Tékozló Homár

Ha lefagy a vámosok rendszere, fújhatod a csomagodat

2009.05.29. 13:18 | szily | 518 komment

X. érthetően ki van borulva, mert napokig azért nem juthatott hozzá a külföldről rendelt csomagjához, mert a lerohadt a vámosok számítógépes rendszere. A Naiv Ügyfelet az készített ki különösen, hogy az ügyintéző abszolúte terméstes hangon közölte, hogy volt már emiatt kéthetes leállás is, Alant olvasható a levelezésünkből összeállított mix.

Olvasson tovább!

A pórázról akarták lelopni a kutyát a Mammutban

2009.05.29. 12:40 | szily | 118 komment


Az előző hétvégén kutyás napok voltak a Mammutban, vagyis be szabadott vinni az állatokat. Nekem jelenésem lett volna a Mammut 2 emeleti kisállatboltjában, mert elkészült Puma kutya nyakbavaló bilétája. Csak a hét elején tudtam végül bemenni, ekkor mesélte el a egyik My Pet-es csaj, hogy a kutyás hétvége közben egy vásárló a Mammut 2. közepén beszélgetett egy barátjával, a kutyája - valami egészen kisméretű és értékes öleb - meg a póráz végén várakozott. Ezt a pillanatot választott a bátor tolvaj, hogy lekapcsolja a zsákmányt a pórázról, de a gazda pont odanézett, így megmentette a kis haverját.

Ha valakinek van kutyás-plázás igaz története, írja meg a Homárnak!

Ha átvágásra vágysz, ide is lehet jönni!

2009.05.29. 12:10 | ge | 63 komment

Robi nem akart cigarettát venni tegnap este, talán nem is dohányzik. A szentendrei Lukoil kútnál mégis vett egy dobozzal, bár azt is csak a blokk szerint, amin utólag tűnt fel neki a plusz tétel.

A szentendrei Lukoil kúton fedeztem fel a lenyúlás egy – valószínűleg nem naiv ügyfelek számára ősidőktől ismeretes – formáját május 28-án, azaz tegnap este. Tankoltam, majd beálltam a sorba. Kisvártatva a másik kasszától kiszólt egy fiatalember, hogy „Ide is lehet jönni!”. Úgy is tettem.

Olvasson tovább!

3 fillér miatt került adósságspirálba az Unicreditnél

2009.05.29. 10:37 | jackyll | 158 komment

Érthetetlen - illetve dehogy, a válság már megint, muhaha -, hogy a bankok belső rendszere miért nem alkalmazza a kerekítést. Tamásnak 0,03 forint, azaz 3 fillér tartozása képződött, ami természetesen hamar megfiallt, szaporodott-sokasodott, végtelen hurokba fordulva harapott a farkába:

Elkeseredve és dühtől forgyogva írok neked. Bankszektorban olyan mértéket öltött a válság, hogy az egyik piaci szereplő minden forintot akarom mondani fillért megragad, hogy csökkentse a veszteségeit. Ennek első áldozata vagyok én. Redszertelen és szétszórt emberként előfordul velem, hogy kötelezettségeimet késve teljesítem. Így történt ez 2009.03.31én is amikor késedelmi díjamat és kamatterjelésemet egynelítettem ki a hitelkártya folyószámlámon. Együttes tartozásom 2613,03 (!) forint volt. Amennyire tudom fillért évtizedek óta nincs forgalomban és amugy sem lehet töredékforintot utalni ezért 2613 forintot utaltam szeretett bankomnak. Vesztemre!

Olvasson tovább!

Nem érnek rá bélyeget tépkedni a postán

2009.05.29. 09:50 | ge | 89 komment

FB külföldi vendége azonnal a magyar valóság közepébe csökkent, amikor nem tudott bélyeget szerezni a postán. Ha további budapest kalandokra éhezik, csak fussa át az elmúlt év posztjait, a Homár számtalan éttermet, bevásárlási lehetőséget és éjszakai szórakozóhelyet kínál, ahol a hasonló élmény garantált.

Franciaországból kedves vendégem érkezett. Vett 10 darab képeslapot, majd elindultunk a postára, hogy vegyünk hozzá bélyeget - 10 db 230 FT-os bélyeget + elsőbbségi matricát, külföldi címzés, ugyebár. A budapesti XI. kerületi főpostára mentünk - Fehérvári út, ahol meglepő módon nem volt nagy sor. Kb. négy olyan ablak is működött, ahol postabélyeget lehetett kapni, mindegyiknél csak két-három várakozó, és ott van még az újságos bódé, ahol szintén kapható bélyeg. És ahol nem áll senki. Először tehát ott próbálkoztam.

Olvasson tovább!

Az év szava az árfolyamkompenzáció

2009.05.28. 12:55 | jackyll | 155 komment

Szilvi rutinos Homár-olvasóként már összeesküvést sejt abban, hogy a Neckermann és a Questor után az Unitravel is árat emel utazás előtt. A levél alapján körvonalazódik, hogy az iparszintű árfolyamkompenzáció a januárban beárazott katalógusok alapján történik, akkor ugyanis csak 267 forint volt egy euro, most pedig 280. Ez rendben is lenne, de amikor egy utazási iroda súlyosan kedvezményes áron lefoglal egy szállást egy szezonra, nem szokta előre kifizetni az árát, tehát nem igazán látszik, mit is kellene kompenzálniuk naiv utazóknak:

Nem csak a Neckermann és a Questor, hanem az Unitravel is árat emel. Két héttel ezelőtt befizettünk egy kétszemélyes útra a Costa Brava-ra július elejére az Unitravelnél. Az is megérne egy külön misét, hogy milyen hangnemben beszélt - illetve nem beszélt - velünk az ügyintéző a Bajcsy-Zsilinszky úti irodájukban, plusz nem adott biztosítási kötvényt a stornóbiztosításról, holott jogszabály szerint kellett volna és kértünk is, húzta a száját minden kérdésünkre, stb., de ezt hagyjuk is, rég volt..:-) Ma este várt egy dátum nélküli (!) formalevél tőlük, Tájékoztató címmel. Ebben arról tájékoztatnak, hogy a prospektusuk, illetve 281/2008 sz. Kormányrendelet alapján joguk van árat emelni az árfolyamváltozás kompenzálására (ez egyébként igaz is). Azzal indokolják, hogy az elmúlt napokban a Ft/EUR kereskedelmi árfolyama a 278-290 közötti sávban mozgott, a sávközépi érték pedig 284 HUF/EUR, a katalógusban szereplő árakat pedig a 2009. jan. 7-i árfolyammal számolták (267 Ft./EUR). Méltányosságból az irodájuk azoban csupán 4 - 5,5%-ra tehető pótlékot számol fel.

Ezután következik egy táblázat, ahol (az utazás értékétől függetlenül) leírják, hogy repülős utazások esetében, ha hotelben száll meg az ügyfél, 6700 Ft. pluszt fizet, ha apartmanban, akkor 4500 Ft.-ot. Buszos utaknál hotel esetében 4500 Ft. a pótdíj, apartmannál 2700 Ft. személyenként, míg városlátogatásoknál 4900 Ft. a sarc. Nem, nem személyre szóló a levél, hanem csak egy táblázat.

Olvasson tovább!

Feltörték a CIB netbankját?

2009.05.28. 11:37 | jackyll | 74 komment

Sötét erők kerítették hatalmába Tutanhamon bankszámláját. Váratlanul és kitörölhetetlenül jelent meg a közüzemű megbízásai között a Nagy Kanyar Kft, ami egyelőre pénzt ugyan nem vett le tőle, de ha a cibeseken múlik még bármi történhet. A bankban azt sem akarták elhinni, hogy nem ő irta be magának:

Közérdekű információm van: feltörték a CIB bankot, mindenki, akinek van CIB bankszámlája, azonnal ellenőrizze! Nekem egy "NAGY KANYAR Kft." írta be magát szolgáltatónak a felhatalmazásaim közé, visszamenőleg 2004-es dátummal. A múlt hónapban még nem volt ott. Ha ellopták volna a jelszómat, akkor sem lett volna jogosultságuk 2004-re visszadátumozni. Eddig nem emeltek le pénzt a számlámról. Sose hallottam erről a cégről, de megnéztem, létezik, és már 2004-ben is létezett.

Olvasson tovább!

Kitiltották a felnőtt nélküli gyerekeket a Saturnból

2009.05.28. 10:20 | ge | 95 komment

Mária egy felháborodott anya, akinek 13 éves gyerekét nem engedték be a Saturnba, hiába volt vele a 16 éves bátyja is. A felnőtt felügyelet megvalósulásához még 2 év hiányzott, így a kisebbnek kint kellett megvárnia a vásárlást. Mária szerint ez felelőtlenség a Saturn részéről.

Döbbenettel vettem tudomásul, hogy a DunaPláza Saturnban nem engedik be a gyerekemet az áruházba vásárolni. Mint kiderítettem, a 14 év alatti gyerekeknek tilos a bemenet, csak felnőtt felügyelettel.

Olvasson tovább!

Re: Senkinek sem szeret fizetni a Ring Nyelvstúdió

2009.05.28. 09:45 | ge | 38 komment

A Ring/Dint nyelviskola fizetési és visszafizetési gyakorlatáról megjelent poszt után több ex-oktató is megkeresett minket, mi pedig összehoztuk őket, hátha együtt többre mennek. Közülük Vera, az eredeti posztban panaszkodó tanár ma megkapta az elmaradt bérét, de sem Zsoltról, sem a többi tanárról nem tudunk, úgyhogy tovább bízunk az erőben.

Kedves Homár!

Köszönöm, hogy már szinte másnap nyilvánosságot adtatok a Ring/Dint nyelviskolával kapcsolatos problémámnak, ennek köszönhetően a nyelviskola megkeresett, s írásban vállalta az elmaradt összeg kifizetését, melyet a mai napon eszközölt is.

Olvasson tovább!