Tékozló Homár

Reklámtörvény van-e a kéretlenreklám-szemetelők ellen?

2015.04.24. 14:32 | Homár Hilda | 110 komment

stop-spam_1.jpg

Tangakorc szenvedélyes levélben vetett fel egy sokakat érintő témát:

Hilda!

Lyó téma!

Légyszi, vitassuk má'meg hogy a kapualjakba sumák módom beosonó, v. banga vénasszonyok által beeresztett, erőszakos postaládás szórólap terjesztők ellen, akik tele tömik a ládákat, milyen "kéretlen" reklámtörvények vannak!  Mert nem egyet kicseszek a kapu alól, azt a végén majd nekem nem jönnek tettleg is, hogy neki ezt+aszt mondták!! 

Legnagyobb érvem ellenük: MAGÁNTERÜLET!!! KIFELÉ!! Dobja a kint elhelyezett dobozba. Reklám törvény van-e a kéretlen reklám szemetelők ellen? Para-gra-fuss-t! :)

Tangakorc

Rákérdeztünk:

Olvasson tovább!

Agresszív marketingbe fogott a Kisalföld

2015.04.24. 09:37 | Homár Hilda | 50 komment

kisalfold_lap.jpg

Mármint nem a földrajzi terület, hanem Nyugat-Magyarország legnagyobb napilapja. Nem kéne ezt így.

Kedves Homár Blog! 

Az alábbi történetet szeretném veletek megosztani:

Körülbelül úgy 1 hónapja kaptam egy telefont, privát hívóazonosító. Felvettem. A Kisalföld napilap munkatársa telefonált, és tett fel különböző kérdéseket. Akkor elmagyaráztam neki, hogy mivel kollégiumban vagyok ezért nem szeretnék előfizetni... És egyúttal kértem, hogy töröljék a telefonszámomat adatbázisukból. A hölgy ígeretet tett, majd bontotta a vonalat.

Olvasson tovább!

Tchibo 3+1=0 FRISSÜLT/ Újra frissült a Tchibo válaszával/ Frissült: Szerveződnek a károsultak

2015.04.23. 14:45 | Homár Hilda | 147 komment

tchibo_logo.png

Mai Tchibos ügyünk nagyon emlékeztet arra az esetre, amikor a Media Marktnak sikerült 8 órán keresztül 2 forintért árulnia egy 300 ezres tévét, amit aztán nem akaródzott nekik kivinni. Akkor az MM arra hivatkozott, hogy az online rendelésnél nem úgy van, mint ahogy Egyszerű János gondolja (amennyiért ki van téve a cucc a webkirakatba, annyiért vihető), hanem úgy, hogy a fogyasztó a kosárba tevéssel kvázi tesz egy ajánlatot, amit aztán a webshop jól elfogad. Vagy nem, ha elszúrta az árazást.

A lenti esetet az árazási malőr mellett külön cifrázza, hogy itt a rendelést kivitték - ami szerintem elég erősen az ajánlat elfogadására utal -, csak végül nem adták oda, illetve, ami egészen elképesztő, hogy olvasónk haverja pl. megkapta a maga akciós kávéfőzőjét! Az üggyel futunk egy kört a Tchibónál és a Fogyvédelemnél is, de akárhogy is, az biztosan nem oké, hogy a Tchibo egy hete (!) nem bír még csak egy emailt sem küldeni az érintett ügyfélnek.

Kedves Homár!

A tchibo.hu 3+1 akciójáról szeretnék néhány sort megosztani Veletek. Április 16-án rendeltünk az akcióban, egy kollégám figyelemfelhívása után. 3 csomag kávékapszulát rendeltünk, valamint egy kávéfőzőt. Az akció hatályos feltételei szerint a legolcsóbb használati cikket, a kávéfőző árát levonták a rendelés végösszegéből.

Olvasson tovább!

Mikor és hogyan mondjunk fel egy hűségszerződést a Telenornál? FRISSÜLT

2015.04.23. 09:48 | Homár Hilda | 51 komment

telenor-logo.gif

Grusenyka levele alapján komoly logikai feladatnak tűnik a Telenor mobilnet lemondása, ráadásul a megoldást nem könnyíti meg, hogy ahány ügyfélszolgálat, annyiféle tanácsot ad. Rákérdezünk, aztán reméljük, megkapjuk a know-howt, és ez végül a Homár életének egyik leghasznosabb posztja lesz.

Szia Hilda! 

Szeretnék segítséget kérni az olvasóktól, esetleg a Telenortól, ha ők is olvassák.

Nemsokára lejár a Telenor mobilnetre vállalt kétéves hűségidő. Ha túl korán mondjuk le az előfizetést, akkor kötbért kell fizetni, ha túl későn, akkor automatikusan elindul a határozatlan idejű időszak, azaz legalább még egy hónapot kiszámláznak, mielőtt megszűnne. A jó időpont a megszűnésre az volna, amikor már lejárt a hűségidő, de még nem indult el a határozatlan idejű előfizetés. A jó időpontban azonban igen nehéz lemondani.

Olvasson tovább!

Halott a pénz, él a Paypass

2015.04.22. 14:30 | Homár Hilda | 143 komment

11136260_10152806145153596_1465020230353063118_o.jpg

Tegnap kezdődött az  I. BME GTK Kari Hallgatói Napok és ÜTI Sátor című rendezvénysorozat, melynek ma esti programjánál elég érdekes megoldást találtak ki a szervezők: csak Mastercard és Maestro Paypass kártyával lehet bemenni (aha, a Mastercard a szponzor), amit regisztrálni kell előtte. Olvasónk azt kérdi, hogy ez szabályos-e egy egyetemi rendezvénynél. Passz, de gondolom nem véletlenül írják zártkörűnek ezt a napot. Adatvédelmi szempontból viszont elég necces, főleg, hogy a szervezőknek még csak arra sem futotta, hogy egy helyes kis tájékoztatót rittyentsenek ezzel kapcsolatban. Azt a tanácsot meg, hogy ha nincs ilyen kártyád, kérj valakitől kölcsön egyet, hadd ne minősítsem. Mondjuk ettől még a FB szerint teltházas lesz a Halott Pénz koncertje. 

Kedves Homár!

Szeretnék érdeklődni, hogy mennyire szabályos az, ha egy egyetemi rendezvényre csak abban az esetben lehet belépni, ha paypass bankkártyával regisztrálok, majd azt viszem magammal, mert csak úgy engednek be. Az már csak hab a tortán, hogy bent fizetni is csak ilyen módon lehet.

Külön felhívnám a figyelmet a szervezők "megoldására", amikor valaki feltette nekik a kérdést, hogy mit csináljon, ha neki nincsen paypass kártyája: " A Paypass kártyának pedig nem kell sajátnak lennie, így akár a szüleid/barátaid kártyáját is elkérheted és azzal beléphetsz a rendezvényre." (ez a nyilvános facebook esemény falán még mindig megtalálható).

Tudtommal a bankkártyák névre szólnak, nem szabad másét használni, főleg nem paypasst, amihez az esetek többségében még PIN-kód sem kell. Az esemény facebook oldala: az egész rendezvényé,  az adott nap.

Otthagyta a vonat a vonatpótlóval érkező utasokat

2015.04.22. 09:40 | Homár Hilda | 46 komment

"... miért kell elindítani a vonatot akkor, ha a vonatpótlós utasok nem érnek a vonathoz?" - írja olvasónk, és ez egy elég pontosan megfogalmazott kérdés. Nincs is mit hozzátenni.

Mire vagy jogosult a megváltott menetjegyedért a Budapest- Esztergom vasútvonalon?

1. Felszállhatsz a vonatpótló járatra Budapest Árpád hídnál.
2. Jegykezelés.
3. Megtapasztalhatod korodra való tekintettel az Óbudai temető idilli légkörét (egyenlőre még csak tájékoztató jelleggel, kívülről): kedvcsinálónak araszolás kb. 1/2 órán keresztül idegenvezetés nélkül.
4. Kreatív tevékenység - agytorna: a Híd túl messze van film nézése helyett - az ürömi elágazás még messze van - monumentális várakozás az óbudai vasúti átjáró után. Előttem nem az utódom, hanem a végeláthatatlan kocsisor.
5. Száguldás: helyett ...benevezés a csigavér futamra.

Olvasson tovább!

II. kerület, 1 Mbit/s FRISSÜLT

2015.04.21. 15:09 | Homár Hilda | 121 komment

download_2.png

Azt már legutóbbi UPC-s posztunkból tudjuk, hogy szolgáltatók szabadon dönthetnek, hogy hova, milyen kábelt húznak, ha húznak egyáltalán, de arra szerintem kevesen számítottak, hogy Budán, a város egyik legdrágább részén nemhogy nem hasít a net, de a máshol minimum, itt egyben a maximum sebességet is jelenti. 

Kedves Homár!

Régóta izgat a gondolat, hogy megosszam Veled azt az Internet Kálváriát, amelynek idestova 8 éve a csapdájában vergődünk a csodálatos TÉ jóvoltából.

Olvasson tovább!

Siemens főzőlapot csak a víz nélküli főzés mestereinek! FRISSÜLT

2015.04.21. 09:19 | Homár Hilda | 68 komment

siemens-eh375ce11e-indukcios-fozolap.jpg

"Az életeddel játszol, ha tésztát főzöl a Siemens főzőlapon" - kezdte levelét András, ami azért valószínűleg kicsit túlzás, egy zárlat valószínűbb, de hogy a Siemens hogy gondolja a folyadékmentes háztartást, azt ne értem.

Kedves Homár!

Egy Siemens indukciós főzőlapunk van, mely „Er2”-es hibaüzenetet villogtatva vált használhatatlanná. Karácsony előtt. 2 nappal. Alig több mint másfél évvel a használatbavétel után. A központi márkaszervizt (BSH Kft.) hívtuk fel, hogy a garancia/jótállás keretein belül hárítsák el a problémát.

Olvasson tovább!

Burger King reagálás a "Magyaros vendégszeretet Ferihegyen" bejegyzésre

2015.04.20. 16:33 | Homár Hilda | 37 komment

000000839_burger_original_jpg_jpg_maxi.jpg

Visszavonom múlt heti megjegyzésemet: a Burger King sem tojik az egészre, csak kicsit lassabban reagált posztunkra, amiben Dani panaszkodott, mert  Ferihegyen zárás előtt a BK-nál egyáltalán nem kapott enni, a KFC meg egy csoffadt szendvics alkatrészeivel szúrta ki a szemét.

Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném kérni az alábbi szöveg megjelentetését a Magyaros vendégszdretet Ferihegyen bejegyzés kapcsán.

A reptéren lévő Burger King üzletet – a belvárosi üzletektől eltérően – cégünk, az SSP Hungary Kft.

Kedves Dániel,

Ezúton szeretnénk elnézést kérni azért, hogy a Burger King üzletben dolgozó kollégáink mind hozzáállásukkal, mind pedig a nyitvatartási idő be nem tartásával kellemetlenséget okoztak Önnek.

Ugyanakkor hadd mondjam el, hogy évek óta azon munkálkodunk, hogy az általunk működtetett reptéri vendéglátóipari egységekbe betérő vásárlók elégedetten, pozitív élménnyekkel távozzanak. Igyekszünk – a szakmai tudás gyarapitása mellett – felvértezni dolgozóinkat azzal a vendégbarát attitűddel is, melyet minden kedves vásárlónk joggal vár el tőlünk. 

Erőfeszítéseinknek hála vannak pozitív visszajelzések, nemzetközi elismerések és sajnos időnként előfordulnak az Önéhez hasonló vészjelzések is. Igérjük odafigyelünk ezekre és megtesszük a szükséges lépéseket.

Bízunk benne, hogy a jövőben pozitív élményekkel is gazdagodik a budapesti repülőtéren.

Üdvözlettel,
SSP Hungary Kft.

Dögöljön meg a budakesziek lova is!

2015.04.20. 14:02 | Homár Hilda | 58 komment

bkk.jpg

Az elsőajtós őrületben én ott tartok, hogy az éjszakai buszokon ez a módi, de úgy látom, rég túlhaladt rajtam a történelem. Nem tudom, hogy az egész macera mennyire éri meg a BKK-nak, de különbséget nem látok a budaörsiek és a budakesziek között, úgyhogy tényleg fura a más eljárás. Rákérdezünk a BKK-nál a dologra,

T. Homár!
A budaörsi utasok nevében követelem, hogy vezessék be a Budakeszire közlekedő BKK járatokon is az elsőajtós felszállási rendet! Egyúttal magyarázatot várok arra, hogy ez eddig miért nem történt meg.

Olvasson tovább!