Tékozló Homár

Miért mutat egy időben más repjegyárat a laptop és a telefon?

2015.04.10. 14:44 | Homár Hilda | 86 komment

11082743_10205942086821999_1159846392_n_1.jpg

Szabolcs a Wizz Airnél keresett jegyeket, és meglepődve konstatálta, hogy ugyanazt az utat két különböző áron kínálják neki.  Ő a laptop-mobil eltérésre tippelt, de szerintünk inkább a repülőjegyek árazásában alapvető szerepet játszó un. yield management áll a jelenség mögött - főleg, hogy utóbb kiderült, az egyiken 1, a másikon 2 főre keresett.

yield management elég misztikusan hangzik, és földi halandó szemével kicsit az is. Ez egy stratégia, amit a repülőtársaságok mellett a szállodaipar is alkalmaz. A célja, hogy egy adott járat vagy időszak esetén a lehető legnagyobb hasznot realizálják, a módszer pedig a jegyárak folyamatos változtatása a szezontól, a jegyfogyástól, a konkurencia áraitól és más tényezőktől függően.

Ennek működéséről hosszú, de érthető okosságok érdeklődőknek  itt és itt,  repjegyvásárláshoz hasznos tanácsok itt. (Az egyik cikkben említik azt a feltételezést is, hogy egyes légitársaságok IP-cím alapján rögzítik a repülőjegy-vásárlásokat, és gyakori célállomások esetén felnyomják az árat, de, ha van is ilyen, itt nem játszott, mert Szabolcs hiába volt bejelentkezve az egyik keresésnél, nem jár hetente Máltára.)

Kedves Homár!

Tökéletes posztajánlat Húsvétra! A Wizzair más árat dob ki attól függően, hogy milyen gépről nézik az oldalt.

A képen látszik, hogy a telefonon 16 990 Ft van Máltára, míg a laptop képernyőjén ugyanarra a desztinációra 19 990 Ft. A drágábbik opciónál be voltam jelentkezve a fiókomba.

Nem hinném, hogy ez szabályos lenne.

Szabolcs

Kedves Szabolcs! nem lehet, h épp akkor változott az ár? Szerinted az eszköz miatt volt a különbség, nem az eltérő időpont miatt? lécci csekkold h most mennyi, jó? Homár

Az egyiknél egy fő volt beállítva, a másiknál kettő. De ha mindkettőnél egy fő lett volna beállítva, akkor egyszerre foglalhattak volna az alacsonyabb áron, így viszont, aki egy főre volt állítva, az alacsonyabb áron foglalhatott volna, míg a két fős foglalásnál mindkettő magasabb áron ment volna.

Ajándékozzon meg téged a Telenor!

2015.04.10. 09:53 | Homár Hilda | 80 komment

telenor-logo.gif

A Homár csápjai néha lassan, de őrölnek. Ezt csak azért mondom, mert Ricsi még január 2-án megírta a Telenor tavaly nyári játéka miatti panaszát, mi nyammogtunk a levélen hónapokig, szóval ne őt tessenek azzal nyesztetni, hogy jókor jut eszébe. De vajon miért büntette a Telenor a nyerteseit azzal, hogy csak a zászlóshajóknak keresztelt boltokban vehették meg a szelfibotot? Vagy miért nem tudták kérésre postázni a választott cuccot is, amikor cakk-pakk 45 nyertes volt a játékban, és az utalvány mellé járó ajándékcsomaggal ez simán ment?

Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném megosztani a nemrégiben történteket. 

A nyári időszakban a Telenor indított egy játékot. (Segíts Liának játékszabályzatnyertesek listája), melynek keretében nyertem többek között -nem, nem az első három között voltam - egy 10000 Ft-os utalványt, amit mobilkiegészítőkre lehetett beváltani. Meg is kaptam e-mail-ben, ahol felsorolták azt a 10 üzletet az országban, ahol be tudom váltani:

Olvasson tovább!

Jelentem mégsem visszafelé fejlődik az Aegon, sőt!

2015.04.09. 13:20 | Homár Hilda | 74 komment

aegon-logo.png

Hogy ne csak mindig fanyalogjunk:
Két hete írtuk meg Gergely panaszát, akit az Aegon szórakoztatott változatos módon a két különböző összegről szóló szerződésduplikálástól a félig aktivált e-szolgáltatásig. A posztot megjelenés után elküldtük a biztosítónak, ahonnan 2 nap múlva írtak, hogy intézkednek. És tényleg! Le a kalappal az Aegon előtt, nemcsak ígérték, hanem tényleg elintézték. Ezt kaptuk Gergelytől:

UPDATE: Postán jött, bocsánatot kértek és ... a többit mellékelem.
Azért ez jófejség!

aegon_bocsanat.jpg

Valami nagyon nem működik az FHB kártyacsere-részlegénél FRISSÜLT

2015.04.09. 09:17 | Homár Hilda | 52 komment

screenshot_2015-04-09_08_03_50.png

Andrea életét alaposan, több menetben keserítette meg a bankja, ráadásul egyetlen, rutinszerű ügylet: egy bankkártyacsere kapcsán. Ehhez képest egész visszafogott levelet kaptunk. Mármint mi meg ők.

Kedves FHB Bank,

Bankkártyám ezév március 31-ig volt érvényes, vagyis csak lett volna érvényes. Az új kártyámat a mai napig nem kaptam kézhez.

A történet március közepén kezdődött, mikor felhívtam ügyfélszolgálatukat bankkártyacserével kapcsolatosan. Ügyintézőjük tájékoztatott arról, hogy a kártyát a székesfehérvári bankfiókjukba postázták ki március 12-dikén és hamarosan onnan fognak értesíteni, mikor tudom átvenni, ha március 20-dikáig nem értesítenek, akkor telefonáljak újra. Megdöbbentem, mikor meghallottam, hogy a bankfiókba küldik a kártyát, mivel én sosem kértem ezt, sose írtam alá, nyilatkoztam erről. Ez még a legkisebb probléma lett volna.

Olvasson tovább!

Zoltán írt az NFM-nek megyei matrica ügyben

2015.04.08. 14:58 | Homár Hilda | 101 komment

7464237_4207767c68ccbdff4833118a9a26a8ed_t.jpg

Az nyomasztja, hogy miért jövő év január 31-ig érvényes és nem a vásárlástól számítva 1 évig. Megkérdezzük.

Tisztelt NFM! 

Érdeklődni szeretnék, hogy miért nem lehet megoldani azt, hogy a megyei matrica érvényessége a vásárlástól számított 1 évig legyen érvényes, és ne 2016. január 31-án járjon le?

 Úgy érzem jelentős lehúzás ez az autósok számára, hisz ha valakinek pl. munkahelyi okokból úgy hozza az élet, hogy akár nyáron vagy akár ősszel vásárolnia kell  2-3-4  megyére szóló autópályát akkor az az ember csak néhány hónapig tudja használni a matrica által biztosított autópályákat, holott ugyanúgy kifizeti rá a teljes, éves vételárat.

Olvasson tovább!

Kétes eredetű telefonokkal seftel egy cég a Vaterán

2015.04.08. 09:33 | Homár Hilda | 76 komment

550x-ifixit-nexuss-1.jpg

Hát én ezek után náluk inkább nem vásárolnék telefont.

Tisztelt Homár! 

Remélem levelem közlésre kerül, szeretném több fogyasztó figyelmét felhívni egy, a Vaterán igen aktív eladó működésére. 

Naív Ügyfél a vatera.hu oldalról 2015. augusztusában vásárolt egy nem kártyafüggetlen XPERIA M2 mobiltelefont. Az eladó (Tendtmobil, cég teljes neve Tailor & Tailor Kft, székhely: Pécs) Vodafone-os készülékként hirdette, 2 év garanciával. Vatera.hu oldalon leütöttem, pénzt elutaltam, telefont megkaptam, boldogság.

Olvasson tovább!

Prioritások a Vodafone-nál

2015.04.07. 14:35 | Homár Hilda | 92 komment

464599202.jpg

Beugrom leadni a telómat, aztán futok tovább - gondolhatta Szabolcs, amikor betért a Vodafone-hoz. Aztán 2 órája volt, hogy eljusson a Na, mi van már!-tól a szabatos %$@^%!#$-ig. És teljesen együtt tudunk érezni vele. 

Sziasztok!

Nem vagyok panaszkodós fajta, panaszkönyvbe is életemben először írtam, de a mai délután a Voda kiverte a biztosítékot. Nem egy nagy sztori, de sokat elárul a Vodafone hozzáállásáról az ügyfelekhez :)

Ma több mint 2 órát kellett várnom a debreceni, Piac utcai Vodafone boltban mire hajlandóak voltak átvenni az összetört telefonomat (biztosítási ügyintézés). A "kedves" kolléganő közölte, hogy ez azért van mert az ügyem "nem prioritás". 6 szor cserélődtek le a boltban várakozók mire végre behívtak. Akik számlát befizetni vagy szerződést kötni jöttek azok csak beléptek az ajtón és azonnal hívta őket a sorszámkezelő rendszer.

Olvasson tovább!

A DIGI sajátosan javít a kommunikáción

2015.04.07. 09:12 | Homár Hilda | 42 komment

screenshot_2015-04-06_20_22_38.png

Baj van a szolgáltatással? Tagadjuk le. Tagadhatatlan? Olyan nincs, csak el nem tüntetett nyomok. Milyen megoldás már ez?

Üdv!

Miskolcon (és ahogy észrevettem az ország több pontján is) folyamatosan akadozik napok óta a DIGI által szolgáltatott net. Rengetegen jelezték nekik Facebookon a problémát, mindenkinek visszaírták, hogy egyéni probléma, központi hiba nincsen.

Olvasson tovább!

Volt kártya, nincs kártya

2015.04.06. 09:38 | Homár Hilda | 88 komment

screenshot_2015-04-01_20_36_40.png

Pénz nélküil maradni külföldön elég szívás önmagában is, az ember nem kíván még külön bosszúságokat mellé. Nem is tudom, hogy Gábort mi borította ki jobban, az ügyintéző unottsága, a helyzet lehetetlensége vagy a búcsú a kártyájától.

Az OTP lenyúlta a bankkártyámat

Képzeld el azt, hogy külföldön vagy, nincs nálad készpénz, egy bankautomata elnyeli a kártyádat, amit a sajátos helyi viszonyok és ügyintézés miatt vissza sem tudsz szerezni, és ott állsz egy fillér és minden segítség nélkül. Durva, mi? Nos, Magyarországon könnyen így járhat egy külföldi. Ezt a saját tapasztalatomból tudom, pedig nem vagyok külföldi.

Régóta Spanyolországban élek, és amikor hazalátogatok, általában pénzváltónál váltok eurót forintra. Most pénteken azonban az OTP egyik automatájából akartam készpénzhez jutni, ami viszont művelet közben lefagyott, és elnyelte a spanyol kártyámat.

Olvasson tovább!