Tékozló Homár

A nagyker cserélte ki az A4team alaplapját

2013.11.15. 14:14 | jackyll | 393 komment

Gábornak iszonyatos mázlija volt, hogy miután elhajtották a gyártói garanciájával az A4team szevizéből egy exmunkatársukba futott bele. Egy telefonnal kiderült, honnan származik a meghibásodott eszköz, és a nagyker szó nélkül intézte a cserét:

Mivel olvastam az oldalukon számítógép fül alatt lévő történeteket az A4teamról, leírnám én is a velük lejátszott dolgokat. Történt ugyanis 2012.06.05 én vásároltam az A4team Kft-től egy Asus M5A88-M alaplapot ami meghibásodott. 2013.06.05 - én lejárt róla a kereskedői garancia (12 hónap) A gyártó honlapján 3 év gyártói garancia szerepel, amit jeleztem az említett boltnak. A bolt annyit mondott, hogy ők nem tudnak ezzel mit tenni vigyem ki a 3. kerületi Fixdirect Kft szervizpontba ott tudnak segíteni.

Az ottani ügyfélszolgálat azt közölte, nem tud foglalkozni az alaplappal mivel ilyen komponenst nem vesznek át és nem is szervizelnek. Az A4team újbóli megkeresésére annyit közöltek, nem kötelesek foglalkozni az általam meghibásodott alaplappal mivel lejárt róla az 1 év jótállás.

Olvasson tovább!

Lenyúlta a pénzüket a webshop

2013.11.15. 13:08 | jackyll | 37 komment

Naiv céges beszerzők feljelentést tettek a Medianetplana.net ellen, miután azoknak nem sikerült kiszállítaniuk a megrendelt nyomtatót. Először még felvették a telefont, aztán már csak emailben írták, hogy belátható időn belül nem tudnak szállítani:

A munkahelyem számára egy nagyobb méretű, multifunkciós eszközt (nyomtató, szkenner, fénymásoló) kerestünk. Az eszközt meg is találtuk a www.medianetplaza.hu webáruházban. Felhívtam őket, készségesen segítettek, tájékoztattak a rendelés menetéről, várható szállítási időről stb. Bizonyos összeghatár fölött készpénzforgalmat nem bonyolíthatunk. az eszköz ára ezt jóval túlhaladta, így itt is úgy vásároltunk, ahogy máshol megszoktuk: díjbekérőt kértünk, aminek ellenében átutaltuk a vételárat és a szálíltási költséget. Ezidáig ezzel semmi probléma nem volt, mindenki tisztességesen szállított.

Eljött a www.medianetplaza.hu által megjelölt szállítási idő, de a termék nem érkezett meg. Másnap elkezdtem érdkelődni a késés okáról. Akkor még felvették a telefont... Azt az információt kaptam, hogy a termék beérkezett, de betegség miatt csúszásban vannak a termékek átvételével és türelmünket kérik.

Olvasson tovább!

Önkényesen számlázza a semmit a Telenor

2013.11.15. 12:07 | jackyll | 52 komment

Sok suttyóságot kaptak idén a naiv ügyfelek a Telenortól, de talán mind közül a legarcátlanabb a töredék hónapok teljes értékű szolgáltatásként kiszámlázása. Honnan vették a bátorságot ehhez a nyilvánvaló lenyúláshoz? Jövőre átállnak az egy összegben előre fizetendő éves számlázásra?

Évről évre találkozunk olyan esetekkel, rossz gyakorlatokkal, amelyek miatt egy cég nevének hallatán  a „pofátlanul lenyúlás” , vagy szimplán fogyasztóellenesség jut az eszünkbe.  A negatív színben tündöklő cégek sorához kíván(?) csatlakozni egy új cég - a Telenor. FB posztok alapján esetem nem egyedi, de a magam példáját elmondom, ha időd engedi.

Családommal felmondtuk a Telenornál az előfizetésünket, a havi számlafordulót követő 2. napon. Történt ilyen már mással is, eddig nem egyedi az esetünk. Mi történik ilyenkor korrekt ügyintézés során? A szolgáltató a tört időszakra kiállít egy végszámlát, a felek az addigi szépre emlékezve korrekten búcsúznak egymástól. Ez más szolgáltatónál működik.

A cég régebbi gyakorlatát (ahol +pár nap elteltével szűnt meg a szerződés) megszüntette: mára a szerződés felmondáskor A TELENOR A TELJES HÁTRALEVŐ HÓNAPOT KISZÁMLÁZZA. Lehet családi csomagod (persze különdíjért a tagok között), +5 perces kedvezményed (persze különdíjért),  internet (persze különdíjért)  a párod csomagja mellett: lényegtelen. Bár felmondás után SEMMIT NEM VETTÉL IGÉNYBE, de MINDENT FIZESS  - nem két napra, hanem arra a teljes hónapra.  

Olvasson tovább!

Hová tűnnek a megszűnt számlákra utalt pénzek?

2013.11.15. 10:16 | jackyll | 65 komment

Egészes speciális anomáliát talált a rendszerben Máté, akinek júniusban tűnt el pénze egy zárolt Unicredit-számlán:

Sokat levelezek mostanság két bankkal és a PSZÁF (majd MNB)-vel, mert egy már nem létező lezárt számlára történt banki utalásom után az utalt összeget a fogadó bank nem hajlandó visszaszolgáltatni. Az ügy június óta húzódik, és nem tudom, hol vesztegel pénzem.

Olvasson tovább!

Egy billentyűzetre már nem mozdul az Extreme Digital

2013.11.14. 15:12 | jackyll | 163 komment

Naiv ügyfél annak ellenére az Extreme Digitaltól rendelte meg a billentyűzetét, hogy nem volt készleten. Rendelésnél 2 nap volt a szállítás határideje, visszaigazolásnál 3, aztán egy hétig semmi:

Elég rég kezdtem tőlük beszerezni termékeket, még akkor amikor még csak egy kis sufnibolt volt a Visegrádi utcában. Régen nem is volt velük semmi gondom, de ahogy egyre nagyobbak lettek, a problémák is megjelentek és egyre sűrűbben. Elég kitartó és türelmes ember vagyok, de nálam most telt be a pohár végleg.

1 hete rendeltem tőlük egy billentyűzetet, ami nem volt egyik boltjukban sem raktáron, csak a központi raktárukban volt. (Ezzel akkora nagy gond nincs is, utóbbi 1-2 évben erre álltak rá, hogy lassan már egy usb-s egér sincs raktáron a boltokban.) Megrendeltem a terméket, a weboldalon megrendeléskor 2 munkanap volt megadva, hogy leszállítják az általam kijelölt boltjukba a rendelt terméket. Amikor megkaptam levélben a visszaigazolást, akkor ott már 3 munkanap szerepelt. (Gondoltam is magamban, hogy jól indul a dolog.)

Olvasson tovább!

Hatványozódott a kötelező díja a Genertelnél

2013.11.14. 13:18 | jackyll | 86 komment

Naiv autós kölcsönadta az autóját, amit egyből lekoccoltak, ezért aztán a Genertelnél felkúszott az éves díjuk 22 ezer forintról 150 ezerre:

Nagyon röviden, arról van szó, hogy évekig fizettük a genretlenél a kgfb biztosítást évi 22 000 ft díjon ebben az éveben egyik ismerős elkérte a kocsit és koccolt vele egy másikat ami 110 000 ft kár történt (lökhárító sérült). Erre a genertel most felmondta a kgfb szerződést évfordulóra magyarázat nélkül (törvényre hivatkozva)

Olvasson tovább!

Bevizsgálási díj nélkül nincs cserekijelző

2013.11.14. 11:54 | jackyll | 47 komment

sonysmartwatch.jpgNaiv ügyfél megérdeklődte a Cordon Electronicsnál, mennyibe kerülne okosórája összetört kijelzőjének a cseréje, amire a válasz az volt, hogy 2500 forint bevizsgálási díj után megmondják:

Pár hónapja vettem egy Sony SmartWatch modellt. Ez egy bluetoothos, okos karóra, mely androidos okostelefonokkal kommunikál, és kiegészítőként használva üzeneteket, emaileket, hívásokat (...) jelenít meg. Sikeresen betörtem a kijelzőjét, melynek javíttatására árajánlatot kértem a szakszerviztől. Tettem ezt azért, hogy tudjam nagyságrendileg mennyibe kerülne bele, egy érintős OLED kijelző (+munkadíj persze), és dönthessek, megcsináltatom-e vagy veszek újat. (Vettem...)

Sajnálatos módon a Sony mobilos szakszervize egy szerződött szerviz, a híresen hírhedt Cordon Electronics Kft. Hírhedt, mert rengeteg a panasz a munkájukkal kapcsolatban, sok a Vásárlók könyvében található panaszbejegyzés is. Ráadásul nem csak Sony termékeket, többek közt Samsung modelleket is javítanak...

Olvasson tovább!

Újraszámlázza a késedelmi kamatot az ELMŰ

2013.11.13. 15:08 | jackyll | 181 komment

Naiv ügyfél nem adja fel a harcot az ELMŰ fantom késedelmi kamatai ellen, amiket azóta ugyan befizetett, de újra kiszámlázták. Kiderült legalább, hogy a késedelmi kamatok úgy keletkeznek, hogy az ELMŰ egy nappal később könyveli el a saját rendszerén belül a befizetéseket, mint ahogy azokat visszaigazolja:

Újabb fejlemény, újabb késedelmi kamatok, de most más összegek viszont olyan hónapokra is amikre már megállapították és én balga kifizettem:

Olvasson tovább!

A legfájdalmasabb UPC-bekötés ever

2013.11.13. 14:12 | jackyll | 69 komment

Naiv ügyfél másfél évig várt a UPC hálózatkiépítési felmérésének eredményére, aztán újra megrendelte a csomagot. Ezután vette kezdetét az igazi küzdelem. Miután másodszor is megállapították, hogy nincs kábel kiépítve, naiv előfizető megmutatta, hogy van, de nem hittek neki személyesen sem. A kábel elvágásával fenyegetésre a UPC végül tudományos különítményt küldött a helyszínre, akik bebizonyították, hogy övék a kábel, tényleg csak be kell kötni naiv ügyfélhez! És innen még mindig van tovább:

2012. tavaszán naiv ügyfélnek megtetszik a UPC online felületén közzétett kedvezményes csomag-ajánlat, és elhatározza, hogy megrendeli azt. a honlapon tájékozódva látja, hogy lakóhelyén  minden szolgáltatás elérhető, így gyorsan és online elküldi rendelését. néhány nap múlva megérkezik a társaság szerelője, hóna alatt a szükséges eszközökkel, majd megállapítja, hogy nincs hová bekötni a szolgáltatást kábel hiányában; megnyugtatja naiv ügyfelet, hogy két héten belül a kábelszerelő-részleg kiépíti a szükséges csatlakozást. UPC ügyfélszolgálat ezt követően levélben közli, hogy elkezdte a hálózat-kiépítési lehetőségek felmérését, az eredményről értesíti naiv ügyfelet, addig azonban elutasítja naiv ügyfél ajánlatát.

naiv ügyfél türelmesen várakozik az értesítésre, de nem két hetet, hanem másfél évet, majd ismét próbálkozik a UPC online felületén a rendeléssel.

Olvasson tovább!