Tékozló Homár

UPC: "Hiába telefonálgat, attól nem fogunk dolgozni"

2008.12.19. 14:10 | jackyll | 272 komment

A Bush-kormány idő előtt nyugdíjazott dezinformátorai olvasónk levele szerint magyar UPC ügyfélszolgálatában találtak menedéket. Legalábbis ezidáig 3 hete vetítenek mindenféle indokot, miért nem javítják meg Naiv Ügyfél kábeltévéjét. Valójában persze azért, mert év végén átállnak csillagpontosra, erre a rövid időre meg már minek:

"A xxxxxxx-os ügyfélszámmal ez év november 24-én jelentettem be, hogy a kábeltv-szolgáltatás gyakorlatilag nem működik. A kijött szerelők azt a választ adták nekem, hogy a már szinte csak a mi lépcsőházunkban működö régi típusú soros rendszer elromlott, pontosabban egy ún. átkötés ment tönkre. Ezt azonban a cég nem hajlandó megjavíttatni, mert dec.31-én ez a szolgáltatástípus megszűnik és áttérnek az ún. csillagpontosra. Így inkább pár napon belül kijönnek és kiépítik azt. Mai napon december 14-ét írunk és annak dacára, hogy UPC 6 kezelője illetve egy csoportvezetője ígérte meg ez idő alatt, hogy "napokon belül" illetve "nagy valószínüséggel" még azon a héten megoldják a dolgot, azóta sem történt semmi.

Olvasson tovább!

Gusztustalan plakáttal riogatják a hányós angolokat

2008.12.19. 13:07 | szily | 90 komment



A backdoor friss, hadd ne mondjam csípős szellemiségét sikerült plakátra csempésznie a mindent összeokádó állapolgárok megregulázására készülő londoni hatóságoknak. űalkotás üzenTegnap volt Index-karácsony, úgyhogy mélyen azonosulni tudok a műalkotás üzenetével. A képet Attila küdte, aki jó Homár-olvasóként  éppen egy Lidliből tartott haza:

Olvasson tovább!

Nem könnyű tévéhez jutni az outletben

2008.12.19. 10:10 | ge | 149 komment

Zirowe lefoglalózta a kiválasztott tévét, jelezte hogy pontosan mikor megy érte, de a megbeszélt napon csak egy anyázós alkalmazott fogadta. A hetedik bekezdés végére megkapja, de akkor jön még csak a java!

Idén októberben vettem egy zsír laptopot, amint van hdmi kimenet, és elbírja a fullhd videókat. Anyukám ezen felbuzdulva úgy döntött, hogy vesz karácsonyra a családnak egy 42"-os fullhd lcd tv-t. Volt nekünk egy bejáratott üzletünk, a www.grx.hu (másik nevén electroutlet), ahonnan régóta vásárolunk dolgokat, és mindig mindennel meg voltunk elégedve. Október közepén szépen kinéztünk magunknak egy szép 42"-os Lg lcd tv-t (42lg5500), aminek az volt a fő specialitása, hogy van benne, az akkor még ritkának számító mpeg-4 tuner, amivel majd lehet fogni a magyar földi digitális műsorszórást. Gondoltuk ez jó lesz nekünk, 220ezer forintért.

Olvasson tovább!

Elszúrta a jegyet a Lufthansa

2008.12.18. 15:30 | ge | 108 komment

Mikulás a Lufthansa jóvoltából 5 órát töltött el a müncheni reptéren, pedig már nagyon szeretett volna hazaérni. Az ügyfélszolgálat ott már nem tehetett semmi, de legalább adott 10 eurót reggelire, az is valami.

Eddig körülbelül 100 ezer kilométert repültem a Lufthansával, és egészen mostanáig a korrektségük tetszett a legjobban. Természetesen vannak a Lufthansánál olcsóbb és szolgálatkészebb légitársaságok, de mindent egybevéve a cégről pozitív benyomásom volt, mint említettem, egészen mostanáig.

Olvasson tovább!

A T-Home még mindig virtuális netet hirdet

2008.12.18. 13:21 | jackyll | 71 komment

Ugye volt ez az évek óta húzódó ügy, hogy hiába mondja a szolgáltató, a valóságban sosem éri el az internet az előfizetett maximális sebességet. Múlt csütörtök óta ilyet többé nem lehet csinálni:

December 11-től az internetszolgáltatók a szerződéseikben, a weboldalaikon és a hirdetéseikben csak garantált sávszélességről beszélhetnek, mert életbe lépett a cégek kommunikációját szabályozó kormányrendelet. [...] A versenyhatóság mindegyik nagy távközlési cégnél vizsgálatot indított. Elsőként a Magyar Telekom került a célkeresztbe, és a GVH megállapította, hogy a 2007. március 1-jei hálózatgyorsítás után a 8 megabites és a 4 megabites csomagok előfizetői közül senki sem érte el a hirdetett maximális sebességet. A versenyhatóság kiemelte, hogy az "akár" és a "maximális" szavak használata nem ad felmentést, mert a reklámokban nem elméleti, hanem reális lehetőséget kell közzétenni. A Magyar Telekomra 75 millió forintos bírságot szabtak ki, amit a Fővárosi Bíróság később 67,5 millió forintra mérsékelt.

Ehhez képest egyelőre nem túlságosan változtak a hirdetések az oldalukon, akár 25 megabites is lehet a minimum 4 megás vonal.

Elérhetetlen az OBI képkeretező szolgálata

2008.12.18. 12:31 | ge | 63 komment

A Fogarasi úti OBI képkeretező szolgálata már botladozott nálunk egyszer, akkor a megrendelt keret fatípusával volt a probléma. BuMi72 már a megrendelésnél problémákba ütközött, ugyanis hiába kereste a keretezőt, az sosem volt a helyén. Az OBI Vevőszolgálata szerint persze ott kell annak lenni, úgyhogy BuMi72 inkább megírta panaszát az ügyfélszolgálatnak.

Tisztelt OBI Ügyfélszolgálat!

Észrevétellel szeretnék élni a "Képkeretezés szolgálatás"-ukkal kapcsolatban. Első alkalommal 2008. december 14-én (vasárnap) voltam a Budapest, XIV. Fogarasi úti OBI Áruházban, 17 óra 30 perckor. Képeket szerettem volna bekereteztetni. A képkeretezőnél (az emeleten) senki nem volt, ki írva sem találtam semmilyen információt. Hosszas keresgélés után, az elektromos osztályon szolgálatot teljesító kollégáktól kaptam kérdésemre (hol találom a képkeretező kollégát?) azt az információt, hogy "Áááá, ne is keresse, 14.00 óra után elment a kolléga..."

Olvasson tovább!

Fantomtartozásra kikapcsol az Externet

2008.12.18. 11:42 | jackyll | 41 komment

Méretéhez képest elég sokat szerepelt a Homáron az Externet, akik azért év végére is tartogattak meglepetéseket. K.M. anyukájánál például azért kapcsolták ki az internetet, mert nem fizette be az előfizetése kezdete előtti két hónapot. Természetesen az ő ügyfélszolgálatukat is elérte a válság, úgyhogy már csak egysorosakat válaszolhatnak, le ne kopjon a foszforeszkálós matrica a billentyűzetről, ha egyáltalán:

Ilyenkor mit csináljak, adjatok tanácsot... Van egy ADSL-előfizetésünk az Externetnél. Anyukám az előfizető, én vagyok a számlafizető, külön név, külön cím. Egy másik szolgáltatótól jöttünk át májusban, mert az elődcég megszűnt. Pár hete egyszercsak nem volt net, felhívtam a hibabejelentőjüket, azt állították, hogy közel 50 ezer forintos számlatartozásunk van. Mondtam, hogy ez lehetetlen, május közepén szerződtünk, 4380 forint a havidíj, hét-nyolc hónap telt el azóta, az összes befizethető díj nem éri el a 40 ezer forintot, ráadásul fizettem is a csekkeket.

Olvasson tovább!

Iwiwen nyomoz, majd telefonon zaklat a BKV ügyvédje

2008.12.18. 11:29 | szily | 108 komment

A Homár tökéletesen megérti N.M.-et, ugyanis hónapok óta zaklat egy ügyvédi iroda, hogy fizessem be egy Gripen árát, amiért pár éve elkaptak a hetes buszon. Persze ordas hazugság az egész, nem kaptak el, hetes busszal utoljára úgy tíz éve utaztam. Mondtam nekik, hogy rendes vagyok, így hajlandó vagyok aláírásmintát adni, de az nem kellett nekik és azóta is zaklatnak. Csakúgy, mint levélírónkat, akinek viszont sokkal pikánsabb a sztorija. Az ő mobilszámát az ügyvéd ugyanis hazugsággal csalta ki egy rokonából. Részletek alant.

Olvasson tovább!

Pannonos szoftver a gyárilag független mobilon

2008.12.18. 07:55 | ge | 192 komment

Z. története nagyon hosszú és nagyon bonyolultnak tűnik elsőre. Pedig nem az: bizonytalan eredetű drága telefont vásárolt, ami utána több hibajelenséget produkált, mint amennyit működött. A szoftverhiba miatt a Vodafone számlázási osztálya, a hivatalos Sony Ericsson szerviz, a kereskedő és a nagykeresdő közötti kimerítő kavarás alant.

Nyári keresetem meghatározó részét mobiltelefon vásárlásra szántam. Lehet szakmai ártalom, lehet egyéb; de mindig is maximalista voltam ebben a kérdésben persze a pénztárcám függvényében. 1998 óta rendelkezem saját előfizetéssel és saját mobiltelefonnal is. Az első telefonom is ERICSSON volt. Azóta jó pár év eltelt és mint minden mai fiatal próbál megfelelni a kor újításainak és próbálja követni a lépést a gyártók által diktált tempónak, haveroknak stb.. nem volt ez velem másképp.. A SONYERICSSON ( továbbiakban SE) márkát preferál(tam)om előnyben. Ez mindenkinek más és más hogy ki melyiket „szereti”.

Olvasson tovább!