Tékozló Homár

Forgalomirányító hátráltatta a mentő haladását

2008.09.12. 11:00 | ge | 192 komment

Zoli a lenti levelet dühében küldte a BKV-nak, de biztos benne, hogy semmi sem fog történni. A forgalomirányítónak dolga volt, úgyhogy nem engedte el a gyermekmentőt, mert az csak kék lámpát használt sziréna helyett.

Egy felháboritó és gusztustalan történetre szeretném a figyelmüket felhívni. Az alábbi történet tegnap, azaz 2008 szeptember 11-én, délután 17 óra 33-kor a József körút 14 előtt esett meg.
 
Mivel dugó volt, lépésben araszoltunk, a villamos forgalom állt a körúton. Az említett helyszínen az Üllői út felé közlekedő villamos állt a sínen, mellette a BKV forgalmi zavar elhárító személygépkocsija állt, forgalmi rendszáma: IHS-968  (használva a megkülönböztető jelzését). Arra vártak, hogy a váltót átállítsák és a villamos az Oktogon felé indulhasson. Mindeközben az Üllői út felől megkülönböztető jelzését használva érkezett egy gyermekmentő (kék lámpát használt). Mikor látta, hogy a villamossíneken  nem tud továbbhaladni, felkapcsolta a szirénát (igaz csak egy rövid időre).

Olvasson tovább!

Középkori állapotok a postán

2008.09.11. 12:50 | jackyll | 286 komment

Akárhogyis csócsálja a Homár, nehéz belátni, mi köze van az államnak a csomagküldéshez. Amíg azonban nem hogy nem adják el a Postát, de piaci versenyt sem teszik lehetővé ("majjövőre"), még ilyen váratlan fordulatok is érhetik az embert, ha betéved egy eldugott (?) postára:

Gyakran járok postára, elszomorító és egyben dühítő, hogy az államot nem érdekli, hogy milyen áldatlan állapotok uralkodnak szinte mindenhol. Az egyetlen értelmes dolog, amit az évek során tapasztaltam, az a vonalkódos kártya, ami ÁFA-s számlaigény esetén megkönnyíti kicsit a kiszolgáló és az ügyfél dolgát is. A minap ugyancsak betértem, ugyan nem oda, ahová szoktam, hanem egy másik postahivatalba. Helyszín Székesfehérvár, Budai úti postahivatal.

Olvasson tovább!

Az osztrák vasút is tud alkotni, ha akar

2008.09.11. 11:54 | jackyll | 65 komment

Marciék biciklivel túráztak volna Passautól Bécsig, de Bécsben sem német, sem osztrák IC-re nem engedték fel őket, pedig online még helyjegyet is vettek rá:

Az egész úgy kezdődött, hogy gondoltuk, elmegyünk biciklitúrára, Passautól akartunk Bécsig a kék Duna partján tekerni, a biciklik és saját magunk Passauig történő szállítására az ÖBB-t (Osztrák Szövetségi Vasút) néztük ki. Az internetes jegyvásárlásról nem írna szonetteket Shakespeare, ha látná, de át lehet rajta vergődni. Némi tortúrát követően kiválasztottam, hogy szeretnénk biciklit is vinni magunkkal, és ezért nem sima jegyet, hanem 1-PLUS-Freizetticket (azaz 1+szabadidőjegy) nevű jegyet veszek, ami nagy meglepetésre csak 2 ajróval volt több, mint a sima jegy. A program előzékenyen közölte, hogy erős forgalom várható aznapra, amikor megyünk, ezért vegyünk helyjegyet is, ha le akarunk ülni. Azt is írta a kedves kis program, hogy jó korán menjünk ki a pályaudvarra, mert a vonatunk csak korlátozott számban szállít bicilkit. Én még meg is dícsértem, hogy milyen kis rendes program, mi mindenre gondol(t a tervezője). Gyorsan megvettem a jegyet + helyjegyet kártyával, majd huss, kimentünk 2 hét múlva Bécsbe.

Olvasson tovább!

Re: Nem fizeti vissza a pénzt az online áruház?

2008.09.11. 07:16 | ge | 36 komment

Gábor  szerencsétlen Netpiacos rendelése három hónapnyi várakozás után ugyan, de megoldódott. A poszt megjelenése után jelentkezett nála az ügyfélszolgálat, amiben  leírják hogy nem értik, mi történhetett, de ígéretet tesznek a pénz visszafizetésére:

Ugy tunik, eleg jo hirneved van mar szerte az orszagban, mert lass csodat, miutan megirtam a Netpiacnak, hogy ugy gondolom, ket honap utan lemondhatok a penzemrol es tobbe nem vasarolok toluk, tovabba, hogy megirom Neked a tortenetet, hopp, masnap mar vart is a szabadkozo level, hogy igy meg ugy, senki nem tudja, hogy tortenhetett ilyesmi, de igazan, tenyleg elnezest kernek, es csutortokon utaljak a lovet.

Kivancsi vagyok, hogy valoban megteszik-e.

Udv,
Gabor

Olvasson tovább!

Uzsorakamat a BankPlusnál?

2008.09.10. 15:41 | jackyll | 115 komment

Gábor a jelek szerint beszopott egy ordas uzsorakamatot a BankPlusnál. Túl aprók voltak az apróbetűk, tényleg létezhet ilyen konstrukció?

2006 májusban vettem egy használt gépjárművet, sajnos csak hitelre, és mivel sürgősemn kellett, ezért nem nagyon tudtam válogatni az ajánlatok közül. (Tudom, nem vagyok sikeres, de ez van.) A fent említett cég által nyújtott, elég kedvezőtlen ajánlatot kénytelen voltam elfogadni. (Ismét sikertelenségem bizonyítéka.) Az akkor folyósított összeg 640.000.- huf volt, melyből már 15 havi részlet visszafizetésre került, CHF alapú a konstrukció, havi összeg árfolyamtól függően 29.000-32.000.- huf. A mai nap gondoltam rákérdezek, hogy ugyan mennyi lenne még belőle hátra, hát majdnem hanyattestem. Azt mondja a callcentergirl, hogy a mai nappal 573.500.- huf lenne az az összeg, amit be kellene fizetnem a záráshoz...

Olvasson tovább!

A sertés húzott egy szelet

2008.09.10. 14:35 | jackyll | 51 komment

Az igen kiváló Félrefordítások blog figyelmébe ajánljuk ezt a megrázó feliratot. A porkból azért a külföldi rájöhet, hogy miről van szó, de angolul mérsékelten is tudó magyar agysérülés nélkül biztosan nem hagyja el a terepet:

A mellekelt feliratot egy Sodexho etteremben orokitettem meg tegnap, a fuck-up with marmalade melto parja :-) Udv., Linna

Egymilliós bírságot kapott a Penny Market

2008.09.10. 13:51 | ge | 25 komment

A hipermarketek népszerű rekámújságos trükkje nem jött be a Penny Marketnek: a Gazdasági Versenyhivatal elmeszelte, mert az egyik meghirdetett termék nem volt kapható, a másikat pedig nem a meghirdetett áron árulta az áruházlánc. Részletek az Indexen.

update von jackyll: Mostanában elég aktívan büntetgetnek, bár főként kisebb összegekkel:

Olvasson tovább!

A Dagályban a pénztáros is áldozat?

2008.09.10. 11:45 | ge | 33 komment

Semmi pánik, a legutóbbinál rövidebb és átláthatóbb Dagályos poszt következik, de a lényeg most is ugyanaz: vagy maguk a pénztárosok sem tudják követni a sokféle belépő rendszerét, ezért aztán össze-vissza adják el azokat, vagy csak kihasználják, hogy a vendégek nem értik, milyen jeggyel mennyi időt lehet a fürdőben eltölteni. Így születhetett meg Anikó és Éva első panaszkönyves története.

Múlt hét pénteken úgy döntöttünk, hogy munka után beugrunk a Dagály fürdőbe - közel van, ragyog a nap, egészséges, mianyám - miért is ne? Bementünk, kértünk egy belépőt, kifizettünk 1700 Ft-ot, tudván, hogy amennyiben két órán belül végzünk, visszakapunk 400 Ft-ot.

Olvasson tovább!

Lepecsételik az internetet

2008.09.10. 00:17 | jackyll | 40 komment

Azt hallucinálta a Homár, hogy a 21. századi internetalapú bürökrácia végre elszakad a papírtologatástól, de természetesen naiv illúzió ez csupán. Az évszázadokra nyúló pecsételési fétist nem lehet egykönnyen kiírtani, értékes munkahelyek szűnnének meg, ha nem kellene mindent lepecsételtetni, az internetet pedig magában nehéz. Ezért például a cégbíróságnál online kiadott dokumentumokat jó pénzért lehet újra kinyomtattattni immár pecséttel együtt. Naiv ügyfelünk az alábbi használati utasítást kapta ügyvédjétől:

A cégbíróság által minősített elektronikus aláírással ellátott változásbejegyző végzés előnye a papír alapú végzéshez képest, hogy az korlátlan alkalommal használható fel eredeti dokumentumként, továbbá e-mail útján, ill. bármely elektronikus adathordozón továbbítható a címzett, pl. egy bank részére.

Sajnos azonban ezt sehol nem fogadják el, minthogy Magyarországon vagyunk, ahol az ezercsilliárdos informatikai fejlesztés csak azért jöhetett létre, mert valakinek el kellett sóznia egy kamion digitális aláírást. A közjegyzőknek is élniük kell valamiből, nemigaz?

süti beállítások módosítása