Tádááááám! Nyár elején már belengettük, hogy nagy terveket szövögetünk egy fogyasztóvédelmi tanácsadással foglalkozó szervezettel, és örömmel jelentem, kánikula ide, nyári szabadságolások oda, összehoztuk a dolgot! E héttől kezdve rendszeresen lesznek olyan posztjaink, ahol a GVTI fogyasztóvédői megszakértik, sőt (ami még sokkal jobb!) konkrét lépéseket javasolva megtanácsolják a levélben beküldött problémát. Nagy lépés és nagy öröm ez nekünk, az új dizájnnal együtt pedig egy új időszak kezdete a 10 éves Homár életében. Fogadjátok szeretettel őket.
Tisztelt Homár Közösség!
A magyar kultúrának szerves része a panaszkodás, ami okoz ugyan némi megnyugvást a háborgó léleknek, de a problémákra általában nem megoldás. Mi, GVTI-fogyasztóvédők viszont épp a megoldások keresésben tudunk segíteni a hozzánk fordulóknak - és most már a Homár olvasóinak is.
Kik vagyunk?
Nevünkben a 4 betű (GVTI) a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodák elnevezés rövidítése. Anyaszervezetünk a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME), egy 12 éve működő civil fogyasztóvédelmi szervezet, mely a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával tavaly hozta létre ingyenes tanácsadó irodáit öt nagyvárosban: Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsen és Győrben. Ezekben az irodákban dolgoznak a GVTI fogyasztóvédők. Munkatársaink jogász és közgazdász végzettségűek, akik közül többen ügyvédek, egyetemi oktatók, békéltető testületek aktív tagjai.
Mit csinálunk?
Fő célunk, hogy szakmai tanácsainkkal segítsük a hozzánk forduló fogyasztókat és vállalkozókat, illetve programokkal, előadásokkal, kitelepülő tanácsadásokkal, lakossági fórumokkal elősegítsü k a fogyasztói tudatosság növekedését és a tiszta verseny kialakulását. A GVTI fogyasztóvédők irodáit online vagy személyesen felkeresők teljeskörű, egyénre szabott tanácsadást kapnak, és segítséget a panaszlevél megírásában, jogérvényesítési kérdésekben. Sőt, nem csak akkor lehet felkeresni minket, ha már beütött a baj! Szerződéskötés előtt is bátran fordulhatnak hozzánk az ügyfelek.
Milyen esetekkel foglalkozunk?
megtévesztő reklámok I szavatosság és jótállás I üdülési jog I termékbemutatók I fogyasztói csoportok I internetes vásárlások I jelentős piaci erővel való visszaélés I utazási szerződések I csomagküldő kereskedés I üzletfelek megtévesztése
Mennyibe kerül a tanácsadás?
A szolgáltatás ingyenes.
Mit csinálunk a Homáron?
Célunk heti 3-4 esethez fűzött szakmai véleményezéssel a Homár Power növelése. Az, hogy tömör, de érthető nyelven megírt szakszerű válaszokkal és tanácsokkal segítsük a panaszosokat, és kiegészítsük a Homár jól működő önmegoldó mechanizmusait. Soha nem fogjuk állítani, hogy az egyetlen és objektív igazság birtokosai vagyunk, hiszen egy panaszlevél mindig szubjektív, és nem feltétlenül tartalmaz minden fontos tényt. Arra viszont mindig törekszünk, hogy egy megalapozott és tudatos fogyasztói nézőpontot adjunk mindannyiunk okulására.
Kedves Homár-olvasó! Ha kíváncsi vagy ránk vagy részletesebb véleményünk érdekel, írj nekünk az info@fogyasztovedok.hu címre, vagy látogass el honlapunkra (www.fogyasztovedok.hu I www.versenyugyi-tanacsadoiroda.hu).
És szépen kérünk, panaszkodj tovább rendes fogyasztó módjára a Homár blogon!
Üdv.:
GVTI-fogyasztóvédők