Tékozló Homár

Nem könnyű a Bikinitől megszabadulni

2014.03.14. 13:09 | jackyll | 1040 komment

Naiv internetező már másfél éve feleslegesen kapta a Bikini együttes hírlevelét, mert fizikailag nem lehetett leiratkozni. Úgyhogy írt nekik:

Nem tudtam leiratkozni a Bikini együttes hivatalos honlapjáról és mivel a 2002-es színvonalú honlapon (ez nem az együttest minősíti, sokkal inkább a fejlesztőt) nem található semmilyen elérhetőség, akinek jelezhető lenne a probléma, csak az oldal készítője, bizonyos iT-system Magyarország, akik Joomla oldalak belövésén túl mással nem igen foglalkoznak. A referencia oldalaik, beleértve a Bikini oldalát és még a saját honlapjuk is (http://www.it-system.hu/) Joomla alapú negyed óra alatt elkészített tákolmány. Mint fejlesztő a fejlesztőnek írtam levelet az elérhetőségükön, aminek megjelenése szintén kritikán aluli:

Olvasson tovább!

Csak pár száz utasnak kellett kétszer fizetnie az osztrák vonatjegyét

2014.03.14. 11:41 | jackyll | 71 komment

Ha hihetnénk a MÁV kommunikációs osztályának, megnyugodhatnánk, hogy mindössze pár száz embert szívattak meg eddig azzal, hogy az otthon nyomtatható vonatjegyüket nem bírják ellenőrizni, és ezért újra megvetették velük a jegyet. Az Indexen megjelent történet tanulsága: ne nyomtassanak otthon vonatjegyet!

A menetjegyeinket az interneten vásároltuk meg az osztrák vasúttársaság, az ÖBB honlapjáról. Abban a hiszemben szálltunk fel Wien Meidling vasútállomáson a vonatra, hogy a jegyeink érvényesek az utazás minden szakaszára. Az osztrák oldalon jegyellenőr nem jött ellenőrizni a jegyeinket. A határ átlépését követően jött a magyar jegyvizsgáló és kérte a menetjegyeinket, amelyeket készségesen meg is mutattunk. Ő közölte, hogy a jegyünk nem érvényes amiatt, hogy az osztrák kalauz nem írta alá azt és emiatt kötelesek vagyunk a helyszínen új menetjegyet vásárolni.  A kalauz úr nem beszélt semmilyen idegen nyelven, ezért a feleségemnek nem tudott felvilágosítást adni, kérése ellenére sem.

Olvasson tovább!

Egy magyar ebook-olvasót nem bírt kicserélni a 220volt

2014.03.14. 10:33 | jackyll | 44 komment

Van úgy, hogy egy termék pont elfogyott karácsonyra és utána januárban semelyik bolt nem rendel semmit, de a magyar gyártmányú Wayteq-kel ezt eljátszani legalábbis durva cinizmusra utal:

Közeledett a karácsony és azon töprengtem, hogy mit is vásároljak kedves feleségemnek. A választás egy Wayteq 60w hd e-book olvasóra esett, amit miden gond nélkül, némi sorbaállás után meg is vásároltam a Westendben levő 220volt üzletben. Pár nap alatt kiderült, hogy az e-papír pixelhibás és az akkumulátor üzemideje meg sem közelíti a 2-3 hetet ( kb 3-4 napot bírt ). December 29 -én, az ünnepek között vissza vittem javításra / esetleg cserére. Ismételt sorbaállás után mire én kerültem sorra betoppant az eladó egyik haverja és közbevágva a garanciális ügyintézés folyamatát megszakítva odaszólt, hogy ő szeretne egy vezeték nélküli hangszórót a kisfiának. A kolléga aki eddig velem foglalkozott, félbehagyta a papírjaimat, kis türelmet kért és vagy 15 !! percen keresztül válogatta a legmegfelelőbb hangszórót a 'havernak'. Sebaj, kivártam. Megesik.

Olvasson tovább!

A Wizzair önkényesen dönt az útlevél érvényességéről

2014.03.14. 09:28 | jackyll | 162 komment

Judit elképesztő története szerint a Wizzair úgy döntött, hogy a lejárat előtt fél évvel ők már érvénytelennek minősítik az utasok útlevelét, úgyhogy nem is hagyták felszállni:

Rendkívül megalázó és igen költséges élményben volt részem. Izraelbe szerettem volna utazni tíz napra, a visszajegyem március elsejére szól. Mindkét jegyet kb. két hete vettem a Wizzairnél, az online becsekkolást választottam, ahol meg kell adni az útlevelem lejáratát is, ami június 16. Innentől kezdve szinte naponta kaptam különböző "emlékeztetőket" a légitársaságtól, amiben kocsit, nagyobb 'legroomot', szállodát, taxit stb-t ajánlgattak, arról az egyről azonban elfelejtettek értesíteni, hogy ha az útlevelemnek fél évig érvényesnek kell lennie, különben nem hagyhatom el hazánkat.

Olvasson tovább!

Használt telefont akart adni a Vodafone a javíthatatlan helyett

2014.03.13. 14:43 | jackyll | 285 komment

Naiv ügyfél az 4. javítás után nem fogadta el az addigra kifutott Nokia Lumia 800 helyett a nagyságrendekkel jobb Lumia 900-at. A szerviz ennek ellenére kiküldte nekik, de látszott rajta, hogy használt/javított készülékről van szó, doboza sem volt és a garanciát sem akarták meghosszabbítani.

1 éve vettünk egy Nokia Lumia 800-as telefont. X ideg semmi probléma nem volt vele, de aztán jöttek a gondok. A telefont hiába dugtam rá a töltőre, nem vett fel, nem töltött.

A Mammutba, a Vodafone márkaboltba vittük, javítás miatt. Megtörtént a javítás, 1 hétig működött is a telefon, aztán megint meghibásodott. Vissza megint a Mammutba, ismét szerviz. (tehát ez a 2.alkalom). 1 hét helyett a javítás 2-3 hétig húzódott el. Sikeresen elkészült, 1-2 hetet volt nálam újfent a telefon, mikor megint meghibásodott. (3.alkalom). Ismét Mammut, Vodafone-szerviz. 2-3 hét után visszakaptam a telefont úgy, hogy nem is közölték, hogy mehetek érte. Tehát ha nem megyek be megkérdezni mi a helyzet, nem is tudok róla. Nem is ez a lényeg, ez csak 1 apróság. Ezek után ismét 1 hétig nálam volt a telefon, aztán hopp, megint nem tölt.

Olvasson tovább!

Naponta 25 ezer forint felárat kért a kuponos Hotel Hévíz Superior

2014.03.13. 13:32 | jackyll | 95 komment

Naiv ügyfél a karácsonyra kapott kuponjával tért be a Hotel Hévíz Superiorba, ahol a korábbi beszámolókkal ellentétben pozitív hatások is érték, bár nem sok:

Sajnos engem is elevett az anyósom karácsonyi ajándékából fakadó wellnessezhetnék a Hotel Hévíz Superiorba, örök élményt biztosítva számomra ezzel. A hotellel korábban már foglalkoztak, a kommentelők lelkesedése és a cég aktivitása sajnos azóta is töretlen. Én is megírtam egy hosszabb élménybeszámolót a Facebookon és a továbbiakban szándékszom a céget a területileg illetékes fogyasztóvédelemnél is feljelenteni:

Először is nagyon nagyon szeretném megköszönni az anyósomnak, hogy lehetővé tette azt számunkra, hogy édeskettesben elutazhassunk két éjszakára a feleségemmel wellnessezni. Ilyenre nemigen volt lehetőségünk az elmúlt években, ezért aztán külön köszönet ismét, hogy ezt felismerve befizetett minket egy hétvégére. Innentől viszont csak az folytassa, akinek van kedve és tíz perce elolvasni a következő korántsem kedves sorokat.

Olvasson tovább!

Hogyan veszítsünk pénzt játék nélkül a Pokerstarson

2014.03.13. 11:58 | jackyll | 72 komment

Henrietta annyira nem bízott a Pokerstarsban, hogy miután átutalt 15 eurót a játékszámlájára, azonnal megpróbálta kivenni. Ezzel egy olyan ellenőrzéssorozatot indított be, aminek a végén inkább feladta a harcot és hagyta az egészet a francba. Miért nem játszotta el legalább?

Ha valaki internetes szerencsejátékra adja a fejét, benne van a pakliban, hogy pénzt veszít. Az azonban kicsit érdekes módszer ahogy a Pokerstars bánik a pénzünkkel. A sok TV-reklámtól vezetve gondoltam teszek egy próbát a Pokerstarson. A regisztráció gyorsan és zökkenőmentesen történt, ezután próbaképp átutaltam a játék-számlára 15 EUR-t. Mivel eléggé bizalmatlan vagyok e téren még a játék megkezdése előtt eszembe jutott, hogy tegyek egy próbát, hogy vajon ez tényleg az én pénzem-e attól hogy náluk van.

Olvasson tovább!

Táskamotozás az Aldiban

2014.03.13. 10:52 | jackyll | 129 komment

Zoltán valószínűleg túlreagálta a dolgot, amikor a felesége táskájába néztek az Aldiban, viszont cserébe kiderült, hogy már ott is rutineljárásnak számít, hogy a pénztárosok munkáját ellenőrizzék:

Budapesten az Budapest, XIX, kerület, Üllői út 208. sz. alatt pár hónapja megnyílt Aldi áruházban néhány napja a feleségemet felszólította a pénztáros, hogy mutassa meg a táskáját, aminek eleget is tett (természetesen nem lopott semmit). Ugyanakkor nem kell mondanom, hogy egy ilyen dolog egyrészt megalázó, másrészt teljesen törvénytelen. Ha egyértelműen felmerül a lopás gyanúja, akkor rögtön hívjanak rendőrt és mondják, hogy látták ennek vagy annak a terméknek a lopását, de csak találomra ne akarjanak a vásárlók személyes holmijai között vizsgálódni, csak mert ez kényelmesebb megoldás, mint magas szinten ellátni a biztonsági feladatokat és a valódi tolvajokat kiszűrni.

Olvasson tovább!

Rászakadt az autójára a szomszéd ház teteje - nem fizet az Allianz

2014.03.13. 09:34 | jackyll | 75 komment

Lászlót azzal a szöveggel rázta le az Allianz Biztosító, amikor a szomszéd ház teteje egy közepes viharban rászakadt az autójára, hogy a tető jó állapotú volt:

2013.08.10.-én anyósomnál töltöttük a hétvégét Öskün, ez egy kis bakonyi falu. Földrajzi elhelyezkedését tekintve szokott fújni a szél, hol gyengébben, hol erősebben. Ezen a bizonyos napon is fújt a szél, viharosnak tekinthetően kb. 74 km/órával. Fél nyolckor egy csattanásra lettünk figyelmesek, az udvaron körbetekintve láttuk, hogy a szomszéd ház tetejét a szél megbontotta középen ahonnan egy pala az autónk jobb első ajtaját és ablaküvegét károsította. Rögtön átmentünk a szomszédhoz, áthívtuk Őket, majd nagy kő esett le a szívünkről, mikor közölték, hogy rendelkeznek érvényes felelősség biztosítással. Ekkor még nem tudtuk, hogy az Allianz-nál, és azt sem tudtuk, hogy milyen erkölcstelen módon állnak a kár kifizetéshez.

Olvasson tovább!

Nem szállít a Bemutatóterem sem

2014.03.12. 14:06 | jackyll | 181 komment

Medve is talált egy webáruházat, ahol 3 hónap alatt nem bírták kiszállítani egyetlen megrendelt termékét sem:

A közmondás is úgy tartja, hogy három a magyar igazság, én is háromszor szívtam meg a Bemutatóterem webáruházzal. December első hetében rendeltem egy digitális képkeretet, melyet ajándékba szántam édesapámnak karácsonyra. A cég felvette a rendelésemet azzal a standard visszaigazolással, hogy néhány nap múlva keresnek. A cég honlapján a "következő pénteken" szerepelt a határidőnél, amely praktikusnak tűnt. December 10-én (talán kb. két héttel később) úgy döntöttem, hogy mivel senki nem keresett, telefont ragadok és felhívom őket. Az ügyintéző megnyugtatott, hogy bár még nincs meg a termék, utánanéznek, érdeklődjek két nappal később. Ezt meg is tettem, érdeklődésemre a választ kezdetben viccesnek, majd szomorúnak találtam: sajnos az általam megrendelt termék nem elérhető és a szállító már be sem hoz ilyet. A cég nem értesített erről sem telefonon, sem e-mailben. Valószínűleg ha rajtuk múlik, ma is várhatnám a terméket.

Olvasson tovább!