Tékozló Homár

Kamu brit webáruház próbált 1,3 millió indonéz rúpiát levonni a számláról, és ez még nem minden!

2019.12.06. 10:00 | Homár Rezső | 78 komment

via GIPHY

Károly kacifántos kamuba botlott: a brit webáruház nem tűnt gyanúsnak, még szerencse, hogy a bank résen volt. Euróban fizetett, de a shop az ingyenes szállításra kínai jüant, a termékre pedig indonéz rúpiát próbált beterhelni a számlájára.653613_poster_l.jpg

Tegnap este rendeltem egy Nagy-Britanniában jegyzett cégtől valamit, relatíve jó áron, mivel még EU - tag, vám nélkül, itthoni e-mail címről. Szállítás ingyenes stb. Mivel sem Paypal sem ahhoz hasonló megoldással nem lehetett fizetni, kissé gyanakodtam, de az elérhető brit adatok szerint tényleg Londonban van a raktáráruház, megrendeltem fizettem bankkártyával stb -ahogy szokás. Fizetés euróban -ami kulcs volt a dologban. 

Itt nem az ár a lényeges (100 EUR alatti, de később furcsa fordulat jött).

Olvasson tovább!

Hiba kijavítva, kijelző megkarcolva

2019.12.05. 10:00 | Homár Rezső | 67 komment

demolished_iphone_5-100522185-orig.jpg

Vigyázol a telefonodra, óvod minden karctól, a szerviztől mégis sérülten kapod vissza? A hosszú és kimerítő eset kapcsán olvasónk tanácsát szeretnénk kiemelni: "aki nagyobb értékű készüléket ad le szervizelésre, ragaszkodjon a szervizbe leadott készülék valós állapotának megjelöléséhez, alaposan tanulmányozza át az átvételi elismervényt és a készüléket fotózza körbe leadás előtt". Persze van, hogy ez sem elég.

Adott egy Honor márkájú okostelefon, amit garanciaidőn belül leadtam a miskolci FirstPhone Huawei szervizponton akksi cserére. A készülék kb 1.5 éves és ez idáig sikerült megőriznem teljesen gyári állapotban. Karcoktól, mikrokarcoktól, repedésektől mentes (volt). Végig tokban volt hordva és nem csak a kijelzőn,de még a hátlapon is volt egy átlátszó védőfólia. Mikor bementem az üzletbe, átadás előtt direkt megmutattam az ott dolgozó srácnak, hogy a készülék hibátlan esztétikával bír és ha van rá mód szeretném ilyen állapotban visszakapni.

Olvasson tovább!

Némi nemzetközi levelezés, egy kis pénzmozgás meg mérgelődés, és hopp, máris van menetrögzítő helyett egy új posztunk!

2019.12.04. 13:42 | Homár Hilda | 84 komment

untitled15.png

Levélírónkat  októberi Gearbestes, kínai webáruházas posztunk ihlette írásra. Slágvortokban előadott sztorija szerinte ékes bizonyítéka annak, hogy a Paypal sem véd meg olykor. Szerintünk emellett újabb tanulságos történet arról is, hogy az olcsóság árát gyakran a sok órás ügyintézésben, a hetekig tartó idegeskedésben vagy akár a szükséges termék hosszú ideig való nélkülözésében fizetjük meg. Persze van, akinek így is megéri, és rengetegen, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne csak az ár alapján döntsenek, ahogy az is igaz, hogy hazai boltokban vásárlós sztorikat sem nagyítóval kell keresni a Homáron. Ezzel együtt is kínai webáruházaknál mindig legyünk tisztában a lutrifaktorral. 

Hali!

Történetem azoknak, akik a Gearbest megbízhatósága és a PayPal nyújtotta mellett kardoskodnak a poszt alatt. Lényeg: a paypal sem véd meg olykor.

1. Rendelek menetrögzítőt (dashcam), olyat, amit már 6 évig használtam, de megadta magát (24 USD).
2. Spanyolországból megjön a termék egy rossz minőségű klónja: rosszabb lencse, használhatatlan látószög, kisebb kijelző, gagyi felbontás a képpontok azonos számától függetlenül.
3. Jelzem "Cora"-nak, hogy amit küldtek az véletlenül sem az, ami a képeken és a specifikációban szerepel, szóval visszacsinálnám az üzletet. Küldöm az összehasonlító képet a termékéről, meg a hirdetéséből, plusz a különbséget a megfelelő kép és az övé között.
4. Válasz: megkapták a levelet, de tényleg rossz? Mert akkor megvizsgáltatják a technikai csapatukkal.
5. Igen, tényleg, küldtem képet is.

Olvasson tovább!

Két cég, két szállítás, egy címirat, nulla tűzhely

2019.12.03. 10:00 | Homár Rezső | 54 komment

shutterstock_230045593.jpg

Márta és a két tűzhely, na meg a címirat mind mind egy kommunikációs fekete lyukban keringenek hetek óta. A Posta és az Euronics nem tudja megoldani a helyzetet, szóval nem tudni, min rotyog majd a karácsonyi töltött káposzta, de a jelenlegi állás nem biztató. 

Szükségünk volt egy kombinált tűzhelyre. Az Euronicstól rendeltem meg, mert 2-4 munkanapos ingyenes házhozszállítást és a régi tűzhely elszállítását is vállalták. Október 31-én küldtem el a rendelést, ki is fizettem és jeleztem, hogy kérjük a régi készülék elszállítását is. Válaszoltak, hogy rendben van.

November 12-én reggel küldött SMS-t a Posta, hogy aznap szállítják a csomagot. (Ez azért nem 2-4 nap). Gyors telefon a Postának: legalább annyit mondjanak, melyik napszakban várható a szállítás vagy adják meg a kézbesítő számát, hogy egyeztethessünk. Válasz: nem. Annyit tudnak tenni, hogy az érkezés előtt egy órával fölhívnak.

Olvasson tovább!

Fehér helyett fekete bútor: nem hagyjuk!

2019.12.02. 10:00 | Homár Rezső | 50 komment

via GIPHY

Ági szerint ez csak egy apróság, de egy fehér megrendelést feketében teljesíteni pont nem kicsi különbség. Sajnos a fogyasztóvédelmi jogok érvényesítéséhez ideg is kell, de mindenkinek javasoljuk, hogy vegyen egy nagy levegőt és először is mehet írásban a panasz, aztán meg jöhet a Fogyasztóvédelem. Hajrá Ági, veled vagyunk, segítünk, legyőzöd!0_7ywnj8fb_ye_em2x.jpeg

Kis átverés is átverés. Rendeltem a Bónusz Brigádon keresztül a Home Trend Kft-től egy 5 fiókos, fehér tárolót. Visszaigazolták pár napos szállítással. Utána 2 hétig se kép, se hang.

Három megválaszolatlan levél után felhívtam a Bónusz Brigádot, megtudtam nincs termék, szeptemberben tudnak szállítani, vagy visszafizetik a pénzt.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása