Tékozló Homár

Megbízható Cég címet árul valaki

2015.09.18. 16:24 | Homár Hilda | komment

screenshot_2015-09-18_15_14_25.png

Miért érdemes ezzel a tanúsítvánnyal rendelkezni? - teszi fel a kérdést  a "Megbízható Cég Tanúsítvány" kiállítója. A honlap csekkolása után erre minden kicsit is gondolkodó cégvezetőnek egy válasza lehet csak: semmiért. Annyi szemfényvesztő hülyeséget ugyanis rég láttunk egy rakáson, mint az igazolást 10 000 forintért adományozó cég oldalán. Eleve ott van a rossz viccnek tűnő Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft. név. Meg a (jó minőségű papírra nyomtatott!) szuperpapír kiérdemlésének mértékegységét képező Vélemény Faktor, szigorúan nagybetűvel, mert attól lesz valami Jelentőségteljes és Hiteles. Nem beszélve az olyan fontoskodó blődségekkel teli ismertetőről, mint "A vizsgálati módszer egy teljesen innovatív és szerzői jogvédelem alatt álló, a véleményeket átvizsgáló tényezőkön alapul.". És tudjátok mi az elképesztő? Hogy hiába ordít az egészről, hogy svindli, hiába ad ki róla közleményt a hatóság,  mindig találnak balekokat, akik bedőlnek.  

Sziasztok!

Nagyon megörültem, amikor kapott cégünk egy e-mailt, miszerint megbízhatók vagyunk. A trükk a dologban, vajon hogyan vizsgálják, pontozzák a cégeket.  Mindenesetre a trükk zseniális, már majdnem kifizettem azt a 10 ezer forintot.

Olvasson tovább!

Most komolyan, olyan nagy dolog kicserélni egy karton cigit?

2015.09.18. 09:10 | Homár Hilda | komment

screenshot_2015-09-17_15_22_39.png

Van az a helyzet, amikor a jóindulaton múlik minden. Abból, hogy a Homáron van az eset, ki lehet találni, hogy van-e ilyesmi a Király utcai Nemzeti Trafikban.

Kedves Homár!

Tegnap, 19:48-kor a Király utca 38. trafikban vásárolni szerettem volna egy karton Philip Morris White cigarettát. Amikor az eladó mekérdezte, hogy a vékonyat vagy a Blue-t, sajnos figyelmetlenségből a Blue-ra mondtam, hogy a jó (mert vékonyat semmiképp nem szerettem volna). 

Megvettem. Amikor rájöttem, hogy nem ez lett volna a kívánt portéka, 19:55-re a trafikba visszaérve cserét kértem. Mentségemre szolgáljon; hogy a megszokott Bond márkát a P&M mostanában szüntette meg, és vezette be helyette az új elnevezésű, csomagolású termékét.

Olvasson tovább!

A kötelezőnél is az új ügyfél jár jól

2015.09.17. 15:08 | Homár Hilda | komment

screenshot_2015-09-17_14_52_28.png

Ha Ádámnak minden vágya ilyen gyorsan teljesül, akkor nagyon szerencsés fickó lehet. Igaz, mi történik kötelező biztosítás fronton kérdésére, nem mi, hanem a Világgazdaság adott választ ma reggel, de gondolom háttérinformációnak ez is jó lesz. A régi ügyféllel szemben az új kuncsaftot körbenyaló ajánlat tényleg vérnyomásemelő, de újrakötés előtt amúgy is érdemes körülnézni biztosítófronton, úgyhogy hajrá.

Sziasztok.

Kicsit ledöbbentett a jelenlegi kötelező biztosítóm pofátlansága és hozzáállása. Segítsetek már megfejteni, hogy mi is történik, legyetek olyan kedvesek. :)

2014 szeptemberében vettem egy 2001-es Mazda 323F-et, 2.0 DITD, amire annak rendje és módja szerint meg is kötötte nekem a kereskedő a biztosítást. Mivel nyáron az előző kocsimmal volt egy koccanásom (az én hibám volt), M1-ben kezdtem a bulit, 90 048 Ft+baleseti adó 22 512 Ft, azaz 112560 Ft volt az éves díjam. Levegőt nem kaptam, amikor meghallottam, de azt mondta a jóember, hogy nyeljem le ezt most, ha nem a saját nevemre veszem a kocsit, akkor sose kerülök ki M1-ből. Jó, mondom legyen, fizettem egy évig.

Olvasson tovább!

Leolvasni nem jön, csak fenyeget az Elmű / Frissült a fejleményekkel

2015.09.17. 09:32 | Homár Hilda | komment

elmu.jpg

Két jó barát Elmű, Posta,
Mindegy is, hogy melyik mondta, 

Úgysem jön ki leolvasni,
Valahol volt egy kis baki.

Szerződésed bontható,
Magadra vess fogyasztó.

(Akinek nem lenne világos a sztoriból, a Posta úgy jön a képbe, hogy ő az villanyóra-leolvasására szerződött partner. Ami nem akar összejönni az istennek sem.)

Sziasztok.

Közzétenném mások okulására, illetve okos ötletek elfogadása céljából a kálváriát, amit járok a hétvégi telkemen lévő villany és gázóra leolvasása és lefényképezése kapcsán az Elmüvel és a Tigázzal.

Magyarország, "szolgáltatók" ma 2015.

Olvasson tovább!

Leszerepelt a Hagymatikum

2015.09.16. 15:01 | Homár Hilda | komment

unnamed_5.jpg

Zolit teljesen kiborította a rettenetes nevű Hagymatikum kültéri részén tett látogatás, és beszámolója alapján eléggé joggal. Makón egyrészt úgy tűnik, feltalálták a látványcsúszdát. Másnak nehéz betudni, hogy csak kanyarognak a csövek, de használni nem lehet őket, pedig a honlap alapján a csúszást  alapszolgáltatásnak vélnénk. A belépő árával kapcsolatos rész a legnagyobb jóindulattal is ciccegésre ad okot, mert kizárt dolog, hogy egy pénztáros ne tudná kapásból, hogy mennyi az annyi. A felajánlott 200 forintos kompenzáció meg simán wtf. 

Sziasztok !

Idén nyáron Csongrád megyében voltunk lovastáborban a gyerekekkel és Makón volt a szállásunk. Egyik délután korábban mentem értük, hogy még zárásig tudjunk egyet csúszdázni, fürdeni a makói fürdőben.

Augustus eleje volt, csúcsidő a fürdő tele vendégekkel. Mi 17.25-kor váltottuk meg a belépőjegyet, egy felnőtt, két gyerek. A pénztáros hölgy a családi napijegyet adta 5.000 Forintért mondván ez a legjutányosabb még késő délután is. Oké, bíztam benne, ő tudhatja a legjobban mi ilyenkor a legjobb konstrukció.

Olvasson tovább!

Ezek a lehetőségei, ha az ön tarifacsomagját is kivezeti a szolgáltató

2015.09.16. 09:44 | Homár Hilda | komment

telenor_logo_1.png

Elég nagy felhördülést okozott a Telenor augusztusban bejelentett tarifakivezetési folyamata, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is figyelemmel követ. Vandának nem biztos, hogy még időben jön a segítség, de azért elmondjuk, milyen lehetőségek közül választhatnak az érintettek.

Kedves Tékozló Homár,

a Telenor tarifacsomag kivezetéséről szeretnék írni, amelyről úgy értesültem, hogy felhívtak a mai napon, közölve, hogy váltanom kell, mert megszűnik a tarifacsomagom, de ha még most váltok, 2000 forinttal kedvezményesebben kapom az új havidíjas csomagot.

Mivel erről ott és akkor hallottam először, megkérdeztem, meddig van még lehetőségem dönteni, mert előbb utánanéznék a dolgoknak. A válasz az volt, hogy akkor másnap visszahívna (08.25-én), majd amikor megkérdeztem, meddig van a határidő, közölte, hogy holnaputánig (08.26-án). Nosza, gondoltam, utánanézek, mi is ez az egész.

Olvasson tovább!

Nem szeret zuhanyozni az LG vízálló órája

2015.09.15. 14:20 | Homár Hilda | komment

lg-g-watch-r.jpg

Abszurd elemekkel tarkított sztori következik egy tíz perces zuhanyzástól kinyúvadt vízálló óráról. A gazdája, Gergő vagy valami zen-budhista vagy valami régivágású úriember, különben biztosan nem tudott volna egyetlen káromkodás nélkül befejezni egy olyan levelet, aminek az egyik slusszpoénja az, hogy a szervizes ember azért teljesen fogalmatlan óraügyben, mert valójában hűtőgép-szerelő. A hasonlóan erős másik poént nem lövöm le. Felhívom a figyelmet viszont a meglepő mellékszálra, amiben a Sony viszont azonnal cserél egy beázott Z1-et! 

Sziasztok Homárosok,

Én a kis történetemmel segítséget vagy tanácsot is szeretnék kérni tőletek hogy mit tegyek. Van e szerintetek igazam vagy nincs. Érdemes e továbbmenni vele.

Vásároltam egy LG Magyarország kft által forgalmazott LG G Watch R típusú okos órát. A kollégámnak ugyanez az órája van, emiatt is vásároltam. Az órával nagyon meg voltam elégedve bár sokat ténylegesen nem használtam.  

Olvasson tovább!

Egy csodálatos barátság kezdete: Homár - GVTI-fogyasztóvédők együttműködés

2015.09.15. 09:41 | Homár Hilda | komment

logo_gvti-800.png

Tádááááám! Nyár elején már belengettük, hogy nagy terveket szövögetünk egy fogyasztóvédelmi tanácsadással foglalkozó szervezettel, és örömmel jelentem, kánikula ide, nyári szabadságolások oda, összehoztuk a dolgot! E héttől kezdve rendszeresen lesznek olyan posztjaink, ahol a GVTI fogyasztóvédői megszakértik, sőt (ami még sokkal jobb!) konkrét lépéseket javasolva megtanácsolják a levélben beküldött problémát. Nagy lépés és nagy öröm ez nekünk, az új dizájnnal együtt pedig egy új időszak kezdete a 10 éves Homár életében. Fogadjátok szeretettel őket.

Tisztelt Homár Közösség!

A magyar kultúrának szerves része a panaszkodás, ami okoz ugyan némi megnyugvást a háborgó léleknek, de a problémákra általában nem megoldás. Mi, GVTI-fogyasztóvédők viszont épp a megoldások keresésben tudunk segíteni a hozzánk fordulóknak - és most már a Homár olvasóinak is. 

Kik vagyunk?

Nevünkben a 4 betű (GVTI) a  Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodák elnevezés rövidítése. Anyaszervezetünk a  Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME), egy 12 éve működő civil fogyasztóvédelmi szervezet, mely  a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával tavaly hozta létre ingyenes tanácsadó irodáit öt nagyvárosban: Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsen és Győrben. Ezekben az irodákban dolgoznak a GVTI fogyasztóvédők.  Munkatársaink  jogász és közgazdász végzettségűek, akik közül többen ügyvédek, egyetemi oktatók,  békéltető testületek aktív tagjai.

Mit csinálunk?

Fő célunk, hogy szakmai tanácsainkkal segítsük a hozzánk forduló fogyasztókat és vállalkozókat, illetve programokkal, előadásokkal, kitelepülő tanácsadásokkal, lakossági fórumokkal elősegítsü k a fogyasztói tudatosság növekedését és a tiszta verseny kialakulását. A GVTI fogyasztóvédők irodáit online vagy személyesen felkeresők teljeskörű, egyénre szabott tanácsadást kapnak, és segítséget a panaszlevél megírásában, jogérvényesítési kérdésekben. Sőt, nem csak akkor lehet felkeresni minket, ha már beütött a baj! Szerződéskötés előtt is bátran fordulhatnak hozzánk az ügyfelek.

Milyen esetekkel foglalkozunk?

megtévesztő reklámok I szavatosság és jótállás  I üdülési jog  I  termékbemutatók  I fogyasztói csoportok  I internetes vásárlások  I  jelentős piaci erővel való visszaélés  I   utazási szerződések  I  csomagküldő kereskedés  I üzletfelek megtévesztése

Mennyibe kerül a tanácsadás?

A szolgáltatás ingyenes.

Mit csinálunk a Homáron?

Célunk heti 3-4 esethez fűzött szakmai véleményezéssel a Homár Power növelése. Az, hogy tömör, de érthető nyelven megírt szakszerű válaszokkal és tanácsokkal segítsük a panaszosokat, és kiegészítsük a Homár jól működő önmegoldó mechanizmusait. Soha nem fogjuk állítani, hogy az egyetlen és objektív igazság birtokosai vagyunk, hiszen egy panaszlevél mindig szubjektív, és nem feltétlenül tartalmaz minden fontos tényt. Arra viszont mindig törekszünk, hogy egy megalapozott és tudatos fogyasztói nézőpontot adjunk mindannyiunk okulására. 

Kedves Homár-olvasó! Ha kíváncsi vagy ránk vagy részletesebb véleményünk érdekel, írj nekünk az info@fogyasztovedok.hu címre, vagy látogass el honlapunkra (www.fogyasztovedok.hu  I  www.versenyugyi-tanacsadoiroda.hu).

És szépen kérünk, panaszkodj tovább rendes fogyasztó módjára a Homár blogon!

Üdv.: 

GVTI-fogyasztóvédők

Biztosítjuk, amíg kedvünk van. Most már nincs.

2015.09.14. 14:47 | Homár Hilda | komment

logo_medicover.jpg

Felelős döntésre  - igen, a velük való szerződéskötésre - biztatja jövenedőbeli ügyfeleit a Medicover, cserében teljeskörű gondoskodást ígér. Arról hallgatnak, hogy csak addig, amíg nekik tetszik, pedig a magyarázat igencsak elkelne azon túl is, hogy mert megtehetjük.

T. Homár, 

az alábbiakban mellékeltem a Medicover-rel történt levelezésünket, mert számomra döbbenetes és elfogadhatatlan, ami történt,- mégha jogilag fedhetetlen is a szolgáltató.

2012. szeptembere óta állunk szerződésben magánszemélyként az egészségügyi céggel, férjemmel és fiammal. Családi csomagra szerződtünk, az akkor négyféle ajánlatukból a harmadik legtöbb/-jobb ellátást nyújtóra (ALOE),- ennek megfelelően meglehetősen borsos áron (195ezerFt/félév). Egy hónapja jött egy levél, miszerint indoklás nélkül felbontják a szerződésünket évfordulóval... ez sajnos valóban benne van a szerződésben, de nem volt módom enélkül aláírni.

Olvasson tovább!

Telepátiából teszteli utasait a Tesco

2015.09.14. 09:31 | Homár Hilda | komment

tesco.jpg

Láthatóan tehetségtelen a Tesco népe az érzékszerveken kívüli kommunikációban, hiszen 8 hónap alatt sem volt képes mindegyikük megérezni, hogy a buszra nem a kijelölt helyen kell felszállni. A Tesco beláthatná, hogy a kísérlet elbukott, szegény utasok meg végre kaphatnának egy kis segítség ebben a dologban. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Bizonyára sokaknak okoz nap mint nap bosszúságot, ha az orruk előtt elmegy a busz. No nem baj, nemsokára jön a következő. De mi van akkor, ha ez a busz a budaörsi Tesco 30-40 percenként közlekedő járata? És nem is "úgy" megy el az orrunk előtt, hanem úgy, hogy már vártunk rá legalább negyedórát?

A helyszín a Sasadi út, buszmegálló, ahol óriási oszlop hirdeti már évek óta az ingyenes Tesco-járat menetrendjét. Ebben a megállóban még sok más BKV-járat is megáll, úgy mint 40, 139, 240 stb. A Tesco-busznak nincs külön megállós táblája, ott van helyette az oszlop. No igen, valahol (mindenhol) teljesen logikus is, hogy ha már közpénz-százezrekből felállították az oszlopot, akkor a busz előtte álljon meg.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása