Tékozló Homár

Re: Ingyenes bazárként kezelik a feladott bőröndöket Ferihegyen

2010.03.20. 09:00 | ge | 157 komment

Gábor nemrég egy parfümnyivel lett szegényebb, miután föladta a bőröndjét Ferihegyen. Akkor a panaszát elküldte az illetékeseknek is és most megérkezett a válasz: a kommunikációs vezető szerint a szinte kizárt, hogy a Budapest Airport Zrt. alkalmazottai nyúlták le az üveget, de ígéri, hogy a jövőben még több kamerát szerelnek fel az ilyen problémák elkerülésére.

Kedves Gábor, Homár, és Kommentezők!

Elég kínos egy reptérnek, ha a területén eltűnik valami egy csomagból, ezért ezúton is elnézést kérek emiatt. Nagy valószínűséggel nem a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. alkalmazottai könnyítettek a csomagon, mert nekik alig van lehetőségük hozzáérni a csomagokhoz. Röviden leírnám, hogy miért nem. (Akit nem érdekelnek a technológiai részletek, a következő néhány bekezdést ugorja át, a végén jönnek a praktikus tanácsok.)

Olvasson tovább!

Bezúzta a futár az iPhonet

2010.03.19. 15:09 | jackyll | 96 komment

A Homár hétzáró tanulsága: Soha ne adjanak át szállításra törékeny csomagot úgy, hogy nem nézetik meg a szállító cég munkatársával a sértetlen tartalmat! Zoltán nem ezzel a módszerrel egy összetört kijelzőjű iPhone boldogtalan tulajdonosa lett:

Januárban feladtam egy csomagot a PPS (Pannon Parcel Service Kft.) futárszolgálattal, másnapi kézbesítéssel. Külön szeretném kihangszúlyozni, hogy utánvétes csomag volt, ennek a későbbiekben lesz jelentősége! Szerdai munkanapon megrendeltem a futárt, csütörtökön jött is a csomagért. A csomag tartalma egy érintőképernyős telefonkészülék volt tartozékaival. Mivel nem az első ilyen jellegű feladott csomagom – ezenkívül mindig is elővigyázatos ember voltam -, a telefont 3(!) db, a többi alkatrészt 1-1 db légpárnás zacskóba csomagoltam, hogy ne essen bajuk normál kezelés mellett. Ezt követően lefóliáztam a dobozt, majd átadtam a futárnak. Másnap reggel 8-kor csörög a telefon. A címzett volt az, miszerint én egy törött készüléket küldtem el neki, így visszautasította az átvételt.

Olvasson tovább!

Lehúzás a Babaexpón?

2010.03.19. 14:32 | jackyll | 75 komment

Gábor a néphagyományos szétosztogatás helyett megpróbált pénzt csiholni gyermeke napok alatt kinőtt ruhakészletéből a Baba Expón, de főleg szomorú tanulságokkal gazdagodott:

Szeretném veletek megosztani több sorstársam esetét. Mint a címből kiderül a Baba Expo nevű, határtalanul arcátlan behúzó gépezetről van szó. Az embernek, ha van gyereke, akkor elkerülhetetlen, hogy az évek folyamán bizonyos mennyiségű ruházat összegyűlik, amelytől az ember többféleképpen próbál megszabadulni. Egy ilyen lehetőséget láttam meg először a Baba Expoban. Honlapjukat megnézve egyből kedvet is kaptam ahhoz, hogy gyerrmekem ruházatát reális áron pénzzé tegyem. Így hát fogtam magam, gyermekem ruházatát lajstromba vettem, és rövid számítás után rájöttem arra, hogyha csak harmada vagy negyede áron fogom értékesíteni a ruhákat, akkor is egész szép kis összeg jön össze.

Olvasson tovább!

Mit tegyünk, ha elkérik a bankkártyánk adatait?

2010.03.19. 08:55 | ge | 164 komment

Két bankártyás mókát is kaptunk, az elsőnél a fenti adatlapon egy konferencia szervezői kérték el a résztvevők minden kártyaadatát, a másodikban viszont maga a Microsoft próbálta megtudni Tibortól a titkos azonosítóját. Az ilyen megoldásokkal a bankok sem értenek egyet és minden felelőséget hárítanak is, teljes joggal.

Olvasson tovább!

Könnyű lopni az IKEA-ból

2010.03.18. 13:21 | jackyll | 189 komment

Brutális biztonsági rést fedezett fel naiv függönyvásárló az IKEA-ban, miután laptopját a bútoráruház értékmegörzőjébe helyezte végső nyugalomra. Mire visszaért, a gépet simán elvitték előle. Kiderült ugyanis, hogy a gyerekmegőrző személyzete mesterkóddal gyakorlatilag bárkinek bármit kinyit, ha stimmel a bemondott név. Misztikus módon a környék nincs bekamerázva, hiszen innen nem az IKEA cuccait lopják szét:

Helyszín az Örs vezér tere, hétköznap este 6 óra. Munka után irány az IKEA, jópár dolog kellett onnan, jellemzően nagy de könnyű javak, mint párna, paplan, függöny, stb. Parkolás a mélygarázsban, majd okulva a múltkori eseten, amikoris a Szugló utcában 2 perc alatt a kocsi csomagtartójából ugrasztották meg a laptopomat, az 3 kilós új notebookot nem hagytam a kocsiban, hanem vittem fel magammal. Azt nagyjából már sejtettem, hogy együtt nem fog menni a saját és vett dolgok cipelése, márcsak azért sem, mert az áruház emeletén nincs bevásárlókocsi. Maradt tehát egy őrült ötlet, amit utólag már biztosan soha nem fogok elkövetni:

ÉRTÉKET TETTEM AZ IKEA ÉRTÉKMEGŐRZŐBE!!!

Olvasson tovább!

Ingyenes bazárként kezelik a feladott bőröndöket Ferihegyen

2010.03.18. 08:30 | ge | 295 komment

Gábor tulajdonképpen olcsón megúszta, csak egy üveg parfüm tűnt el a feladott bőröndjéből, de bármennyire is megszokott, tökéletesen érthető és jogos a felháborodása.

Kedves Homár,
ha már a Budapest Airport válaszra sem méltat, akkor legalább szolgáljon tanulságul a sztorim másoknak, akik repülővel kívánnak utazni. Persze tudom én, hogy vastagon hibás vagyok én is, de azért - mint a levélben is írom - mégsem szeretnék ebből kiindulni, tekintve, hogy azért a repülés továbbra sem egy olcsó mulatság, úgyhogy azért valamiféle minimális biztonságot elvárna az ember. Na mindegy, alább mellékelem a március 9-én Budapest Airportnak írt levelemet.
Üdv,

Gábor

Olvasson tovább!

Naiv ügyfél vs HP laptop

2010.03.17. 18:30 | jackyll | 111 komment


Vajon a kínaiak kit anyáznak, amikor a harmadszor cserélt alaplapú noteszgép negyedik javításánál a szerviz benyögi, hogy lejárt a garancia, innentől fizetős? A fenti videóból épp ez derül ki. Naiv ügyfél megelégelve a szituációt besétált a legközelebbi HP-kimérésbe és egyetlen torokhang kiadása nélkül apró cafatokra szaggatta a szomorú sorsú kompjútert.

(via Gizmodo)

A szervizben beázó Nokia-telefon

2010.03.17. 10:55 | jackyll | 209 komment

Valentin vélhetően megtanulta, hogy piszlicsáré hiba miatt többet nem fogja szervizben hagyni a telefonját. A tavaly februárban vásárolt Nokia N85 szinte azonnal meghibásodott, a főpanel cseréje után pedig a rádió romlott el benne. Na, ezt már nem kellett volna "javíttatni", ugyanis a következő helyen addig pihent a telefon, amíg az ezt követő helyen megállapíthatták, hogy "beázott", és bukó a garancia.

Februárban vásároltam egy Nokia N85 típusú készüléket 2 év gyári garanciával, amely rögtön az átvétel utáni napokban hibásnak bizonyult, így elvittem a legközelebbi szervizbe (oda-vissza 140 km) ahol azt tapasztalták, hogy a készülék rendben működik és egy ismerősöm által visszakerült hozzám. A készülék használata közben azonban én még mindig észleltem a hibát - nevezetesen, hogy rendszertelenül újraindul komolyabb igénybevétel esetén- ezért újra elvittem a szervizbe (140km), ahol elismerték, hogy tévedtek, és elküldték a központi szervizbe javításra. A telefont 2 héttel később kaptam vissza főpanel cserével (ez egy laikusnak is komoly problémát sejtet) és újabb 140km-t a szervizig.

Olvasson tovább!

Az adatvédelmi biztos szerint az Exe jogosulatlanul kezel adatot

2010.03.17. 09:30 | ge | 24 komment

A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének blogjában olvastuk a következő véleményt az Ingatlandepo.com ügyről, amit a Gazdasági Versenyhivatal idén már ejtett. A GVH szerint ugyanis nem volt jogsértő az az eljárás, hogy a lejárt ingyenes hirdetéseket automatikusan meghosszabbították, majd ezek árát követelték a mit sem sejtő hirdetőkön.

"A panaszokat megvizsgálva a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elítéli az ingatlanhirdetésekkel foglalkozó Exe Ltd. cég fogyasztókat megtévesztő gyakorlatát, valamint etikátlannak tartja az olyan tartalomszolgáltatást, amely a felhasználókat megtéveszti az általános szerződési feltételekben vagy egyéb módon. Az MTE még akkor is etikailag kifogásolhatónak tartja az ilyen gyakorlatot folytató tartalomszolgáltató tevékenységét, ha esetleg önmagában az eljárása jogszerű, de az a felhasználókat könnyen megtévesztheti a szolgáltatás ingyenességét illetően."

További részletek a blogon.

Ha nem tévézel eleget, lekapcsol a T-Mobile

2010.03.17. 07:12 | ge | 138 komment

Olyat már mi is hallottunk, hogy ha nem fizetünk, akkor nem jár a szolgáltatás, de olyat, hogy az ügyfél fizet, de nem használja elég gyakran és ezért kapcsolják ki, talán még senki nem hallott. Pedig milu éppen így járt a T-nél.

Néhány hete tapasztaltam, hogy nem érem el mobilkészülékemmel a mobil TV szolgáltatást, a rendszer azt írta, nem vagyok előfizetve, és felajánlotta, hogy 1990 Ft ellenében előfizethetek az önkiszolgáló ügyfélszolgálaton. A problémám ezzel annyi, hogy nem kis összeget fizetek havonta a Média mánia XL csomagért, amiben benne van havi 40 óra TV.

Olvasson tovább!