Színes-szagos olvasói levél hétvégére, amit szó- és képszerint, pdf-hűen közlünk. Reméljük megírása közben nem tört össze semmi nagyon drága vagy pótolhatatlan, nagy érzelmi értékkel bíró tárgy, levélírónknak pedig őszintén aggódva ajánlunk egy kis autogréntréninget vagy jógát. Azért az Ipont is megkérdezzük az esetről.
Ipon garancia – avagy a
Tisztelt Tékozló Homár,
Részben végső elkeseredésből, részben „én megmondtam” virtusból írok önöknek, mert úgy látszik magyarisztánban már mindent szabad...
Elég keményen meggyűlik a bajom ugyanis az IPON Computer ktf. szervizével, akik számomra eddig ismeretlen, új szintre emelik a pofátlanság, és a vevő leszarásának fogalmát.
Olvasson tovább!
Gergelynek elég speciális problémája van: tudja, hogy jön neki egy csomag, de azt nem, hogy honnan, ki, mit, miért és hova küldött neki. Erre a helyzetre a posta sincs felkészülve.
Tegnap reggel egy email-t kaptam a postafiókomba EERT_Admin feladóval - ennél sokatmondóbb feladó nevet ki se találhattak volna :) - hogy az ALLEGRO GROUP HU KFT. (VATERAFUTÁR) csomagot adott fel a számomra, ami jelenleg az MPL szállítást jelenti. Árufizetéssel, ami több mint 30ezer forint.
Miután nem tudok semmiről amit rendeltem volna, a vaterán meg végképp nem, utána akartam járni mi lehet ez a csomag, nehogy átvegye valaki jó szándékkal a nevemben, de azt se akartam ha esetleg valami oknál fogva mégis megrendeltem valamit - erről nem tudok, de hátha mégis valaki a családból - azt visszavigyék. Tisztázni akartam mielőtt idehozzák a csomagot.
Olvasson tovább!
Mai extrém hosszúságú posztunk szerzője Melinda, aki delux kategóriás tudatos fogyasztó. Beleáll a kihívásba, nem hagyja abba az olvasást a BUBOR és a magatartási kódex kifejezések felbukkanásakor, csípőből gyárt grafikont és egyáltalán: utánanéz, kimásol, hivatkozik, levelez. És a végén pénzt kap vissza a banktól. Itt a módszer. Akinek van hitele, rágja át magát rajta.
Történetem ott kezdődött, hogy hitelt vettem fel az Erstétől. Sőt, ha már lúd, legyen kövér, kettőt is: az egyikben csak adóstársként szerepeltem és EUR alapú hitel volt, a második egy építési, HUF alapú hitel, adós minősítésben. Ez utóbbival kezdődtek a gondok.
A hitel folyósítása 2011 májusában történt, akkori kamatom 9,09% volt. MNB alapkamat ebben az időben 6%, 6 havi BUBOR pedig 6,1%. (ennek később lesz még jelentősége)
Olvasson tovább!
Ez itt a kérdés. Egy titánvázas csudajárgánynál még oké, ott köt rá biztosítást a gazdája, de egy Átlag Béla valószínűleg max a családi fotókkal tudja bizonyítani, hogy övé az a Hauser. Az vajon elég?
Sziasztok!
Egy nagyon rövid történet: autós fellök egy elsőbbségadás kötelező táblával védett kerékpárúton közlekedő kerékpárost. Az autós biztosítójával kezdődik az ügyintézés, mert a kerékpár és néhány egyéb tárgy sérült.
Olvasson tovább!
Nem mondom, hogy teljesen értettem, mit is akar Gábor mondani, mert hol ironikusnak, hol komolynak tűnt a levele, ráadásul ez mondatonként váltakozott. De a belül kirágott egészpizza meggyőzött, hogy az extrahosszú reggeli poszt után remek levezetés lesz belőle mára.
Hello
Lehet, azért mert éhes vagyok (maradtam), de még egyszer sem jutottam el addig, hogy megosszam tapasztalataimat. Ritkán rendelek pizzát, de eddigi tapasztalataim szerint finomakat rendeltem a Fortétól. Dél körül kedves hangú kolleginája felvette a rendelést, de tájékoztatott, hogy a megszokott 40 perc szállítási idő helyett 70 percre számíthatok.
Olvasson tovább!
Asus notebook, szerviz, Media Markt, ezek a szavak ismétlődnek mantraszerűen Ferenc írásában, aminek a hossza megtévesztő, mert kb. fele egy jó hosszú, szó szerinti idézet középtájt. A sztori anélkül is megállt volna, de a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórumáról származó tanács egyrészt tök érthető, másrészt általános iránymutatás, harmadrészt meg mukodott, mint Uri Geller, hasznos anyagot meg nem dobunk ki, úgyhogy maradt.
A történet 2014.04.17-én kezdődött, amikor vásároltam egy Asus X551CA típusú notebookot a Media Markt online boltjában, abban a reményben, hogy a vizsgaidőszakban az új vassal sokkal könnyebb lesz a tanulás is. Sajnos nem jött be. Olyan hangos volt a processzor hűtőventilátora, hogy netezni sem lehetett vele nyugodtan, nemhogy tanulni, nem beszélve a ’terhelésnél’ (youtubos videó) jelentkező sugárhajtómű erejű és hangú zajról. Ezen kívül a HDD úgy recsegett, mintha egy régi CD-s rádióba egy ócska karcos, koszos CD-t raktál volna.
Olvasson tovább!
Pál a hatékonyság jegyében maga zarándokolt el a Sony-szervizbe leadni a készülékét, ahol teljesen meghasonlott a körülmények láttán. És nem azért, mert nem dongták körül csinos hoszteszek meg halk zene. Abba ugyan beleköthetünk, hogy a Széchenyi tér mennyire Újpest széle, és azt sem látom pontosan, hogy miért lenne jó, ha 150 fős, 2000 nm-es műhelyek a belvárosban üzemelnének, de egy leharcolt ügyfélszolgálat tényleg gáz. Pláne, ha nem csak a nagyon túlmozgásos/erőszakos ügyfelek jutnak el oda, hanem maga a cég is támogatja a személyes ügyintézést.
Sziasztok,
Elegem van abból, ha veszek valamit, azt gyönyörű helyeken tehetem meg, csinos és kedves eladók szolgálnak ki, mosolyogva és segítőkészen veszik el a pénzem és én szívesen adom, mert remélem, hogy a külcsín alapján egy igényes és vevőbarát cég nívós és minőségi termékét vásároltam meg, mely nem csak a terméket takarja, nem csak egy tárgyat veszek, hanem egy komplett csomagot, szolgáltatást, mely tulajdonosként jár nekem, minimum a 2 éves jótállás alatt. Legalábbis ezt gondoltam, míg el nem romlott Sony Z telefonom.
Olvasson tovább!
Gyuri és családja három hete nyomja tévé, net és telefon nélkül, ami talán kibírhatónak, ha az ember mondjuk újságíró és pénzt kap érte, vagy önszántából csinálja, hogy megtalálja önmagát, de szegény Gyuri a Telekom rendszerátállása miatt van kütyük nélkül, ráadásul otthoni lábadozás közben. Még belegondolni is rossz. Írunk a T-nek, hátha kiderül valami a meddigről, addig is várjuk az esetleges sorstársak jelentkezését is.
Kedves Homár!
19. napja érzem úgy, hogy a Magyar Telekom túszul ejtett és nem látom a kiutat. Minden erőforrásunkat összeszedve vettünk és helyre hoztunk egy lakást, amibe augusztus utolsó hetén beköltöztünk. Feleségem már hetekkel előbb megrendelte az internet/TV/telefon kombinációt a környékünkön egyetlen létező szolgáltatótól: a "T-Home/T-Com/Magyar Telekom" soknevű, lila-színű, semmittevő gittegylettől. Innentől hívjuk "T"-nek, mint TEHETETLEN, vagy TETŰ. Eddig ez volt az első (és ma már tudjuk, hogy az utolsó) tapasztalatunk e híres szervezettel. Kapcsolatunk ráadásul akkor jól indult. Megígért időben jöttek, szereltek, kapcsoltak és mire költöztünk minden működött is, kivéve saját magamat, én ugyanisn költözködés helyett sajnos kórházba kerültem.
Olvasson tovább!
És nem, ez nem egy Örkény egyperces első mondata, hanem állítólag az áramszolgáltató hivatalos levele. Mégis mit gondolhatott az, aki ezt fogalmazta, kinyomtatta, aláírta? (a képet innen kölcsönöztük)
Kedves Homár!
Sajnos kénytelen vagyok végigcsinálni egy haláleset ügyintézését, ami első ránézésre könnyűnek tűnt, de a valóságban nem is olyan egyszerű. A szolgáltatók valamiért tabunak tekintik a halálesetet, honlapjaikon (ha van is), az erre vonatkozó eljárás egyszerűen hiányzik.
Nyugdíjas anyósom egyedül élt, albérletben, egy bankszámlán kívül semmilyen vagyontárgya nem volt. A lakást nyilván rövid időn belül ki kellett üríteni, szolgáltatásokat lemondani. Gondoltam, talán ez nem lesz túl bonyolult, pedig de:
Olvasson tovább!
Az ember sokszor kerül kiszolgáltatott helyzetbe - hiszen erről szól az egész Homár is-, de az valahogy mindig sokkal durvább, amikor beteg emberrel történik ugyanez. Épp elég hendikep egy ilyen állapot önmagában, nem még az ideg meg a gyomorsav. Kedves Meyra, nem lehetne ezt másképp ?
Kedves Tékozló Homár!
Az anyám tolószékes, amúgy meg megmozdulni-se-tudós és így elég sok speciális dologra van szüksége, ahhoz, hogy ne legyen még több baja. Ilyen egy légkamrás ülőpárna is, ami ugye azért van, hogy ne legyenek felfekvések a hátsóján. A TB rendszeresen ki is jön megnézi, hogy van, hogy vannak az eszközök, mégiscsak "tőlük" kaptuk és nem két filléres dolgok.
Olvasson tovább!