írásra. Slágvortokban előadott sztorija szerinte ékes bizonyítéka annak, hogy a Paypal sem véd meg olykor. Szerintünk emellett újabb tanulságos történet arról is, hogy az olcsóság árát gyakran a sok órás ügyintézésben, a hetekig tartó idegeskedésben vagy akár a szükséges termék hosszú ideig való nélkülözésében fizetjük meg. Persze van, akinek így is megéri, és rengetegen, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne csak az ár alapján döntsenek, ahogy az is igaz, hogy hazai boltokban vásárlós sztorikat sem nagyítóval kell keresni a Homáron. Ezzel együtt is kínai webáruházaknál mindig legyünk tisztában a lutrifaktorral.
Hali!
Történetem azoknak, akik a Gearbest megbízhatósága és a PayPal nyújtotta mellett kardoskodnak a poszt alatt. Lényeg: a paypal sem véd meg olykor.
1. Rendelek menetrögzítőt (dashcam), olyat, amit már 6 évig használtam, de megadta magát (24 USD).
2. Spanyolországból megjön a termék egy rossz minőségű klónja: rosszabb lencse, használhatatlan látószög, kisebb kijelző, gagyi felbontás a képpontok azonos számától függetlenül.
3. Jelzem "Cora"-nak, hogy amit küldtek az véletlenül sem az, ami a képeken és a specifikációban szerepel, szóval visszacsinálnám az üzletet. Küldöm az összehasonlító képet a termékéről, meg a hirdetéséből, plusz a különbséget a megfelelő kép és az övé között.
4. Válasz: megkapták a levelet, de tényleg rossz? Mert akkor megvizsgáltatják a technikai csapatukkal.
5. Igen, tényleg, küldtem képet is.6. Küldjem vissza a spanyol raktárukba. Majd [valamikor] megadják a címet, de tudjam, hogy a visszaküldés az én költségem. Ha odaért a cucc, visszatérítenek kreditet, vagy lóvét, esetleg adnak másik terméket. Döntsek.
7. Válaszom: Küldöm én bárhova, de GB fizet, mert nem én hibáztam VAGY indítom a PayPal buyer protection dispute szolgáltatást.
8. GB Support Center: Ó, nagyon drága lenne a szállítás, szóval tartsam meg és visszaküldenek 5 dolcsit.
9. Értsék meg, hogy a célra használhatatlan, mert nem egyeznek a tulajdonságai a leírásban szereplőkkel. Látom, nem értünk egyet, valami végső javaslat?
10. "Cora" azt írja, megvizsgálta a technikai csapat és a termék jó. Fenntartják előző ajánlatukat. Nem gondolnám meg magam?
11. Felterjesztettem a GearBest vitafórumára az esetet.
12. Levél jön "Betsy"-től, aki már nem csak egy mezei, hanem "Senior Customer Service Agent", hogy "ahogy korábban is mondtam", a terméket megvizsgáltuk és jó. Csakhogy Betsy-vel én még nem tárgyaltam, szóval lebuktatta saját magát CoraBetsy. De üzleti gesztusként 5 dollárról 8 dolcsira emeli a visszatérítési ajánlatát.
13. Mint már írtam, továbbra is más a termék, szóval nem kell. De konstruktív vagyok: mivel már úgyis lemondtak a 8 dollárról, küldjék el nekem, én abból megoldom, hogy kimenjen a spanyol raktárukba és visszakapom a komplett árát, ha megkapták.
14. Kérésemre küldték a terméket, az meg jó, szóval a visszaküldés költsége az enyém. Pont.
15. PayPal Dispute funkciót megnyitom. Fentit leírom, megtámogatom képekkel.
16. PayPal visszaír, hogy elfogadja, küldjem vissza a terméket az eladó által megadott címre HONG KONGBA. Megjegyzés, válasz lehetősége nincs, így döntöttek. Egy lehetőségem van a honlapon, hogy megadom a követési infókat.
17. A követési azonosítóhoz beírom az eredeti spanyol-magyar követési számot, a megjegyzéshez pedig beírom, hogy vizsgálják már felül az esetet, mert nem korrekt, hogy szopatnak a máshova visszaküldetéssel, mikor eleve ők sem onnan küldték és a levelezés elején sem erről volt szó.
18. PayPal lezárja az ügyet, hogy rossz követési adatokat adtam meg, viszontlátásra.
19. Banknál chargeback eljárás kezdeményzése.
20. Megkérem GB Betsy-t, küldje már el a spanyol raktár címét.
21. Azt válaszolja, látja, lezárták a paypal-os reklamációmat, 9 dollárra emeli a visszatérítést különös méltányosságból.
22. Elfogadom. Ott rohadjatok meg csaló férgek!
23. Chargeback megérkezik.
24. Visszatérítés megérkezik. Nem érzem, hogy a ráfordított időm meg lenne térítve.25. Bónusz: megrendelem ugyanazt aliexpress-ről nagy bizalommal, de a posta "elveszti". Kiverem a postából az angol nyelvű igazolást PDF-ben, hogy bizony sosem kézbesítik. Ez azért kell, mert Csáng nem hiszi el, hogy elkavarták, hiszen "a szállítás folyamatban". (A posta szerint örökre így marad, ezzel nincs teendőjük). Csáng pedig nem fogadja el a pdf-et, mert nincs rajta - figyelj! - bélyegző.
Így, mivel már kellően tele a puttony, postától visszakértem számla alapján a díjat, párhuzamosan aliexpress meg úgy döntött, hogy Csáng kerül szopóágra, mert nem sikerült időben szállítani a szutykát, szóval ott is visszatérítettek.
Még mindig nincs menetrögzítőm. (Tudom, vegyem meg itthon a boltban kétszer annyiért, meg persze van garancia is, stb. stb. Nem, míg nincs fogyasztóvédelem és nincs népharag, addig nincs garancia sem, sokmindenen vagyok én már túl.)
Üdvözlet a törzskommentelő szekciónak! ;)
napalm 2019.12.04. 13:59:38
Laredo 2019.12.04. 14:02:20
Darth Revan 2019.12.04. 14:09:03
reunalla 2019.12.04. 14:19:56
Darth Revan 2019.12.04. 14:20:39
rendeltem egy Canon Mount EF-EOS M adaptert
mart kb 30 euroval olcsobb volt.
Amikor megerkezett, kiderult, hogy nem azt kuldtek, amit en rendeltem, hanem
Canon Mount Adapter EF-EOS M without tripod mount
Igy persze mar nem volt nagy kunszt olcsobban adni. A jo kurva anyjat az osszes kinai cegnek. Soha tobbe nem rendelek egyetlen kinai mocsoktol sem
KaTe 2019.12.04. 14:28:17
"After checking, the tracking information shows "shipment cancelled" or "no records" , which means that seller didn't shipped the goods within required time. In this case, your payment is expected to return to your credit card, please be patient to your bank statements. "
A PayPal téma három részből áll.
1.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/ua/useragreement-full
"IMPORTANT: You may be required to return the item to the seller or other party we specify as part of the settlement of your claim. PayPal’s Purchase Protection program does not entitle you to reimbursement for the return shipping costs that you may incur."
- tehát a visszaküldés költségét alapból nem fedezi a PayPal és jogosan várja el, hogy küldd vissza a feladónak.
2.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/paypal-safety-and-security
You're Protected If:
You received a counterfeit version of the item.
Example: You purchased a Rolex, but received a Faux-Lex.
Refunds
If an order doesn’t arrive or it doesn’t match the description, we’ll reimburse the full cost of eligible purchases plus original shipping.
- Tehát védve voltál ebben az esetben is, ami teljesen rendben van.
3.) www.paypal.com/us/webapps/mpp/returns
www.paypal.com/webapps/mpp/returns/terms
30 USD-ig térítik a visszaküldés költségét és max 12 db / év. Ingyenes.
KaTe 2019.12.04. 14:39:00
Ha chargeback eljárást indítottál a bankodnál, annak ellentmondhatott volna az eladó a PayPal-on keresztül. Csak csatolnia kellett volna a dokumentációt a teljesített szállításról. Az, hogy ezt miért nem tette meg nem egészen világos számomra. Lehet, hogy jobb a békesség alapon inkább benyelte.
Mindenesetre a chargeback fee további kerek 20USD-be fájt az eladónak, így összesen bukott 20usd + 9usd + a termék ára + a szállítás. ÉS még te elégedetlenkedsz?
Amineknevetadokelveszik 2019.12.04. 15:56:07
Terézágyú 2019.12.04. 16:11:51
Nagyon klafa.
borso 2019.12.04. 16:32:13
borso 2019.12.04. 16:33:25
ekat 2019.12.04. 16:38:09
Terézágyú 2019.12.04. 16:38:30
Visszaterhelés a magyar neve (bár persze az ángol név sooooookkal menőbb!), és pl. itt van egy infó:
jogaszvilag.hu/napi/erre-figyeljunk-a-fekete-penteken-es-egyeb-akciokon/
ekat 2019.12.04. 16:42:52
Mondtad. De én pl. ezer és egy éve rendelek elég sokat netről, és hiába töröm a fejem, nem tudnék mit beírni ezügyben ide. :)
Az én szempontom továbbra is az, hogy figyelni kell, hogy honnan rendel az ember. (De belátom, akinek az ár az elsődleges szempont, az nem fogja ezt megtenni.)
Terézágyú 2019.12.04. 16:51:50
"...én pl. ezer és egy éve rendelek elég sokat netről, és hiába töröm a fejem, nem tudnék mit beírni ezügyben ide. :)"
Elhiszem.
Elhiszem a lottóötöst, elhiszem a "megtaláltam a nagy Ő-t", elhiszem, hogy "boldogan élek", elhiszem, hogy a kutya lehúzza maga után a vécét, és szomorkodik, amikor a gazdája beteg stb. stb.
chili wili 2019.12.04. 16:56:12
juhaszvik 2019.12.04. 17:11:52
Darth Revan 2019.12.04. 17:16:25
ekat 2019.12.04. 18:55:03
Navarone 2019.12.04. 19:54:54
Hogyne lenne itthon fogyvéd.
De marhára jobban jártál a spanyol kínai vacakkal
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.12.04. 21:10:04
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.12.04. 22:01:27
Nekem csak jó tapasztalataim vannak a Gearbesttel (is). Volt, amikor a leírással ellentétben nem volt éppen raktáron az áru, aztán amikor pár hét után panaszkodtam, visszautalták a teljes pénzt gond nélkül.
@Terézágyú: Azért jön Spanyolországból, mert ott (is) van kínai nagyker lerakat. Ahova hajókkal érkezik az áru. Van ilyen Rotterdamban, Hamburgban és Lengyelországban is.
Lesből Támadó Szárítókötél 2019.12.05. 02:11:07
ebella 2019.12.05. 03:24:14
Ezek közt a vásárlások közt van amit előre kifizetek, mert más sokadszor rendeltem a cégtől és van amit nem, mert ismeretlen cég. Soha semmi húsbavágó bajom nem volt.
Im just here for the comments 2019.12.05. 05:41:49
Tessék ide is feljegyezni az elveszett termék adatait.
theman 2019.12.05. 06:14:10
És aki egy kicsit jártas benne az elgondolkodik, mi az hogy vámmentes európai raktár.
Ez a legtöbb nagy kínai cégnek van.
midnight coder 2019.12.05. 07:17:31
löttyenfütty 2019.12.05. 07:46:37
fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.12.05. 07:55:28
Ahogy kivettem talán eseményrögzítő kameráról lehet szó, de a mai itthoni árak mellett azt is csak az rendele a halál faszából, akinek van ideje és energiája, és főleg pénze az önkéntes szopásra.
Szuttty 2019.12.05. 08:28:17
2019.12.05. 08:49:04
_B_ 2019.12.05. 09:13:05
Nekem mindkét menetrögzítőm kínából van.
A kínai webáruházzal az a baj, hogy hiába olcsó, nincs gari, meg fogyasztóvédelem.
Kockázat nélkül nincs ingyenebéd.
Ha kínából rendelsz, abban a tudatban tedd, hogy pont azért olcsóbb, mert lehet hogy szemetet kapsz. Nem tudod kipróbálni, szopsz vele.
Ha drága az időd, nézz youtube-on felvételminőséget, rendeld meg itthon olyan helyről ahol van konkrét üzlethelyiség.
Ha nem olyan mint a speckóban, vagy hibás, akkor visszaviszed, és visszakapod a pénzedet.
_B_ 2019.12.05. 09:14:39
Jahno 2019.12.05. 09:53:33
Nazareus 2019.12.05. 09:57:29
Terézágyú 2019.12.05. 10:23:14
GiaMarie 2019.12.05. 10:25:35
ekat 2019.12.05. 10:43:21
Esküszöm, hogy a felvetést sem értem. Nagyrészt nagy kereskedő- és gyártócégektől rendelek. Ha eredeti kell valamiből, akkor lehetőleg a gyártótól rendelem, vagy mondjuk Amazontól (ahol ő az eladó!), Media Markt-tól, Ottótól, DM-től, mittudomén. Nem vásárolok Kínából. (Bár egyszer vagy 15-20 éve előfordult, de szerencsére nem volt gond.) Nagyon ritkán rendelek magyar kisboltból, akkor is, ha lehet, csak helyszíni átvétellel, és csak párezer forintos tételt. (Játék, vitamin, gyógyászati termék.)
Az árakat csak annyiban nézem, hogy a fenti kereteken belül. Részemről semmi kedvem gagyitermékek vagy meg nem érkezett áruk miatt visszatérítésért harcolni, vagy mondjuk Kínába visszaküldés miatt postára menni (ahol évek óta nem jártam).
De persze mindenkinek magánügye, hogy kinek mi mit ér meg.
midnightcoder2 2019.12.05. 11:04:22
Miután eltöltöttél vagy 2-3 órát azzal, hogy elmentél a cég isten háta mögötti telephelyére, sorbanálltál, lebeszélted a dolgot az ottani szervizessel. Van az a cucc, ahol ez megéri - mondjuk egy tablet - de van, ahol nem mert az órabérem ennyi idõre jóval több mint a termék ára. Na, ezeket rendelem én az ilyen helyekrõl - kb. ugyanazt a kínai cuccot kapom mint amit itthon is megvennék csak olcsóbban, a garanciával pedig amúgy sem tudnék mit kezdeni mert nem fogok órákig járni egy pár ezer forintos cucc után.
2019.12.05. 11:10:29
juhaszvik 2019.12.05. 12:46:21
kisf 2019.12.05. 12:49:43
GiaMarie 2019.12.05. 12:53:38
juhaszvik 2019.12.05. 13:03:57
Plumper_ 2019.12.05. 13:08:28
2019.12.05. 13:19:42
GiaMarie 2019.12.05. 13:32:51
2019.12.05. 13:39:50
Mellesleg semmilyen bcs karcolgatása nincs itt, ez konkrét kamuduma a részedről (nevezd már meg a paragrafust, amit szerinted érint a dolog) nem használták, hiszen nem is lehetett, ergo szűz állapotban van, visszaviszik, visszaveszik. Ne ködösíts.
2019.12.05. 13:42:02
"ismerősöm online vett egy laptopot a media marktól. Kb két hét múlva meg is kapta. Viszont nem működik megfelelően, és szíve szerint inkább visszavinné, és venne máshol egy másikat. "
nickM 2019.12.05. 13:47:39
", ha csak simán visszaviszi a 14 napos határidőn belül, akkor szólnia kell arról, hogy rossz a készülék?"
Igen. (Jóhiszeműség elve.)
Meg mondjuk szerintem* amikor átveszik be is kapcsolják, nem csak ellenőrzik a papírokat, tartozékokat, stb. (Ha vannak.)
*Ki venné vissza úgy, hogy nem ellenőrzi működik-e egyáltalán?
"Ha szól, és kivizsgálják, akkor nem húzódik el a pénzvisszafizetés?"
:) _Be_vizsgálják és de, csak azután fizetik vissza, 14 napos határidővel.
"Ha pedig nem szól, hogy hibás, akkor nem fognak azon problémázni, hogy egy rossz készüléket hozott vissza?"
Lásd 1. pont, dehogynem fognak, sőt! Akkor lesz igazán hosszú idő míg a pénzéhez (vagy annak egy részéhez) hozzájut.
GiaMarie 2019.12.05. 13:50:30
2019.12.05. 14:01:17
Dr. Tom 2019.12.05. 14:02:35
Nem így tetted, megszívtad.
GiaMarie 2019.12.05. 14:33:20
Péter 2 2019.12.05. 14:58:00
2019.12.05. 15:17:07
Etniez 2019.12.05. 15:22:17
Tudom, van az Ali és társai, szerencsére annyira nem vagyok szegény.
Etniez 2019.12.05. 15:29:41
Vettem egy kesztyűt, méretválasztásnál követtem a leírtakat pontosan, ennek ellenére nagy lett a kezemre. Sebaj, 43 Font volt, ezért ingyenes a visszaküldés. Szépen visszaraktam a dobozába, a visszaküldéshez mellékelt csomagolásba beraktam, nyomtam az app-ban egy visszaküldés opciót, indoklás: nem jó a méret.
Küldtek egy QR-kódot emailben, elmentem a postára, leszkennelte a kódot, automatikusan kinyomtatta a címkét, nekem pedig a nyugtát, felragasztotta a dobozra én meg mentem a dolgomra, mire kiléptem a posta ajtaján jött az Amazon értesítése: refund elindítva. Két perc alatt megrendeltem az eggyel kisebbet, meg is jött, jó a méret, mindenki boldog.
Magyar posta, Vatera tudja ezt vajh?
Etniez 2019.12.05. 15:33:27
gumipont.eu/loctite_menetrogzito_243_50ml
ekat 2019.12.05. 15:45:11
Ugyanez régimódian, Németország az 1990-es években:
áru OTTO-tól vagy egyéb áruháztól telefonon vagy faxon megrendel, nem fizet semmit
csomag futárral megérkezik
2héten belül: megtart, vagy futárt hívva visszaküld, vagy kismillió helyen található csomagponton lead
2 hét lejárta: fizetés esedékessé válik (vagy havi részletekben havi 1,5% kamattal)
Ez nem csak technika és cég, hanem országfüggő is.... sok magyarban lehet bízni, és sok németben vagy angolban nem lehet bízni, de az átlagnémetben, átlagangolban lehet, az átlagmagyarban meg nem...
CCnick 2019.12.05. 20:30:04
CCnick 2019.12.05. 20:36:55
CCnick 2019.12.05. 20:40:30
CCnick 2019.12.05. 20:46:11
Ezt tudnád idézni valami jogszabályból?
CCnick 2019.12.05. 20:49:28
Permetező 2019.12.06. 01:45:37
2019.12.06. 09:02:43
Egri2 2019.12.06. 09:41:06
Kulcstartóra van szükséged? Rendelj poháralátétet :-)
Permetező 2019.12.06. 10:55:48
azbest 2019.12.06. 22:27:37
- Első esetben chargeback-elte a pénzt a paypaltól (24 usd), plusz az eladó visszatérítést adott (9 usd) és a terméket is megtartotta?
- Második esetben chargeback-elte az alit ( nem írt árat, de mondjuk 24 usd) és az ali is viszatérített (24 usd), termék nem jött.
Ez eddig 33 usd profit plusz egy gagyi kamera. Az eladóknak, más költségeket nem nézve 81 uds kára volt a vásárlásán. Na, akkor ki is a csaló?
Továbbá, a kínai rendelések kapcsán:
- paypal fizetéskor, ahogy mások is jelezték a paypal megtérít bizonyos visszaküldési díjat
- gearbest felületén nem csak a gearbest árul, hanem más árusok is, azoknál a termékeknél fel van tüntetve, hogy ki az eladó.
- ha a magyar posta elveszít egy küldeményt, akkor a panasz bejelentéssel együtt leadott tulajdon igazolással a címzett kaphat kártérítés a magyar postától. Így nem kell a posta kamu bejegyzései miatt vitatkozni az eladóval. Fizetés igazolására jó a webshopos vagy bankos adat, képernyőmentések, ugyanazok a dolgok, ami egyébként vámkezelésnél szokott kelleni. Volt ilyen eset nekem is, fizetett a posta, mint a kisangyal.
- párhuzamosan több helyen visszatérítést kezdeményezni és pénzt több helyről is visszavenni csalás. Az ilyen csalók miatt szokták kitiltani országunk vásárlóit.
- Nem árt értő olvasás, angol nyelvismeret.
- Hamis termék tényleg előfordulhat, különösen a külsős árusoknál. Viszont a noname kínai cuccoknál még a gyártó is variálhatja sorozatonként, hogy épp mit tesz bele. Valamint sokszor többen is gyártanak ugyanolyan nevű dolgokat más paraméterekkel. Pár éve akciókamera kapcsán volt botrány itthon. Egyik magyar cég hitelrontásra hivatkozva fenyegette perrel a panaszos vásárlóit, mert a cég egy másik kínai gyártótól vett ugyanolyan nevű "eredeti" terméket, míg a vevők egy sokkal jobb képességekkel bíró másik terméket vártak, mert más eladó más gyártó ugyanolyan nevű termékét árulta.
CCnick 2019.12.07. 18:42:12
btprg 2019.12.07. 23:13:57
CCnick 2019.12.08. 08:42:20
btprg 2019.12.08. 12:25:23
De, megérett a világ a pusztulásra.
MacskaÖsszeZavaróKft 2019.12.09. 08:44:52
Mentek a fotók először az eladónak, aki tagadott mindent, ez bizony új.
Ment a paypal reklamáció, fotókkal, egy kis kompenzációt kértem csak, mert az ELVEK: Ha nem új, akkor ne hirdesd újként.
Paypal szerint nincs szignifikáns eltérés, nem fizet semmit senki, viszlát.
Köszönöm, Paypal a semmit, ez az user védelme?!
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2019.12.09. 13:06:57
Jahno 2019.12.10. 02:52:37
Jahno 2019.12.10. 02:55:48
2019.12.10. 14:37:05
kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:33:27
Photoshoppolj rá egyet!
kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:37:30