Az elmúlt hetek intenzív taxis-uberes tematikája után az biztos, hogy az Uber népszerűsége nőtt (amitől a rendszernek köszönhetően persze drágult a fuvar), a NAV megkezdte az adóügyi rendszabályozást, a taxis társaságoknak pedig muszáj lesz felvenniük az appversenyt, ha utasokat akarnak.
Kedves Homár Blog,
Eszembe jutott, nekem is van kettő történetem, ami szintén Budapesten történt:
Helyszín:Keleti pályaudvar, troli oldal, taxi droszt. Kopogok az elsőnél.
-Szabad?
-Hova?
-Honvéd Kórház.
-Nem érnék vissza, bocs, foglalt.
Olvasson tovább!
"A hűség igazi gyöngyszem a homokszemek között, amit csak azok láthatnak meg, akik valóban értik, hogy mit jelent." Paulo Coelho
Sziasztok!
A rengeteg bejegyzésetekben lehet, hogy már felmerült ez a probléma a Vodafone-nal kapcsolatban másnál is. Ha így van, kérlek csak annyit segítsetek, hogy megadjátok a linkjét, hátha megtalálom a megoldást.
Olvasson tovább!
A baleseti adó egy 2012-ben bevezetett adó (a biztosítási díj 30%-a, de maximum naponta 83 Ft / gépjármű), amit a biztosítóknak kell beszedniük. Rövid és nyilván nem reprezentatív netes kutakodásunk alapján úgy tűnik, az alkuszok és a biztosítók oldalai külön, hangsúlyosan kiemelve jelzik, hogy a kalkulátoruk beleszámolja-e az ajánlat kiszámolásába (általában nem). Ahogy a Viennáé is külön jelzi az adó összegét., bár az csak számolással derül ki, hogy a szép nagy piros számokkal kiírt gyakoriság szerinti díjban nincs benne. Olvasónknak ettől még azt javasoljuk, hogy a lemaradt adót gyorsan fizesse be, mert jelenleg a biztosítása díjhiányosnak számít, és ha ez így marad, akkor meg is szűnhet.
Tisztelt Homár!
Megtévesztéssel a legkönnyebb új ügyfelet szerezni, csak a gépjármű kötelezőbiztosításból ki kell hagyni a biztosítási adót és már is az Union Biztosító Vienna Insurance Group ajánlata lesz a legjobb.
A biztosító a fizetendő díjhoz számszerűleg kiírja a biztosítási díjat adó nélkül.
Én átutalással kifizettem ezt az összeget és 1 hónap múlva kaptam egy fizetési felszólítót, akkor tudtam meg, hogy a biztosító egy másik összegre gondolt, mint amit én átutaltam. Ha csekket kértem volna, akkor egyből észrevettem volna, hogy a fizetendő díj és a csekken szereplő össze között jelentős különbség van. És akkor 15 napon belül le tudtam volna mondani a biztosítást. De átutalásnál 1 hónap múlva jelezték, hogy kevesebbet fizettem be, így bőven kifutottam a lemondási határidőből. Én nem vagyok naprakész a biztosításhoz kapcsolódó adókkal, így szerintem a biztosítónak a fizetendő összegnél számszerűsítve fel kellett volna tüntetni a teljes összeget a félreérések elkerülésére.
Biztosító válasza:
A biztosítási díj nem tartalmazza a baleseti adót, mert nem a biztosítási díj része, baleseti adót az esedékes díjbekérő tartalmazza. A B/05 bonusz-besorolású számlát 2015.11.18-án kapta a fiókba, a módosítottat pedig 11.25-én, azaz mindkét számlát a 14 napos felmondási határidőn belül kapta."
Ezzel a logikával a benzinkutakon elég lenne a benzin árát adók nélkül kiírni és az adókat számolja ki az autós ahogy bírja. A kereskedelmi számlákon is a bruttó összeget tüntetik fel számokkal, meg sosem kaptam nettó összegről számlát.
Az olvasónknak adott meghökkentő állításuk szerint sehogy. Ezt vajon hogy gondolják? A számla eleve nem az adó, hanem a költség elszámolásához kell, a kiállítását pedig a legtöbb légitársaság egy különösebb kreativitást nem igénylő megoldással, egy linken elhelyezett formmal simán megoldja.
Sziasztok!
Az imént foglaltam egy repülőjegyet egy európai városba céges kártyával. Próbáltam számlát igényelni de nem tudtam. Rátaláltam a "live chat” szolgáltatásra, gondoltam, majd ott sikerül. Hát nem. 3 ügyintézővel is beszéltem, a harmadiks rác tudott magyarul így kicsit jobban átérezte, hogy mit is akarok.
Ez volt a válasza arra, hogy számlát szeretnék kapni:
Olvasson tovább!
"Erkölcsi kötelessége a kormánynak, hogy ami a törvény alapján visszajár az állampolgároknak, azt meg is kapják. Még akkor is, ha egy csődbe ment külföldi biztosító helyett kell helytállni. A károsult biztosítottak az adóhivataltól kérhetik vissza a nekik visszajáró baleseti adót" - közölte az NGM. Egy sort még beletehettek volna, hogy egy csomó hiábavaló ügyintézéstől megkíméljenek néhány már amúgy is leharcolt Astra-károsultat.
Kedves Homár,
közismert az Astra biztosító tavalyi csődje és az ebből fakadó kötelező biztosítóváltás. Édesapám sajnos náluk volt biztosítva, így ő is érintett. Már eleve az októberi soron kívüli biztosítóváltás is szívás volt, mert dupla áron sikerült a gépjármű kötelező felelősségbiztosítását átkötnie. De muszáj volt, nem volt választása.
Olvasson tovább!
A T-System az a cég, ami a híres-neves BKV automatákat gyártotta és üzemelteti. A gépek működésére sokszor van panasz, az első levél is egy benyelt bérlet miatti reklamálás, de amiért a levélből poszt született, az igazából a cég válasza. A T-System ugyanis olyan példaértékű, konkrét információkkal teli tájékoztatást küldött olvasónknak, hogy még mi is köszönjük!
Olvasson tovább!
Olvasónk leírásában több túlzásnak tűnő állítás is van, mert az biztosan nem igaz, hogy "a szerződött összeg dupláját kell fizetned és nem csak 2 évig, hanem örökké", de az is biztos, hogy a szolgáltatók szeretik az ügyfeleket talpig nehéz hűségbe bújtatni. Olvasónk figyelje a kommenteket, mert a Telenor ott szokott reagálni a posztra!
Tisztelt Homár,
A Telenor duplán számláz és örökké meghosszabbodik az előfizetés!
Örömmel láttam, hogy készülék nélkül mindössze 1270 ft a havidíja a Telenor XS üzleti előfizetésnek, ez a weboldalukon is fenn van. Személyesen bementem és érdeklődtem az előfizetésről, az ügyintéző is megerősítette, hogy igen, ez 1270 ft, így meg is rendeltem. Gondoltam rá, hogy rendelek akkor már több előfizetést is, ha ilyen kedvező, de szerencsére, mivel volt már problémám a céggel, csak 1 előfizetést kértem, ugyanis az első számlánál jött a meglepetés. Az előfizetési díjnak ugyanis a dupláját számlázzák és mivel aláírtad a 2 év hűséget nincs már visszaút.
Olvasson tovább!
Állandó visszatérő, és valószínűleg soha meg nem szűnő panaszforrás a postai kézbesítés. Hol eleve nem jön a postás, pedig kéne neki. Hol jön, de nem csenget fel. Hol meg felcsenget ugyan, de nem várja meg a választ. Az biztos, hogy a legbosszantóbb piszlicsáré napi ügyek egyike, amikor otthon vagyunk egész nap, mégis csak a bedobott értesítőből tudjuk meg, hogy jött valami, és el kell zarándokolni a postára. Hogy ne csak mindig a nyervogás menjen, megkérdeztük a Postát, hogy mi a szabály a felcsenget, értesítést hagytémában, illetve mit tehetünk, ha elégedetlenek vagyunk a postásunkkal. (Azt csak mondom, hogy biztosan sokat segít a viszonyon, ha kedvesen köszönünk neki, ha összefutunk a lépcsőházban.)
Kedves Tékozló Homár!
Nem én leszek az első aki a postára panaszkodik és az utolsó sem. Nem nagy dologról van szó engem mégis dühít ha már fizetek egy szolgáltatásért.
Társasházban lakunk ahol van kapucsengő egyértelműen jelezve a neveket. A postán keresztül rendelt csomagokat hol a postás hozza be (van kulcsa a külső ajtóhoz) hol a posta futárja ( akinek nincs kulcsa). Ha csomag érkezik és valamilyen futár hozza és nem vagyunk itthon az szokott történni, hogy felhív a futár valamint a külső ajtóra ragaszt egy értesítést, illetve beengedik a szomszédok és a postaládába rakja az értesítését illetve másnap megpróbálja újból kézbesíteni. A postás és a postás futár se értesítőt nem hagy, nem hív ha nem küldenének róla e-mailt várhatnánk a végtelenségig.
Olvasson tovább!
Vidéki életképek rovatunk következik: az emberek neteznének, de várniuk kell estig, míg legalább egy részük a tévét választja a gépezés helyett, mert a bitek csak csordogálnak, vánszorognak, szédelegnek az információtechnológia falusi országútját.
IInvitel, Vicc szolgáltató! Perelhető a szolgáltató? Milyen díjakkal jár egy per indítása, esetleg több ember is indíthat egy pert?
Sziasztok!
Inviteles internetünk van, már lassan 1 éve elviselhetetlenül lassú, nappal használhatatlan, csak este 10-11 utána lesz valamennyire működő képes. Az egész faluban rossz, most például 12 perc alatt nem sikerült egy speedtest.net nevezetű oldalt betöltenem, hogy lemérjem a sebességemet. Le is videóztam, hogy legyen bizonyítékom róla, majd el is küldöm nekik mert vicc ami itt folyik! Az elmúlt 2 hónapban legalább 20-30 hibajegyet indítottam, csak annyit kaptam válaszul az üzenetek nagy részében, hogy náluk minden rendben van, ehhez képest az egész falu ugyan erre a problémára panaszkodik. :)
Olvasson tovább!
Vezetékek, dokumentáció, emberi tényező, pláne mind a három egyszerre mindig magában hordja a veszélyét annak, hogy egy sztori végül a Homáron kössön ki. Ilyen típusú panasz jön is naponta. Az viszont már a sokat olvasott Homárnál is extrém kategória, hogy egy szerelő egy ideig tipródjon a feladat fölött, majd elugorjon egy set top boxért - hogy aztán soha többet hírét se hallják a háziak. Reméljük, jól van!
Kedves Olvasók,
Nehéz röviden leírni a Telekommal kapcsolatban lezajlott kudarcsorozatunkat, mert több hónapnyi személyes, telefonos és e-mailes párbeszéd tartalmát kellene összeszednem. A feladat nehézségét bizonyítja, hogy ez még a sokat látott Telekomnak sem sikerült eddig. Pedig Ők vissza tudják hallgatni a hívásokat.
Olvasson tovább!