Tékozló Homár

Még mindig hozzá se nyúltunk. Miért? Azt nem tudom.

2014.08.08. 13:29 | Homár Hilda | 741 komment

expectations-Shakespeare1.jpg

Drunken Tailor Kedves Homár! című verse. Elfojtott indulatokkal teli, egyszerűségében, lecsupaszítottságában is megrendítő alkotás a csalódottságról, melyet a költő akkor élt át, amikor a hitszegő szolgáltató csak áltatta kedves mikrójának megjavításával. 

Kedves Homár!

Nem akarom színezni, belevágok.

Elromlott az Orion OM-028D márkájú mikró.
A garancia persze pont lejárt.
A szakavatott szervíz a FLAG Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
a Práter utca 51-ben.
(a jó ég tudja vajon mit is szolgáltatnak)

Olvasson tovább!

Akasztják a hóhért: posztol az eladó

2014.08.08. 08:59 | Homár Hilda | 155 komment

 

-112698_1_big.jpg

János valószínűleg Tescóban dolgozik, vagy valami ilyesmiben. Ő a frusztrált eladó a sorok között, aki már pályamódosításon töri a fejét a civilizálatlan és vandál vevők hada miatt. János, a barátságos, udvarias vevők nevében kérlek, tarts ki! Ne engedd, hogy pár modortalan eltántorítson választott hivatásodtól. Mert bár ár ellen nehéz úszni, és kutyából nem lesz szalonna, de ami arany a sárban is arany, ráadásul sok csepp követ váj. Hát ennek megfelelően.

Tisztelt Homár blog!

Régóta figyelemmel kísérem az önök blogját, bár bevallom passzív olvasóként. Az "Akasztják a hóhért" kategória bevallom tetszett, s kacérkodtam a gondolattal, hogy ezzel kapcsolatban én is írok, s remélem ki is kerül a blogra.

Középiskolás koromban elhatároztam, hogy kereskedő leszek, így ezen a vonalon is indultam el. Tisztában voltam vele, hogy milyen a munkaerő piac, így nem lepett meg az iskola befejezése után pár hónapos munkanélküliség. Tetszik, vagy nem, de a képzettségemhez megfelelő állás, fizetés nem jutott. Mielőtt bárki ebbe belekötne, természetesen élni valamiből kell nekem, illetve ez idő tájt azért továbbra is nyitott szemmel jártam, s most talán van egy fény az alagút végén egy másik, jobb munkahely kapcsán. Akkor egy multinál helyezkedtem el, melynél jelenleg is dolgozok. Még.

Olvasson tovább!

Nem jutott el a bécsi adventi vásárba, azóta is fáj a feje

2014.08.07. 14:02 | Homár Hilda | 649 komment

08-2509-tour-agency-prague.JPGA nyár közepén ritkán mélázik az ember a bécsi adventi vásáron, kivéve, ha mondjuk ott csókolózott először a Zolival/Julival, vagy, ha egy rosszul elsült utazás nem engedi szabadulni az ember gondolatait tőle az istennek sem. Pici Monya sajnos az utóbbi eset, és bánatát tetézi, hogy elvesztek az ékezetei is. Neki és minden utazási irodával utazónak ajánlom a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) fogyasztói tájékoztatóját. Itt megelőző és utócsapások foganatosításához egyaránt hasznos tanácsot találunk a szervezett utazásokkal kapcsolatban, ráadásul hivatalhoz képest egész érthető magyar nyelven. (fotó innen)

Hello Kedves Homar!
Volna egy kis tortenet,amit szeretnek megosztani Veletek,mert korulbelul 1evvel ezelott,mar segitettetek:-)

2013 December vege fele szerettunk volna kibarangolni Becsbe az Adventi vasart megnezni es vasarolni ajandekot a szeretteinknek. A neten lattam,hogy van egy ilyen lehetoseg 4990forintert/fo buszos ut a Karinthia utazasi iroda jovoltabol. Befizettuk az utat,megkaptuk a visszaigazolast es vartuk a napot,hogy indulhassunk. Jelzem elore,hogy mar 3 hete keszultunk erre az utra.

Olvasson tovább!

2 hónap, 30 levél, 0 megoldás a Telemax-Lenovo duóval

2014.08.07. 08:26 | Homár Hilda | 115 komment

Tán két hete is van már, hogy utoljára Lenovo-Telemax sztori jött, pedig nem állt meg ott sem az élet, hanem zajlik. Szép komótosan. De az alábbi levél legnagyobb tanulsága nem az, hogy a Telemax továbbra is halálra frusztrálja a Lenovo tulajdonosakat. Nem. Hanem, hogy a L-tulajdonosok legjobb barátja a regionális Complaints Management Team, ami egyfajta szupercsapatként a háttérben reagálásra bírja a hivatalos szervizt meg elsikálja a dolgokat. Javaslom, a címét (cmt_emea@lenovo.com, cmt_west@lenovo.com) minden lenovós tetováltassa magára, mert adott esetben egészséget és pénzt menthet meg vele, és ki tudja, talán házasságokat meg pandákat is.

Tisztelt Homár!

Csatlakoznék egy újabb Lenovo-s, pontosabban Telemaxos/TMXes történettel - feltéve, hogy befér még a többi mellé.

Az Ideapad Y510p laptopomat tavaly Novemberben vettem meg; a laptop május végéig bírta, amikor is az alaplap feldobta a talpát. 

Először egy pénteki napon próbáltam meg felhívni a Telemax futárszolgálatát - hiába: összesen egy órán keresztül tartottam a telefont, válasz nélkül. Írtam több mailt is, hogy szeretnék futárt rendelni; automatikus válasz, persze-persze majd jelentkeznek. Hétfő, kedd semmi… Szerdán egy újabb próbálkozás keretében, egyhuzamban tartottam a telefont egy órán keresztül válasz nélkül.

Olvasson tovább!

Új hungarikum: az étel- és italmentes étkezőkocsi

2014.08.06. 14:09 | Homár Hilda | 288 komment

etkezokocsi8.jpg

Szegény éhes utas elkövette az ősbűnt, elhitte, amit a MÁV-Start a honlapján és a sajtón keresztül állít, vagyis hogy a nyári szezonban olyan vonatokat is indítanak a Balatonra, ahol van utasellátó szolgáltatás. Ez részben persze igaz, hiszen az pl. a cikkben is benne van, hogy a MÁV szerint egyelőre a kávé- és üdítőfogyasztás a jellemző, csak az maradt le, hogy azért, mert mást nem is lehet kapni. (Mai érdekes link: képes összeállítás az étkezőkocsik történetéről. Fenti képünk is innen származik.)

Tisztelt Homár!

A MÁV bőszen hirdeti a honlapján, hogy idén nyáron újra jár étkezőkocsi a Balaton parton. Külön étlapjuk is van, ami nem tűnik rossznak. Csak egy baj van: gyakorlatilag nincs semmi az étkezőkocsiban, legalábbis augusztus 2-án, szombaton nem volt.

Olvasson tovább!

Önképzőkör: cipőt vettem, visszavittem

2014.08.06. 09:18 | Homár Hilda | 72 komment

keep-calm-and-know-your-consumer-rights-3.pngElőző posztunkban öntudatos fogyasztónk kimaxolta a vacak cipő miatti ügymenetet. Erőfeszítéseit maga az üzletvezető is elismerte, ha kicsit sajátosan is ("Ja, ha ez neked megéri!"). Hár Barbarának megérte, mi pedig kisokosban foglaljuk össze mindazt, amit jó ha tudunk cipővásárlás és panasz témakörben:

  • 2 éves szavatossági jogunk van, tehát ennyi időn belül reklamálhatunk a blokkal és a hibás termékkel felszerelkezve a vásárlás helyén.
  • A panaszról kötelesek jegyzőkönyvet felvenni a boltban.
  • Első körben kérhetjük a termék javítását vagy cseréjét. Ha ez nem lehetséges, akkor jöhet az árleszállítás vagy az elállás (utóbbi jelenti azt magyarul, hogy visszakapjuk a cipő árát).
  • Akár javításra veszik át a cipő, akár bevizsgálásra, elismervényt kell kapnunk.
  • Ha az eladó nem akarja elismerni a panasz jogosságát, kérhetünk mi magunk is bevizsgálást ezeken a helyeken:  
  • A bevizsgálás díja 6-7000 Ft körül van.
  • Ha a szakértő szerint is jogos a reklamációnk, a kereskedő mégsem tesz semmit, akkor irány a  Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vagy a békéltető testület, legvégső esetben a bíróság - mondjuk egy cipő esetében valószínűleg idáig nem fajul a dolog.

 

Akcióban a selejtes futócipő véresre tört lábú gazdája

2014.08.05. 14:35 | Homár Hilda | 255 komment

Intersport-logo.jpg

Vacak volt az Asics futócipő plusz bumburnyák elemekkel tarkított a panaszkezelés az Intersportban, de mindegyiknél sokkal fontosabb a történetben az, hogy olvasónk nem hagyta magát. Forradalmi hangulatú levél egy  lyukas sportcipő ürügyén. 

Sziasztok,

Muszáj leírnom az esetet, remélem, tanulsággal szolgál sokaknak.

Vettem egy Asics futócipőt a Duna Plaza Intersportjában márciusban. A cipőt futásra használta, rendeltetésszerűen. Ennek ellenére a jobb cipő sarkán egy luk keletkezett, ami véresre törte a lábamat. 

Visszavittem a boltba, hogy kicseréljük vagy egy másik fajtát válasszak (akkor még naivan így gondoltam, hogy ez a két opció van). A boltban mondták, hogy el kell küldeni vizsgálatra, de nem vagyok egyedi eset, biztosan nem lesz megalapozott a reklamációm, ezért felajánlja, hogy megjavítják inkább. Mondtam, hogy egy 20 000,- Forintos cipőt ne javítson meg nekem, hanem cseréljük ki. Így elküldte.

Olvasson tovább!

A pultoslánynál tiltólistán a Pizzagirl 2 FRISSÜLT!

2014.08.05. 09:03 | Homár Hilda | 306 komment

ss-9a2f1881-2e42-11e2-9d48-7a92eabdcf20_service_770x200.png

Egy kiakadt pultoslány erős felindulásból íródott levele új taget eredményezett: Pizzagirl 2. Az egész sztori nagyon gáz. Ahol alkalmazottak csinálnak valamit, az meg különösen, hiszen káromkodó futártól a nagyarcú Facebook-profil kezelői van itt minden, amitől felmegy az ember agyvize. Nem csoda, hogy a sokatlátott pultoslány is megforgatta feje felett a bicikliláncot - legalább is képzeletben, aztán inkább kiírt magából 54 kérdőjelet 23 felkiáltóval súlyosbítva. Kiváncsi vagyok, ma tényleg kiszáll-e helyszínelni is.

Kedves Homárék, jóbarátaim tanácsára nektek is copy pastelem a sztorit:

Így rendeljetek bármikor a Pizza Girl-től

Soha életemben nem panaszkodtam még bármiféle vendéglátással kapcsolatos szolgáltatás miatt (8 éve dolgozom Budapest legordenárább vendégeit felonultató helyeken), de a tegnapelőtti este folyamán betelt a pohár.........

Olvasson tovább!

A túlbuzgó ügyfél is kétszer fizet a Vodafone-nál

2014.08.04. 14:55 | Homár Hilda | 174 komment

Zoltánnnak túlfizetése keletkezett a Vodafone-nál, amit több felvonásban és módszerrel próbáltak orvosolni. A dolog hatékonyságát csökkentette, hogy ahány operátor, annyi megoldást javasolt megoldásként. A legjobb rész amikor felmerül ötletként, hogy az 50 Ft-os számla kiegyenlítésére Zoltán utaljon egy 1000-t, hátha úgy engedi a rendszer. A tanulság nem sok: ha lehet, fizessünk be mindent időben, de csak 1x, különben csak a baj van.

Kedves Homár!

Megosztanám veled a nemrég történt tapasztalatom a Vodafone ügyfélszolgálatával, pénzkezelésével és e-számla rendszerével kapcsolatban.

Történt ugyanis, hogy Június hóban, mint minden hónapban megérkezett a e-mail, SMS meg mindenféle üzenet, hogy fizessél katonatiszt (neten & bankkártyával intézek szinte mindent) lényeg, hogy ilyenkor csőstül jön a felhívás... Na témához visszatérve, katonatiszt fizet. E-számlára fel, kártyaszám bepötyög és elküld. Eme akció június 5-én történt (fontos a dátum).

Olvasson tovább!

Most akkor no frost vagy nem no frost ez a hűtő?

2014.08.04. 09:12 | Homár Hilda | 155 komment

1368657088-0.jpg

Gyerekkoromban gyűlöltem a hűtőleengedős napokat. Rákészülésként napokig a fagyasztó tartalmát enni, a maradékot átvinni a szomszédba, aztán kerülgetni a sok kipakolt kaját, majd rohamtempóban pucolni a gépet, hogy ne buggyanjon meg semmi, grrrr. Aztán jómérnökemberek feltalálták a no frost hűtőket, és ezzel iszonyú boldoggá tettek, ahogy X.Y-t is, aki viszont csak egy ideig örülhetett új hűtőjének. Mélyen együttérzünk vele. Kapcsolódó kisokos: hogy bánjunk jól a no frost hűtőnkkel. (fotó innen)

Tisztelt Homár Blog,

Azzal a problémával szembesültem hogy a fagyasztó, ami no frost a gyártó honlapja szerint, idézem "Bizonyos modellek teljes NoFrost kényelmét nyújtják, amely megakadályozza a jegesedést a fagyasztóban, így Önnek soha nem kell bajlódnia a leolvasztással." Ennek ellenére az alábbi levelet voltam kénytelen megfogalmazni a panaszkezelésük felé.

Olvasson tovább!