Tékozló Homár

Fogadd szeretettel ezt az útnyilvántartást Valentin-nap alkalmából!

2015.02.13. 14:53 | Homár Hilda | 92 komment

ed342ab70bdbf8ef3dfe8fd9903342fd_large.jpeg

Ki az az reménytelenül fantáziátlan, aki azt mondta, hogy csak a szerelmünket köszönthetjük fel Valentin-nap alkalmából? És pláne mért kéne a fantáziátlan szívecskés csoki - szívecskés csokor - szívecskés szívecske  szentháromságra szorítkozni? Ünnepeljünk olyan bátran, mint a nevezetes ünnepet kimaxoló  AXEL Professional Softwares Kft., akinél a megfelelő szívecskére kattintva akciós ügyviteli szoftverrel lephetjük meg imádott partnercégünket!

Sziasztok!
Én húsz perce vinnyogva röhögök. Benneteket sem fosztanálak meg ettől az élménytől.
A "szeretetvonal" mindent visz. :)
Üdv:
Zsuzsi

Olvasson tovább!

Mission impossible Citibank módra FRISSÜLT 2x

2015.02.13. 09:10 | Homár Hilda | 63 komment

that_moment_when_you_forget_your_password_meme_by_vanasso2107-d5djnbs.png

A Citibank rájöhetett, hogy az esetek nagy többségében az ügyfél maga az, aki eltűnteti a pénzt a számlájáról, így aztán fondorlatos cselt eszelt ki a kártékony belépések ellehetetlenítésére.

Kedves Homár!

Ma sikerült a magyar internetbankok egy gyöngyszemébe belefutnom: Citibanknál vagyok ügyfél évek óta, kezdetektől az internetbankot használom, napi rendszerességgel. A mai napon próbáltam bejelentkezni a milliószor használt felhasználónevemmel és jelszavammal, de a megszokott eredmény helyett meglepődve tapasztaltam, hogy a belépés nem volt sikere. 

Olvasson tovább!

Mért nem lehet diákjegyet venni online a Corvinba?

2015.02.12. 14:41 | Homár Hilda | 70 komment

corvin.JPG

Csabi igazán rendes vendég. Tesztfogyaszt, feltárja az anomáliákat, jelzi a megfelelő helyen és egyben megoldási javaslatokat is küld, mindjárt kettőt. Igazán megérdemelt volna valamiféle eismerést. Mondjuk egy választ.

Kedves Homár!

Elég harcedzett embernek számítok, ha fogyasztói jogokról és azok érvényesítéséről van szó, eddigi "karrierem" során elég jó százalékban sikerült saját kútfőből kierőszakolni az igazságot, de most, egy talán kissé bagatelnek számító ügyben a hibás fél teljes körű elhatárolódása sarkallt e levél megírására.

Előbb tavaly az Alien, majd most nemrég az Aliens filmekre vásároltam jegyeket online a budapesti Corvin Moziba. Mivel nagy kedvenceim a filmek, igyekeztem minél előbb lecsapni a jó helyekre, és mivel a mozi fenntartotta a jogot, hogy nincs foglalás, csak vásárlás, így első körben nem is foglalkoztam azzal, hogy a szokásostól eltérően elmaradt az üzenet, miszerint a kedvezményre jogosító okmányt majd a jegyek átvételekor mutassam fel.

Olvasson tovább!

Hűségidő alatt csinálhat egyoldalú szerződésmódosítást a szolgáltató?

2015.02.12. 11:41 | Homár Hilda | 52 komment

t_p_mobil_headline.png

Az elmúlt hetekben több olvasónkat is meghatotta már a Telenor nagyon nehéz sorsa, ami egyoldalú szerződésmódosítás keretén belül megvalósuló díjemelésre kényszeríti a céget. Utánajártunk, hogy mennyire jogos ez, illetve mit lehet tenni, ha valaki nem akarja elfogadni a felkínált lehetőséget.

Sziasztok!

Tudtok arról valamit mondani (gondolom ezer hasonló esettel találkoztatok), hogy hűségidő alatt egyoldalú szerződésmódosítás esetén köteles vagy-e fenntartani a szerződést?

Én nonszensznek érzem, hogy ha aláírsz egy kötbéres hűségidőt, akkor feltett kézzel legyél köteles elfogadni a szolgáltató díjtétel emelését, amihez a legkonkrétabb indoklás a "nehéz gazdasági környezet" (azaz a csak) volt és ne legyen lehetőséged kiszállni a szerződésből, éppen az egyoldalúan megváltoztatott feltételek miatt.

Konkrétabban, a világ egyik legfaszaribb cége, a Telenor emelt "Kiegészítő havidíjat" (260-ról 800 forintra) és "Kapcsolási díjat" (0-ról 3 forintra), a két éves hűségidő pedig még sajnos tart.

A hűségidő nem arról szól, hogy mindkét fél vállalja a változatlan feltételeket, ha pedig szerződésmódosítás lenne, akkor felmondható? Azaz eldöntheted, hogy kívánsz-e a megváltozott feltételekkel is előfizető maradni. Persze benne van a szerződésben, hogy egyoldalúan változtathatnak, de ezen az alapon emelhettek volna kiegészítő díjat mondjuk 4500 forintra, kapcsolási díjat meg 970 forintra és ugyanúgy tűrni kellene, mert a kötbér meg ennek persze többszöröse. Hogy van ez pontosan, nem tudjátok véletlenül?

Válaszotok előre is köszönöm,

üdv:

Tetlák Örs

Megkérdeztük. Ez a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóság válasza.

„A szolgáltatók kizárólag az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) 132. §-ában meghatározott körben és szabályozott eljárásban módosíthatják egyoldalúan az előfizetői szerződést.
Fontos azonban tudni, hogy – többek között – egyoldalú szerződésmódosítás esetén az előfizetőket az alábbiak szerinti felmondási jog illeti meg. 

Az Eht. 132. § (5) bekezdése szerint,

· ha a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú szerződést. Nem mondhatja fel azonban az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével, azaz hűség vállalásával kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti.

Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.

A lényeg tehát, hogy a határozott időtartamra kötött előfizetői szerződést, ha annak lejárata előtt akarja felmondani az előfizető, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az általa már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). A felmondási idő ekkor legfeljebb 8 nap lehet.”

Magyarul a hűségért kapott kedvezményeken nem változtathat a szolgáltató, de minden máson igen. Jelen esetben, ha a kedvezmény a kapcsolási díjra vagy a kiegészítő havidíjra vonatkozott, akkor nem oké a módosítás, és felmondhat simán az ügyfél, ha viszont mondjuk lebeszélhető perceket kapott vagy ingyen sms-t, akkor oké és nem tehet semmit, csak ha vállalja, hogy kifizeti a kötbért. Ez van.

 

Működik az 5 perces szabály?

2015.02.11. 14:48 | Homár Hilda | 75 komment

call-center-telecom-italia.jpg

Kicsit több mitn egy éve lépett életbe az 5 perces szabály (hivatalosan megfogalmazásban itt, a 3. pontba kell belemélyedni), Gergő viszont ordas nagy cselt sejt a T megoldása mögött. Én rég beszéltem velük. Mik a tapasztalatok?

Kedves Homár!

Nem tudom, írtak-e már a T legújabb nagy ötletéről? Ha nem, én megteszem, mert tényleg fantasztikus, és tartok tőle, hogy mások is követik majd őket.

Szóval 2013 óta él a jogszabály, hogy a telefonos ügyfélszolgálatnak 5 percen belül élő emberhez kell kapcsolnia a telefonálót. (Persze ennél bonyolultabb a megfogalmazás, de kb. erről van szó). A T-nek úgy tűnik, sikerült megtalálnia a kiskaput. Egy ideje azt csinálják, hogy valóban emberhez kapcsolnak 5 percen belül, ám ezek a kollégák semmilyen ügyet nem intéznek. Csupán annyi a dolguk, hogy megkérdezik, milyen ügyben telefonálunk és mi az ügyfélkódunk - amit persze előtte már a menüben is megadtunk -, majd bemondják, hogy kapcsolnak egy illetékes kollégához.

Olvasson tovább!

Klóros pizza falatáron a Pizzagirl-nél

2015.02.11. 09:00 | Homár Hilda | 63 komment

ss-9a2f1881-2e42-11e2-9d48-7a92eabdcf20_service_770x200_1.png

Pizzagirl-ös posztunk volt már, de ez most sokkal jobb. Nem akarom lelőni a poént, de senki nem dőljön be az első bekezdésnek: nem egy sima későn jött az ehetetlen pizza típusú ügyről van szó.

Kedves Homár!
 
Az alábbi levelet a Pizzagirl vezetőségének küldtem. Meg persze nektek is, Ha úgy gondoljátok érdemes a megjelenésre kérlek a nevem nélkül tegyétek.
 

Tisztelt A'la PizzaGirl Kft. Vezetőség!

2015. február 8.-án 19:40.kor rendeltem önöktől három darab pizzát, a xx. kerületbe. A pizzák megkóstolása után feltűnt, hogy mindnek vegyszer szaga van. Olyan fertőtlenítő szerű, mint ami a fogászatokon szokott lenni. Jeleztem ezt a problémát. A hölgy aki a telefon másik végén volt közölte, hogy minden friss volt nem lehet semmi baja és különben sem panaszkodott még senki.

Olvasson tovább!

Ígéret szép szó, kár, hogy nem tartja be a Bónusz Brigád FRISSÜLT

2015.02.10. 14:29 | Homár Hilda | 98 komment

110350.jpg

Homár-klasszik levél, amiből megint az derül ki: az ügyfeleket egy csomószor nem az borítja ki, ami történt, hanem, ahogy a cég kezeli a panaszát. Több, kedvesebb, megbízhatóbb ügyfélszolgálatost a népnek!

Kedves Homár!

Szeretném ha közzé tennéd a levelemet, mert - megítélésem szerint - biztosan sok embert érint. 

Senki nem olyan szegény, hogy ígérni se tudjon!  EZT ÍGÉRI A BÓNUSZ BRIGÁD: "Ha nem vagy elégedett a szolgáltatással, jóváírjuk az egyenlegeden a vásárlás összegét. Bár nem rajongunk a gondolatért, hiszen mi csak közvetítő szerepet játszunk a partner-cégek és közted, de szeretnénk, ha elégedett lennél a Brigáddal. Mert fontos vagy nekünk."

Olvasson tovább!

Hello Tourist, ide a jegyeket!

2015.02.10. 09:55 | Homár Hilda | 102 komment

Levélírónk félévet várt, hogy mérsékelje a BKK miatt keletkezett sistergő gyűlöletet magában. Mérsékelten sikerült. Kicsit érthető is, mert a raklapnyi jegyet lobogtató idegenvezőre rendőrt hívni, azért mégiscsak nem normális. 5 csillagos szálloda ide,  egyik vendég NAGYON magas beosztása oda.

Tisztelt Homár blog!

Egy programszervező iroda munkatársa vagyok, városnézésre épített játékokat szervezek, nagyrészt külföldi cégek közép- és felsővezetői számára. Gondolom, nem kell részleteznem, hogy  a Malév megszűnése tisztességesen hazavágta a konferencia turizmust, ennek következtében a szolgáltatók vért izzadnak, hogy a cégek Budapestre hozzanak egy-egy komolyabb rendezvényt. Hosszú hónapok kőkemény munkájának eredménye egy ilyen konferencia. 

A rendezvények rendszerint rendben mennek, kivéve ha BKV is van a programban.

Olvasson tovább!

Káosz az Emirates Budapest - Dubai járatán FRISSÜLT

2015.02.09. 15:20 | Homár Hilda | 186 komment

img_0205.jpg

Nem megy. Se a gép, se a tájékoztatás.

Sziasztok,

Első csalódottságomból már némiképp kimászva, tényszerűen összefoglalnám, hogy mi történt a tegnapi napon (2015.02.08) az Emirates Budapest - Dubai járatával.

Kb egy hónapja döntöttünk úgy, hogy elmegyünk nyaralni Thaiföldre. Eddig még nem voltunk arrafelé, több ismerős, barát megy vagy ment, gondoltuk a sok munka közben kis pihenés ránk fér. Két légitársaság volt, amely szóba jöhetett a járatok szerint: Emirates megy Budapest - Dubai - Bangkok útvonalon, míg Aeroflot Budapest - Moszkva - Phuket járatot tart fent. Végül is a nagy keleti nyitás jegyében kihagynánk szovjet pajtásaink járatát, és Bangkok mellett döntöttünk - megnézni a várost, majd lemenni Koh Samui mellé pihenni. Felkészülésképpen megnéztük a Másnaposok 2-t, memorizáltuk a várost, és megjegyeztük, hogy nem eszünk ismeretlen eredetű pillecukrot :)

Olvasson tovább!

Akciós lábrohasztás a CCC-től FRISSÜLT

2015.02.09. 09:45 | Homár Hilda | 176 komment

ccc_logo.jpg

A műbőr a pénztárcánk, a valódi bőr meg a lábunk barátja, de az ember azzal barátkozik, akivel tud. A kérdés az, hogy elég-e egy fröccsöntött cipőre ráírni, hogy műbőr, és máris csak a disznóetetés 5 percét vagy a pocsolyában ugrálás pillanatait kell tudni kibírni benne. Vagy elvárható alapszintű komfortérzet ezektől is, pláne, ha nem dagonyázó -, hanem velúrcsizmának álcázzák magukat? Megpróbáljuk megtudni a hatóságtól, a sztori folytatását meg várjuk olvasónktól. 

Kedves Homár,

A mai napon elképesztő szivatással találtam magam szemben a CCC cipőbotban. Leírom, hogy más is tanujon az esetből és ha teheti, messze kerülje el ezt a - véleményem szerint - cipőboltnak álcázott kínai butikot. Nem ismerem őket, eddig csak néhányszor jártam itt.

Nem egy " sok éves tervvel" indítottam a vásárlást, hanem egy ún. "fast fashion" csizmát szerettem volna, ami jól kiegészíti a már meglévő készletemet és a változatosság kedvéért - a jelenleg futó akciójukat kihasználva - legyen egy x-edik csizmám is. Tudtam, hogy nem bőrt akarok, nem igénytelenségből, hanem azért, mert vegetáriánusként nehezen fogadom el. Ha tehetem, kerülöm a bőr készítményeket (bár van bőr csizmám is, ugyanis még nem találtam olyan szintetikus lábbelit, ami a téli időjárásban jó szolgálatot tenne) másrészt, mert ezt tényleg nem mindennapi használatra szántam.

Olvasson tovább!