Tékozló Homár

A kormányablak integrált, csak maguk az ablakok nem azok

2017.03.03. 16:11 | Homár Hilda | 130 komment

10050183_be7f61f6ccf690f20c26a82fa59d293d_m_1_1_1.jpg

Jópár éve már, hogy megreformálta a Fidesz a hivatali ügyintézést, létrehozva a mindenféle iratok kiadására szolgáló kormányablakokat. Az új képződmények működéséről megoszlanak a vélemények, de összességében talán inkább pozitív, mint negatív a mérleg. A rendszer működésének azonban csodálatos rejtélyeibe botlik néha az ember. Zsolt leveléből például kiderül, hogy az online időpontfoglalásnál tök felesleges akkurátusan választani a menüben kínált ügytípusok közül, mert a rendszerben az ügyintézők egyáltalán nem látják, mi miatt látogattunk be hozzájuk.

Kedves Homár!

Ma először kipróbáltam a kormányablakos ügyintézést. Előre foglaltam időpontot interneten, jogosítványom cseréjéhez, ahol meg kellett adnom azt is, milyen ügyet kívánok intézni. Kaptam visszaigazoló e-mailt is, melyben figyelmeztettek, hogy 10 perccel  megadott időpont előtt javasolják megérkezni.

Ez így is történt, és érkezésemkor szinte üres volt a hivatal.  Hívószámom pontosan a megadott időpontban megjelent a kijelzőn. Elismerően nyugtáztam, hogy ez igen, ez tényleg működik.

Örömöm csak a kormányablakig  tartott, ahol az ügyintéző megkérdezte, milyen ügyet szeretnék intézni. Mondtam, hogy foglaláskor is beírtam, hogy jogosítvány. Erre tájékoztatott, hogy ő gépjármű ügyekkel foglalkozik, foglaljak helyet, majd újra szólítanak.

Olvasson tovább!

Hány napig mehetünk vissza reklamálni a boltba?

2017.03.03. 11:12 | Homár Hilda | 57 komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Azt biztosan minden Homár-olvasó tudja, hogy a boltban egy terméket annyiért kell tudnunk megvenni, amennyire a polcon be van árazva, ha más szerepel a kasszában leolvasáskor, akkor is. De mi van, ha csak otthon vagy pár nap múlva jövünk rá, hogy nem annyit fizettünk, mint amire számítottunk?

Kedves Homár!

"Na nem azért az 1000 ft-ért..." - de, azért írok.

Minap a Blaha Lujza téri Corvin Skálában jártam, női textilzsebkendőket venni. Náthás fejemből alig bírtam kinézni, de az feltűnt, hogy amit mutogat az eladó, arra 190 ft van írva. Na, egyből fel is markoltam 5 db-ot (milyen olcsó!), meg egy másik fajtából egy 6 db-os csomagot. Vígan mentem a pénztárhoz fizetni, érintős, mehet, persze, már mentem is tovább.

Tegnap néztem meg a bankszámla-kivonatomat - hát ez a vásárlás bizony sokba került! Hogyhogy? Elővettem a számlát: a 190 ft-os zsebkendőket 390 ft-nak számolták. Ma visszamentem reklamálni. Békésen megállapítottuk, hogy bizony rossz vonalkódok vannak a zsebkendőkön, azért veszi be a vonalkód-leolvasó magasabb áron. Gondoltam, probléma megoldva, mindjárt kapom vissza az 5x200 ft-om. De megkérdezte ekkor az eladó (vezető?), hogy ezt most vásároltam-e.

Olvasson tovább!

Tönkrevágta a jószomszédi viszonyt az áramszolgáltató

2017.03.02. 15:02 | Homár Hilda | 98 komment

via GIPHY

Szakik jönnek, kopogtatnak, az ember jóhiszeműen beengedi őket, és hopp, máris egy orbitális rossz vircsaft közepére navigálta magát. Jól van ez így?

Tisztelt Tékozló Homár!

Mindent megengedhet magának az áramszolgáltató? Előre leszögezem, hogy bár sokak ebben nem fognak látni problémát és magamat teszem céltáblává, de ez egy elvi kérdés:

Házrészben lakom, amihez egy közös tulajdonú kapu tartozik. Külön lakcímmel, külön csengővel, külön villanyórával rendelkezem. Mivel vállalkozást üzemeltetek a lakásban nem kockázathatom meg, hogy neadjisten az egész házat áramtalanítsák.

Néhány hónappal ezelőtt megjelent az áramszolgáltató 2 szerelője, lehetetlen délelőtti időben, amikor javarészt csak én tartózkodok a szomszédok közül itthon. Minden tájékoztatás nélkül, csak annyit mondtak, hogy a villanyórákhoz szeretnének bejutni. Mondtam, hogy oké (1. hiba?) és akkor már nyomtak is be az ajtón, miközben egy szál pizsamában nyitottam ajtót. Amíg babrálják az órákat nagy nehezen sikerül megtudnom, hogy a szomszéd villanyóráját jöttek kikötni.

Olvasson tovább!

Cselezett az Edigital a garanciaidővel, vagy valami

2017.03.02. 10:00 | Homár Hilda | 69 komment

via GIPHY

Haha, méghogy, ha az embernek papírja van róla, akkor tiszta sor a garancia, meg a tények nem hazudnak!

Sziasztok!

2014 november 19-én vettem az edigital.hu-n egy Whirlpool mosógépet 4 év garanciával. Kizárólag a 4 éves garancia miatt vettem meg ezt a gépet, mivel az volt a korábbi tapasztalatom, hogy a mai készülékek 1-2 évet bírnak, így a pénzemért 4 évig biztosan lesz mosógépem.

Kicsit több, mint 2 év után, 2017 - január 30-án a mosógép meghibásodott. Január 31-én kezdődött a tortúra.

Whirlpool ügyfélszolgálat: közölték, hogy erre a gépre csak 2 év a garancia. Ők egy időben 2+2 évet adtak a mosógépekre, de a +2 év regisztrációhoz kötött, amit én nem tettem meg. Közöltem, hogy nekem nem 2+2 év, hanem 4 év garancia van a gépemre, ez látszik a jótállási jegyen is. (4 év garanciát is írnak, valamint 48 hónap jótállást, szó sincs 2+2 évről)

Olvasson tovább!

Menj arrébb, mert bűzlesz, mint egy hamutartó!

2017.03.01. 15:52 | Homár Hilda | 292 komment

shutterstock_350354855.jpg

A címben szereplő mondat valamilyen variánsát jó hangosan a tömegbe kiáltva szégyenítette meg egy buszsofőr az utasát. Elég megalázó szitunak tűnik, bár a dohányfüst szaga meg markánsan kellemetlen bír lenni zárt térben, pláne, ha mondjuk földbe gyepált levélírónk esetleg épp a felszállás előtt nyomta el a csikket. Kinek van igaza? Megkérdezzük a BKK-tól. Addig is alul bökhet mindenki, a hozzá legközelebb álló véleményre! 

Üdv.

Az alábbiakban elküldöm a mai napon történt megdöbbentő eseményre való reakciómat.... Ezen levél a BKV ügyfélszolgálatra lett továbbítva. Sajnálom, hogy ilyen emberekre megy el a jegyem ára....

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A mai napon utaztam az Önök 20E, MHK-919 frsz.-ú járatán, kórházból hazafelé jövet.

A Tél utcai megállónál a buszvezetőjük (kb. 12:15-kor) letegezve, fennhangon, a többi utas által is jól hallhatóan szólt, hogy - mivel dohányos vagyok - szerinte bűzlök, mint egy hamutartó, és üljek arrébb tőle. Szeretném megemlíteni, hogy NEM HAJLÉKTALAN, NEM KISEBBSÉGI, NEM ITTAS voltam, vagyok! Továbbá, mielőtt kitalálná valaki: nem munkás, hanem tiszta, frissen mosott ruhában voltam!

Mivel ez szerintem tűrhetetlen magatartás a sofőr részéről, ezért jelen panaszomra várom mielőbbi (15 napon belüli) reagálásukat.

Tisztelettel:

UPDATE 

Olvasónk szeretne hozzáfűzni néhány gondolatot a kommentekhez:

Üdv.

Először is, köszönöm, hogy megjelent a levelem, még soha életemben nem írtam ilyet; illetve, még soha nem történt velem ilyen megalázó eset, pedig túl vagyok a negyedik x-en...

Olvastam a reagálásokat. Nem szerettem volna kommentelni, ezért ide írom a kiegészítést.

Mint említettem, kórházból jöttem - Nyírő Gyula kórház - , ezért a szegedi úti megállóban szálltam fel a buszra (sajnos, van egy elég csúnya űlőideg-gyulladásom, ami a bal lábam teljes zsibbadásával jár). Ezért kifejezetten örültem, hogy rögtön a (zárt) vezetőfülke mögé le tudtam ülni.

Egy gondolat erejéig visszatérnék a dohányzásig. Én úgy saccolom, kb. 1-1,5 kilométer lehet a táv a kórház bejárata és a buszmegálló közt. 18 éves korom óta dohányzok, de mindig kínosan ügyeltem arra, hogy senkit ne zavarjak ezzel. Buszmegállóban, aluljáróban, illetve emberek közt soha nem gyújtottam rá - még akkor sem, amikor az ilyesmi nem volt tilos. És ugyanez igaz a csikkek eldobálására is. Ha végképp nincs a környéken szemetes, akkor csatornába dobom, de soha nem az utcán szórom szét.

Tudomásom szerint a kerületben kamerarendszer üzemel, így az egész visszakereshető; többek közt az is, hogy nagyjából 10 perc telt el a cigarettám eloltása, és a buszra szállásom közt...

Ahogyan azt írtam is, az eset 3 megállóval később történt, de szerintem az egész visszanézhető a buszon levő kamerák felvételéből ...

Természetesen rögtön hívtam az ügyfélszolgálatot (10 perc 59 másodpercig várakoztam a kapcsolásra) , amikoris hazaértem, és azonnal megírtam ezt az üzenetet.

Ismételte köszönöm a figyelmüket / figyelmeteket:

További minden jót!

 UPDATE márc. 6.

A posztot elküldtük a BKV-nak is, az alábbi kérdésekkel:
- helyesen járt el a sofőr?
- ha igen, akkor az utazási feltételek melyik pontja szerint járt el?
- ha nem, lesz következménye?
- van a járművezetőknek viselkedési kódexe, kapnak valami segítséget abban,  hogyan kezeljenek utasokat ill. helyzeteket munka közben?

Megjött a válasz:

Tisztelt Homár Hilda!

Köszönjük megkeresését, melyre az alábbi tájékoztatást adjuk.

A bejelentésben érintett járművezetőt meghallgattuk, aki az alábbiakat nyilatkozta:

Valóban utazott nála egy utas, aki a vezetőfülke mögötti ülésre ült le; kellemetlenül dohányszagú volt, ami miatt már majdnem rosszul lett munkatársunk, ezért udvariasan megkérte, hogy legyen szíves hátrébb ülni, mert ez nagyon zavarja. Kollégánk végig udvariasan kommunikált az utassal, aki kérésére arrogáns hangnemben válaszolt. Az autóbusz vezetője a történtekkor a BKK forgalomirányítást azonnal értesítette, és tájékoztatta a kellemetlen szituációról. A konfliktust munkatársunk ezzel lezártnak tekintette, és tovább végezte a munkáját. Autóbuszvezetőnk a nyilatkozatában elmondta, szóba sem került, hogy hajléktalan, kisebbségi vagy ittas lett volna az utas. A buszvezető a panaszost az utazásból nem zárta ki, ennek kérdése fel sem merült. Amennyiben a Bejelentő a helyzetet kellemetlenül élte meg, természetesen elnézését kérjük. Sajnáljuk a történteket, reméljük Utasunk legközelebb jobban meg lesz elégedve szolgáltatásunkkal.

A járművezetőkre, ugyanúgy mint Társaságunk minden munkavállalójára, vonatkozik a BKV Zrt. Etikai Kódexe. Járművezetőink munkáltatói döntés alapján, ha szükség van rá, részt vesznek konfliktuskezelő, illetve magatartásformáló tréningen. Ezen kívül van számukra egy úgynevezett distresszkezelő tréning, amelyet még nem végzett el mindenki, beosztás szerint kapják meg az oktatást.

Üdvözlettel,

BKV Sajtó

A szavatossági időt kihúzza, de aztán mehet a kuka tetejére az OBI kerti gépe

2017.03.01. 10:09 | Homár Hilda | 92 komment

screenshot_2017-02-28_14_41_51.png

Én magamtól egész biztos nem jöttem volna rá, hogy a fenti képen szereplő hetyke gép mire való pontosan, ezért is jó, hogy Dávid írt nekünk, így megtudtam, hogy csodálatos szerkezet egy ágaprító. Meg azt is, hogy álomszeerűen illeszkedik a mobilpiacról származó trendbe, vagyis 2 év után bekrepál, és kiderül róla, hogy olcsóbb újat venni, mint javítani. Mondjuk a telót legalább nem 20 órát használja az ember.

Ne vásárolj az OBI-ban (sem) sajátmárkás terméket! De akkor mit?

Vettem egy ágaprító gépet az OBI-ban, 2 év szavatossággal. Élete során biztosan üzemelt úgy 10-20 órát, nagyon szerettem, de 2 év 2 hónap után megállt. E-LH 2800 Lux Tools, az OBI saját márkája.

A német anyacéget kerestem, nem forgalmaznak alkatrészt.

A magyar OBI tárja kezeit, megadták az az egyetlen telefonszámot, amit az országban fel lehet hívni garanciális szervizként, ők készségesen elmagyarázták, hogy szétszerelni nem lehet (törik), egyébként pedig javíthatatlan, a belevaló alkatrész drágább lenne, mint egy új gép. Ja, most épp 65990-ért lehet ilyet venni az OBI-ban, tehát nem filléres gép.

Egy másik szervizzel is beszéltem, ők is a kuka tetejét javasolták (olyan nagy, hogy bele nem fér).

Most jöhetnek a kommentek, hogy okos ember nem vásárol az OBI-ban. Aki így gondolja, esetleg írja ide, hogy hol, milyen hasonló tudású gépet kapni, ami nem automatikusan a kukában végzi, ha lejár a garancia...

Nem adja vissza csak úgy a bevizsgált cipőt a Decathlon

2017.02.28. 10:02 | Homár Hilda | 112 komment

via GIPHY

Jön a tavasz, nyakunkon az évszak- és cipőváltás, sűrűsödnek a lábbelikkel kapcsolatos levelek, ami alapján úgy tűnik, nem lehet elégszer átvenni, mikor és hogyan reklamálhatunk, ha valami mégsem jön össze a vadiúj csukával. Például az oké, ha a bevizsgálás után csak a blokk ellenében akarják visszaadni a cipőnket?

Kedves Homár!

Történt az, hogy 2017.01.14-én a barátnőmmel sétálni indultunk a Naplás-tó körüli szép behavazott erdőbe, ahol sajnos az utcai bakancsomról kiderült, hogy nem vízálló. Sebaj gondoltam, úgy is itt van a közelben a csömöri Dechatlon, beugrunk egy száraz melegebb fajta bakancsért, meg egy pár zokniért. Vásároltam is egy saját márkás bélelt bakancsot, amit rögtön fel is vettem és hazaautóztunk a belvárosba. Sajnos már aznap este, pár száz méteres gyaloglás után elkezdtem érezni, hogy a jobb lábam nyomja cipő, úgy sejtettem a bélése lehet "tömöttebb". Úgy döntöttem, hogy legközelebb az útba eső, nyugati téri üzletbe viszem vissza a cipőt.

Ez 01.18-án történt meg, amikor is egy pultban álló fiatal hölgy segítségét kértem. Elmondtam a panaszomat, miszerint a jobb lábamat nyomja a cipő, és hogy valószínűleg a bélésével lehet gond. Azt, hogy mit szeretnék, már nem várta meg, ránézett bakancsra majd, közölte, hogy mivel hordtam - itt kell megjegyeznem, a cipő sértetlen, felső része tiszta volt, egyedül a talpáról lehetett megmondani, hogy sétáltam benne (legfeljebb 1 kilométert) - már nem tud mit tenni. Ha jól emlékszem meg se szólaltam, már a felhúzott szemöldökeimre válaszul közölte, hogy jó akkor szól egy vezetőnek.

Olvasson tovább!

Beugrasztó Brigád

2017.02.27. 15:05 | Homár Hilda | 85 komment

bb_logo.png

Szerintem tök kontraproduktív az a módszer, amikor egy jóvágású akcióval megpróbálnak berántani egy oldalra, hogy aztán ott kiderüljün a lényeg, ami szerint nem 50, hanem 5% a kedvezmény, és nem is nagykabátra adják, hanem kiszakóra. A márciusban születetteknek. Ha a VI. kerületben laknak, és van kutyájuk. Én legalább is egy ilyen húzás után azon a helyen nem veszek semmit. 

Sziasztok,

Amiatt írok, mert ez már a sokadik, hogy konkrétan megtéveszt a Brigád. Az első képen látszik a csali, 10 alkalom személyi edzés 9,990-ért:

bb1.JPG

Olvasson tovább!

Hetek óta kóvályog valahol Szekszárd és Pest közt egy PIN-kód

2017.02.27. 10:17 | Homár Hilda | 46 komment

erste.JPG

Rájár a rúd az Erstére mostanában, de az alábbi abszurdba hajló sztori a citibankos átállás nélkül jött össze nekik. 

Kedves Homár,

Történetem 2017.01.17-én kezdődik, amikor is belátogattam egy Erste bankfiókba, egy új pin kódot igényelni a bankkártyámhoz (sajnos elfelejtettem a kódom). Az ügyintéző készségesen tájékoztatott, miszerint 3 munkanapon belül a postacímemre fog érkezni az új kód. Leegyeztettük a címet, megkaptam róla a papírt, aláírtam, végeztünk.

Türelmesen vártam, de amikor kettő hét elteltével sem érkezett levelem a banktól, a telefonos ügyfélszolgálatukon érdeklődtem, hogy ugyan mi történhetett. Tehát 2017.02.01-jén a call centeres kolléganő tájékoztatott róla, hogy nincsen semmi baj, a pin kódot kiküldték a szekszárdi bankfiókjukba. Namármost, az én állandó és postacímem is budapesti, nyilván erre kértem.

Olvasson tovább!